Guest Sukkergrisen

Billede fra tidlig scanning uge 7

63 indlæg i dette emne

Det synes jeg bestemt osse...så er der ingen grund til så meget bekymring :) håber jeg ikke at der er

Det er jo højere end sidste måling, men det er stadig svært at sige, før du får taget en ny prøve, så I der kan se, hvilken vej HcG er gået :)

Del dette indlæg

Det er jo højere end sidste måling, men det er stadig svært at sige, før du får taget en ny prøve, så I der kan se, hvilken vej HcG er gået :)

Min læge sagde at der ingen grund var til at lave en ny blodprøve... :)

så fik bare en tid til 1. graviditetsundersøgelse i næste uge.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idag var tallet på 16.383..

Er det godt eller skidt? :)

Snakkede du ikke med dem om det var godt eller skidt, og hvordan du skulle forholde dig? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min læge sagde at der ingen grund var til at lave en ny blodprøve... :)

så fik bare en tid til 1. graviditetsundersøgelse i næste uge.

What?? Hvordan kan det ikke være nødvendigt?? Sorry, men bliver helt harm på dine vegne :blink

Del dette indlæg

Annonce ♥

Snakkede du ikke med dem om det var godt eller skidt, og hvordan du skulle forholde dig? :)

Jamen hun var da ikke afvisende, så regner da bare med at det er som det skal være. siden hun ikke ville tage en blodprøve mere.

jeg er ihvertfald bare glad nu, da jeg havde regnet med et mega lavt tal.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men problemer med at man ikke tager en mere er jo at man jo ikke ved om tallet har været højere og rent fraktis er faldende eller om det stiger som det skal..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er idag på dag 51 (siden mens 1. dag), og det er 37 dage siden ægget/æggene blev befrugtet.

post-8459-0-42984500-1406298103_thumb.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ved ingenting! og nu er det os weekend, ergo for sent!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men problemer med at man ikke tager en mere er jo at man jo ikke ved om tallet har været højere og rent fraktis er faldende eller om det stiger som det skal..

Præcis!

Det er jo ikke for sent, du kan ringe til lægen på mandag :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I gir mig endnu mere dårlige nerver end igår...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men nu har jeg bestilt en tid til på mandag kl.13.30..men kan først få svar dagen efter..og da har jeg jo også været til scanning..men tager det hele med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke lige fanget, hvorfor du skulle til scanning og have taget blodprøve til at starte med? Har der været indikation på, at der er noget galt? Hvis ikke, så tænker jeg, at der sikkert ikke ER noget galt. :kram2

Jeg er enig i, at Hcg tallet ville give mere mening, hvis det blev målt af to omgange, så man igen kunne konstatere, at det stiger. Men vi kan jo i hvert fald konstatere, at det ER steget, og uden at jeg ved en dyt om sådan nogle tal, så synes jeg at det lyder til at være steget ret meget. :)

Det er så fint at søge info og viden, men i sådan et tilfælde her kan jeg godt tænke, at vi kære hormonelle kvinder ville være bedre tjent med ikke at få alle de tal. Så ville vi måske bedre kunne lytte til lægens budskab, som jo var at alt er godt! :)

Jeg kan i hvert fald godt forstå, at du - trådstarter - bliver nervøs af, at der bliver foreslået ny måling her i tråden. Jeg ved godt, at jeg ikke har stået i det, men personligt synes jeg ikke det er nødvendigt. Jeg tror på, at alt er godt :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har ikke lige fanget, hvorfor du skulle til scanning og have taget blodprøve til at starte med? Har der været indikation på, at der er noget galt? Hvis ikke, så tænker jeg, at der sikkert ikke ER noget galt. :kram2

Jeg er enig i, at Hcg tallet ville give mere mening, hvis det blev målt af to omgange, så man igen kunne konstatere, at det stiger. Men vi kan jo i hvert fald konstatere, at det ER steget, og uden at jeg ved en dyt om sådan nogle tal, så synes jeg at det lyder til at være steget ret meget. :)

Det er så fint at søge info og viden, men i sådan et tilfælde her kan jeg godt tænke, at vi kære hormonelle kvinder ville være bedre tjent med ikke at få alle de tal. Så ville vi måske bedre kunne lytte til lægens budskab, som jo var at alt er godt! :)

Jeg kan i hvert fald godt forstå, at du - trådstarter - bliver nervøs af, at der bliver foreslået ny måling her i tråden. Jeg ved godt, at jeg ikke har stået i det, men personligt synes jeg ikke det er nødvendigt. Jeg tror på, at alt er godt :kram2

Jeg kunne have fået en scanning i denne uge i skive, men fordi de har sommerferie, så tog jeg til en anden i aalborg.

Det skulle jeg så ikke ha gjort, for det hyllede mig mere ud af det, end nødvendigt.

Derfor ville jeg ha målt mit hcg tal igen (første gang var i skive, hvor jeg er blevet behandlet), men idag var det ved min egen læge..

Har så bestilt en ny til tid en ny blodprøve, som alle de andre siger jeg skal.

Og scannes på tirsdag i thisted, fordi jeg er så nervøs for om der slet ikke skule være noget.

(det var det hende i aalborg, som sagde at hun ikke rigtig kunne se noget)

Og så hen og få lavet vandrejournal og svangerjournal på torsdag inden jeg skal til skive og blive scannet om to uger.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay... Nu ved jeg ikke, hvordan det er i behandlingsverdenen og om det er standard at få scanninger og blodprøver der.

Men ellers tænker jeg, at ud fra hvad du skriver, så er der ingen indikationer på at der er noget galt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay... Nu ved jeg ikke, hvordan det er i behandlingsverdenen og om det er standard at få scanninger og blodprøver der.

Men ellers tænker jeg, at ud fra hvad du skriver, så er der ingen indikationer på at der er noget galt :)

Det ville jeg heller ikke mene...har jo hverken ondt i maven eller blødt eller noget..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det ville jeg heller ikke mene...har jo hverken ondt i maven eller blødt eller noget..

Præcis :) Og det var lidt min pointe med tidligere indlæg.

Til dig: Alt er sikkert fint :kram2

Til andre/generelt: En lille løftet pegefinger (sorry) om, at alle de målinger ikke nødvendigvis gør noget godt :badgirl

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præcis :) Og det var lidt min pointe med tidligere indlæg.

Til dig: Alt er sikkert fint :kram2

Til andre/generelt: En lille løftet pegefinger (sorry) om, at alle de målinger ikke nødvendigvis gør noget godt :badgirl

Og til dig med en guldske i måsen, fru BBM, Så en løftet pegefinger til dig for, at du ikke har været i en situation hvor der er været grund til bekymring og derfor ikke helt har nogen ide om hvorfor Eks. JEG tilråder en ekstra blodprøve ;) :badgirl

Generelt så synes jeg, at man som skal huske at der er mange historier herinde, gode og dårlige, men jeg er sikker på, at alle råder efter bedste mening og ikke på nogen måde for at skræmme.

Men kan da godt se, at jeg er en af dem der skal holde min kæft også holde mig ude af diverse tråde- jeg er jo langt fra et eksempel på en stråle graviditet uden problemer :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså man bestemmer vel altid selv hvad man vil og man behøver bestemt ikke at lytte til os og "vores " råd, men ved bare at hvis det var mig selv så vil jeg ønske at få en afklaring hurtigst muligt, så jeg ikke skulle gå og bekymre mig.. Tror sådan set bare det er det som har været vores hensigt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og til dig med en guldske i måsen, fru BBM, Så en løftet pegefinger til dig for, at du ikke har været i en situation hvor der er været grund til bekymring og derfor ikke helt har nogen ide om hvorfor Eks. JEG tilråder en ekstra blodprøve ;) :badgirl

Generelt så synes jeg, at man som skal huske at der er mange historier herinde, gode og dårlige, men jeg er sikker på, at alle råder efter bedste mening og ikke på nogen måde for at skræmme.

Men kan da godt se, at jeg er en af dem der skal holde min kæft også holde mig ude af diverse tråde- jeg er jo langt fra et eksempel på en stråle graviditet uden problemer :P

Men som jeg spurgte om et par gange, og forstod på TS så var der netop heller ikke grund til bekymring her.

Og TS skrev selv, at "vi" gjorde hende mere nervøs. Jeg læste det sådan, at hun egentlig følte sig mere tryg (eller i hvert fald noget mere tryg) efter at have fået bekræftet at Hcg var steget - indtil at der kom en række indlæg om at Hcg burde måles igen. Og det synes jeg var lidt ærgerligt. Men ja selvfølgelig findes der både gode og dårlige historier, og det skal der da være plads til, og selvfølgelig råder alle med gode intentioner. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men som jeg spurgte om et par gange, og forstod på TS så var der netop heller ikke grund til bekymring her.

Og TS skrev selv, at "vi" gjorde hende mere nervøs. Jeg læste det sådan, at hun egentlig følte sig mere tryg (eller i hvert fald noget mere tryg) efter at have fået bekræftet at Hcg var steget - indtil at der kom en række indlæg om at Hcg burde måles igen. Og det synes jeg var lidt ærgerligt. Men ja selvfølgelig findes der både gode og dårlige historier, og det skal der da være plads til, og selvfølgelig råder alle med gode intentioner. :)

Det er rigtigt, godt ord igen :)

Jeg tænker så, at hvis TS hviler så meget i det ovenpå svar på HcG, så burde det vi siger ikke påvirke hende :) Jeg ved da selv, at selvom I har forsøgt at berolige, så har det været guld værd, men bestemt ikke tungen på vægtskålen for ro ;) Men igen, vi er forskellige mennesker, heldigvis :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I behandlingsverdenen er det standard, at man får en tidlig scanning. Jeg mener nok, at det primært skyldes, at der er højere risiko for graviditet uden for livmoderen, når man har været i behandling, og det skal så udelukkes...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jaja, vi behøver ikke lave en diskussion ud af det, det var heller ikke ment som skideballe, mere som en reminder om at alt jo sagtens kan være ok, selvom det ikke er "bevist" i en blodprøve :balloons

I behandlingsverdenen er det standard, at man får en tidlige scanning. Jeg mener nok, at det primært skyldes, at der er højere risiko for graviditet uden for livmoderen, når man har været i behandling, og det skal så udelukkes...

Okay, så giver det jo fin mening :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ro på, nu synes jeg, du lægger ord i munden på Barbamama. Der er plads til alle herinde, og det er vel fair nok, at hun maner til ro som en reaktion på, at trådstarter giver udtryk for, at vi gør hende nervøs. Jeg kender godt din historie og ved, hvorfor du råder, som du gør, men der er ikke nogen grund til at have sådan en tone overfor Barbamam! :sm

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ro på, nu synes jeg, du lægger ord i munden på Barbamama. Der er plads til alle herinde, og det er vel fair nok, at hun maner til ro som en reaktion på, at trådstarter giver udtryk for, at vi gør hende nervøs. Jeg kender godt din historie og ved, hvorfor du råder, som du gør, men der er ikke nogen grund til at have sådan en tone overfor Barbamam! :sm

Ønskebebs og jeg kender hinanden uden for bk, så hun ved, at jeg kan tage det :D Men tak :)

Men ja ja, alle gode venner igen og ro over hele linjen :balloons

Del dette indlæg

Annonce ♥

*mangler en smiley med en hippie-pædagog, der beder børnene sætte sig i en rundkreds og holde hinanden i hånden og være gode venner* (den her ligner måske lidt med lidt god vilje)  :larm

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER