Girl Next Door

Røgalarmer

15 indlæg i dette emne

Hvor mange røgalarmer har i i huset og hvor er de placeret?

Vi har 4 liggende og aner ikke om det er for mange, for lidt og hvor de skal sættes op henne. Vores hus er i ét plan og 173 kvm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores er godt nok en lejlighed, men udover At der er ude i opgangen, så har vi på 64 kvm 2 alarmer. En i stuen (som ligger i forlængelse af køkkenet) og en i sove/børneværelset som ligger i forlængelse af stuen modsat køkkenet. (Håber det gav lidt mening). Vi har tidligere haft i køkkenet men den gik af hver gang der var bare lidt røg i køkkenet.

Men umiddelbart tænker jeg at der skal være alarm fordelt i hele huset, typisk i fordelingsrum, da de så "dækker" flere værelser? Måske der står nogle tips på Falcks hjemmeside?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Må lige lure på Falck. Det har jeg da slet ikke tænkt på. Det første jeg tænkte var 'må hellere lige høre på BK' :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På vores 196kvm har vi 4. En i køknet, en ved fyret, en ved idas værelse og en ved brandeovnen. De er placeret sådan at de dækker alle rum og overlapper hinanden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 i vores hus på 122 m2. En i fordelingsgangen til værelser og en i køkkenalrummet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja så er vi hysteriske for vi har et i hvert soverum, i gangen, køkkenet, 2 i stuen da den er stor. Så på vores 135 m2 har vi 7 røgalarmer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to på 110 kvm - en i gangen og en på reposen/trappen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en i hvert soveværelse, en i stuen og en i bryggerset. Har med vilje ikke en i køkkenet da mad os let kan starte den der.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken type alarmer har i? :)

Vi har to, men det er sådan nogen billige nogen..

Det hvor jeg boede før, havde vi to i lejligheden (90kvm), men de var forbundet, og de var forbundet end dem der var i husstandene over os..

Altså, lige nu går vores alarm kun i gang hvis der er røg - også er det KUN den...

Der hvor jeg boede før, gik ALLE alarmer i gang, hvis en registrerede røg... Jeg overvejer om det kunne være værd at bruge penge på - eller mon med de 85kvm vi har nu, man sagtens kan høre dem? Dørene er jo altid åbne...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 155 kvm og 3 alarmer. De er koblet til vores tyveri alarm, jeg havde forestillet mig en ihvert soverum, men manden der monterede dem sagde at en i hvert stort opholdsrum var dækkende. Så vi har i stuen og i køkken alrum, og fordi jeg insisterede har vi også i bryggerset hvor vores hunde opholder sig når de er alene hjemme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen, der har erfaring med dem fra IKEA? Jeg stod og kiggede på dem, den anden dag, men turde ikke købe dem.

Vi har nemlig ikke nogen og skal dermed have købt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to ifm alarmsystemet og selve alarmkasssen er varmefølsom, så alarmen går også ved meget høje temperaturer - den sidder i køkkenet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 3. En i stuen, en i gangen og en i gangen i underetagen lige ud for vores soveværelset

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bor i lejlighed , og har en, som er i gangen, om 2 1/2 måned flytter vi i hus, og der kommer der til at være 3 stk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 4, en i hvert rum :) og vi har bare de billige fra Bilka, de virker fint :) men jeg er også panisk for brand :( vi ville godt kunne nøjes med 2.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER