Majstot

Tøj til nyfødt

6 indlæg i dette emne

Hej

Har tænkt lidt over hvad jeg mon skal købe af tøj til hjemturen fra sygehuset til den lille guldklump?

Jeg bliver sat i gang omkring den 21. august (pga diabetes) og skal nok være indlagt en uge så det bliver nok der sidst i august at turen går hjem fra sygehuset (i bil) og tænker bare at hun jo hverken skal have det for varmt eller koldt. Den liste jeg har fra babysam står der 1 køredragt, men synes lidt at sådan en lyder lidt varmt - what to do?

Håber at kunne få lidt mere klarhed ved at høre jeres erfaringer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fødte d. 16 august og vi kørte hjem d. 19. Det var ret varmt den dag, men vi havde ikke så langt. Karla havde en langærmet body og en sparkedragt uden ærmer, men med fødder. 

De første dage havde hun mest bare tyndt tøj på, når vi skulle ud og køre. For det meste med lange ben og ærmer. Jeg synes det var rart at hun var beskyttet mod sol og vind på den måde. Man skal også huske, at de kommer fra 37 grader, så verden kan godt være et koldt sted lige i starten 

Vi havde altid ekstra lag med, så vi altid kunne give en trøje mere på, svøbe i tæppe/ dyne, give en lille hue på etc. hvis det blev for koldt.

 

Men samtidig skal man heller ikke pakke dem for godt ind, for de er ikke gode til at komme af med varmen selv. En hånd/ finger i nakken er en god måde at teste det på :)
 

Mit råd må være at vente med køredragten, og så ellers have flere tynde lag, så i nemt kan justere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte d. 16 august og vi kørte hjem d. 19. Det var ret varmt den dag, men vi havde ikke så langt. Karla havde en langærmet body og en sparkedragt uden ærmer, men med fødder.

De første dage havde hun mest bare tyndt tøj på, når vi skulle ud og køre. For det meste med lange ben og ærmer. Jeg synes det var rart at hun var beskyttet mod sol og vind på den måde. Man skal også huske, at de kommer fra 37 grader, så verden kan godt være et koldt sted lige i starten

Vi havde altid ekstra lag med, så vi altid kunne give en trøje mere på, svøbe i tæppe/ dyne, give en lille hue på etc. hvis det blev for koldt.

Men samtidig skal man heller ikke pakke dem for godt ind, for de er ikke gode til at komme af med varmen selv. En hånd/ finger i nakken er en god måde at teste det på :)

Mit råd må være at vente med køredragten, og så ellers have flere tynde lag, så i nemt kan justere :)

Ihh mange tak for dit svar!!! Det var lige det jeg havde brug for at vide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte august sidste år - i hedebølgen.. Og min lille pige havde kun body på, og når vi inde faktisk kun ble, det samme på barselsgangen. (Hvor jordemødrene forslog det). Hun havde dog dyne eller stofble over sig, hun var ikke helt nøgen.

Når vi var ude havde hun tøj på, for at dække for vind, som pumpkins siger.

Men jeg har også et meget meget meget varmt barn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ronja havde faktisk en natdragt på da vi kørte hjem i august '11 og vist nok et lille tæppe over sig :)

Hun havde primært body og strømpebukser på i starten eller kun body.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar!

Det er super dejligt at vide lidt om hvad vi skal være forberedt på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER