Guest

Storesøster/bror-gave - noget I har brugt?

17 indlæg i dette emne

Jonas og jeg har snakket om, om Ronja evt. skal have en storesøster-gave når lillesøster kommer til verdenen. Jeg synes det kunne være hyggeligt at hun fik en, men Jonas synes kun vi skal gøre det hvis vi mener hun mangler noget og ikke bare give for at give. Jeg kunne så godt tænke mig at give en dukke/barbi-dukke med lidt tilbehør da Ronja virkelig går op i at lege mor/baby i øjeblikket og har gjort et stykke tid og de dukker hun har i forvejen er gamle og gået i stykker og er besværlige for hende selv at bevæge. Derfor synes jeg godt jeg kan argumenterer at hun mangler det ;) 

Er storesøster/bror-gave noget du/I har givet når lillebrøster er kommet til verdenen? :)

Del dette indlæg

Jeg ved min mor gav min nevø da han blev storebror. Jeg syntes det er rigtig fint og har bestemt tænkt at Mie også skal have en ting når lillebrøster kommer til verden!

Det er jo turbulent at blive storesøster/bror og al opmærksomhed skal deles med den lille. Hvis man giver en gave siger man jo ligesom også "tillykke" til storesøster/storebror og fortæller med gaven at man ikke har glemt hende/ham - babyen får jo masser af gaver så man kan måske også undgå lidt jalousi ved at der også er noget til den ældste!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Majs :) Vi har også givet storebror/storesøster-gaver, når vi har givet barselsgaver. Ikke kæmpe ting, men bare lige, så de også fik lidt :) Jeg kan ikke forestille mig andet, end at vi også giver Valdemar, når han bliver storebror :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ork ja - storesøster/bror-gaver både til min søns halvsøstre og til andre (når jeg husker det).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Majs :) Vi har også givet storebror/storesøster-gaver, når vi har givet barselsgaver. Ikke kæmpe ting, men bare lige, så de også fik lidt :) Jeg kan ikke forestille mig andet, end at vi også giver Valdemar, når han bliver storebror :)

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gav ikke Johan noget da Bella Gry blev født, men han var også så lille, at han ikke rigtig forstod hvad der foregik :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gav Sebastian en voksen dyne i storebror gave, samt et mickey mouse sengetøj som stod højt på hans ønskeseddel dengag.

Sebastian var lidt over 4 år da Cassandra blev født. Voksen dyne skulle han have haft under alle omstændigheder, men vi synes det var en god anledning til at mærkere at han var en stor dreng nu og det betød meget for ham.

Han fik storebrorgaver fra aller der kom og så Cassandra. Han var meget overrasket over, at han skulle have noget, men meget glad for det og glad for at der blev tænkt på ham :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også give en gave. Og når hun er så glad for mor/baby lege så er det da klart oplagt med en dukke. Det gør det måske også nemmere for hende at forholde sig til der er kmmer en lille ny

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville også give en gave. Og når hun er så glad for mor/baby lege så er det da klart oplagt med en dukke. Det gør det måske også nemmere for hende at forholde sig til der er kmmer en lille ny

Lige netop også mit primære argument :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for jeres svar :)

Jeg tror jeg holder fast i at hun skal have en dukke i gave :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi giver Dicte en brio dukkevogn, sådan en model der ligner en rigtig barnevogn. Vi købte den på udsalg før jul, og blev enige om det vil være en god anledning at give den til hende når lillesøster er født :)

Hun leger ligesom Ronja rigtig meget med dukker, og de er alle sammen hendes babyer. Jeg ved min mor har købt en lille dukkelift til hende.

Jeg plejer også altid at købe en gave til storebror/søster. Babyen er jo ligeglad med gaver, men de store forstår jo godt hvad der sker ;)

Har i fundet på en gave?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Felix snakker meget om at han også har en baby i maven :biglove og jeg har foreslået min mand at Felix skal have en dukke så han får en baby i armene lige som jeg gør. Men manden synes ikke om ideen. Har endda foreslået at købe den dukke fra IKEA der ligner meget en bamse.

Derudover tror jeg Felix skal give sin lillebror en bamse eller nusseklud fordi det er noget Felix kan forholde sig til at man kan knytte sig til.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Felix snakker meget om at han også har en baby i maven :biglove og jeg har foreslået min mand at Felix skal have en dukke så han får en baby i armene lige som jeg gør. Men manden synes ikke om ideen. Har endda foreslået at købe den dukke fra IKEA der ligner meget en bamse.

Derudover tror jeg Felix skal give sin lillebror en bamse eller nusseklud fordi det er noget Felix kan forholde sig til at man kan knytte sig til.

Min nevø fik en drenge dukke forud for han skulle være storebror. Det virkede ihvertfald godt som forberedelse for dem.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du kan hilse din mand og fortælle, at min dreng både har dukke med lyserødt tøj, lyserød klapvogn og lyserød sutteflaske. Faktisk tror jeg, hans yndlingsfarve er lyserød. Men at han absolut stadig er en DRENG! Han elsker stadig biler, værktøj og at "slås". No worries ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi gav faktisk Leo en dukke. Det var et stort hit, den blev ammet når jeg ammede, båret i slynge, osv. Nu har han mistet al interessse for den, men det var helt sikkert en god ide, så han kunne "være med".

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi giver Dicte en brio dukkevogn, sådan en model der ligner en rigtig barnevogn. Vi købte den på udsalg før jul, og blev enige om det vil være en god anledning at give den til hende når lillesøster er født :)

Hun leger ligesom Ronja rigtig meget med dukker, og de er alle sammen hendes babyer. Jeg ved min mor har købt en lille dukkelift til hende.

Jeg plejer også altid at købe en gave til storebror/søster. Babyen er jo ligeglad med gaver, men de store forstår jo godt hvad der sker ;)

Har i fundet på en gave?

Hun får en dukke og noget tilbehør men ved ikke nøjagtigt hvilken endnu :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

God ide med bamse/nusseklud fra storebror :)

Ronja fandt faktisk en lille aktivitetsbold i Føtex hun med det samme hun så den sagde at lillesøster skal have. Den fik hun lov til at købe og da vi kom hjem skulle den pakkes ind. Nu lægger den pakket ind derhjemme og venter på lillesøster kommer :loveshower

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER