Little Miss

Rumfordeling i nyt hus - HJÆLP!!!

9 indlæg i dette emne

Håber i kan hjælpe.
 
Vi står overfor måske at skulle bygge vores drømmehus. Men vi er i tvivl om rumfordeling i forhold til børneværelser og vores soveværelse. 
 
Lige nu er min søn 21 mdr og forhåbentlig kommer der snart 1 mere. Så første tanke er at soveværelse skal ligge tæt/ved siden af børneværelser. Dels for at jeg ikke har så langt om natten hvis han vågner og senere når han får sin juniorseng og selv vil begynde at kravle ud at han ikke har så langt til os.
 
Men så kommer næste problem. Denne rumfordeling vil jo bare ikke være fed når ungerne bliver larmende teenagere. Der vil man jo gerne have en voksen afdelingog en børne/teenager afdeling.
 
Vi har talt om at have 2 værelser (til kontor og soveværelse) i hver ende af huset som er samme størrelse så man kan bytte rundt på dem når ungerne bliver store. Men hvad så med Master badet og garderobe? Vi vil ikke have walk-in men alligevel en selvstændig garderobe (evt. som et lille ekstra værelse).
 
Jeg har vedhæftet et eksempel på plantegning (ikke at det bliver den) men hvor vi tænker at man kan når børnene er små have soveværelse i det værelse til højre i plantegningen som er på 11,8 kvm og kontor i soveværelset og så bytte rundt på værelserne når ungerne bliver store. Vi havde tænkt os det store masterbadeværelse skulle evt. være i værelset ved siden af værelset på 11,8 og det andet gl. badeværelse skulle laves til gæstebad. Men det er  bare løse ideer.
 
Som sagt er det mest for at høre om i ville lave voksenafdeling og børneafdeling (også når børnene er små) eller evt. "bytte" værelser.
 
 
Håber i kan hjælpe med hvad i ville gøre?
 
Og et lille tillægsspørgsmål? Hvor længe "lytter" man efter børnene? Vi ligger lige nu med baby alarmen tændt om natten og dørene lukket til Carl Emils værelse og vores værelse fordi vinduet på vores værelse er åbne (Carl Emils er åbent til han skal sove og bliver derefter lukkes så for også at holde det køligt).
 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes plantegningen ser fin ud i kan jo bar starte med soveværelse i den ende med børneværelserne og så senere flytte det til den anden ende af huset når børnene er større :-)

Det kender vi nogen der har gjort og det fungerede fint :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det kræver at man fra starten har værelser i begge ender af huset. Som sagt er det her ikke vores endelige plantegning men bare en vi har gået ud fra. Men det er mere om det er overkill at bygge huset så man kan bytte rundt på værelserne eller om man "bare" skal "nøjes" med at lave en forældre afdeling og en børneafdeling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi byggede for nogle år siden et lind og risør typehus. Det var 164 kvm, vinkelhus. Så det var med soveværelse alla det du viser i den ene ende, køkken/alrum i midten også en børneafd i den anden ende.

 

Vi havde kun Sebastian da vi boede der, eller dvs Cassandra var 1 mdr. da vi flyttede. Det fungerede fint, at vi havde soveværelset og han så havde et af børneværelserne i den anden ende. Der var også et kontor omkring køkken/alrum og altså tættere på soveværelset, som vi kunne have brugt,  men det fungerede fint at han havde værelse i børneafdelingen.

 

Jeg mener han var en 3 år, da vi stoppede for alvor med at have babyalarm på ham, men muligt det kunne have ladet sig gøre før.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi byggede for nogle år siden et lind og risør typehus. Det var 164 kvm, vinkelhus. Så det var med soveværelse alla det du viser i den ene ende, køkken/alrum i midten også en børneafd i den anden ende.

 

Vi havde kun Sebastian da vi boede der, eller dvs Cassandra var 1 mdr. da vi flyttede. Det fungerede fint, at vi havde soveværelset og han så havde et af børneværelserne i den anden ende. Der var også et kontor omkring køkken/alrum og altså tættere på soveværelset, som vi kunne have brugt,  men det fungerede fint at han havde værelse i børneafdelingen.

 

Jeg mener han var en 3 år, da vi stoppede for alvor med at have babyalarm på ham, men muligt det kunne have ladet sig gøre før.

Dejligt at høre det godt kan lade sig gøre. Men hvad så om natten? Kom han bare gående ned til jer hvis han ikke kunne sove?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som regel kaldte han, men engang imellem kom han. Han har dog været en af de irriterende, for andre, børn som sover tungt og længe og ikke har vågnet specielt meget om natten. Så det har ikke været et stort issue hos os.

 

Cassandra vågner lidt mere om natten og vi har nu et hus, som er i 6 halve etager, vi sover på øverste og børnene på etage nr 4. Så vi har stadig lidt vej at gå.  Cassandra står ikke selv op, hun sover stadig i tremmeseng.  

 

Jeg ser det lidt som en kortvarig periode og for mig har det ikke været det store issue hvor langt jeg har skulle gå. Jeg har skulle op af sengen og er de kommet ind, så bliver jeg også vækket, men det kommer jo an på hvordan man er. For mig handler det mere om, hvordan huset fungerer i hverdagen.

Vores stuer har fx. altid lignet en vuggestue/børnehave, fordi værelserne har været lidt væk fra stuen og børnene gerne ville lege hvor vi var. Så værelserne har ikke været så meget brugt og legetøjet er derfor kommet i stuerne. Sebastian bruger dog sit værelse mere nu som 6 årig, men han var længe om at begynde. Min veninde bor i et hus med børneværelse lige op af stuen og der bruger børnene det værelse meget mere og stuen knap så meget.

 

Det lyder som om, i tænker på at bygge et hus med mange muligheder og så må i jo lidt finde ud af hvordan det skal fungere når i flytter ind. Huset skal i forhåbenligt bo i i mange år. Så det skal jo gerne fungere for jer som familie med børn der vokser sig store :)

 

Det er spændende at bygge hus, det er en svær proces med mange beslutninger, men også rigtig dejligt at kunne være med til at bestemme så meget og forhåbenligt bygge noget man bliver rigtig glad for. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som regel kaldte han, men engang imellem kom han. Han har dog været en af de irriterende, for andre, børn som sover tungt og længe og ikke har vågnet specielt meget om natten. Så det har ikke været et stort issue hos os.

 

Cassandra vågner lidt mere om natten og vi har nu et hus, som er i 6 halve etager, vi sover på øverste og børnene på etage nr 4. Så vi har stadig lidt vej at gå.  Cassandra står ikke selv op, hun sover stadig i tremmeseng.  

 

Jeg ser det lidt som en kortvarig periode og for mig har det ikke været det store issue hvor langt jeg har skulle gå. Jeg har skulle op af sengen og er de kommet ind, så bliver jeg også vækket, men det kommer jo an på hvordan man er. For mig handler det mere om, hvordan huset fungerer i hverdagen.

Vores stuer har fx. altid lignet en vuggestue/børnehave, fordi værelserne har været lidt væk fra stuen og børnene gerne ville lege hvor vi var. Så værelserne har ikke været så meget brugt og legetøjet er derfor kommet i stuerne. Sebastian bruger dog sit værelse mere nu som 6 årig, men han var længe om at begynde. Min veninde bor i et hus med børneværelse lige op af stuen og der bruger børnene det værelse meget mere og stuen knap så meget.

 

Det lyder som om, i tænker på at bygge et hus med mange muligheder og så må i jo lidt finde ud af hvordan det skal fungere når i flytter ind. Huset skal i forhåbenligt bo i i mange år. Så det skal jo gerne fungere for jer som familie med børn der vokser sig store :)

 

Det er spændende at bygge hus, det er en svær proces med mange beslutninger, men også rigtig dejligt at kunne være med til at bestemme så meget og forhåbenligt bygge noget man bliver rigtig glad for. :)

Jeg ser det heller ikke som et problem at skulle gå vejen men tænker om knægten "farer vild" på vejen når han måske ikke er helt vågen og kommer vandrene ind til os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg ikke det vil være et problem. Børnene lære jo også hurtigt huset at kende og kan hurtigt finde rundt i søvne ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Umiddelbart tror jeg ikke det vil være et problem. Børnene lære jo også hurtigt huset at kende og kan hurtigt finde rundt i søvne ;)

Så dejligt at høre  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER