fru-lkh

Foranliggende moderkage

14 indlæg i dette emne

Er der andre der har det? Jeg fik det at vide til MD scanning og skal til kontrolscanning i uge 34 for at se om den har flyttet sig og hvis ikke skal jeg have kejsersnit. Lægerne siger man ikke skal bekymre sig, men de siger også at der er stor risiko for at bløde og det kan være meget farligt. Der er så mange tanker der kører rundt...

Del dette indlæg

Mener du ikk forliggende moderkage? Det hedder det, hvis den dækker for fødselskanalen og det betyder kejsersnit.

Hvis den er foranliggende, så ligger den bare ud mod maveskindet og man kan føde normalt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde også forliggende moderkagen til md og blev scannet igen i uge 32 eller 34. Den havde rykket sig op og der var ingen problemer med at komme til at føde normalt :)

Jeg fik også det at vide med blødninger men jeg har intet haft :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg havde også forliggende moderkagen til md og blev scannet igen i uge 32 eller 34. Den havde rykket sig op og der var ingen problemer med at komme til at føde normalt :)

Jeg fik også det at vide med blødninger men jeg har intet haft :)

Præcis det samme her.

Jeg ville prøve at lade være med at bekymre mig. Der er rigtig mange, der får den besked til MD. Bare tag det som en mulighed for et ekstra kig ind til baby :) 

Håber du kan lede tankerne væk, alt det grimme sker meget sjældent :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mener du ikk forliggende moderkage? Det hedder det, hvis den dækker for fødselskanalen og det betyder kejsersnit.

Hvis den er foranliggende, så ligger den bare ud mod maveskindet og man kan føde normalt.

Jeg fik at vide det hedder foranliggende. Men never mind:) Moderkagen ligger ihvertfald og dækker livmodermunden helt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må prøve at pakke bekymringerne lidt væk ;) men min jordemoder sagde til mig i går, at chancen for at den flytter sig er lille når den dækker helt som min gør. Men det må vi ta til den tid :) tak for svar piger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må prøve at pakke bekymringerne lidt væk ;) men min jordemoder sagde til mig i går, at chancen for at den flytter sig er lille når den dækker helt som min gør. Men det må vi ta til den tid :) tak for svar piger :)

Min dækkede kun en smule så jeg fik at vide sandsynligheden var stor for den rykkede sig. Men det er nok anderledes hvis den dækker helt :) Selvom jeg fik at vide den nok ville rykke sig gik jeg stadig og forberedte mig mentalt på det modsatte.

Men som sagt så havde jeg ingen problemer igennem graviditeten :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der andre der har det? Jeg fik det at vide til MD scanning og skal til kontrolscanning i uge 34 for at se om den har flyttet sig og hvis ikke skal jeg have kejsersnit. Lægerne siger man ikke skal bekymre sig, men de siger også at der er stor risiko for at bløde og det kan være meget farligt. Der er så mange tanker der kører rundt...

Mange moderkager følger med op som maven vokser. Det med at det er farligt er, hvis du går i fødsel for det kan hvis give blodbad (ikke for at gøre dig bange eller noget) da babyen jo vil arbejde sig ned gennem moderkagen, hvis den stadig ligger i vejen. Derfor får du jo også en ekstra scanning i uge 34, hvor de færreste vil have født, for at tjekke hvordan det ser ud og om der skal ligges en plan. Så bare rolig der er styr på det og slap du bare af :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar girls! :) bliver noget mere rolig nu :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan da også lige fortælle om min svigerindes, der ikke flyttede sig. Hun fik et ukompliceret planlagt kejsersnit 14 dage før termin. Alt godt med både mor og barn (hun har siden både født vaginalt og fået et kejsersnit mere) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min flyttede sig (den dækkede dog ikke helt), men jeg var også bekymret. Men efter et godt svar i uge 34, så havde jeg alligevel 6 uger til at forberede en fødsel i. Det var super.

:kram :kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hejsa

Vil lige fortælle min historie. Da jeg var til nakkefold scanning i uge 13, kunne de fortælle mig jeg havde total foreliggende moderkage (det forklarede flere små blødninger og brunt udflåd ). Lægen sagde der kun var en meget lille chance for den ville trække sig med op, og jeg skulle forberede mig på PKS. Min egen jordmoder havde samme mening, så jeg fik egentlig ikke lov at have et håb om det kunne gå i orden. I uge 16+5 var jeg en tur i scanning pga. endnu en lille blødning. Der kunne de se moderkagen havde flyttet sig, og endda ret meget, den lå ikke længere over, men kun for tæt på udgangen... Mangler 4 mm i at jeg kan få lov at føde selv. Så jeg er forhåbningsfuld for hvis den kan flytte sig så meget på 3,5 uge hvorfor så ikke også det sidste stykke, jeg er kun i uge 19 :)

Så jeg vil krydse finger for det også sker for dig

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min flyttede sig også :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min flyttede sig også fint :) Den eneste konsekvens, den havde, var, at jeg havde meget sværere ved at mærke vores datter sparke, end hvis moderkagen ikke havde ligget og taget af for "stødene" ud mod maven ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER