My love

Gulerødder

10 indlæg i dette emne

Vi har sået gulerødder i højbede. Og for nogle dage siden hev jeg en op for at se hvor store de var. Den var stadig meget lille. De er nok sået alt for tæt da min datter fik lov at hælde frø ned, men skidt pyt :)

Nå men jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvordan man kan se de er klar? For kan ikke finde noget nogen steder om det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved at hive en op og kigge på den ;)

Hvis de er sået for tæt, vil de have meget svært ved at vokse sig store. Tynd ud i dem så der er plads omkring. Ellers ender du med ingen gulerødder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg plejer at tjekke størrelsen ved at grave lidt jord væk ved toppen af stilken, så kan man få en ide om diameteren... og ja hvis de står for tæt så tynd ud. Der er stor risiko for skadedyr og små gulerødder pga manglende plads

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm de er nemlig meget små så de er nok sået for tæt. Sådan er det når man lader datteren gøre det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm de er nemlig meget små så de er nok sået for tæt. Sådan er det når man lader datteren gøre det ;)

Altså mine er også meget små, men det er bare fordi de ikke har været i jorden længe nok. Tror der går mindst en måned før jeg kan høste :)

Du kan se på pakken hvornår den sort du har sået kan plantes og hvor tæt de skal stå... ellers kan du bare tynde ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså mine er også meget små, men det er bare fordi de ikke har været i jorden længe nok. Tror der går mindst en måned før jeg kan høste :)

Du kan se på pakken hvornår den sort du har sået kan plantes og hvor tæt de skal stå... ellers kan du bare tynde ud

Synes bare mine har stået længe. Siden april. Men kan godt ske jeg bare er utålmodig,

Altså kloge Åge her smed posen ud. Hvorfor gemme den, den får jeg da ikke brug for ;) snydt blev jeg for den fik jeg så brug for ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husker du at vande dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husker du at vande dem?

Jeps :) hver aften. Dog har vi i går fået meget regn så der fik de ikke. Og de står i sol det meste af formiddagen og derefter skygge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fundet min pakke frem... Dem jeg har skal sås mellem april og juni og kan høstes mellem juli og november... Rækkerne skal der være 30 cm imellem og planterne 5 cm... Så tror bare du må være tålmodig lidt endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fundet min pakke frem... Dem jeg har skal sås mellem april og juni og kan høstes mellem juli og november... Rækkerne skal der være 30 cm imellem og planterne 5 cm... Så tror bare du må være tålmodig lidt endnu ;)

Øv ja så er det tålmodighed jeg må finde frem. Hev en op i går og de er blevet større. Så om en måned kan vi nok spise løs.

Elsker at man kan have grøntsager hjemme. De smager bare så meget bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER