Klitgaard1990

Elektriker-hjælp til vaskemaskine

12 indlæg i dette emne

Hejsa. Vi har en vaskemaskine som er gået i stykker. Den vasker fint, den pumper vand ind som den skal osv. Problemet er at den ikke vil centrifugere.. Der går den i stå og står og blinker i 2 knapper som om den melder fejl.

Den har lige fået ny printplade og motorkullene er tjekket og der er stadig masser af liv i.. Nogle der kender nogle der måske kunne forklare hvad der så kan være galt som vi kan tjekke?

Det er lidt surt at bruge en masse penge på en ny maskine hvis det er noget der kun koster et par 100'er at lave.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan I ikke ringe til en servicemontør? Nogle gange giver de også telefonservice...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan I ikke ringe til en servicemontør? Nogle gange giver de også telefonservice...

Ham min mand snakkede med, sagde at det var printpladen der var brændt af. Så nu er den skiftet. Det kostede 1200 kr.. Og den virker stadig ikke.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke en elektriker vil kunne hjælpe lige her. De kan installere den, sætte strøm til mm, men al den "indvendige" elektronik gør de sig ikke i.

Min mand er elektriker, og siger at det vil han ikke kunne gøre noget ved. Det skal du have fat i producenten eller en servicetekniker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ikke en manual der viser hvad det betyder når den blinker sådan?

Vores gamle vaskemaskine viste en fejlkode, som jeg kunne slå op på producentens hjemmeside, hvor der så var forslag til hvordan vi fiskede den. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har ikke en manual der viser hvad det betyder når den blinker sådan?

Vores gamle vaskemaskine viste en fejlkode, som jeg kunne slå op på producentens hjemmeside, hvor der så var forslag til hvordan vi fiskede den. :)

Jeg har kigget i manualen og der står ingenting, desværre.. Og på hjemmesiden er der heller ingen hjælp at hente.. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om tromlen er hoppet af- forsøger den at centrifugere? Men kører ikke rundt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om tromlen er hoppet af- forsøger den at centrifugere? Men kører ikke rundt?

Altså den centrifugerer når den vasker, men når den skal op i omdrejninger for at slynge vandet ud af tøjet, slår den fra og melder fejl. Et par enkelte gange har den virket, men ellers stopper den der hver gang. Og det er på alle programmer den gør det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er maskinen fyldt med vand når den går i stå?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er maskinen fyldt med vand når den går i stå?

Den pumper lidt ud under vasken, men kan ikke pumpe det hele ud pga den ikke centrifugerer så tøjet drypper jo en del.. Og så er tøjet stadig fyldt med sæbe så man skal vaske - pumpe vand ud - køre skylleprogram og derefter pumpe vand ud. Og så stå og vride tøjet i hånden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den pumper lidt ud under vasken, men kan ikke pumpe det hele ud pga den ikke centrifugerer så tøjet drypper jo en del.. Og så er tøjet stadig fyldt med sæbe så man skal vaske - pumpe vand ud - køre skylleprogram og derefter pumpe vand ud. Og så stå og vride tøjet i hånden

Nå okay. Når det godt kan pumpe vand ud har jeg ingen løsningsforslag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og som om det ikke var slemt nok med vaskemaskinen, så gik vores opvaskemaskine i stykker igår.. Den gider ikke pumpe vandet ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER