Besvaret January 27, 2015 Overvejer at ringe i morgen og spørge, om jeg kan få en ekstra tid ved min jordemoder.. Synes bare jeg har svært ved at overskue, hvad jeg skal sige.. er helt blokeret mentalt.. fik jo ikke noget ud af sidste besøg (hvor min egen jordemoder var syg) og nu oven på den tur på fødegangen, synes jeg bare, at jeg føler mig lidt sådan.. tabt på en måde.. har svært ved at gennemskue, hvor alvorligt det egentlig var og hvor meget hold der f.eks. er i den ene jordemoders udtalelse om, at jeg ikke må sidde og nusse min mave. Er pludselig bange for at gøre noget som helst.. Synes desuden ikke rigtig at jeg får den støtte fra min mand, som jeg godt kunne bruge. Han mener ikke at der er grund til at gøre noget anderledes og har kigget lidt underligt på mig et par gange i dag, fordi jeg har pointeret, at jeg jo skal være sengeliggende. Det er ikke fordi, jeg kræver alt muligt af ham. Henter selv alt, hvad jeg har brug for, men f.eks. tjansen at rydde op efter et måltid og sætte ting i opvaskemaskinen tager hårdt, og giver mig nivende plukveer. Det har han ikke rigtig nogen forståelse for.. Ved ikke om jeg overreagerer. Vi var der jo begge to i går og burde have hørt det samme. Kan bare ikke finde ud af, om det er mig der ligger for meget i det, de sagde, eller om det er ham, der ikke ligger nok i det? Jeg ved ikke engang om min jordemoder kan hjælpe mig, eller om det overhovedet er muligt at få en ekstra tid.. I så fald ville det måske være godt for mig at tale med hende alene, men aner ikke, hvordan jeg skal sige det til manden.. ihh, er bare så træt af det hele snart :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 27, 2015 Puha, Emilie :-(. Jeg kan godt forstå, du er træt af det hele! Jeg synes ikke, det er muligt at overreagere i din situation, du har godt nok taget din del af graviditetsgener. Og det er helt okay at føle hvad du føler - uanset om din mand eller nogen som helst andre kigger underligt på dig. Din mand forstår nok ikke konceptet med, at man bliver ekstra sensitiv, når det nu er ens krop der er "skyld" i problemerne. At man tager alt meget alvorligt og lægger mærke til detaljerne. G forstår det i hvert fald ikke. Jeg synes helt sikkert, du Skal ringe til din jm i morgen! Du har brug for sikkerhed og vished om hvad der er bedst for dig og den lille. Vi har alle sammen behov for det lige nu og lov til at kræve lidt ekstra udefra. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 27, 2015 Tak BSB. Har lige haft en rigtig god snak med manden.. brød fuldstændig sammen, så han foreslog at ringe ud til fg. Det gjorde han, men de ville selvfølgelig helst snakke med mig. Jeg fik en rigtig sød jordemoder i røret, som gik ind og læste notatet i min journal. Som hun læste det, var der ikke nogen overhængende fare. Havde der været det, var jeg blevet indlagt. Hun sagde at jeg skulle tage den med ro i den forstand, at jeg skulle holde ca. samme aktivitetsniveau, som jeg har gjort længe. Jeg skal mærke efter, og hvis jeg får plukveer skal jeg lægge mig ned og slappe af. Men jeg skal altså ikke bo på sofaen. Hun mente absolut heller ikke, at jeg ikke måtte ae min mave. Hun mente det nok havde været lige i situationen med CTG'en, at jeg ikke måtte. Den jordemoder fra i går havde lidt for vane at forklare tingene, så man tror at det er værre end det i virkeligheden er. Vi snakkede også om, at hele forløbet har været svært og at jeg er træt af det hele. Det kunne hun godt forstå.. det hjalp rigtig meget at snakke med hende. Er stadig helt bombet i mit hovede og synes at det er et træls forløb, men jeg er ikke helt så bundulykkelig som tidligere på aftenen.. Sover lige på det og så må jeg se, om der er et behov i morgen for et ekstra besøg hos min egen jm.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Hvor lyder det træls, Emilie. Det er svært ikke at blive påvirket psykisk, når tingene ikke udvikler sig lige efter bogen. Godt I ringede til fødegangen, og at du fik en god snak med både manden og en jordemor. Det er bare så vigtigt med den støtte fra dem, der er omkring en :-) Hvis du fortsat føler bare det mindste behov for en ekstra konsultation hos din egen jordemor, ville jeg slet ikke betænke mig, men bare se at få ringet. Jo mere ro du får på, desto bedre :-) Pas på dig selv og giv gerne lige en update ;-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Har ikke haft den bedste nat. Har igen været plaget af nivende plukveer. Men det er jo nok fordi jeg kørte helt af sporet mentalt i går.. I dag går det bedre, så længe jeg ligger ned. Har en hel del plukveer, men de niver kun når jeg går rundt, så det gør jeg ikke ret meget. Jeg ringede til min egen jordemoder i morges, som desværre ikke kunne tilbyde mig en ny tid inden min næste planlagte. Hun skal en hel del på kursus :( hun kunne tilbyde en konsultation med en af de andre, men det synes jeg ikke lige helt er sagen. Vi blev enige om at jeg bare må ringe ud og evt komme til kontrol lige så tit jeg har behov for det, og så ville hun forlænge den afsatte tid ved næste besøg, så vi kan få snakket tingene godt igennem. Manden har ikke været hjemme, så jeg er blevet "babysittet" af min mormor. Det har været rigtig godt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Har ikke haft den bedste nat. Har igen været plaget af nivende plukveer. Men det er jo nok fordi jeg kørte helt af sporet mentalt i går.. I dag går det bedre, så længe jeg ligger ned. Har en hel del plukveer, men de niver kun når jeg går rundt, så det gør jeg ikke ret meget. Jeg ringede til min egen jordemoder i morges, som desværre ikke kunne tilbyde mig en ny tid inden min næste planlagte. Hun skal en hel del på kursus :( hun kunne tilbyde en konsultation med en af de andre, men det synes jeg ikke lige helt er sagen. Vi blev enige om at jeg bare må ringe ud og evt komme til kontrol lige så tit jeg har behov for det, og så ville hun forlænge den afsatte tid ved næste besøg, så vi kan få snakket tingene godt igennem. Manden har ikke været hjemme, så jeg er blevet "babysittet" af min mormor. Det har været rigtig godt :) Ih, hvor er det træls med de plukveer - at de skal nive så meget. Men ååååårh hvor er du heldig at have en mormor, der kommer og passer dig! :wub :wub :wub Det lyder ikke umiddelbart som om jordemoderen er bekymret og det er da et godt tegn, tænker jeg. Så synes jeg bare du skal ringe og ringe og ringe igen, hvis du er bekymret. De vil hellere, at man ringer en gang for meget end en gang for lidt, synes jeg. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Ja hun er guld værd :wub <3 Nej hun var ikke bekymret. Selvfølgelig skulle jeg passe på mig selv og mærke godt efter, for plukveerne måtte ikke blive værre, og de skulle helst heller ikke nive sådan, men havde der været en stor risiko for at jeg ville gå i fødsel, ville de have indlagt mig. Det synes jeg er super rart at vide. Den anden fik det jo nærmest til at lyde som om, at det kunne ske hvert øjeblik.. Og hun understregede netop, at jeg endelig bare skulle ringe. Om jeg så hang i røret hvert andet minut.. hellere det, end at jeg gik psykisk ned på det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Ja hun er guld værd :wub <3 Nej hun var ikke bekymret. Selvfølgelig skulle jeg passe på mig selv og mærke godt efter, for plukveerne måtte ikke blive værre, og de skulle helst heller ikke nive sådan, men havde der været en stor risiko for at jeg ville gå i fødsel, ville de have indlagt mig. Det synes jeg er super rart at vide. Den anden fik det jo nærmest til at lyde som om, at det kunne ske hvert øjeblik.. Og hun understregede netop, at jeg endelig bare skulle ringe. Om jeg så hang i røret hvert andet minut.. hellere det, end at jeg gik psykisk ned på det. Dejligt at høre, at du er blevet passet på i dag :-) Og godt, at du har fået at vide, at du bare skal ringe eller komme ind når som helst. Håber meget, det kan give dig lidt mere ro, for hvor må det være træls :-( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Det er meget betryggende. Og giver en masse ro i hovedet.. Nu mangler jeg bare at alle plukveerne falder til ro. Har godt nok mange stadigvæk og en del af dem niver :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Det er meget betryggende. Og giver en masse ro i hovedet.. Nu mangler jeg bare at alle plukveerne falder til ro. Har godt nok mange stadigvæk og en del af dem niver :/ Det er da bare ikke til at holde ud! :-( Jeg håber, du får en bedre aften og nat, og at der ikke er mere niven imorgen. Ellers synes jeg bestemt, du skal benytte dig af fødegangen endnu engang og se, om de måske kan gøre noget andet og mere. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 kan godt være, det er en god idé. synes det er svært at vurdere, hvor lang tid jeg skal give det, og hvor længe det er ok at de niver.. :/ har jo også en masse menstruationslignende smerter i både lår og lænd. Det mener de er ligamentsmerter, men synes faktisk de et blevet værre i dag :? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 kan godt være, det er en god idé. synes det er svært at vurdere, hvor lang tid jeg skal give det, og hvor længe det er ok at de niver.. :/ har jo også en masse menstruationslignende smerter i både lår og lænd. Det mener de er ligamentsmerter, men synes faktisk de et blevet værre i dag :? Jeg synes, du skal ringe og fortælle om dine oplevelser og få deres faglige vurdering. De vil 1000 gange hellere stoppe en for tidlig fødsel end de vil have dig ind for sent. Det er det, de er der for!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Jeg synes, du skal ringe og fortælle om dine oplevelser og få deres faglige vurdering. De vil 1000 gange hellere stoppe en for tidlig fødsel end de vil have dig ind for sent. Det er det, de er der for!!!Det har du selvfølgelig ret i..Nu har jeg også fået sådan vokseværk-agtig smerte/uro i mine lår.. argh altså.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Synes da også bare du sklal prøve at ringe og få deres vurdering _:) Kan jo være de har nogle gode ideer eller kan gøre noget :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 28, 2015 Øv hvor er det da træls for dig Emilie :( håber da det falder lidt mere til ro de sidste uger her for dig.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Det har du selvfølgelig ret i.. Nu har jeg også fået sådan vokseværk-agtig smerte/uro i mine lår.. argh altså.. Hvordan gik det i går, Emilie, fik du ringet eller? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Nej jeg valgte at se det an. Har sovet rigtig godt i nat. Indtil videre har jeg haft en del plukveer, men de niver ikke, og jeg synes at smerterne henover lænden og i lårene er blevet lidt mindre :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Nej jeg valgte at se det an. Har sovet rigtig godt i nat. Indtil videre har jeg haft en del plukveer, men de niver ikke, og jeg synes at smerterne henover lænden og i lårene er blevet lidt mindre :) Det er vel nok dejligt at høre :) Men husk ikke at tøve med at ringe til fødegangen, hvis du mærker den mindste niven igen ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Nej jeg valgte at se det an. Har sovet rigtig godt i nat. Indtil videre har jeg haft en del plukveer, men de niver ikke, og jeg synes at smerterne henover lænden og i lårene er blevet lidt mindre :) Dejligt :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Har også besluttet med mig selv at jeg ringer, hvis det bliver værre igen. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 argh, lillemanden er blevet voldsomt glad for at slå mig lige i blæren :prik Får sådan nogle voldsomme stød helt ned i.. ja.. hele vejen ned :P Møgunge :blink Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Hehe sødt :-) men ingen nivende plukkeveer i dag?:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Hehe sødt :-) men ingen nivende plukkeveer i dag?:-) Kun et par enkelte :) så det går bestemt den rigtige vej :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 29, 2015 Kun et par enkelte :) så det går bestemt den rigtige vej :) Det er da dejligt :) Så behøver du ikke være så bekymret mere:). Del dette indlæg Link to post Share on other sites