Guest Sukkergrisen

Billede fra tidlig scanning uge 7

63 indlæg i dette emne

Her er mit billede fra gårsdagens scanning.

Er der andre, som har været ude for tomme blommesække, hvor det alligevel blev til noget?

Skal have taget blodprøve igen i næste uge, og scanning om to uger i skive, hvor jeg er blevet behandlet.

Dagens scanning fandt sted i aalborg (www.graviditetogscanning.dk), fordi de i skive har sommerferie-lukket.

Synes ikke hun virkede ret prof! Hun startede endda ud med at sige, at der måske slet ikke var noget..

Hvad er det for noget at sige?!

Og så havde hun ikke engang tændt sin computer da vi kom derind.

Hun virkede ret uprof!

PS. Er der andre som kan ane en Nr 3 osse?

post-8459-0-59779400-1406260227_thumb.jpg

Del dette indlæg

Men kan osse være kortere henne fordi de evt udvikler sig langsomt, måske fordi der er to eller tre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad hed hun, hende det skannede?

Umiddelbart så var jeg tilfreds da jeg blev skannet hos dem, dog ikke den sidste skanning, hvor man faktisk kunne se mere end ved de 2 foregående, hun havde noget travlt, synes jeg.

Da jeg blev skannet hos dem første gang, fortalte jeg om den blødning jeg netop havde haft og det sagde hun også, at det slet ikke var sikkert hun kunne se noget- og at det kunne være skidt, det synes jeg er okay. Så er man forberedt, hvis der er dårlig nyt (det var vi så helt indstillet på der kunne være, troede også mest på det var den vej). Uanset om vi vil erkende det eller ej, så er det et biologisk mirakel hver gang der bliver skabt et barn/børn, det er mange ting der skal gå op i en højere enhed for at det lykkedes! Men det gør ikke usikkerheden mere behagelig, når man står i situationen :(

Jeg kan ikke umiddelbart se blommesæk nr. 3, men de 2 er der da i hvert fald- lad os håbe på, at der kommer gang i det, bare den ene om ikke andet :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad hed hun, hende det skannede?

Umiddelbart så var jeg tilfreds da jeg blev skannet hos dem, dog ikke den sidste skanning, hvor man faktisk kunne se mere end ved de 2 foregående, hun havde noget travlt, synes jeg.

Da jeg blev skannet hos dem første gang, fortalte jeg om den blødning jeg netop havde haft og det sagde hun også, at det slet ikke var sikkert hun kunne se noget- og at det kunne være skidt, det synes jeg er okay. Så er man forberedt, hvis der er dårlig nyt (det var vi så helt indstillet på der kunne være, troede også mest på det var den vej). Uanset om vi vil erkende det eller ej, så er det et biologisk mirakel hver gang der bliver skabt et barn/børn, det er mange ting der skal gå op i en højere enhed for at det lykkedes! Men det gør ikke usikkerheden mere behagelig, når man står i situationen :(

Jeg kan ikke umiddelbart se blommesæk nr. 3, men de 2 er der da i hvert fald- lad os håbe på, at der kommer gang i det, bare den ene om ikke andet :kram2

Jeg aner ikke en disse om, hvad hun hed..hun havde kort gråt hår..

Hun havde ikke engang tændt sin computer, da vi var kommet derind.

Synes bare godt hun kunne ha fortalt, om alt det som jeg så efterfølgende har fundet på nettet om langsomme startere, eller hvis det nu har sat sig sent, så jeg er kortere henne end jeg troede..

Det sagde hun nemlig intet om. Jo hun spurgte om der slet ikke kunne rykkes ved det, men der anede jeg ikke en disse om det..hvis jeg havde gjort det, havde jeg helt sikkert nævnt det.

Jeg har jo hverken blødt eller haft ondt eller noget.

Så jeg forstår ikke helt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tør ikke sige noget om billedet, men klinikken du omtaler, har jeg kun haft gode oplevelser med. Jeg kan ikke lige huske om computeren var tændt, da jeg kom, men der var god tid, og af alle dem, der undersøgte mig, var de dem, der kom tættest på at opdage, hvor stor min baby var.

Er ked af at høre, at du har haft en anden oplevelse :kram2 Håber at der er en eller to spirer derinde, som bliver til store dejlige babyer. Det sker jo heldigvis helt uafhængigt af, om scanningspersonen er prof eller ej :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart så lyder det som indehaveren- det er hende man det på de fleste af billederne på deres

Hjemmeside.

Hun skanner både på klinikken og inde på sygehuset, vi så hende nemlig til vores NF, og blev enige om, at hun da kunne sit kram.

Uden at vide det, så kan hun jo have tænkt at hun ikke vil sætte dig op til for meget og for store forventninger.. En blommesæk uden hjerteblink i uge 7 er jo nærmest kun 5 uger (tænker jeg, uden at vide det, men udfra at man jo ikke kan se hjerteblink) og når æggene er lagt op, så vil jeg nok mene at 2 uger til forskel er en stor forskel- du har jo alligevel en dato for ægoplægning og det giver da en vis buffer.. Men derfor kan det jo godt være langsom(me) starter(E)- men det kan jo også være graviditeten er gået i stå :(

Jeg synes du skal forsøge af få fat i lægen, så du kan få taget en blodprøve inden den du skal have taget på onsdag, så kan I se om HcG stiger eller falder, det giver da er hurtigt svar, fremfor at være usikker indtil skanning om 2 uger.. Blodprøven på onsdag vil også kun fortælle om HcG på det tidspunkt og ikke om det er stigende eller faldende.

Håber det bedste :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart så lyder det som indehaveren- det er hende man det på de fleste af billederne på deres

Hjemmeside.

Hun skanner både på klinikken og inde på sygehuset, vi så hende nemlig til vores NF, og blev enige om, at hun da kunne sit kram.

Uden at vide det, så kan hun jo have tænkt at hun ikke vil sætte dig op til for meget og for store forventninger.. En blommesæk uden hjerteblink i uge 7 er jo nærmest kun 5 uger (tænker jeg, uden at vide det, men udfra at man jo ikke kan se hjerteblink) og når æggene er lagt op, så vil jeg nok mene at 2 uger til forskel er en stor forskel- du har jo alligevel en dato for ægoplægning og det giver da en vis buffer.. Men derfor kan det jo godt være langsom(me) starter(E)- men det kan jo også være graviditeten er gået i stå :(

Jeg synes du skal forsøge af få fat i lægen, så du kan få taget en blodprøve inden den du skal have taget på onsdag, så kan I se om HcG stiger eller falder, det giver da er hurtigt svar, fremfor at være usikker indtil skanning om 2 uger.. Blodprøven på onsdag vil også kun fortælle om HcG på det tidspunkt og ikke om det er stigende eller faldende.

Håber det bedste :)

Skal have taget blodprøve idag istedet for, og får svar på den på mandag..men havde da ikke lige overvejet at jeg også kunne få den blodprøve på onsdag også..

Det jeg mener med, at jeg kan være kortere henne end forventet, kan også have at gøre med, om det/de har sat sig fast lidt senere...eller langsom(me) starter(e)...håber det er tilfældet, for har hverken blødt eller haft sådan rigtig ondt i maven..

Og sagde også det hele til lægen, og at jeg gerne ville henvises til thisted sygehus for en scanning..måske deres scannere er bedre, eller fordi man måske skal have fyldt blære...ja jeg aner ik en skid..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor ser du en 3.?

Synes kun jeg ser to. Har desværre ikk erfaring med den nævnte klinik.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor ser du en 3.?

Synes kun jeg ser to. Har desværre ikk erfaring med den nævnte klinik.

Ude til venstre..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ude til venstre..

Jeg kan godt se hvad du mener med en 3. Det er som om der er en "skygge" af en 3. blommesæk magen til de 2 andre, lige til venstre for. Men jeg har ingen ide om hvad det er :unsure

Jeg håber meget at der er tale om langsom(me) starter(e) :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan godt se hvad du mener med en 3. Det er som om der er en "skygge" af en 3. blommesæk magen til de 2 andre, lige til venstre for. Men jeg har ingen ide om hvad det er :unsure

Jeg håber meget at der er tale om langsom(me) starter(e) :kram2

Håber jeg godt nok osse..ellers går jeg sku ud og drikker mig en kæp i øret!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skal have taget blodprøve idag istedet for, og får svar på den på mandag..men havde da ikke lige overvejet at jeg også kunne få den blodprøve på onsdag også..

Det jeg mener med, at jeg kan være kortere henne end forventet, kan også have at gøre med, om det/de har sat sig fast lidt senere...eller langsom(me) starter(e)...håber det er tilfældet, for har hverken blødt eller haft sådan rigtig ondt i maven..

Og sagde også det hele til lægen, og at jeg gerne ville henvises til thisted sygehus for en scanning..måske deres scannere er bedre, eller fordi man måske skal have fyldt blære...ja jeg aner ik en skid..

Ikke for at gør dig ked af det, men det er yderst tvivlsomt, at sygehusets skanner er bedre- især når det ikke er en NF eller misdannelsesskanning eller andet "vigtigt" du skal til..

Og hvorfor siger jeg så det?!

Jo, jeg blev skannet med hjerteblink og en vurdering til at være 5+6 hos Graviditet og skanning torsdag den 1. Maj. Mandag den 5. Maj blev jeg skannet på sygehuset (i Aalborg) på deres akut stue. De brugte længere tid på at få målt den lille plus deres skannet end ikke selv kunne komme med gestationsalderen, men den endte på 5+6, altså det samme som om torsdagen. Billedet på skanningsskærmen var grumset og lægerne skældte selv ud over den dårlige skanner og kvaliteten.

Men når det er sagt, så forstår jeg dig godt :( :kram2

Jeg håber lægen har held til at overbevise Thisted om at du skal skannes, men uden mavesmerter, blødning osv. Så kan det måske godt blive svært :(

At du ikke har haft ondt eller har blødt er normalt gode tegn, men du behøver jo ikke bløde eller have ondt for en graviditet går i stå :(

Prøv at spørge om endnu en blodprøve på onsdag/mandag, så kan I følge HcG, som jeg har skrevet, så kan det give et prej om alt er godt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det 3. Du ser kan være en ansamling feks blod,det oplevede jeg til min scanning 8+4, vil mene hun havde sagt det hvis hun så 3 ?

Jeg krydser fingre for du ender med 1 eller 2 babyer, det er bare så skrøbeligt indtil uge 12... Og husker tydeligt nervøsiteten. Og jeg endte med en tidlig scanning dengang fordi jeg havde brug for at de der var noget derinde. Havde dog også oplevet små blødninger der gjorde skrækken større.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det 3. Du ser kan være en ansamling feks blod,det oplevede jeg til min scanning 8+4, vil mene hun havde sagt det hvis hun så 3 ?

Jeg krydser fingre for du ender med 1 eller 2 babyer, det er bare så skrøbeligt indtil uge 12... Og husker tydeligt nervøsiteten. Og jeg endte med en tidlig scanning dengang fordi jeg havde brug for at de der var noget derinde. Havde dog også oplevet små blødninger der gjorde skrækken større.

Sys bare at det er mærkeligt, at jeg ingenting fejler så..hvis det fx er gået i stå..ville da mene at det selv ville spytte det ud så..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sys bare at det er mærkeligt, at jeg ingenting fejler så..hvis det fx er gået i stå..ville da mene at det selv ville spytte det ud så..

Der er jo nogen, der når helt til NF før de opdager, at der ikke er nogen baby alligevel. Og nogen, der skal have udskrabning fordi kroppen ikke selv afstøder det. Men det håber vi selvfølgelig ikke er tilfældet her :goodluck

Jeg er nu ret sikker på, at scanningsdamen ville have set og fortalt det, hvis der var tre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er jo nogen, der når helt til NF før de opdager, at der ikke er nogen baby alligevel. Og nogen, der skal have udskrabning fordi kroppen ikke selv afstøder det. Men det håber vi selvfølgelig ikke er tilfældet her :goodluck

Jeg er nu ret sikker på, at scanningsdamen ville have set og fortalt det, hvis der var tre :)

Det er osse lige meget om der er 3, bare der er 1! :) ellers går jeg sku ud og drikker mig stiv, hvis vi finder ud af at der intet er!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart tænker jeg, at der højest kan være et par dages usikkerhed, når man har været i behandling, og ud fra hvad du fortæller, så synes jeg ikke, der har været noget forkert i, at du fik et tillykke på klinikken, eller ved scanningsklinikkens scanning/udmelding, men det er barsk at få udmeldingen og stå med usikkerheden bagefter. :kram2

Som de andre skriver kan en graviditet godt gå i stå uden kroppen opdager det med det samme. Nogle gange udstøder den så selv efter noget tid og andre gange får man tilbudt en abortpille eller en udskrabning. Der er flere herinde, der har skrevet om dereserfaringer med det, og det er nok nyttig læsning, HVIS det skulle blive aktuelt. Jeg håber, du får lov at få taget blodprøve onsdag også, så de kan se, om der er en udvikling, og jeg håber fortsat på det bedste for dig :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Umiddelbart tænker jeg, at der højest kan være et par dages usikkerhed, når man har været i behandling, og ud fra hvad du fortæller, så synes jeg ikke, der har været noget forkert i, at du fik et tillykke på klinikken, eller ved scanningsklinikkens scanning/udmelding, men det er barsk at få udmeldingen og stå med usikkerheden bagefter. :kram2

Som de andre skriver kan en graviditet godt gå i stå uden kroppen opdager det med det samme. Nogle gange udstøder den så selv efter noget tid og andre gange får man tilbudt en abortpille eller en udskrabning. Der er flere herinde, der har skrevet om dereserfaringer med det, og det er nok nyttig læsning, HVIS det skulle blive aktuelt. Jeg håber, du får lov at få taget blodprøve onsdag også, så de kan se, om der er en udvikling, og jeg håber fortsat på det bedste for dig :kram

Har fået taget en blodprøve ku. Kan måske få svar i eftermiddag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har fået taget en blodprøve ku. Kan måske få svar i eftermiddag.

Spændende hvordan tallet er i forhold til sidst :goodluck

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende hvordan tallet er i forhold til sidst :goodluck

Jah altså sidste gang var det på 165. I uge 4.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber på god stigning :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber jeg osse. :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Idag var tallet på 16.383..

Er det godt eller skidt? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

det er godt at det er steget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

det er godt at det er steget :)

Det synes jeg bestemt osse...så er der ingen grund til så meget bekymring :) håber jeg ikke at der er

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER