Elisamus

Baby udstyr?

8 indlæg i dette emne

Hej BK

Jeg sidder og Google lidt på baby udstyr lister med hvad man bør have når den bette melder sin ankomst, puha det er jo helt vildt. Men hvor meget har i selv haft brug for og hvad var total unødvendigt?

Mvh elisamus der føler hun har begivet sig ind i en jungle...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Prøv evt. At kigge ned her i forum, der er mange tråde om lister :) Er på fra mobil, så ingen links :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må gerne se min liste fra, da vi skulle have Lise. Det, der står med kursiv, er det, som kan undværes, men som er rart at have. Det, der står med rødt, endte vi med aldrig at anskaffe os og har aldrig savnet det.

 

 

Indkøbsliste/ønskeliste

 

 

Sove

 

·         Babyalarm

·         Babydyne

·         2 * Babylagen til tremmeseng

·         Madras til tremmeseng str. 120x60

·         Uro

·         Sengerand

·         Tremmeseng

·         3 sæt sengetøj til babydyne

·         2 x Tisseunderlag (til seng og barnevogn)

·         Hjertepude

·         Sovedyr

 

Barnevogn

 

·         Barnevogn med tilhørende lift 

·         Liftmadras og barnevognsmadras

·         Regnslag

·         Insektnet (evt. kombineret regnslag/insektnet fra Thorn i Babysam)

·         Barnevognssele

·         2 * Lagen til barnevogns madras

·         2 * Lagen til lift

·         Pusletaske

 

Bad/pusle
 

·         Badekar

·         Badeslag

·         Bleer (newborn eller mini hvis baby er over 3700g - ikke for mange til at starte med)

·         Engangs skumvaskeklude

·         Vådservietter til pusletasken

·         Puslepude

·         20-30 Stofbleer

·         Termometer

·         Børste og Kam til baby

·         Baby sikkerhedsvatpinde

·         Babyolie

·         Zinksalve/babysalve

·         Stativ til badekar

·         Siddeindsats til badekar

·         Sterile Saltvandsdråber

·         Vaskefad

 

Diverse

 

·         Ammepude

·         Autostol

·         Bæresele (eller lign.)

·         D-vitamin dråber

·         Legetøj

·         Voksipose

·         2 Tæpper til at svøbe baby i

·         Lamper til børneværelset + vågeblus til natpusling

·         Ammeindlæg

·         Ammebh

·         Store hygiejnebind

·         Aktivitetstæppe

·         1 flaskerenser + sterilisator til mikroovn

·         Kravlegård

·         Madras til kravlegård

·         Sengerand til kravlegård

·         Skråstol

·         Sutter

·         Sutteflaske

·         Billeder til børneværelset

·         Hylder til børneværelset

·         Reol til børneværelset

·         Kommode til børneværelset

·         Brystpumpe (evt. leje hos falck)

 

Tøj

 

·         6-8 kortærmede bodyer i str. 56/62

·         2-3 langærmede bodyer i str. 56/62

·         3-5 sæt tøj i str. 56/62

·         3-5 par strømper med god ribkant

·         2 natdragter med fod

·         1-2 varme trøjer/bluser

·         1-2 bomuldshuer/-hjelme

·         Dragt til at have på i autostolen str. 56/62

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en del tråde om det allerede ja, men jeg kan ikke lige finde dem, så jeg svarer bare her også :D

 

Det er dog liiiiidt rustent i hukommelsen, min søn er snart 2 år. ;-)

 

Vi købte (og ville ikke have undværet):

Seng + madras + babydyne + sengetøj (vi havde vistnok 4-5 sæt i babysæt, 3 ville nok kunne have gjort det) + sengerand (jeg vil anbefale at købe en TYK en, der kan stå selv)

Puslebord + puslepude

Barnevogn + madras + regnslag + myggenet + lift

Voksipose (den kunne vi strengt taget også godt have undværet, men jeg har været SÅ glad for den!)

Stofklude til gylp og lignende. Nogen siger, at man skal have 10, andre siger 50. Jeg tror, vi havde omkring 50 og det var IKKE for mange. Men det kommer meget an på, hvor meget ens barn gylper. Jeg ville nok starte med 10.

Elektrisk brystpumpe (den købte vi dog først efter fødslen, da behovet opstod)

Sutter (Vi havde dog en masse, som han aldrig fik brugt, fordi formen ikke passede ham. Start med én slags og se om den duer inden du køber flere)

Badekar og håndklæde med hætte (vi startede med at have ét og når det var til vask, brugte vi almindelige håndklæder. Så fik vi to mere i dåbsgave)

Højstol (med bordplade - Det fik vi dog først til dåben, det var ikke nødvendigt før)

Babyalarm

Barnevognssele (den fik vi dog først til dåben - den er ikke nødvendig at have fra fødslen)

Termometer

Skraldespand til bleer (dog en almindelig - vi har aldrig haft decideret blespand)

Hoved-hale-fad

Ammepude (den bruger vi faktisk stadig som putte-ryglæn, når vi læser godnathistorie)

 

Vi købte (men kunne godt have undværet):

Ekstra babydyne - jeg var rigtig glad for den, de to gange, hvor min dreng megagylpede udover den anden, men vi kunne godt have fundet en løsning med kun at have én.

Kurve til bleer - de så fine ud og jeg var glad for dem, men da han begyndte at snuppe dem, endte de alligevel bare i en pose ved siden af puslebordet:-P

Pusletaske (Det var nok mest fordi, jeg ville have en PÆN ble-venlig taske. Ellers pakker vi faktisk tit bare min mands gamle rygsæk)

Manuel brystpumpe (Den brugte jeg aldrig)

Flasker (De var fine til at pumpe mælk ud i, men han drak aldrig af dem, da han blev ammet, så vi havde SLET ikke behøvet at have alle de flasker)

Uro

Tisseunderlag (så galt gik det kun én gang - og der havde vi alligevel glemt underlaget :rolleyes)

Hjertepude

Nussebamse (han har altid været røvligeglad med den, som vi købte - men elsker en, som han har fået i gave)

Børste og kam (da han havde arp brugte vi en tandbørste i stedet ;-))

Næsesuger

 

Vi købte ikke (og levede fint uden):

Hovedpude til baby (Min dreng har først fået hovedpude nu her, hvor han næsten er 2)

Babysko (han fik dog et par bløde futter, da det blev for koldt med strømpefusser - han er sommerbarn)

Barnevognsrand

Barnevognskæde

 

Mht. tøj er det svært at sætte et antal på, synes jeg. Vi købte vist bare, når vi syntes noget var pænt, og indtil vi havde en vis stak. Vi var forholdsvist hurtigt efter fødslen ude at købe mere/andet fordi noget af det ikke duede til ham alligevel, men præcis hvor meget, du skal have, synes jeg er svært at svare på. Hvis du får vinterbarn, vil jeg anbefale en god blød og varm køredragt (vi var meget glad for Johas ulddragt), hvis du får sommerbarn (og egentlig generelt) vil jeg anbefale iobios uld/silkebodyer (fra storchebarn.dk). Dem behøver man ikke så mange af, da de ikke behøver at blive vasket ret tit, de skal bare luftes. Vi har fem bodyer, vi bruger nu, men har i lang tid klaret os med 2. :)

 

Og så har der løbende været brug for skumklude, bleer, sikkerhedsvatpinde, babyolie, babyshampoo (først efter et par måneder), babybadesæbe (først efter et par måneder), fed creme, zinksalve og saltvandsdråber.

 

Edit: Har lige tilføjet lidt, efter jeg har set de andres svar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da lige liste de ting vi har købt, men ikke brugt:

Uro over sengen

Ammepude (amning fungerede ikke...)

Barnevognsrand

Barnevognskæde (til at hænge i åbningen)

Zinksalve (bruger en anden salve fra apoteket de få gange N har haft tendens til rød numse).

Noah er meget nysgerrig, så hænger der spændende ting der hvor han skal sove, ja, så sover han altså ikke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så tænk over at der er noget der sagtens kan skaffes bagefter hvis du skulle få brug for det, så er du i tvivl om det er noget du vil komme til at bruge så vent :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi fik forresten også købt for mange sutter i en form han ikke gad bruge.

Tisseunderlag er først nødvendigt nu hvor han er 9 måneder. Ellers har han aldrig tisset igennem, og så ville jeg hellere have han ikke havde det på, når det ikke var nødvendigt.

Vi har også en nusseklud, men han vil hellere have hans bamser...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

just me: alle indlæg hjælper, jeg er helt ny i denne verden og synes at det virker helt uoverskueligt og manden er allerede træt af at høre på mig (jeg har været skruk i flere år).
jeg forventer ikke at amme hele tiden når først amningen er oppe og køre, for mig er vigtig at min mand os kan give en flaske når han har lyst samt jeg vil ikke have total mor syge børn (det er mandens 2 nevøer på 2 og 4 år og svigerinden har kun ammet og i meget lang tid (tror den mindste stadig får lidt engang i mellem))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER