Besvaret October 27, 2014 Er jeg den eneste der, når jeg tisser, får meget ondt i enten den ene side af lysken, eller begge? Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvorfor, men har slået det hen med at det nok var fordi det hele giver sig dernede. Som det næste kommer jeg i tanke om at det på en måde først er når jeg næsten har tømt blæren helt, så kommer smerten/trykken/riven først der. Særligt hvis jeg har holdt mig længe. Er det fordi der er mindre plads mon? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 27, 2014 Kan ikke svare på hvorfor, men havde jeg også for et par uger siden i ca. 14 dage men er væk igen nu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 27, 2014 Okay, så må jeg prøve og se om det ikke går væk igen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 28, 2014 Så er det i morgen, at vi skal til MD. Er gået hen og blevet helt nervøs :( har ellers taget det meget stille og roligt hele vejen, men i dag er jeg virkelig ked, for tænk nu, hvis der er noget galt. tror det hænger sammen med, at hvis nu det er noget alvorligt, og vi skal have en abort, så er det jo et rigtigt barn, man skal føde. Det er jo ikke helt det samme til nf :/ .. Ihh, hader at være så bekymret, der er jo slet ikke nogen rationel grund til det. For hvorfor skulle vores baby ikke også være sund og rask? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 28, 2014 Så er det i morgen, at vi skal til MD. Er gået hen og blevet helt nervøs :( har ellers taget det meget stille og roligt hele vejen, men i dag er jeg virkelig ked, for tænk nu, hvis der er noget galt. tror det hænger sammen med, at hvis nu det er noget alvorligt, og vi skal have en abort, så er det jo et rigtigt barn, man skal føde. Det er jo ikke helt det samme til nf :/ .. Ihh, hader at være så bekymret, der er jo slet ikke nogen rationel grund til det. For hvorfor skulle vores baby ikke også være sund og rask? Jeg havde det på præcis samme måde! Skrækken for ligefrem at skulle føde, i sådan en situation skræmte også mig. Var der mon liv? Fejlede den lille noget?.. Det var ligesom en eksamensangst der ikke ville gå væk. Men alt var i den skønneste orden :) der var masser af liv, flot stærkt hjerte, ingen misdannelser, og tilmed en lille tap :) Glæd dig, det er virkelig magisk. Som scanningsdamen sagde til mig; det er et godt tegn at du bekymre dig om dit kommende barn. Det beviser jo bare at du er en kærlig, omsorgsfuld og god mor allerede :) Held og lykke med det hele. Er sikker på det nok skal gå godt. :) Jeg spurgte også mig selv som du; hvad er oddsene lige for at det skulle være skidt? Jeg siger ikke det ikke kan ske, for det sker jo (desværre) for nogle, men det er virkelig få graviditeter. Især når NF er gået godt, så er der trods alt 98% sikkerhed for at resten af graviditeten lykkes. :) men det er nemt at sige, når man er så nervøs og frygter. Ønsker dig alt det bedste. Giv endelig en Update .. :kram Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 28, 2014 Jeg havde det på præcis samme måde! Skrækken for ligefrem at skulle føde, i sådan en situation skræmte også mig. Var der mon liv? Fejlede den lille noget?.. Det var ligesom en eksamensangst der ikke ville gå væk. Men alt var i den skønneste orden :) der var masser af liv, flot stærkt hjerte, ingen misdannelser, og tilmed en lille tap :) Glæd dig, det er virkelig magisk. Som scanningsdamen sagde til mig; det er et godt tegn at du bekymre dig om dit kommende barn. Det beviser jo bare at du er en kærlig, omsorgsfuld og god mor allerede :) Held og lykke med det hele. Er sikker på det nok skal gå godt. :) Jeg spurgte også mig selv som du; hvad er oddsene lige for at det skulle være skidt? Jeg siger ikke det ikke kan ske, for det sker jo (desværre) for nogle, men det er virkelig få graviditeter. Især når NF er gået godt, så er der trods alt 98% sikkerhed for at resten af graviditeten lykkes. :) men det er nemt at sige, når man er så nervøs og frygter. Ønsker dig alt det bedste. Giv endelig en Update .. :kram Er der virkelig 98% chance for at det går godt, hvis nf var normal? Det beroliger mig rigtig meget :) tak.. I det mindste ved jeg da at der er liv (ellers har jeg nogle seriøst scary tarmbevægelser) :D Er også blevet nervøs for at få kønnet at vide. For hvad nu hvis jeg bliver skuffet? Har hele tiden sagt, at det var ligegyldigt, bare barnet er sundt og raskt, men nu begynder jeg at tænke, at jeg jo altid har ønsket mig en datter, og hvad nu hvis jeg føler et stik af skuffelse, hvis det er en dreng? Så vil jeg nok føle mig som en virkelig elendig mor.. Har lyst til at lægge mig til at sove allerede nu, så det hurtigt kan blive onsdag :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 28, 2014 Kæmpe stort held og lykke her fra :). Jeg er sikker på, alt nok skal være fint - jeg har også hørt, at hvis nf var i orden, er risikoen for problemer ved md meget, meget lille :D. Men jeg forstår dig godt, jeg var også ret nervøs. Og jeg havde det på præcis samme måde med kønnet! Jeg sagde til mig selv og alle andre, at så længe barnet bare havde det godt, var jeg ligeglad med kønnet. Det er jo i sidste ende også rigtigt, men inderst inde HÅBEDE jeg på en dreng! Faktisk tror jeg, jeg ville være blevet en smule skuffet, hvis det havde været en pige - og så ville jeg have haft SÅ dårlig samvittighed overfor hende :unsure. Men nu blev det en dreng. Og jeg tror også, jeg havde været glad alligevel, hvis det havde været en pige. Bekymringen for, om der var noget galt, var alligevel større :). Men det tror jeg bestemt ikke der er med din heller! :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 28, 2014 Kæmpe stort held og lykke her fra :). Jeg er sikker på, alt nok skal være fint - jeg har også hørt, at hvis nf var i orden, er risikoen for problemer ved md meget, meget lille :D. Men jeg forstår dig godt, jeg var også ret nervøs. Og jeg havde det på præcis samme måde med kønnet! Jeg sagde til mig selv og alle andre, at så længe barnet bare havde det godt, var jeg ligeglad med kønnet. Det er jo i sidste ende også rigtigt, men inderst inde HÅBEDE jeg på en dreng! Faktisk tror jeg, jeg ville være blevet en smule skuffet, hvis det havde været en pige - og så ville jeg have haft SÅ dårlig samvittighed overfor hende :unsure. Men nu blev det en dreng. Og jeg tror også, jeg havde været glad alligevel, hvis det havde været en pige. Bekymringen for, om der var noget galt, var alligevel større :). Men det tror jeg bestemt ikke der er med din heller! :). Tak skal du have :) rart at høre, at andre har haft de samme tanker. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 28, 2014 Er der virkelig 98% chance for at det går godt, hvis nf var normal? Det beroliger mig rigtig meget :) tak.. I det mindste ved jeg da at der er liv (ellers har jeg nogle seriøst scary tarmbevægelser) :D Er også blevet nervøs for at få kønnet at vide. For hvad nu hvis jeg bliver skuffet? Har hele tiden sagt, at det var ligegyldigt, bare barnet er sundt og raskt, men nu begynder jeg at tænke, at jeg jo altid har ønsket mig en datter, og hvad nu hvis jeg føler et stik af skuffelse, hvis det er en dreng? Så vil jeg nok føle mig som en virkelig elendig mor.. Har lyst til at lægge mig til at sove allerede nu, så det hurtigt kan blive onsdag :D Rigtig meget held og lykke med imorgen og husk også at nyde det. Det er altid en stor oplevelse at kigge ind til den lille ;) Jeg tror, det er helt normalt at gå ind til scanningen med et lille håb om et særligt køn. Jeg læste en artikelserie om det med køn, og der blev det understreget, at det først var skidt, hvis kønnet bagefter overskyggede glæden ved det at vente sig. Men som regel finder man hurtigt det hele helt rigtigt, og så kunne det slet ikke have været anderledes :) Jeg øsnker jer en rigtig dejig dag imorgen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 28, 2014 Rigtig meget held og lykke med imorgen og husk også at nyde det. Det er altid en stor oplevelse at kigge ind til den lille ;) Jeg tror, det er helt normalt at gå ind til scanningen med et lille håb om et særligt køn. Jeg læste en artikelserie om det med køn, og der blev det understreget, at det først var skidt, hvis kønnet bagefter overskyggede glæden ved det at vente sig. Men som regel finder man hurtigt det hele helt rigtigt, og så kunne det slet ikke have været anderledes :) Jeg øsnker jer en rigtig dejig dag imorgen :) Tusind tak :) glæder mig meget, og.vil helt sikkert nyde det, når først vi er igang :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 29, 2014 Så er det overstået. Vi venter en dreng, og alt ser ud til at være i den skønneste orden <3 det er så dejligt <3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 29, 2014 Så er det overstået. Vi venter en dreng, og alt ser ud til at være i den skønneste orden <3 det er så dejligt <3 Dejligt :) kæmpe tillykke med det hele <3 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 29, 2014 Det var godt! :loveshower. Tænk, jeg vågnede i nat og tænkte på dig - så ER man sgu´ gravid :rolleyes. Tillykke med det :) :) :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 29, 2014 Tak skal I have :loveshower Haha, cool :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 29, 2014 Så er det overstået. Vi venter en dreng, og alt ser ud til at være i den skønneste orden <3 det er så dejligt <3 TILLYKKE, hvor er det skønt :yay Min søn har også fødselsdag i dag, så det ER bare en god dag :hurra Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 29, 2014 Ih altså. Havde skrevet min historie ift. hvordan min kæreste og jeg har tænkt os at indrette os på et andet forum, baby.dk. Det er simpelthen det mest ubehagelige, jeg nogensinde har oplevet. Uden overhovedet at spørge til det, kastede folk sig over mig og beskyldte mig for at ville snyde med børnepengene - i ret grove vendinger. Og vi kunne ALDRIG finde på at snyde! Som jeg også skrev derinde, har jeg aldrig nogensinde snydt med penge, da jeg var 10 år og min morfarbetalte mig 50 kr. i timen for at hjælpe mormor med rengøringen, betalte jeg skat af det... Jeg er simpelthen så ked af det nu. Og så er vi endda lige nået over klokken 24, så nu er det min fødselsdag. Jeg har mest lyst til bare at sætte mig ned og tude. Øv, det er så følsomt for os, at vi ikke selv kan skabe et barn ud af vores kærlighed. Hvordan kan folk finde på fokusere på det negative de lige kan finde frem i stedet for at være glade på vores vegne og så bare begynde at svine mig til? Øv øv øv øv øv øv øv øv. Tillykke med fødselsdagen siger jeg bare.......... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 Ih altså. Havde skrevet min historie ift. hvordan min kæreste og jeg har tænkt os at indrette os på et andet forum, baby.dk. Det er simpelthen det mest ubehagelige, jeg nogensinde har oplevet. Uden overhovedet at spørge til det, kastede folk sig over mig og beskyldte mig for at ville snyde med børnepengene - i ret grove vendinger. Og vi kunne ALDRIG finde på at snyde! Som jeg også skrev derinde, har jeg aldrig nogensinde snydt med penge, da jeg var 10 år og min morfarbetalte mig 50 kr. i timen for at hjælpe mormor med rengøringen, betalte jeg skat af det... Jeg er simpelthen så ked af det nu. Og så er vi endda lige nået over klokken 24, så nu er det min fødselsdag. Jeg har mest lyst til bare at sætte mig ned og tude. Øv, det er så følsomt for os, at vi ikke selv kan skabe et barn ud af vores kærlighed. Hvordan kan folk finde på fokusere på det negative de lige kan finde frem i stedet for at være glade på vores vegne og så bare begynde at svine mig til? Øv øv øv øv øv øv øv øv. Tillykke med fødselsdagen siger jeg bare.......... Vil meget gerne lige give dig et ordenligt svar, men må lige blive senere:) Jeg synes desværre at nogen mennesker reagerer meget hurtigt med forudbestemte antagelser uden at have noget at ha' det i.... at de bare har ondt i røven for at sige det mildt. :). Nu kender jeg jo ikke din historie, men har da på ingen måde en opfattelsen af at du er ude på at snyde nogen :). Synes tit at jeg har hørt og set at mange andre fora har en ekstremt dårlig stemning, så bare folk har formuleret sig på en bestemt måde begynder alle andre at twiste det rundt (synes jeg heldigvis er anderledes herinde). :) Du skal ikke ta' dig at folk :) Er jo folk som ikke ved noget om dig i den virkelige verden og som bare sku holde deres mund hvis de ikke havde noget pænt at sige. Tror tit at det er de mennesker som ikke tør konfronterer i virkeligheden der føler at de kan over nettet for der er jo ingen der kan se dem. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 Tak :-). Jeg har skrevet en opdatering inde under sex og samliv. Det betyder meget, du tog dig tid til at skrive. Det var pænt af dig! :-) :-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 (redigeret) Tak :-). Jeg har skrevet en opdatering inde under sex og samliv. Det betyder meget, du tog dig tid til at skrive. Det var pænt af dig! :-) :-) Kun min arbejdsgiver det går ud over :P Ej når man lige skal vente på at computeren loader er det jo fint nok, men bliver jo så også lidt kort :). Jeg vil lige se om jeg kan finde din historie når jeg kommer hjem senere :). Er det bare det med om homoseksuelle bør/kan/må få børn? :) Kan da godt se at nogen måske vil komme med harme kommentarer hvis de virkelig ikke tænker sig om eller er dybt konservative (ikke politisk) men er da et helt naturligt spørgsmål :). og du beder jo bare om folks holdning :) Redigeret October 30, 2014 af Carcassonne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 Næh, det var om noget, jeg overhovedet ikke havde regnet med, folk ville interessere sig for. Nemlig at vi ville skrive anonym/ukendt far på. Det flippede folk totalt over, fordi de (uden at gide spørge mig) gik ud fra, vi ville forsøge at snyde med børnepengene. Det var ret ubehageligt. Men nu har jeg meldt mig ud af baby.dk. Der var mange derinde, der blev heglet ned, det var egentlig ikke spor rart at være der. Herinde er der meget bedre tone og stil :-). Jeg troede, folk ville interessere sig mere for, hvordan vi ville arrangere os i forhold til barnet. Men det var der ikke rigtigt nogen, der kommenterede. Minhistorie ligger under navnet "Er det okay?" Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 Næh, det var om noget, jeg overhovedet ikke havde regnet med, folk ville interessere sig for. Nemlig at vi ville skrive anonym/ukendt far på. Det flippede folk totalt over, fordi de (uden at gide spørge mig) gik ud fra, vi ville forsøge at snyde med børnepengene. Det var ret ubehageligt. Men nu har jeg meldt mig ud af baby.dk. Der var mange derinde, der blev heglet ned, det var egentlig ikke spor rart at være der. Herinde er der meget bedre tone og stil :-). Jeg troede, folk ville interessere sig mere for, hvordan vi ville arrangere os i forhold til barnet. Men det var der ikke rigtigt nogen, der kommenterede. Minhistorie ligger under navnet "Er det okay?" Jeg læste den i bussen på vejen hjem :) Men for besværligt at kommenterer ordenligt på mobilen :) Jeg synes, ligesom folk her på babyklar, at det er nogle gode overvejelser i har taget jer. Og så synes jeg bare reglerne er så dumme at faren ikke kan "undgå" at være faren hvis han er kendt selvom det er et ønske i alle retninger :). Burde jo bare være muligt, allerede længe før fødslen af fraskrive sig faderskabet hvis både mor og far er enige om det :) Lidt samme diskution som at hvis en kvinde vælger at blive gravid mod en mands vilje kan hun vælge/fravælge barnet men han har ikke noget at skulle have sagt, samt han skal betale børnepenge (kan så dog ikke finde en rimelig løsning på den problemstilling) Men nu havde du jo netop fortalt mig om jeres arrangement privat, og jeg synes stadig at det lyder som den klart bedste løsning ;) Som vi talte om er min bedste veninde og hendes hustru også lesbiske, men de vil netop vælge ukendt donor (tror de, de er kun i beslutningsfasen endnu) for at undgå alle mulige problemer, hvor jeg synes jeres måde er rigtig god så barnet stadig kan kende sin far men uden at der decideret bliver forventet noget af ham :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 Så har jeg været nede og snakke med min afdelingssygeplejerske igen :) aftalen er nu, at jeg er sygemeldt resten af graviditeten. Og der var slet ingen sure miner i dag. :) det var rigtig rart. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 Det er jeg virkelig glad for, du synes :). Vi har sørme også brugt lang tid på at overveje, tale, snakke og så overveje igen. Problemet er også, at de juridiske regler kan være ret svære at gennemskue - plus at de informationer man får fra venner og bekendte altid har 1000 forskellige udlægninger :rolleyes. Jeg skal ringe til statsforvaltningen i morgen for at få nøjagtig besked. Hvis du er interesseret, kan jeg skrive til dig i en privat besked (så det ikke fylder det hele her i tråden :)), så du kan videregive det til dine veninder. Mange tak for dit svar! :kiss(bare for en god ordens skyld er det et fuldstændigt ulesbisk kys på kinden :D) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 Det var dejligt, tillykke med det! :balloons Hvordan har du det så med at skulle være sygemeldt? Er det bare en lettelse at få det sat i orden, eller er du bekymret for at skulle gå hjemme så længe? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 30, 2014 Det var dejligt, tillykke med det! :balloons Hvordan har du det så med at skulle være sygemeldt? Er det bare en lettelse at få det sat i orden, eller er du bekymret for at skulle gå hjemme så længe? tak :) Det er faktisk en lettelse. Har haft en masse dårlig samvittighed, og det kan man jo ikke bruge til noget. Men nu er der papirer på, at det er nødvendigt, så nu tror jeg bedre, at jeg kan håndtere det. Er lidt bekymret over, hvad jeg skal få tiden til at gå med, for kan ikke ret meget fysisk, uden at det hævner sig med smerter.. men mon ikke jeg finder på noget. Min mormor har spurgt, om jeg har lyst til at lære at strikke, så det kan jeg da nok få lidt tid til at gå med. og så er det nok mig, der skal have overblikket i forhold til at få søgt om at lave nyt badeværelse :) og så kan jeg vel altid lede og fordele arbejdet, når der skal laves noget praktisk :P Del dette indlæg Link to post Share on other sites