Calla

Jeg er sg sur!

13 indlæg i dette emne

Undskylder på forhånd for de grimme ord i nedenstående, men er virkelig opkogt lige nu

Der har været så mange fyringsrunder her i Januar måned i dagplejen i Varde kommune :( Faktum er, at der ikke er børn nok..

Indtil videre har min dejlige dagplejemor, som jeg skiftede til i Juni, da min tidl. dp blev langstidssygemeldt, gået fri.

Men nu gik den ikke mere.. I onsdags fik hun opkaldet hun, og jeg, havde frygtet, kl. 6 om morgenen <_< Jeg er fandme vred (undskyld banderierne!).

De VED på kontoret, at Magnus er en dreng med specielle behov, fordi han ikke er helt med hverken fin motorisk eller grov motorisk. Vi har ergoterapeut, fra kommunen, på ham. Vi er til møder i dagplejen (ergoen,dp pædagogen,dp mor og mig), hver 3 mdr, hvor der bliver lavet en udviklingstest, lagt ny handleplan osv. De VED at han ikke, hvis det kan undgås, må komme i gæstepleje fx, da han ikke kan klare det med at blive smidt rundt. Han er meget længe om at blive tryg ved folk, og er sensibel.

Han skulle ha været startet i børnehave (efter reglerne) d. 1 april, men fordi han ikke er med endnu er det udskudt 2-6 mdr. Og så vælger de at fyre hans dp... Så han skal nu kastes over til en ny, hun skal læres op i at bruge handleplanen, han skal bruge tid og kræfter på at lære nye rutiner,mennesker,børn osv at kende.. Også selvom han ser dem 1 gang om ugen i legestuen..

Ja, undskyld mig, men hvad h****** tænker de på???

Oveni har jeg intet fået af vide om fyring, udover min dps statusopdatering på FB for 2 timer siden.. Hvilket også pisser mig ret meget af (fik af vide hun var syg ugen ud).

Jeg er simpelthen så gal i skralden lige nu, og overvejer seriøst at trække Magnus helt ud af dagplejen, når hendes opsigelse er udløbet.. Så kan jeg sg passe ham hjemme, til han er klar til børnehave! :angry :angry

Del dette indlæg

:kiss :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram :kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke noget lort!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Undskylder på forhånd for de grimme ord i nedenstående, men er virkelig opkogt lige nu

Der har været så mange fyringsrunder her i Januar måned i dagplejen i Varde kommune :( Faktum er, at der ikke er børn nok..

Indtil videre har min dejlige dagplejemor, som jeg skiftede til i Juni, da min tidl. dp blev langstidssygemeldt, gået fri.

Men nu gik den ikke mere.. I onsdags fik hun opkaldet hun, og jeg, havde frygtet, kl. 6 om morgenen <_< Jeg er fandme vred (undskyld banderierne!).

De VED på kontoret, at Magnus er en dreng med specielle behov, fordi han ikke er helt med hverken fin motorisk eller grov motorisk. Vi har ergoterapeut, fra kommunen, på ham. Vi er til møder i dagplejen (ergoen,dp pædagogen,dp mor og mig), hver 3 mdr, hvor der bliver lavet en udviklingstest, lagt ny handleplan osv. De VED at han ikke, hvis det kan undgås, må komme i gæstepleje fx, da han ikke kan klare det med at blive smidt rundt. Han er meget længe om at blive tryg ved folk, og er sensibel.

Han skulle ha været startet i børnehave (efter reglerne) d. 1 april, men fordi han ikke er med endnu er det udskudt 2-6 mdr. Og så vælger de at fyre hans dp... Så han skal nu kastes over til en ny, hun skal læres op i at bruge handleplanen, han skal bruge tid og kræfter på at lære nye rutiner,mennesker,børn osv at kende.. Også selvom han ser dem 1 gang om ugen i legestuen..

Ja, undskyld mig, men hvad h****** tænker de på???

Oveni har jeg intet fået af vide om fyring, udover min dps statusopdatering på FB for 2 timer siden.. Hvilket også pisser mig ret meget af (fik af vide hun var syg ugen ud).

Jeg er simpelthen så gal i skralden lige nu, og overvejer seriøst at trække Magnus helt ud af dagplejen, når hendes opsigelse er udløbet.. Så kan jeg sg passe ham hjemme, til han er klar til børnehave! :angry :angry

Nu er jeg jo ansat som dagplejer i Varde kommune. Vi fik for et stykke tid siden et brev ud om at der skulle fyres en, hvis der ikke var nogle som ville gå på efterløn eller som var i gang med at finde andet arbejde. Et stykke tid efter fik vi igen brev, hvor i der stod at der var en dagplejer i Alslev, som havde valgt at søge andet arbejde. Og det var så det. Men nu høre vi jo så også under Varde by og det gør Alslev også, så derfor har det jo ingen indflydelse oppe ved jer :(

Kan godt forstå du synes det er træls :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da kæft det er for dårligt.. <_<

:kram2 :kram :kram2 til dig

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er jeg jo ansat som dagplejer i Varde kommune. Vi fik for et stykke tid siden et brev ud om at der skulle fyres en, hvis der ikke var nogle som ville gå på efterløn eller som var i gang med at finde andet arbejde. Et stykke tid efter fik vi igen brev, hvor i der stod at der var en dagplejer i Alslev, som havde valgt at søge andet arbejde. Og det var så det. Men nu høre vi jo så også under Varde by og det gør Alslev også, så derfor har det jo ingen indflydelse oppe ved jer :(

Kan godt forstå du synes det er træls :(

Jeg ved godt det er 2 forskellige områder, selvom det hele hører under Varde kommune..

Jeg elsker bare den dagplejemor, hun er bare så sød, og rar og Magnus er fuldstændig skudt i hende :loveshower

Han elsker at være deromme, og det kan kun gå for langsomt med at komme ud af døren om morgenen :glad

Så ja, jeg er ked af det, og vred.. Men det letter en smule, for mig, at hun har fået til udgangen af Juni.. For så ved vi nok nærmere ang Magnus og Børnehave. Misforstå mig ikke, det gør mig så utrolig ondt for hende, at hun nu skal til at bøvle med nyt job osv, men lige her, er jeg nødt til at tænke på Magnus først og fremmest.

Ville være møgsur, og hænge i tlf mandag morgen til kontoret, hvis det havde vist sig hun kun havde 1 mdr opsigelse..For vil IKKE byde ham at blive smidt over til en anden dp, lade ham falde til, og så rykke ham i børnehave.. Synes ligesom han har haft skift nok allerede..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Stakkels Magnus :(

Krydser virkelig fingre for, at han kan starte op i Børnehave inden juni!

:kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej sikke noget :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg håber dælme han er klar til børnehave når hun går fra.. For tror ikke jeg kan brokke mig så meget at de går med til at lade hende passe ham, til han er klar, hvis det er..

Jeg har besluttet mig for, at hvis han ikke er klar til den tid, så trækker jeg ham ud og går med ham hjemme. Det er der ikke noget at gøre ved. Han skal IKKE kastes mere rundt med.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Calla det synes jeg faktisk er en rigtig god ide !

Kan du gå hjemme med ham så ? mener mere mht til job eller hvad du laver til daglig :) ?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Calla det synes jeg faktisk er en rigtig god ide !

Kan du gå hjemme med ham så ? mener mere mht til job eller hvad du laver til daglig :) ?

Jeg er hj.gående, så det kan sagtens lade sig gøre ,heldigvis :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sikke en irriterende situation at stå i for jer <_< Jeg kan godt forstå at du er bekymret på din søns vegne - forhåbentligt er han kar til børnehaven til juli og ellers er det godt han har sådan en fantastisk mor, som kan gøre ham klar til det i løbet af kort tid :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER