dhg

Hvordan lære vi Magnus det..??

14 indlæg i dette emne

Magnus er jo lige blevet 3 år, så vi må høre til her inde nu :)

Magnus fik jo cykel af os.

Magnus har aldrig cykel før og skal først lære det nu, men hvordan lære man ham at dreje rundt, når vi prøver nu bramser ham kun..

:help

Del dette indlæg

Har ikke rigtig noget råd, end at blive ved med at forklare ham hvordan han skal gøre. Så kommer til på et tidspunkt. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ikke rigtig noget råd, end at blive ved med at forklare ham hvordan han skal gøre. Så kommer til på et tidspunkt. ;)

Det er bare iorden :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lili fik en cykel i sommers godt nok med baglæns friløb.

Hun trådte også bagud til at starte med.

Jeg/vi bad hende bare sidde med fødderne på pedalerne også skubbede vi. Det gjorde vi en dags tid, derefter bad vi hende om at træde på pedalerne, vi sørgede i starten for at de stod sådan at det var nemt og træde fremad.

Det tog kun et par dage, så var hun så god at hun kunne cykle selv på jævn overflade.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lili fik en cykel i sommers godt nok med baglæns friløb.

Hun trådte også bagud til at starte med.

Jeg/vi bad hende bare sidde med fødderne på pedalerne også skubbede vi. Det gjorde vi en dags tid, derefter bad vi hende om at træde på pedalerne, vi sørgede i starten for at de stod sådan at det var nemt og træde fremad.

Det tog kun et par dage, så var hun så god at hun kunne cykle selv på jævn overflade.

Tak..

Vi skal bare igang her hjemme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Her havde ungerne en løbecykel, som de brugte rigtig meget, Andy begyndte så at bruge hans alm cykel med støttehjul, på et tidspunkt ville jeg bare for at se hvordan han ville klare den uden støttehjul pillede jeg dem af og WUPTI, han cyklede :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

hej med dig.

mine drenge på 3 og 5 år, har fået deres første cykler omkring 3 års fødselsdagen.

i starten er de blevet skubbet meget, og vi har hjulpet med at placere fødderne på pedalerne, har også kørt pedalen rundt med hånden, så han kan mærke retningen. det var svært for den ældste til at starte med, men det kom dog hurtigt. lillebror kunne med det samme, men han har også kørt på løbecykel først, det giver noget balance.

lige nu træner vi jakob på 5 år i at køre uden støttehjul. vi har sat en pind fast på cyklen, som vi kan holde i. det går bedre og bedre, men der er lang vej igen til han kan køre frit.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi prøver stadig at lære Magnus at cykel.

Det går nu ikke for godt, han vil bare træde bag ud.

Vi prøver hver dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min cykler rundt på en trehjulet - egentligt ikke noget jeg har sat i værk, men morfaren kom med en. Jeg tænker nemlig at hun skal have en løbecykel til foråret, har hørt positivt om dem, og det er hvis noget med at trafikrådet anbefaler dem, fordi børn herved hurtigere lærer balancen og det er vigtigt for at lære at cykle i sidste ende. Har andrer erfaringer med løbecykler.

Gode og dårlige modeler?

For og imod. Jeg har nemlig kun hørt positivt. Måske en ide til din treårige?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op vi øver stadig her hjemme.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har valgt trehjulet til da hun fyldte 2 år, og løbecykel til 3års dagen. Hun kan bruge padaler fordi hun har cyklet på den 3 hjulede også har hun fået super balance af løbecykelen. Til 4 års dagen satser vi på en tohjulet uden støttehjul

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvorfor men det er helt naturligt at børn kun gør sådan i starten, til de finder ud af benene også kan køre den anden vej rundt :) Så prøv igen og igen og sig han skal hvile benene på pedalerne så han får "the feeling" sammen med pedalerne...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så længe de ikke har balance så har de også meget svært ved at træde i pedalerne, så et godt råd må være at pille pedalerne af og bruge den som løbecykel til han kan køre hurtigt på den, løfte benene og derved trille afsted uden støtte med balance.

Når han når så langt kan i sætte pedalerne på igen og så vil han højst sandsynlig finde ud af det meget hurtigt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kunne godt være at vi skulle prøve det med at tage pedalerne af.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER