TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Jeg gør ikke. Første gang blev man ikke tilbudt fødselsforberedelse i min kommune - det startede vist igen i oktober, hvor jeg havde termin i september ;)

Og som andengangs får man det ikke tilbudt. 

MEN, min erfaring siger mig, at det går rigtig fint uden. JM er gode til at guide vejrtrækning osv. (så vidt jeg husker, det gik lidt stærkt). Og så synes jeg personligt, at det hele gav sig selv, da jeg var i det.

Aner logisk nok ikke, om jeg ville have haft en helt anderledes oplevelse, hvis jeg havde gået til fødselsforberedelse :)

Del dette indlæg

Vi kunne tilmelde os fødselsforberedelse på ouh, men da jeg arbejder om aftenen vil jeg ikke altid kunne få fri til det, og manden kan ikke nå hjem og med når han først har fri 16.30.

Så vi snakkede om det og blev enige om at vi egentlig er ret afklarede med selve fødslen. Om hvad der sker og hvad skal ske osv. Så vi har valgt det fra.

Til gengæld har de temaaften ved min JDM, og den vil vi rigtig gerne deltage i :-) det er sådan en aften hvor de gennemgår selve fødslen fra start til slut og hvor man kan stille spørgsmål osv..

Mødregruppe har jeg ikke endnu, og jeg tror ikke der er tilbud om det ..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, jeg ville ikke undvære det på nogen måde. Men jeg er også p*sse bange for fødslen :( så tænker at det er en god måde at blive klar mentalt..

Argh øv altså.. har haft mareridt hele natten.. i sådan en halvvågen tilstand.. har været helt sikker på at fødslen var ved at gå i gang, fordi jeg har smerter.. men har ikke kunne rejse mig eller bede om hjælp.. har været totalt handlingslammet.. her til morgen kunne jeg jo godt se at det var noget vrøvl og nok mere en drøm end virkeligt, men øv, hvor var det bare ubehageligt :(

Er så træt af at rende rundt med den frygt/idé om at han sikkert kommer ud for tidligt :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, jeg ville ikke undvære det på nogen måde. Men jeg er også p*sse bange for fødslen :( så tænker at det er en god måde at blive klar mentalt..

Argh øv altså.. har haft mareridt hele natten.. i sådan en halvvågen tilstand.. har været helt sikker på at fødslen var ved at gå i gang, fordi jeg har smerter.. men har ikke kunne rejse mig eller bede om hjælp.. har været totalt handlingslammet.. her til morgen kunne jeg jo godt se at det var noget vrøvl og nok mere en drøm end virkeligt, men øv, hvor var det bare ubehageligt :(

Er så træt af at rende rundt med den frygt/idé om at han sikkert kommer ud for tidligt :/

Det lyder godt nok som en træls nat!

Har du en idé om, hvor din frygt stammer fra? Har du talt med JM om det? Både frygt for fødslen og også frygt for at føde for tidligt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder godt nok som en træls nat!

Har du en idé om, hvor din frygt stammer fra? Har du talt med JM om det? Både frygt for fødslen og også frygt for at føde for tidligt.

Nej, aner det ikke. Det er fuldstændig irrationelt.. har talt med min jordemoder om min frygt for fødslen og hun anbefalede den fødselsforberedelse, som jeg nu er startet til.

Regner med at snakke med hende næste gang om frygten for at føde for tidligt. Den er først kommet efter jeg var hos hende sidst.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er bange for, der er noget galt. Har ikke mærket ham i dag og maven er helt blød. Har også skrevet et opslag om det inde i graviditetsgruppen, for er helt vildt nervøs.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er bange for, der er noget galt. Har ikke mærket ham i dag og maven er helt blød. Har også skrevet et opslag om det inde i graviditetsgruppen, for er helt vildt nervøs.

Har du kontaktet din JDM?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, fik nogle råd inde i graviditetstråden, og de virkede :loveshower. Nu har jeg til gengæld plukveer, men jeg er bare glad for, han er i vigør derinde :7himmel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, fik nogle råd inde i graviditetstråden, og de virkede :loveshower. Nu har jeg til gengæld plukveer, men jeg er bare glad for, han er i vigør derinde :7himmel.

Godt nok

Del dette indlæg

Annonce ♥

Godt nok ja man bliver hurtig bekymret..

Godt at du fik liv i ham :) Ellers ville jordmoderen også give dig de samme råd når du ringede derind :) altså alt det med at drikke noget isvand osv. og se om det virker :). Gjorde de ihvertfald med mig da jeg ikke havde mærket hende i 3-4 dage for 5-6 uger siden :).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, aner det ikke. Det er fuldstændig irrationelt.. har talt med min jordemoder om min frygt for fødslen og hun anbefalede den fødselsforberedelse, som jeg nu er startet til.

Regner med at snakke med hende næste gang om frygten for at føde for tidligt. Den er først kommet efter jeg var hos hende sidst.

Har du nogen grund til at tro at den lille skulle komme for tidligt? noget du har oplevet? familie som har født for tidligt eller lignende? 

Jeg tænker også over det, men ikke så meget for om hun kommer nu, mere om hun ville have nogen mén hvis hun kommer allerede, især fordi at hun er for lille. (og åbenbart havde en hurtig hjerterytme i formiddags) 

Jeg tænker at selvfølgelig er det godt at have set skræksenarierne for sig, men for mig hjælper det at tænke statistisk og se hvor få det er som føder for tidligt, og endnu mere hvordan det går hvis man nu skulle være en af de få :) Vi er alligevel ved at være så langt henne er selv hvis vi gik i fødsel nu skulle den lille nok klare sig :). Men du kender sikkert med at gå over tid og skulle sættes igang fordi der er så rart derinde :P 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er ved at være træt af sygehuse :S 

Fordi at vores lille pige er for lille (scanning i fredags sagde -22,1 % i forhold til gennemsnit, så intet kritisk men bliver holdt øje) så skal jeg åbenbart til undersøgelse en gang om ugen frem til fødslen. 

Hver 14 dag scanning og hver 14 dag CTG(Strimmel af hjertelyden). Selvfølgelig er jeg rigtig glad for at de holder øje med hende, og overordnet set er de også rigtig søde og professionelle, men synes ligesom man mister en hel dag hver gang. 

Lige nu har vi min farmors bil, idet at hun er syg, men regner med at skulle afleverer den hen over julen, så til næste scanning skal jeg bruge 1 time på transport til sygehuset (måske mere hvis bussen ikke lige passer med min indkaldelse), og så scanning + ventetid + læge (sidste gang tog det 2½ time, og var selvfølgelig lagt midt på dagen) og så 1 times transport hjem igen :S Synes virkelig at jeg mister mange dage på det :S. 

I dag havde jeg tid kl 9.45 til CTG, hvor de skulle tjekke hendes hjertelyd i 30 minutter. Efter de 30 minutter synes de at den var lidt høj, og ville gerne have mig til at sidde og vente i 2-2½ time så jeg kunne blive målt igen. Anden måling tog så 45 minutter, og viste sig så at være fin efter at der blev konfereret med en læge. Men så var klokken jo også mange igen inden jeg kom fra sygehuset. :S. 

Nu skal jeg i det mindste ikke på sygehuset igen før d. 2. januar til scanning, men skal lige overstå min farfars bisættelse i morgen:S 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du nogen grund til at tro at den lille skulle komme for tidligt? noget du har oplevet? familie som har født for tidligt eller lignende?

Jeg tænker også over det, men ikke så meget for om hun kommer nu, mere om hun ville have nogen mén hvis hun kommer allerede, især fordi at hun er for lille. (og åbenbart havde en hurtig hjerterytme i formiddags)

Jeg tænker at selvfølgelig er det godt at have set skræksenarierne for sig, men for mig hjælper det at tænke statistisk og se hvor få det er som føder for tidligt, og endnu mere hvordan det går hvis man nu skulle være en af de få :) Vi er alligevel ved at være så langt henne er selv hvis vi gik i fødsel nu skulle den lille nok klare sig :). Men du kender sikkert med at gå over tid og skulle sættes igang fordi der er så rart derinde :P

Overhovedet ikke :( det eneste erfaring jeg har med det er mandens papsøster som har født meget for tidligt 2 gange (det første barn klarede den ikke) og mandens mor, som har født alt for tidligt, hvor barnet heller ikke klarede den.

Men det har jo som sådan intet med mig at gøre.

Kan bare overhovedet ikke slippe tanken. Har været inde og læse om risici og overlevelses chancer, og jeg er jo efterhånden så langt henne, at chancerne for overlevelse uden væsentlige mén er ganske fine.

Men alligevel kan jeg ikke slippe den frygt. Og hver gang det så gør lidt anderledes ondt, eller det sidder et andet sted, så siger min hjerne med det samme, at nu går det galt. Og det er jo noget pjat, for hvorfor skulle det gå galt?

Glæder mig bare til marts, hvor det er overstået. Det er slet ikke spor sjovt at være gravid

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg aner ingenting om det, men det lyder som om, du døjer lidt med nogle nerver? Det er vel ikke så sært, tænker jeg. Men ubehageligt alligevel! Jeg gør det selv, bare med andre ting. Jeg HÅBER, det bare er nerver. For os begge to.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg aner ingenting om det, men det lyder som om, du døjer lidt med nogle nerver? Det er vel ikke så sært, tænker jeg. Men ubehageligt alligevel! Jeg gør det selv, bare med andre ting. Jeg HÅBER, det bare er nerver. For os begge to.

Jeg har faktisk haft tendens til katastrofetanker dengang min angst/depression var på sit højeste, så ja, det er sikkert en snert af det, der har sneget sig ind. Har bare rigtig svært ved, at jeg ikke kan håndtere det :( kan ikke få overbevist mig selv om at alt nok skal gå :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg været til 3. Jm besøg :) hun skønnede pigebarnet til og veje omkring 1400-1500 Gram.. derudover så var hun ikke heeeeelt tilfreds med at hun stadig ligger langt oppe med hovedet.. men det kan jo sagtens nå og vende sig endnu :) så det skal nok gå..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så har jeg været til 3. Jm besøg :) hun skønnede pigebarnet til og veje omkring 1400-1500 Gram.. derudover så var hun ikke heeeeelt tilfreds med at hun stadig ligger langt oppe med hovedet.. men det kan jo sagtens nå og vende sig endnu :) så det skal nok gå..

Dejligt :)

Hvorfor er det et problem at hendes hovede ligger langt oppe? Det er da først noget senere at de skal begynde at vende sig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dejligt :)

Hvorfor er det et problem at hendes hovede ligger langt oppe? Det er da først noget senere at de skal begynde at vende sig?

Som førstegangs vender de hovedet nedad allerede i 7. Måned :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som førstegangs vender de hovedet nedad allerede i 7. Måned :)

Nåå, okay :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej hvor klamt! Var ude at spise med manden og min mor, og bagefter gik manden og jeg lige i føtex for at handle.. midt inde i forretningen oplever jeg pludselig at have en stor halvmåne formet forstyrrelse i mit synsfelt. Det sad på højre øje og var så stort at næsten hele mandens hånd kunne forsvinde i det blinde felt :( det var vildt ubehageligt.

Skyndte mig ud og ringede til vagtlægen. Mens jeg sad i kø røg det ligesom langsomt højere og højere op i synsfeltet og til sidst forsvandt det.. så da jeg snakkede med vagtlægen var det overstået igen (det havde vel varet 5-10 minutter)..

Jeg blev bedt om at køre hjem og lægge mig ned og så skulle jeg ringe igen, hvis det kom tilbage, eller hvis jeg fik andre symptomer.. pyh..

Er ikke helt tryg ved det, men det er da ikke vendt tilbage.. er lidt ør i hovedet, men ellers har jeg det fint..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej hvor klamt! Var ude at spise med manden og min mor, og bagefter gik manden og jeg lige i føtex for at handle.. midt inde i forretningen oplever jeg pludselig at have en stor halvmåne formet forstyrrelse i mit synsfelt. Det sad på højre øje og var så stort at næsten hele mandens hånd kunne forsvinde i det blinde felt :( det var vildt ubehageligt.

Skyndte mig ud og ringede til vagtlægen. Mens jeg sad i kø røg det ligesom langsomt højere og højere op i synsfeltet og til sidst forsvandt det.. så da jeg snakkede med vagtlægen var det overstået igen (det havde vel varet 5-10 minutter)..

Jeg blev bedt om at køre hjem og lægge mig ned og så skulle jeg ringe igen, hvis det kom tilbage, eller hvis jeg fik andre symptomer.. pyh..

Er ikke helt tryg ved det, men det er da ikke vendt tilbage.. er lidt ør i hovedet, men ellers har jeg det fint..

Er lige på besøg fra august terminen :)

Synes på ingen måde det lyder rart! Hvis jeg var dig, så ville jeg helt sikkert tage kontakt til egen læge i morgen, mhp. at få det udredt.

Hvor i synsfeltet sad forstyrrelsen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er lige på besøg fra august terminen :)

Synes på ingen måde det lyder rart! Hvis jeg var dig, så ville jeg helt sikkert tage kontakt til egen læge i morgen, mhp. at få det udredt.

Hvor i synsfeltet sad forstyrrelsen?

Tror også jeg ringer til ham i morgen. Synes det er voldsomt ubehageligt.

Det sad midt imellem midten af synsfeltet og det yderste af synsfeltet i højre øje (giver det mon mening?) Og det var faktisk næsten helt fra toppen og ned til bunden i sådan et omvendt C..

Har forsøgt at google, men kan ikke finde nogle beskrivelser, der minder om det..

Min mor spurgte om det kunne være tegn på begyndende svangerskabsforgiftning, men har ingen andre symptomer, der peger i den retning, så ved ikke rigtig..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Migræne, en helt perfekt beskrivelse. Pokkers ubehageligt men ufarligt. Jeg har haft de anfald siden jeg var ganske ung. Man bliver skide forskrækket. Hovedpinen behøver ikke nødvendigvis komme bagefter, men man er altid træt i øjnene og hovedet. Gå til lægen og hør, hvad du må tage imod det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Migræne, en helt perfekt beskrivelse. Pokkers ubehageligt men ufarligt. Jeg har haft de anfald siden jeg var ganske ung. Man bliver skide forskrækket. Hovedpinen behøver ikke nødvendigvis komme bagefter, men man er altid træt i øjnene og hovedet. Gå til lægen og hør, hvad du må tage imod det.

Hopper på samme vogn som BSB. Har også lidt af migræne siden jeg var lille. Det lyder virkelig velkendt! Men om det lige er det ved jeg selvf ikke.. Men få det endelig undersøgt :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det passer i øvrigt også meget godt med, at du bekymrer dig rigtig meget pt. Det kan godt udløse det. Men op med næbbet :-). Det går altid over igen :-).

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER