Girl Next Door

Åh den fremtid...

15 indlæg i dette emne

Jeg har gået ledig længe. Siden februar sidste år, og jeg er ved at være træt af at der ikke er nogle jobs. Desuden er jeg nok kommet frem til at en ny uddannelse er vejen frem. Men ærligt så ved jeg ikke hvad.. Jeg er i tidernes morgen, uddannet kosmetolog. Et fag jeg ikke vil arbejde med igen, og så er jeg uddannet it supporter. I bund og grund er det en dejlig uddannelse, men bliver altid valgt fra til fordel for dem der er fagligt stærkere end mig. Desuden er der alt for lidt kreativt i det fag ;)

Jeg har været ved at undersøge mine muligheder og valget er faldet på 2 uddannelser. 2 vidt forskellige uddannelser :P

Jeg overvejer enten at blive frisør eller mediegrafiker. Den ene dag er jeg sikker på at det skal være det ene og næste dag er det da helt sikkert det andet! Ork.

Nå, skulle bare lige have noget luft, for i kan jo af gode grunde ikke sige mig hvad jeg skal være ;)

Del dette indlæg

Ja det var meget forskelligt :D

Frisør har jo nogle ulemper med dårlige arbejdstider og kemikalier.

Mediegrafiker ved jeg ikke noget om. Men det lyder spændende :)

Og øv at du har gået ledig så længe :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har selv valgt at uddanne mig igen også pga ledighed.

Jeg er uddannet ved en avis og den mediegrafiker vi udlærte havde utrolig svært ved at komme videre efterfølgende. Men det kan jo undersøges om det er et generelt problem. Frisør aner jeg intet om.

Håber du kommer frem til en god beslutning :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nemlig det. Der er store fordele og ulemper ved begge... <_<

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror desværre at det er svært for mediegrafikere at finde job/læreplads. Min mand er på en skole hvor de uddanne mediegrafikere og han siger at det er en tendens.

De frisører jeg kender siger at det er et fysisk hårdt arbejde.

Jeg ved det ikke rigtig som du siger er der fordele og ulemper ved begge

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand ville også gerne (da vi gik på gymnasiet) læse mediegrafiker, men er så glad for at jeg talte ham fra det, idet at det er meget svært at få job, og de fleste mediegrafikerer er nød til at læse videre. 

Et par stykker af dem han læser med nu (eller gjorde, de er alle ved at have afleveret speciale) har tidligere læst mediegrafikerer, men har så måtte læse en bachelor og kandidat oven på.... Så hvis du vil uddannes fordi at der ikke er jobs at få, er det nok ikke den retning du skal begive dig ud i desværre. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand er uddannet mediegrafiker (færdig forår '12) og han har været rigtig heldig med at have haft praktikplads (først i København, siden udenfor Herning - han skiftede skole da hans første læreplads gik konkurs og vi derfor flyttede hjem til Jylland). Han var heldigvis kun i skolepraktik i 4 måneder. Han kunne blive i firmaet da han var færdiguddannet, men det er slet ikke tendensen. Juni '13 fik han nyt job i Viborg. Det eneste job der har været slået op her i halvandet år!

Nå, men min fornemmelse er at man virkelig skal brænde for branchen, være ferm til designprogrammer (som man selvfølgelig lærer lidt om på skolen også) men ikke mindst meget kreativ og villig til at bruge meget af sin fritid på det. Altså min mands arbejde er hendes hobby. Når man keder sig, begynder han da bare at arbejde lidt. Tosset!

Der er optagelsesprøve for at komme ind nu, mener jeg? Mener Mannie startede uddannelsen for nylig, måske hun kan fortælle mere.

Pøj pøj med overvejelserne :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for svar piger. Jeg aner faktisk ikke hvad jeg skal gøre. Og skal jo tilmeldes og søge lærepladser snart hvis det er.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du overvejet at snakke med en studievejleder? Måske de kan hjælpe dig på vej, evt komme med en hel anden mulighed/uddannelse :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep jeg startede uddannelse til mediegrafiker i januar

Er utrolig glad for det! Tænker faktisk ikk over om der er lærerplads/arbejde bagefter da det er en anden tid.

Men ja man skal brænde for det og gide det, men det er det jo med alt.

Jeg gjorde det netop fordi jeg føler mig kreativ og gerne vil bruge dėt til noget, men om det bliver mediegrafiker jeg arbejder som i fremtiden eller jeg læser videre/finder noget andet. Det skal jeg ikke kunne sige.

Jeg lever i nuet og får det bedste med derfra.

Har du spørgsmål til uddannelsen svarer jeg gerne :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tusind tak for svar mannie! Det er netop det kreative jeg har savnet som it supporter. Og har det nok lidt som dig, at ingen ved hvordan job situationen ser ud når man er færdig.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så lidt da :)

Sig endlig til hvis der er mere jeg kan gøre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Har du læreplads eller hvordan? Og hvad med at få baby midt i det hele?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej har ikke læreplads. Er der kun 1 i min klasse der havde fra start men mange søger først elever i det halve år inden.

Baby er intet problem. Jeg holder bare et års barsel (har selv valgt den skulle gå fra sommerferie til sommerferie)

Og jeg får su i de 12 måneder :)

På holdet over os har rigtig mange fået elevplads og mener kun der er en 6-10 stykker i skolepraktik det sidste halve år (så det er ud af 6 klasser ifølge min hovedregning)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Okay, tusind tak for svar :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER