TroldeMor

Mittelschmerz? - er nu på CD 30

23 indlæg i dette emne

Jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal være spændt, nervøs eller ligeglad med det her :P

Jeg har ikke den store erfaring med min cyklus, uden p-piller.... Men den erfaring jeg så har, siger mig at jeg har en cyklus på 28 dage. Efter det, har jeg regnet min ægløsning ud til at ligge 24. Maj, og på den dag begyndte det at nive godt i min venstre æggestok, og jeg havde fuldt blus på humørsvingningerne. Så jeg gik lidt ud fra at ægløsningen foregik der.

Men siden (og særligt her de sidste par dage) har jeg virkelig været øm i underlivet! Det føles lidt som om nogen har byttet min livmoder ud med en varm lavasten.... Det gør ikke sådan AV ondt.... Men det er sådan en dump, varm smerte/ømhed, som forværres når jeg bevæger mig pludseligt (fx. rejser mig, hoster, nyser eller leger vildt med drengene) Derudover er jeg enormt oppustet, og kan faktisk ikke holde ud at have alm bukser på om aftenen. Jeg kan heller ikke sove på siden/maven for det.

Jeg har læst lidt på nettet om fænomenet "mittelschmerz" , som er den faglige betegnelse for ægløsningssmerter.... Og jeg synes bare ikke helt det lyder som det, for det stikker ikke (udover den første dag), og det har jo varet noget længere end de "normale" ca. 24 timer det burde vare.

Selvfølgelig tænker jeg lidt om der kan være et befrugtet æg, som får kroppen til at gå agurk..... Men jeg kan heller ikke lade være med at blive en lille smule nervøs for om der mon er noget galt? Eller er det måske bare helt normalt ifm. ægløsning?

Er der andre som oplever den slags ubehag/smerte som jeg beskriver, efter ægløsning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Aner ingenting om det, men ihhh hvor blev jeg glad ved tanken om, at du måske kunne være gravid :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det rigtig skidt efter æl. Jeg får ondt i maven, luft i maven, mega oppustet så jeg er nødt til at åbne bukserne. Så vil bare sige du ikke er alene.

Og held og lykke :goodluck Håber det betyder en baby til jer :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aner ingenting om det, men ihhh hvor blev jeg glad ved tanken om, at du måske kunne være gravid :loveshower

 

Hehe, hvor er du sød ;) Tænker nu ikke at det er det som gør alt det her....Men chancen er der selvfølgelig, og det i sig selv er lidt vildt :P

 

Jeg har det rigtig skidt efter æl. Jeg får ondt i maven, luft i maven, mega oppustet så jeg er nødt til at åbne bukserne. Så vil bare sige du ikke er alene.

Og held og lykke :goodluck Håber det betyder en baby til jer :glad

 

Uh, det lyder jo lidt som det samme.... Hvor længe står det så på? Tak fordi du skriver, så er jeg ikke så nervøs mere ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved heller ikke rigtig noget om det, men fedt at I er gået i gang med PB3. Det vidste jeg slet ikke :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, hvor er du sød ;) Tænker nu ikke at det er det som gør alt det her....Men chancen er der selvfølgelig, og det i sig selv er lidt vildt :P

Uh, det lyder jo lidt som det samme.... Hvor længe står det så på? Tak fordi du skriver, så er jeg ikke så nervøs mere ;) :kiss

Indtil jeg får mens og det er drøn hårdt at være skidt så længe :( Og det er lige så småt begyndt igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bah.... Det lyder ikke særlig fedt! :kram2 Jeg har aldrig oplevet det før, hverken op til mens, eller når jeg er blevet gravid. Men igen.... Jeg har heller ikke oplevet særlig mange cykluser hvor jeg ikke har taget P-piller.

Smerten blev sådan helt skarp og stikkende i højre side her i eftermiddags, 2-3 timer.... Av for dælen da! Men nu er det forsvundet, og er "bare" øm igen....

Suk :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første cyklus jeg havde efter p-pillestop troede jeg seriøst min blindtarm var sprunget (igen :D ) - jeg havde så ondt!

Efter 10+ år på piller kunne jeg slet ikke genkende eller præcisere de smerter som ægløsning.

Det var klart værst første cyklus, men jeg et bestemt ikke i tvivl om hvornår jeg har ÆL. Får jag og ømhed og går som om mit underliv er lavet af sprukkent glas.

Så det lyder helt normalt. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min krop er også underlig efter P-pille stop. Jeg stoppede med dem sidst i marts. Den først cyklus efter, var fin.. 29 dage varede den.. Og så i 2. Cyklus begyndte jeg at bløde efter 14 dage. Så nu ved jeg ikke om jeg skal regne med mens om en uges tid eller hvad.. Hvor sjovt at vi åbenbart går igang med PB næsten samtidig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor længe er det siden, at du smed p-pillerne? Min første cyklus efter p-pillestop var forfærdelig. Da jeg kom omkring 10 dage efter sidste p-pille, blev jeg mødt af daglige voldsomme smerter, blev hormonella og var mega oppustet.  Jeg troede, jeg måtte være gravid, men det var jeg ikke. Jeg fik det dog bedre herefter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da jeg for 6 1/2 år siden ventede vores nr. 2 smed jeg p-pillerne lige inden nytår.. Midt januar fik jeg også nogle ordentlige jag i æggestokkene som jeg ikke havde oplevet før... Og i starten af februar stod jeg med en positiv test ;-)

Så måske du er heldig og der er gevinst ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved heller ikke rigtig noget om det, men fedt at I er gået i gang med PB3. Det vidste jeg slet ikke :yay

 

Tak :kiss

 

Den første cyklus jeg havde efter p-pillestop troede jeg seriøst min blindtarm var sprunget (igen :D ) - jeg havde så ondt!

Efter 10+ år på piller kunne jeg slet ikke genkende eller præcisere de smerter som ægløsning.

Det var klart værst første cyklus, men jeg et bestemt ikke i tvivl om hvornår jeg har ÆL. Får jag og ømhed og går som om mit underliv er lavet af sprukkent glas.

Så det lyder helt normalt. :D

 

Håber bestemt at det bliver bedre for mig også..... Det er fedt at vide hvornår der er ægløsning, men det her er lidt for meget af det gode :P Tak for dit svar :)

 

Min krop er også underlig efter P-pille stop. Jeg stoppede med dem sidst i marts. Den først cyklus efter, var fin.. 29 dage varede den.. Og så i 2. Cyklus begyndte jeg at bløde efter 14 dage. Så nu ved jeg ikke om jeg skal regne med mens om en uges tid eller hvad.. Hvor sjovt at vi åbenbart går igang med PB næsten samtidig :loveshower

 

Hmm... De p-piller gør vist ikke meget godt for kroppen.... Håber det bliver bedre, og mere stabilt for dig :) Eller.... Håber vel mere på at du ikke behøver flere ægløsninger de næste 9 måneder ;) Anede ikke du også var igang.... Hyggeligt :wub

 

Hvor længe er det siden, at du smed p-pillerne? Min første cyklus efter p-pillestop var forfærdelig. Da jeg kom omkring 10 dage efter sidste p-pille, blev jeg mødt af daglige voldsomme smerter, blev hormonella og var mega oppustet.  Jeg troede, jeg måtte være gravid, men det var jeg ikke. Jeg fik det dog bedre herefter...

 

Det er første cyklus efter stop i denne omgang..... Så jeg håber da lidt at det bliver bedre fremover :goodluck

 

Da jeg for 6 1/2 år siden ventede vores nr. 2 smed jeg p-pillerne lige inden nytår.. Midt januar fik jeg også nogle ordentlige jag i æggestokkene som jeg ikke havde oplevet før... Og i starten af februar stod jeg med en positiv test ;-)

Så måske du er heldig og der er gevinst ;-)

 

Hehe.... Vi har ikke gjort så meget for det, for vi har ikke rigtigt travlt, så jeg tvivler stærkt på en graviditet.... Men man kan da altid håbe :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå men.... Det er gået over for denne gang. Det sluttede ligesom af med en rigtig træls smerte i højre side nogle timer, og så ømhed resten af dagen. Og næste dag var det væk.... 

 

Tusind tak for svar allesammen..... Håber ikke det bliver sådan igen næste gang :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... De p-piller gør vist ikke meget godt for kroppen.... Håber det bliver bedre, og mere stabilt for dig :) Eller.... Håber vel mere på at du ikke behøver flere ægløsninger de næste 9 måneder ;) Anede ikke du også var igang.... Hyggeligt :wub

Tror ikke den er der for mig denne gang. :) håber da også det lykkes hurtigt for jer :)

Vi har aftalt herhjemme ikke at sige noget om at vi er igang, først efter NF når det sker.. Så må vi jo se om jeg kan holde kæft med det udenfor BK så længe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på dig i dag Troldemor. Jeg har haft meget ondt i underlivet sådan som du beskriver det. En brændende fornemmelse og oppustethed. Af nysgerrighed tog jeg en ægløsningstest og den blev helt positiv :) Så det er da nok ægløsning du har haft.

Er i dag på dag 13. Min cyklus er på 27 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på CD 29 i dag, og nu begynder det da at blive lidt spændende ;) Jeg ved ikke rigtig hvor lang min cyklus normalt er..... (Men de jeg har oplevet, har altid været 28 dage) Men mit gæt var jo at ægløsningen var på CD 14..... Hvilket skulle betyde mens i dag.

Og egentlig vil det jo give testdag i morgen.....

Men jeg tror jeg vil prøve at se an et par dage mere, og så teste onsdag, hvis ikke mens har vist sig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kom til at tænke på dig i dag Troldemor. Jeg har haft meget ondt i underlivet sådan som du beskriver det. En brændende fornemmelse og oppustethed. Af nysgerrighed tog jeg en ægløsningstest og den blev helt positiv :) Så det er da nok ægløsning du har haft.

Er i dag på dag 13. Min cyklus er på 27 dage.

Ja, det lyder godt nok meget som det samme! Jeg tror også jeg vil prøve med æl test næste gang, mest bare for sjov ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er på CD 29 i dag, og nu begynder det da at blive lidt spændende ;) Jeg ved ikke rigtig hvor lang min cyklus normalt er..... Men mit gæt var jo at ægløsningen var på CD 14..... Hvilket skulle betyde mens i dag.

Og egentlig vil det jo give testdag i morgen.....

Men jeg tror jeg vil prøve at se an et par dage mere, og så teste onsdag, hvis ikke mens har vist sig :goodluck

Spændende :glad :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan du vente???

RESPEKT for det:)

Glæder mig til at høre mere. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan kan du vente???

RESPEKT for det:)

Glæder mig til at høre mere. ..

Hehe, det er heller ikke nemt! Men vi var bare ikke rigtig sammen i ægløsningsperioden, (kun en enkelt gang 3 dage før) så jeg synes det er så usandsynligt at der skulle være noget, og derfor forventer jeg at mens dukker op senest tirsdag....

Men må da indrømme at jeg har været ude for at lede efter en test i dag, så jeg kunne teste i morgen.... :blush Det lykkedes mig bare ikke at finde en :rolleyes

Så jeg holder fast i onsdagsplanen, og så må vi se om mens viser sig inden da ;)

Har hvert fald ingen mens symptomer endnu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endte med en cyklus på 31 dage, og fik mens i dag.....

Så alt i alt, var det bare sådan det skulle føles med ægløsning denne gang ;)

Men puh, det viste mig godt nok lige at jeg er SÅ parat til at blive gravid, og bære et barn under mit hjerte endnu engang..... Jeg GLÆDER mig, og er allerede forelsket i det lille væsen der en dag vil blive til.... Vildt! :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endte med en cyklus på 31 dage, og fik mens i dag.....

Så alt i alt, var det bare sådan det skulle føles med ægløsning denne gang ;)

Men puh, det viste mig godt nok lige at jeg er SÅ parat til at blive gravid, og bære et barn under mit hjerte endnu engang..... Jeg GLÆDER mig, og er allerede forelsket i det lille væsen der en dag vil blive til.... Vildt! :wub

 

 

:biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER