TroldeMor

Farvel sut - Total succes!

40 indlæg i dette emne

Vi planlægger suttestop her til på fredag..... Vi har aftalt med Marlon at vi hænger sutterne på suttetræet ude i Haunstrup Zoo, og at der måske er en gave til ham så (vi lægger så en gave i hans seng, som han vil finde når vi kommer hjem fra zoo)

Men hvad med nussekluden? Er det mon bedst at den også forsvinder nu, eller vil det være en fordel at han stadig har den?

Han bruger altid begge dele sammen, og kun om natten.....

Manden og jeg kan ikke rigtig blive enige om hvad vi gør...... Hvad gør/gjorde/vil i gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min tanke har altid været at nussekluden skulle tage over for sutten når den engang skal væk. Så er der stadig noget kendt og trygt der kan trøste :) den med gaven vil vi så stadig bruge og jeg tror vi tager hende med ud så hun selv kan vælge men så langt i overvejelserne er vi ikke nået endnu ;)

Ronja har både en nussekanin og et tigerdyr hun sover med og de forsvinder ikke samtidig med sutterne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi planlægger suttestop her til på fredag..... Vi har aftalt med Marlon at vi hænger sutterne på suttetræet ude i Haunstrup Zoo, og at der måske er en gave til ham så (vi lægger så en gave i hans seng, som han vil finde når vi kommer hjem fra zoo)

Men hvad med nussekluden? Er det mon bedst at den også forsvinder nu, eller vil det være en fordel at han stadig har den?

Han bruger altid begge dele sammen, og kun om natten.....

Manden og jeg kan ikke rigtig blive enige om hvad vi gør...... Hvad gør/gjorde/vil i gøre?

 

Hvis det var mig, så ville jeg ikke have nogen problemer med at lade ham forsætte med nussekluden. Hvis han alligevel kun har den om natten. Det var meget kort sagt, og uden de store pædagogiske overvejelser, eller nogen erfaringen på det område, men det var det, jeg personligt selv ville gøre, hvis nu Elin brugte begge dele. 

Det bliver spændende at høre hvad han siger til at skulle af med sutten - det må du lige holde os opdaterede med.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix har altid brugt stofble som nusseklud og har stadig en selv om han afleverede sutten i september. Den er ikke så populær mere men alligevel en god tryghed. Han er blevet rigtig glad for sin ene bamse som hver aften bliver puttet under en stofble.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak piger :kiss

Så er vi jo enige :P Må se om jeg kan få overtalt manden..... Synes det virker så "brutalt" at fjerne begge dele.

Er godt nok også spændt på hvordan det skal gå.... Vi har længe overvejet at gøre det, og da tandlægen så også talte varmt for det da Marlon var afsted i fredags, blev vi enige om at nu var det nok tid.

Jeg skal nok opdatere henover weekenden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at suttestop ikke er fordi man vil fratage dem trøst men fordi det er dårligt for tænderne på sigt.. Derfor kan jeg ikke se hvorfor man på noget tidspunkt skulle fjerne nussekluden, den skal de tids nok vokse fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har talt lidt med manden om det, og hans argument er at det vil blive sværere for ham at undvære sutten, fordi det vil minde om at sutten mangler når han får sin klud hver aften.... Det kan jeg godt følge, men vil sengen, dynen og godnatsangen ikke også det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har talt lidt med manden om det, og hans argument er at det vil blive sværere for ham at undvære sutten, fordi det vil minde om at sutten mangler når han får sin klud hver aften.... Det kan jeg godt følge, men vil sengen, dynen og godnatsangen ikke også det?

Jeg kan godt følge hans tanker men så tænker jeg også lige som dig at så skal alt der minder ham om sutten fjernes og det bliver nok temmelig svært ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre i, at nussekluden gerne må blive - det kommer den til her, regner jeg bestemt med.

 

Jeg kan til dels følge din mand i "minde om", men inderst inde tror jeg ikke, at det hjælper OGSÅ at fjerne nussekluden. Savnet af sutten vil være der uanset hvad og det skal bearbejdes og barnet skal vænne sig til at undvære. Jeg tror ikke på, at det hjælper at fjerne TO ting, der giver tryghed.

 

Pøj-pøj med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er enig med de andre i, at nussekluden gerne må blive - det kommer den til her, regner jeg bestemt med.

Jeg kan til dels følge din mand i "minde om", men inderst inde tror jeg ikke, at det hjælper OGSÅ at fjerne nussekluden. Savnet af sutten vil være der uanset hvad og det skal bearbejdes og barnet skal vænne sig til at undvære. Jeg tror ikke på, at det hjælper at fjerne TO ting, der giver tryghed.

Pøj-pøj med det :)

Meget enig her :ditto

Jeg er dog virkelig i tvivl om hvordan vi fjerner sutten her :unsure Min kæreste er tilhænger af den med suttetræet, men det tror jeg faktisk ikke jeg er. Jeg vil nok foretrække at trappe mere og mere ned, så han til sidst kun lige får den til at falde i søvn på og så måske glemmer den. Men det er nok utopi :(

Jeg bryder mig bare virkelig ikke om den der med en kold tyrker :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felix afleverede sine sutter til bedstefar. Vi snakkede meget om det. Han hjælp med at komme alle sutterne i en pose. Han havde selv været med ude at vælge et stykke legetøj han fik i byt. Og når han savnede sutterne snakkede vi om at dem havde bedstefar fået og felix havde fået en ny lastbil og så var det det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Marlon puttet uden sut (og MED nusseklud).... Er godt nok spændt på om han falder i søvn, og hvordan natten bliver :goodluck

 

Dagen forløb således:

 

Da Charlie vågnede fra middagslur tog vi ud til Haunstrup, og havde selvfølgelig et bundt sutter med snor i, som Marlon selv gik med. Han spurgte damen i indgangen, om han måtte hænge sutterne på deres suttetræ, og det synes hun selvfølgelig var en rigtig god ide ;)

Vi fandt træet, og Marlon valgte selv hvor sutterne skulle hænge. Da de var hængt op, vinkede vi allesammen til dem, og sagde "farvel sutter". Efter endt zoo-tur gik vi igen forbi træet og vinkede farvel til sutterne, og vi vinkede også da vi kørte derfra :)

Hjemme igen, var Marlon super spændt på sin gave, og han skyndte sig ind til sengen, hvor han fandt en pakke med Spiderman-ting: kopper, sengetøj, strømper og en sej maske som han ikke tog af før han ramte sengen :D Han spurgte ind til sutterne nogle gange i løbet af eftermiddagen... Om der var nogen tilbage i hans seng, og om han måtte låne Charlies.... Men jeg blev bare ved med at sige at nu havde han afleveret sutterne, fordi han var blevet en stor dreng.

Jeg var ret nervøs for putningen (og det blev ikke mindre af at jeg er alene hjemme) men vi kørte rutinen som vanligt, med en bog og så to godnatsange. Jeg kunne godt mærke at han prøvede at trække tiden ekstra, men der var ikke noget ellers.... Da jeg så skulle sige godnat, begyndte han at pive lidt, og sagde at han ikke kunne sove uden sut, og at han ville græde hvis han ikke fik den. Men jeg sagde bare (med overbevisning i stemmen) at han sagtens kunne sove uden, og at han jo var en stor dreng nu. Og så fik jeg lov at gå uden tårer. Han kaldte så efter 1 min, og sagde igen at han ikke kunne sove uden sut. Jeg aftalte så med ham, at jeg godt ville synge en godnatsang mere, hvis han så var dygtig og lagde sig til at sove bagefter. Så fik jeg lov at gå igen, med et "godnat mor". Og det er så 15 min siden nu..... Har ikke hørt noget siden.

Bliver spændende om det holder :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Marlon puttet uden sut (og MED nusseklud).... Er godt nok spændt på om han falder i søvn, og hvordan natten bliver :goodluck

 

Dagen forløb således:

 

Da Charlie vågnede fra middagslur tog vi ud til Haunstrup, og havde selvfølgelig et bundt sutter med snor i, som Marlon selv gik med. Han spurgte damen i indgangen, om han måtte hænge sutterne på deres suttetræ, og det synes hun selvfølgelig var en rigtig god ide ;)

Vi fandt træet, og Marlon valgte selv hvor sutterne skulle hænge. Da de var hængt op, vinkede vi allesammen til dem, og sagde "farvel sutter". Efter endt zoo-tur gik vi igen forbi træet og vinkede farvel til sutterne, og vi vinkede også da vi kørte derfra :)

Hjemme igen, var Marlon super spændt på sin gave, og han skyndte sig ind til sengen, hvor han fandt en pakke med Spiderman-ting: kopper, sengetøj, strømper og en sej maske som han ikke tog af før han ramte sengen :D Han spurgte ind til sutterne nogle gange i løbet af eftermiddagen... Om der var nogen tilbage i hans seng, og om han måtte låne Charlies.... Men jeg blev bare ved med at sige at nu havde han afleveret sutterne, fordi han var blevet en stor dreng.

Jeg var ret nervøs for putningen (og det blev ikke mindre af at jeg er alene hjemme) men vi kørte rutinen som vanligt, med en bog og så to godnatsange. Jeg kunne godt mærke at han prøvede at trække tiden ekstra, men der var ikke noget ellers.... Da jeg så skulle sige godnat, begyndte han at pive lidt, og sagde at han ikke kunne sove uden sut, og at han ville græde hvis han ikke fik den. Men jeg sagde bare (med overbevisning i stemmen) at han sagtens kunne sove uden, og at han jo var en stor dreng nu. Og så fik jeg lov at gå uden tårer. Han kaldte så efter 1 min, og sagde igen at han ikke kunne sove uden sut. Jeg aftalte så med ham, at jeg godt ville synge en godnatsang mere, hvis han så var dygtig og lagde sig til at sove bagefter. Så fik jeg lov at gå igen, med et "godnat mor". Og det er så 15 min siden nu..... Har ikke hørt noget siden.

Bliver spændende om det holder :unsure

Uh, det lyder til at være gået rigtig godt i første runde! :super

 

Store, dygtige Marlon! Jeg hepper og håber på en god nat for jer :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dygtig Marlon :) krydser fingre for natten kommer til at forløbe godt :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover han?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhhh.... Ja han sover!! :yay Kan det virkelig være så nemt?? Ej, hvor ville det være fedt altså!! Nå... Må hellere vente med at juble til i morgen ;) Men indtil videre rocker han at sige farvel til sutten! Min seje unge  :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Woop, fedt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh hvor fedt... spændende at høre hvordan natten går :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep piger :kram2

 

Natten kunne ikke være gået bedre.... For jeg hørte overhovedet ikke mere til ham, før kl 7 :P :yay :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han sej ham Marlon.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han sej!

Jeg tænker, at det måske er vigtigt undervejs også at anerkende, at han savner dem og synes det er svært - selvom man er en stor dreng, kan man godt være ked af det er slut med sutten og det er vel okay?

Og det er ikke for at være belærende! Det var blot hvad jeg lige følte han måske følte, da jeg læste om det :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han god :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seje Marlon :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay hvor er han sej :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER