Little Miss

Drømmehuset

26 indlæg i dette emne

Min mand og jeg er gået i gang med at planlægge at bygge vores drømmehus (hvis vi da har råd når det kommer til stykket)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

ÅÅÅÅH, vild misundelse. Jeg har faktisk tegnet mit drømmehus (plantegning) fordi jeg/vi går med samme drøm. Men noget af det jeg har lagt vægt på er et aktivitetsrum til børnene (til f.eks. playstation, så den ikke skal være på børneværelserne eller i stuen) og med en sovesofa til evt. gæster, og så et rimeligt stort depotrum.

1 plan, stort køkken/alrum, fliser i alle rum med vand, trægulv i resten. Plads til overtøj i entreen og nem adgang til bryggers. Badekar i et badeværelse! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Badekar, walk-incloset, stort depotrum, stort rengørings/vaskerum..

 

Jeg har været ung pige i huset, et sted hvor de havde et FANTASTISK badeværelse.. Der var 3 brusere, ved siden af hinanden og indgange fra hver side.. Det betød at hele familien kunne være i brusebad på samme tid! DET vil jeg have :D

 

Også vil jeg have nedsænket badekar, med "stjernekig" :) 

 

Så vil jeg have hems til børnene :)

 

Bruse-mulighed i bryggers - egentlig fordi jeg er vokset op på landet, og det er rart at kunne skylle støvler, hunde osv med det samme ;)

 

Bom bom... Tror liiiige det var det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg selv skulle vælge, ville jeg bo i et gammelt (eller nybygget men med stilen derefter) stråtækt hus med masser af plads i stuen. Trægulve med brede gulvbrædder, brændeovn, blotlagte bjælker - både i loftet og fritstående fra gulv til loft. Kun fliser på badeværelset (måske også i bryggers). 

Stort "master"badeværelse med badekar (gerne fritstående midt i rummet), 2 håndvaske, så man kan gøre sig klar sammen om morgenen og måske også  2 brusere, så man kan bade sammen. 

Soveværelserne skulle nok være sammen, så man havde soveafdeling, men jeg kan også godt lide ideen om fx at have en kælder med aktivitetsrum til de lidt større børn. Så kan de få deres egen afdeling og larme uden vi andre kan høre så meget. 

Køkkenet skal gerne være stort nok til at have et bord, man kan sidde ved. Synes altid man snakker i køkkenet, når man har gæster og skal lave mad, så det er rart, at der er plads til det. Om det så skal være køkkenalrum, det er ikke så vigtigt. 

I stuen ville jeg gerne have dobbeltdør ud til terasse eller have :)

 

Hvor er det fedt, at i vil tegne jeres eget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har begge store familier, så jeg savner et sted med plads til 25 siddende personer i et rum. Men det er jo ikke alle der har brug for det ;)

Jeg vil foretrække et plan. Så er man altid på samme niveau, og spilder ikke plads til trapper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håbet i får mulighed for at bygge jeres drømmehus, det er en super proces, men også mange ting der skal overvejes og tænkes over.

Vi skal selv bygge vores drømmehus, og de går i gang i morgen eller onsdag med at grave ud, det bliver så fedt når det står færdigt til oktober.

Vores hus er et typehus, som vi har rettet til så det passer til vores drømme.

Vores hus er 1 plan. Vi har 4 værelser foruden soveværelse. Derudover har vi prioriteret et lille spisekammer, garage med direkte indgang til bryggers.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville elske at have et bryggers med gode opbevaringsmuligheder og gode løsninger i forhold til vaskemaskine, tørretumbler osv. Derudover skal der også være en vask i bryggerset, så man kan bruge det som "grovkøkken", hvor man kan rense fisk osv. Jeg HADER at rense fisk i køkkenet, for jeg synes det sviner aaaalt for meget! 

 

I køkkenet vil jeg gerne have et "hide-away-skab", altså en skabsvæg hvor der er en bordplade inde bagved hvor alle køkkenmaskinerne kan stå. Skide smart. Og så skal der være to ovne - gerne oppe i højden, så man ikke skal bøje sig for at kigge ind i dem :)

 

Et viktualierum, hvor man kan have "lager" af bleer, toiletpapir, køkkenrulle, hakkede tomater osv. Det kunne være lækkert. Så kan man hamstre når der er gode tilbud uden at det fylder alt for meget.

 

Stuen ville jeg forsøge at funktionsopdele, så der er en legeafdeling, tv/afslapningsafdeling og spiseafdeling. Måske en vinkelstue? Og så skal der være udgang til en terrasse fra stuen eller køkkenet. 

 

Wow.. det bliver et dyrt hus! :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fedt med jeres ideer og tanker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super fedt med jeres ideer og tanker

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes det lyder smart at kunne bytte :) ellers ville jeg placere det i hver sin ende og bruge baby alarm.

 

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har egentlig ikke tænkt så meget over det, men lidt drømmer man vel om ;) så i det perfekte hus:

-1 plan til al beboelse, men gerne kælder fx til fest sal eller herre/ungdoms hybel.

-jeg vil gerne have et rum op af stuen med plads til legetøj, gæsteseng, spil/pc, kreative udskejelser - et slags familie rum hvor døren kan lukkes så indretning er ligegyldig i forhold til funktionalitet. I rummet skal der helst være plads til et kæmpe bord med arbejdsplads til flere/alle på 1 gang.

2 badeværelser, og på det store badeværelse skal toilet afskærmes, så man kan gå på toilet i fred selvom nogen er i bad. Kæmpe brusekabinen med 2 brusere og rigtig gerne spa eller stort kar.

-bryggers med plads til vaskesøjle, fryser og opbevaring af overtøj "out of season" og sko.

Syntes de andres ideer er fantastiske så jeg tror jeg stjæler ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi byggede hus for 6 år siden, inden vi helt havde besluttet at få børn.

Men i den ene ende har vi soveværelse med badeværelse, og et kontor ved siden af. I den anden ende 2 værelser med fælles badeværelse. Da Dicte skulle have værelse blev det kontoret (som vi iøvrigt aldrig brugte som kontor) Det fungerer rigtig godt, og når hun bliver lidt større får hun et af de oprindelige børneværelser. Det samme gælder for lillesøster. Større besvær er det ikke at flytte om på værelserne :)

Vi er glade for vores hus, men taler jævnligt om at bygge et nyt. Det er lidt af et projekt at 'få det rigtigt' i første forsøg, og noget af det vi klart mangler er opbevaringsplads, på trods af vi har 160 kvm. Men vi har 5 meter til loftet, og det stjal al mulighed for opbevaring!

I næste hus vil jeg gerne have et større bryggers, meget mere opbevaringsplads, badekar, et ekstra værelse til legerum/børnestue og et viktualierum

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har selv lavet vores og er generelt set tilfreds!!

Det vi er superglade for er:

-stue som har stor vinduesparti med skydedør ud til terrassen som er i sol fra 11-solnedgang :yay

- kæmpe køkken-alrum med køkkenø

- 2 lækre og forholdsvis store badeværelser

Hvis vi skulle bygge selv:

- højt til loftet 3-5 meter - så der er luft i fællesrummene og der kan laves hems på børneværelserne.

- masser af store vinduer, så der kommer naturligt lys ind

- et depotrum til opbevaring af konserves, toiletpapir mm.

- et Walk-in-closet - fordi det er enhver kvindes drøm

- stor garage med ombygget skur til have redskaber mm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i vores hus er jeg rigtig glad for:

 

-Store vinduespartier hvor det gir mening - dvs der hvor vi har brug for dagslys (køkkenalrum) og ikke i stuen som vender ud mod vejen (dog har vi højt stakit så det er nu ikke fordi vi som sådan ville have indblik fra vejen, men det betyder lidt synes jeg)

- Køkkenalrum. synes det er rart at kunne lave mad i køkkenet samtidig med gæsterne sidder ved spisebordet og man stadig kan føre samtaler. Vi kan godt bruge meget tid på madlavnningen men ville nok ikke gære det hvis gæsterne sad i et andet rum.

- køkkenalrum med direkte adgang til træterasse via dobbeldøre. Det er så nemt lige at sætte sig ud at spise om aftenen :)

- dobbeldøre - hvor det gir mening. er lidt vildt med dobbeldøre med glaspartier. Vi bor i et gammelt renoveret hus og synes at dobbeldøre lige passer ind i stilen. Vi har dobbeltdør mellem stue og soveværelse og det giver et fint udtryk - man skal bare redde sengen hver dag ;)

- 4 meter skabsplads gulv til loft i soveværelset :D

- Vi er ikke kældre-mennesker så har ingen kælder udover 5 m2. Det er perfekt til opbevaring. også et godt tæt loftrum!

 

Vi har desuden valgt at børnene holder til oven på hvor der er børneværelser, kontor/gæsteværelse og vi selv holder til i stueetagen. Vigga sover fint igennem så har ikke noget problem med at der er en trappe imellem os om natten.

 

Jeg savner:

 

2 badeværelser! måske især fordi vi bor i et toetagers hus og kun har et enkelt badeværelse på 1.salen. Desuden måtte det godt have været dobbelt så stort. 

Større køkken, vi har MEGET køkken grej og kunne sagtens bruge mere plads.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhh lækkert (drømme sig væk) emne!

 

Vores drømmehus er et hus ved vandet (VIGTIGT!), gerne i to plan, med 3 soveværelser og bad på førstesalen... stueetagen skal være åbent plan løsning med KÆMPE køkken/spisestue med plads til et stort spisebord. En anden vigtig detalje er, at vi gerne vil have glas/meget lys ud til vandet på begge etager- gerne med stue/køkken der kan åbnes op ud til haven- så det nærmest fortsætter ud i have. STOR terrasse i underetagen, en lang altan på første plan- og havudsigt til alle værelserne ovenpå også of course :P

 

Gerne med kælder med biograf, bar og kontor... og gæste-annex oooog sauna ned til vandet.

Specifikt nok? Haha

 

Vi har faktisk allerede 3D plantegninger af huset- selvom vi på iiiingen måde har alle pengene der skal til endnu.

Vi har dog helt samme plan som Jer- og vil allerhelst købe grund og bygge fra bunden selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er det fedt med alle jeres ideer og tanker  :loveshower I er bare fantastiske.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Mit drømme hus - eller det realistiske hus? ;)

Jeg kunne rigtig godt tænke mig et 1 plans vinkelhus, med 2 badeværelser og et gæstetoilet, et bryggers med vaskemaskine og tørretumbler lidt oppe i højden, badekar i det ene af badeværelserne og brusebad i begge badeværelser, 1 soveværelse, 3 børneværelser (drømmen om 3 børn slår meget igennem), 1 gæsteværelse/kontor, dejlig stort køkken-alrum, stor lækker terasse med højbed omkring og en stor lækker have med gyngestativ og rutsjebane :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et stort hus, med en masse gæsteværelser. Vi var faktisk tæt på at købe det, men beliggenheden var dårlig og det tæller jo også en hel del.

Minimum 2 badeværelser, stort køkken, men ikke køkken/alrum. Vi har haft det og det brød jeg mig ikke om, så modsat andre vil det tælle gevaldigt ned med sådan et, jeg vil gerne kunne lukke døren til køkkenet.

Godt med bryggersplads, seperat spisestue og dagligstue.  Gerne en forældredel og en børnedel med gode store børneværelser. Så tæller det højt hos mig at der er vindueskarme, så man kan sætte hyggeting op.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et stort hus, med en masse gæsteværelser. Vi var faktisk tæt på at købe det, men beliggenheden var dårlig og det tæller jo også en hel del.

Minimum 2 badeværelser, stort køkken, men ikke køkken/alrum. Vi har haft det og det brød jeg mig ikke om, så modsat andre vil det tælle gevaldigt ned med sådan et, jeg vil gerne kunne lukke døren til køkkenet.

Godt med bryggersplads, seperat spisestue og dagligstue.  Gerne en forældredel og en børnedel med gode store børneværelser. Så tæller det højt hos mig at der er vindueskarme, så man kan sætte hyggeting op.

 

Bortset fra, at vi ikke har været lige ved at købe et, så DITTO :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhhhh lækkert (drømme sig væk) emne!

 

Vores drømmehus er et hus ved vandet (VIGTIGT!), gerne i to plan, med 3 soveværelser og bad på førstesalen... stueetagen skal være åbent plan løsning med KÆMPE køkken/spisestue med plads til et stort spisebord. En anden vigtig detalje er, at vi gerne vil have glas/meget lys ud til vandet på begge etager- gerne med stue/køkken der kan åbnes op ud til haven- så det nærmest fortsætter ud i have. STOR terrasse i underetagen, en lang altan på første plan- og havudsigt til alle værelserne ovenpå også of course :P

 

Gerne med kælder med biograf, bar og kontor... og gæste-annex oooog sauna ned til vandet.

Specifikt nok? Haha

 

Vi har faktisk allerede 3D plantegninger af huset- selvom vi på iiiingen måde har alle pengene der skal til endnu.

Vi har dog helt samme plan som Jer- og vil allerhelst købe grund og bygge fra bunden selv.

 

Hvor har i lavet de 3D plantegninger henne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha- svar skyldig- det er min mand der er ingeniør. Kan lige spørge ham og vende tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi have en billederunde på drømmehuse, drømmekøkken, drømmestue, drømmehave....... ??

:D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så meget en fantastisk ide

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal vi have en billederunde på drømmehuse, drømmekøkken, drømmestue, drømmehave....... ??

:D

Det er virkelig meget lækker inspiration på pinterest :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER