Guest Klartilbarn

Kan jeg være gravid?

11 indlæg i dette emne

Hej derude:-)

Jeg havde det jeg tror er en implantationsblødning  ca. 1 uge inde i min cyklus. Jeg havde en mørk/brunlig pletblødning + en trykken i underlivet i 3-4 dage. Jeg plejer normalt ikke at have pletblødning. Jeg er nu på 25 dagen i min cyklus og testen er stadig negativ, min næste mens forventes om 5 dage. Jeg har før været gravid, hvor jeg havde utrolig mange symptomer, ømme bryster, kvalme m.m. (Jeg fik dog ikke barnet dengang da jeg var meget ung). Denne gang har jeg ikke haft andre symptomer overhovedet udover denne pletblødning (implantationsblødning)

Kan jeg være gravid??

Andre som har prøvet lignende?

Knus

Klartilbarn

Del dette indlæg

Hej derude:-)

Jeg havde det jeg tror er en implantationsblødning ca. 1 uge inde i min cyklus. Jeg havde en mørk/brunlig pletblødning + en trykken i underlivet i 3-4 dage. Jeg plejer normalt ikke at have pletblødning. Jeg er nu på 25 dagen i min cyklus og testen er stadig negativ, min næste mens forventes om 5 dage. Jeg har før været gravid, hvor jeg havde utrolig mange symptomer, ømme bryster, kvalme m.m. (Jeg fik dog ikke barnet dengang da jeg var meget ung). Denne gang har jeg ikke haft andre symptomer overhovedet udover denne pletblødning (implantationsblødning)

Kan jeg være gravid??

Andre som har prøvet lignende?

Knus

Klartilbarn

Fik du blødningen 1 uge inde i din cyklus? Altså på dag 7-8 stykker? For så kan det ikke være en implationsblødning.. Du har højst sandsynligt slet ikke haft ægløsning på det tidspunkt.. Ellers skulle det være sket meget meget tidligt og det er vist ikke rigtig sandsynligt.. ÆL ligger som regel på dag 14 hvis man har en cyklus på 28 dage og den kan ligge på dag 10-11 stykker hvis man har en cyklus på 24-25 stykker.. Du kan ca. Regne med ÆL 14 dage før mens start..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fik du blødningen 1 uge inde i din cyklus? Altså på dag 7-8 stykker? For så kan det ikke være en implationsblødning.. Du har højst sandsynligt slet ikke haft ægløsning på det tidspunkt.. Ellers skulle det være sket meget meget tidligt og det er vist ikke rigtig sandsynligt.. ÆL ligger som regel på dag 14 hvis man har en cyklus på 28 dage og den kan ligge på dag 10-11 stykker hvis man har en cyklus på 24-25 stykker.. Du kan ca. Regne med ÆL 14 dage før mens start..

Jeg har lige kigget i kalenderen igen, det er faktisk præcis 14 dage efter min mens at jeg havde denne pletblødning, det passer med at jeg havde ÆL samtidig med pletblødningen. Kan det have været implantationblødning så?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har lige kigget i kalenderen igen, det er faktisk præcis 14 dage efter min mens at jeg havde denne pletblødning, det passer med at jeg havde ÆL samtidig med pletblødningen. Kan det have været implantationblødning så?

Implantationsblødning kommer først nogle dage efter befugtningen, ægget befrugtes og starter delingen også sætter det sig fast. Det kan ske helt op til 1 uge efter ÆL ;) så det giver ikke mening det er samtidig med ÆL :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Præcis.. Og man siger som regel at det kommer nogle dage før forventet mens.. Så hvis man har en cyklus på 28 dage er det måske på dag 22-23 stykker.. Det passer også ca med en uge efter ÆL..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er da nogen som oplever en pletblødning nogen gange ifb med ægløsning. 

Umiddelbart er det bare ikke til at sige om du så er gravid eller ikke, men krydser da fingre for at din mens udebliver og du snart kan teste positiv

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde blødning præcis 14 dage inde i cyklus. Dagen før havde vi haft sex. Og jeg er da blevet gravid i den cyklus

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men så er det jo heller ikke en implantationsblødning, men en blødning PGA. ÆL, som Saga74 også skriver :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Fandt lige dette på nettet:

Pletblødning mellem menstruationer – ægløsningen

Pletblødning mellem menstruationer er også normalt. Den kan opstå i løbet af ægløsningen, hvilket betragtes som et glimrende tegn på fertilitet.

Der kan være 2 årsager til, at du pletbløder under ægløsningen mellem menstruationerne:

• Den follikel, hvori ægget sidder fast, brister, og ægget løsnes. Denne bristning kan resultere i pletblødning

• Niveauet af østrogen forøges, hvilket medfører, at slimhinden inde i livmoderen afstødes. Herved opstår der pletblødninger

Håber godt nok det er derfor jeg har pletblødt :-) Tak for jeres svar allesammen, det har været en god hjælp :-D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu et udklip fra nettet - som kan være tegn på at jeg er gravid :-)

Ifølge Beyond-Fertility. com , kan spotte under ægløsningen være et glimrende tegn på frugtbarhed . Lejlighedsvis midt-cyklus spotting skyldes ægløsning , er ledsaget af en let smerte på hvilken side af den nederste del af maven huser æg-frigivelse æggestok . Spotting varer typisk 2-3 timer, men kan vare mellem et to dage i nogle tilfælde . Blødning under ægløsningen kan være forårsaget af den midlertidige nedgang i østrogen produktionen , hvilket får endometriet til at skrumpe og bløder , og nogle forskere mener medio ovulation blødning kan stamme fra livmoderhalsen , som også krymper på grund af mangel på østrogen , eller fra æggestokkene som de frigiver æg til befrugtning .

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det angiver begge, at du har haft ægløsning, men desværre er der jo ingen garanti for at du er gravid selvom du har gode tegn på høj fertilitet..

Men håber da du om nogle dage kan blive klogere på det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER