TroldeMor

Smalltalk - Marts termin

1,368 indlæg i dette emne

Ingen gyn.

Jeg blev ik vejet, men fik til gengæld målt blodprocent og ellers så bare de ting du skriver.

Godt, kunne heller ikke lige se hvad de skulle bruge en gyn. Undersøgelse til.

Jeg har nemlig lige skiftet lægehus,

Og da jeg bestilte tid spurgte sekretæren om der var en læge deroppe som jeg foretrak, hvilket jeg jo svarede nej til da jeg kun kender en enkelt. Men så kom i tanke om, at hvis der skulle gyn. Undersøgelse så ville jeg helst have en kvindelig.

Men fino, vi ser :-) skal derop 9.20.

Bare der ikke er sukker i min urin. Min bror har fået type 2 diabetes.

Del dette indlæg

Skal til lægen i dag..

De laver da ikke gyn. undersøgelse vel?

Er det ikke bare vejning, blodtryk, urin og symfysemål?

Har du fået det bedre Emilie?

Nej ikke rigtig. Har stort set ikke sovet i nat pga. smerter :( I nat/i dag er det så også underlivet og ikke kun bækkenet, der gør vrøvl. Overvejer at ringe til lægen og høre om jeg må komme forbi med en urinprøve. Bare lige for at se, at det ikke er en uvi, der driller.

Er det 25 ugers undersøgelsen, du skal til? Jeg har nemlig fået tid til den d. 10/12 og aner f.eks. ikke om jeg skal have urinprøve eller noget med :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til 25 ugers undersøgelse tjekker de også urin..... Jeg lavede den så bare hos lægen :-)

håber på bedring for dig :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej ikke rigtig. Har stort set ikke sovet i nat pga. smerter :( I nat/i dag er det så også underlivet og ikke kun bækkenet, der gør vrøvl. Overvejer at ringe til lægen og høre om jeg må komme forbi med en urinprøve. Bare lige for at se, at det ikke er en uvi, der driller.

Er det 25 ugers undersøgelsen, du skal til? Jeg har nemlig fået tid til den d. 10/12 og aner f.eks. ikke om jeg skal have urinprøve eller noget med :/

Ring til lægen, det lyder ikke spor rart!!

Urinprøven laver du bare hos lægen. Det er kun ved JM, du selv skal medbringe :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

I min kommune skal man til læge i uge 24 og uge 34 :) så ja.

Urinprøve laver jeg altid ved lægen. Og også hos JDM.

God bedring med dig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ringet derned og har afleveret en urinprøve. Der var lidt leukocytter i, så der er jo nok gevinst. Får svar på dyrkningen i morgen. Øv.. men det er jo rart nok, hvis smerterne så går væk efter behandling.

okay, så må jeg lige høre dem ad, når jeg skal derop igen. Så må jeg jo lave prøven ved lægen, det gjorde jeg også i dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har ringet derned og har afleveret en urinprøve. Der var lidt leukocytter i, så der er jo nok gevinst. Får svar på dyrkningen i morgen. Øv.. men det er jo rart nok, hvis smerterne så går væk efter behandling.

okay, så må jeg lige høre dem ad, når jeg skal derop igen. Så må jeg jo lave prøven ved lægen, det gjorde jeg også i dag.

Øvbøv, men heldigvis er der råd for det. Jeg fik ekstremt ondt i venstre side før, jeg blev ret nervøs. Kunne næsten ikke gå. Eller løfte venstre ben. Fandt så ud af det var ligamentsmerter :( hold nu op det føltes som om nogen stak en kniv ind i siden på mig..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øvbøv, men heldigvis er der råd for det. Jeg fik ekstremt ondt i venstre side før, jeg blev ret nervøs. Kunne næsten ikke gå. Eller løfte venstre ben. Fandt så ud af det var ligamentsmerter :( hold nu op det føltes som om nogen stak en kniv ind i siden på mig..

præcis..

ej, øv altså.. man bliver bare så bekymret :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

præcis..

ej, øv altså.. man bliver bare så bekymret :(

Ja meget!! Det er heldigvis gået væk igen nu..

Må jeg spørge hvor stort jeres symfysemål er? Mit ligger over gn.snit , som førstegangs. Syntes det er meget højt. Ved JDM sidst blev det målt til 23, hvor hun også sagde hold da op, han vokser mere end godt, og i dag blev det målt til 26.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øh symfysemål? Fisk.. er ikke blevet målt på nogen måde :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øh symfysemål? Fisk.. er ikke blevet målt på nogen måde :)

Jeg er heller ikke blevet målt en eneste gang i denne graviditet - da jeg var gravid sidste gang i 2011/2012 med vores datter, målte de hver eneste gang. Jeg ved ikke, om det er fordi praksis er ændret, eller om der er forskel fra kommune/region til kommune/region? Sidst boede vi på Frederiksberg hørte under Region Hovedstaden - i dag er vi under Region Sjælland….

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er heller ikke blevet målt, men har også kun været til jordmoderen en gang.... Næste gang er først i starten af december :-) så regner da med at de vil måle noget der :-) og jeg bor under region hovedstaden/Hvidovre sygehus

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja meget!! Det er heldigvis gået væk igen nu..

Må jeg spørge hvor stort jeres symfysemål er? Mit ligger over gn.snit , som førstegangs. Syntes det er meget højt. Ved JDM sidst blev det målt til 23, hvor hun også sagde hold da op, han vokser mere end godt, og i dag blev det målt til 26.

Jeg blev målt i mandags, 25+2 og det var 24 cm. Jeg var betydeligt mindre sidste gang og synes selv min mave er kæmpe nu.

Men altså, det er jo forskelligt, hvor meget plads man har derinde.

Min veninde der ik er særlig høj brød helt den skala der er for s/f mål :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg hører også under region sjælland, så det kan da måske godt være derfor. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg blev målt i mandags, 25+2 og det var 24 cm. Jeg var betydeligt mindre sidste gang og synes selv min mave er kæmpe nu.

Men altså, det er jo forskelligt, hvor meget plads man har derinde.

Min veninde der ik er særlig høj brød helt den skala der er for s/f mål :D

Jeg er nemlig heller ikke særlig høj. 1.60

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er lige gået op for mig, jeg tror det er forstoppelse jeg har

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er lige gået op for mig, jeg tror det er forstoppelse jeg har

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min Mikro er O rh negativ så jeg skal ikke stikkes igen for at få anti D :-) det er lækkert :-)

Lille mikro har faktisk en blodtype <3

(selvfølgelig har den lille det, men er bare så virkeligt)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min Mikro er O rh negativ så jeg skal ikke stikkes igen for at få anti D :-) det er lækkert :-)

Lille mikro har faktisk en blodtype <3

(selvfølgelig har den lille det, men er bare så virkeligt)

Dejligt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

øv :/ det har jeg også. Overvejer at det nok er derfor, jeg har haft ondt, for urindyrkningen viste ingenting o.O

Så er startet med en masse væske og tørrede figner. Det burde kunne sætte skub i det hele.

Min urin var også ren igår. Men mavesmerterne er da lidt mindre i dag, heldigvis. Må bare sørge for at få rigelig vand.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde plukveer i går aftes :/ det er godt nok ubehageligt synes jeg. Og var da lige ved at blive bange, for de kom faktisk regelmæssigt og var lige lange. Heldigvis stoppede det igen, lige da jeg var ved at overveje at ringe til vagtlægen..

Bah, bekymringer bekymringer :/

Del dette indlæg

Annonce ♥

Havde plukveer i går aftes :/ det er godt nok ubehageligt synes jeg. Og var da lige ved at blive bange, for de kom faktisk regelmæssigt og var lige lange. Heldigvis stoppede det igen, lige da jeg var ved at overveje at ringe til vagtlægen..

Bah, bekymringer bekymringer :/

Ja, efterhånden bliver man meget nervøs og betænksom når der sker noget i kroppen.. I hvert fald som førstegangs. Jeg har det lige sådan. Især den anden dag da jeg blev svimmel i badet, og var alene hjemme. Der gik jeg også lige kortvarigt i panik.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, efterhånden bliver man meget nervøs og betænksom når der sker noget i kroppen.. I hvert fald som førstegangs. Jeg har det lige sådan. Især den anden dag da jeg blev svimmel i badet, og var alene hjemme. Der gik jeg også lige kortvarigt i panik.

Ja, synes efterhånden jeg bliver bekymret over de mindste ting. Har ellers taget det ret roligt hele vejen igennem..

Men tror det er fordi, jeg pludselig er blevet meget bevidst om, at han ikke kan overleve uden store handicaps, hvis han skulle blive født nu.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, synes efterhånden jeg bliver bekymret over de mindste ting. Har ellers taget det ret roligt hele vejen igennem..

Men tror det er fordi, jeg pludselig er blevet meget bevidst om, at han ikke kan overleve uden store handicaps, hvis han skulle blive født nu.

Nej lige præcis. Hvor langt er du nu?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg er 23+1.

Har lige haft fat i vagthavende jordemoder, for var vildt utryg ved at jeg fortsat har smerter i underlivet.

Fik en god snak med hende, og hun mente bestemt at det var ligamentsmerter eller livmoderen, der giver sig.

Nu har jeg så lige lavet mine øvelser fra fys'en og de provokerede smerterne, så tror på det er noget i den stil..

Men øv altså, at jeg pludselig er så utryg :(

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER