Oprettet May 10, 2014 Hej piger. Jeg skal til begravelse hos noget nær familie på onsdag som døde efter kun 14 dages sygdom i alt for ung en alder. Når men nu står vi og skal have en bårebuket med til begravelsen, så nogen som kan anbefale nogle gode/billige blomsterhandlere i København, Roskilde eller Ringsted? (Bor i Rødovre, så helt her i nærheden, eller Roskilde/Ringsted, hvor vi skal med toget igennem for at komme til begravelsen) Hvad skal man forvente at en pæn bårebuket koster? Vi vil jo gerne have noget som er pænt, men også uden at det koster en bondegård(hvilket SUen ikke er så gode venner med) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 10, 2014 Kondolerer. Der hvor jeg kommer fra plejer den lokale blomsterhandler selv at tage alle buketterne med ud og ligge. Måske det ville være en ide at undersøge. Plejer at sige prisen jeg vil give og så laver de ud fra det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 10, 2014 Som Felixmor siger. Kan SU'en holde til f.eks. 150 kr.? Det vil jeg mene kan købe en rigtig fin buket. Ved mindre I kender området omkring kirken rigtig godt og lige ved hvor der er en blomsterhandler, så få bundet buketten hjemmefra. Husk at skrive et lille kort. Og så er jeg ked af at høre, at I skal til sådan en trist begravelse. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 10, 2014 Som Felixmor siger. Kan SU'en holde til f.eks. 150 kr.? Det vil jeg mene kan købe en rigtig fin buket. Ved mindre I kender området omkring kirken rigtig godt og lige ved hvor der er en blomsterhandler, så få bundet buketten hjemmefra. Husk at skrive et lille kort. Og så er jeg ked af at høre, at I skal til sådan en trist begravelse. (Ja jeg er kok farvet af at komme fra et lille lokal samfund (Mors) hvor alle blomsterhandlerne har kendskab til begravelserne) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 10, 2014 Vi tager en buket med herfra København til Vestsjælland :) Kender ikke nogle blomsterhandlere i nærheden, og 150 kr. tænker jeg bare er en for lille buket man kun kan få eller hvad? Så fattig føler vi os dog heller ikke på SU :) Frygtede bare at vi var på over 1000 kr. Smutter en tur op til en forhandler i morgen og må spørge hvad man kan få for hvor meget :). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Man kan sagtens få noget rigtigt pænt til 150-200 kr, som kan bindes, så det kan lægges på gulvet i kirken/kapellet. En bårebuket til at lægge på kisten er noget dyrere og mere avanceret og har evt bånd på med en tekst, men det er typisk kun dem, der arrangerer begravelsen (og evt allernærmeste) der bestiller den slags. Da min svigermor døde købte min mand og jeg sådan en, og det samme gjorde hendes brødre. Resten af gæsterne købte buketter af "normal størrelse" og uden bånd men med kort. Typisk laver man enten en aftale med en lokal blomsterhandler eller ankommer i god tid og afleverer buketten, så den kan blive lagt ind til de andre blomster. Kortene - uanset hvor meget eller lidt, der står - kan betyde meget at læse efterfølgende for nærmeste familie. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Må nok indrømme at jeg er noget af det nærmeste familie. Kun de aller nærmeste skal mødes efter kirken og der er kæresten og jeg med, og vi bliver 7 mennesker. Jeg ved at forældrene har bestilt det helt store, men vil gerne selv bestemme hvordan vores skal se ud. Vi bestiller en bårebuket, og skal så også have en lille en med fra min svigerfamilie, men det er jo svært når man ikke har erfaring med blomsterkøb. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Må nok indrømme at jeg er noget af det nærmeste familie. Kun de aller nærmeste skal mødes efter kirken og der er kæresten og jeg med, og vi bliver 7 mennesker. Jeg ved at forældrene har bestilt det helt store, men vil gerne selv bestemme hvordan vores skal se ud. Vi bestiller en bårebuket, og skal så også have en lille en med fra min svigerfamilie, men det er jo svært når man ikke har erfaring med blomsterkøb. Jeg ville rådføre mig hos blomsterhandleren og fortælle, at I på den ene side er meget nære og derfor gerne vil give en buket, der afspejler, at I er tætte, men at I på den anden side også har en stram økonomi. Man kan som sagt sagtens få noget meget pænt for en overskuelig pris og bånd er altså ikke et must. Men jeg er sikker på, at de kan hjælpe med at rådgive :) Hvis forældrene har bestilt det helt store, så er kisten garanteret pyntet super fint, og så vil det nok være en pæn buket til gulvet, I skal ud i. Hvis I er så tætte på, så ville jeg nok sætte omkring 250 kr. af til det, men som sagt så kan en blomsterhandler hjælpe med rådgivning. Hvis I bestiller noget, I selv afhenter og afleverer ved kirken, så sparer I forsendelsen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Må jeg spørge, for vis skyld, skal buketten være der? Undskyld hvis det lyder provokerende, det er slet ikke sådan ment. Jeg tænker bare, at selv en enkelt simpel rød rose kan gøre det, og det kan være værd at overveje, hvem blomsten skal gøre glad. Hvis det er vigtigt for JER at der er en smuk buket, så spørg evt. blomsterhandleren om de har et pris katalog, eller tjek interfloras priser. Jeg kan sagtens forstå, hvis I gerne vil lægge en flot buket, men vær bevidst om, hvis det er for jeres skyld. Hvis det er for andres skyld (hvis der f.eks. er en bedste, der rynker på næsen af en "nærrig buket) så skid hul i deres mening. Hvis det er for den afdødes skyld så tænk på, hvad de egentlig ville have ønsket. Min far sagde engang, at når han en dag ikke er her mere, så vil han helst have mælkebøtter og markblomster på sin grav, for han bryder sig ikke om at blomsterhandleren tjener penge på hans død. Og jeg har været til en anden begravelse, hvor der ikke var ret mange penge og ikke ret mange blomster, men en meget smuk og rørende ceremoni hvor alle lagde én "farvelrose" på kisten. Anyway, det var bare lige for at minde om, at bare fordi ens elskede dør, så betyder det ikke, at vi skal vise vores kærlighed med blomster vi ikke har råd til :kram2 Håber det giver mening :balloons Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Har du kigget efter, om der ligger noget på Interfloras hjemmeside? Det kan nok give en idé om hvad man får for pengene. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Hvad er årsagen til I selv vil have den med...? Har været til en del begravelser, og synes aldrig folk selv har dem med.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Jeg vil selvfølgelig give de andre ret i, at man ikke skal købe for mere, end man har råd til. Mine indlæg har været baseret på, at det lød til, at det var vigtigt for jer at lægge noget, der afspejler, at I er tæt på, men det er jeres egen mavefornemmelse, der er den vigtige. I øvrigt er det med at lægge en rose på kisten en rigtig god idé - det gjorde vi med min svigermor. Vi havde bestilt 10 roser som blev lagt på enkeltvis af de nærmeste, og det var meget vigtig og rørende gestus for os. Men som sagt, mærk efter hvad I har det godt med både i forhold til pris osv...og så er jeg som sagt sikker på, at en blomsterhandler kan være behjælpelig med det, I ønsker. Jeg fik, da jeg studerede, lavet en flot buket bestående af et bundt roser og grønt, til at lægge til en begravelse, og den mener jeg kom til at koste 100 kr, og den havde jeg det fint med at lægge, for den blev virkelig flot :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Jeg synes normalt også at det er pjat at bruge mange penge på blomster fordi at de bare dør, men i lige denne situation så vil jeg bare gerne give noget, det føles bare rigtigt :). Vi har talt med en blomsterhandler og har fået en idé om hvad vi køber, men synes ikke at man bliver så klog at at kigge på interflora osv. idet at man så ser en pris og kan ændre på størrelsen/prisen, men jeg kan ikke blive klog på hvad for en størrelse som billedet afspejler:S. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 11, 2014 Jeg synes normalt også at det er pjat at bruge mange penge på blomster fordi at de bare dør, men i lige denne situation så vil jeg bare gerne give noget, det føles bare rigtigt :). Vi har talt med en blomsterhandler og har fået en idé om hvad vi køber, men synes ikke at man bliver så klog at at kigge på interflora osv. idet at man så ser en pris og kan ændre på størrelsen/prisen, men jeg kan ikke blive klog på hvad for en størrelse som billedet afspejler:S. Jeg er enig i, at det kan være svært at vurdere via interflora - derfor synes jeg, det er en god idé, at I taler med en blomsterhandler, der jo også kan lave en mere individuel løsning, der passer til lige det, der passer til jer, hvor man eksempelvis kan gå efter flotte men ikke for dyre blomster :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites