Guest

smalltalk for tg januar 2015

728 indlæg i dette emne

Godt at høre du har ro ovet dig.

Men hvis det bløder fra livmoderhalsen, kan det ikke sætte gang i noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Godt at høre du har ro ovet dig.

Men hvis det bløder fra livmoderhalsen, kan det ikke sætte gang i noget

Åhh... det er wn længere forklaring, som vist bare bliver indviklet!

Har prøvet at forklare det i min geavid-tråd. Kan lige sakse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og som hun fortalte så fint, hende lægen, så findes der to forskellige slags celler op i en kvinde... dem der er i skeden og på livmodermunden som kan samlignes med hud, og er rimelig hårdfør. Og så er der dem oppe i livmodrhalsen som er ret sarte. I nogen tilfælde ""vokser"" de celler fra livmoderhalsen ud omkring livmodermunden, og det er tit derfor man bløder... og det kan være en så "simpel" ting som sex eller barbering i en sær stilling, der kan udløse en ny blødning....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt der er ro omkring det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej de damer.

Lige et pip herfra.

Du har blødt, Sara?

Hvad var så årsagen? Og er du sygemeldt resten af graviditeten?

Jeg er lige blevet sygemeldt resten af graviditeten.

Har lige været sygemeldt i 14 dage og nu blev det så til resten af tiden.

Det er rart og roen sænker sig nu for alvor.

Imorgen er jeg 24 uger henne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en masse sygemeldinger, vi får samlet os sammen.

Jeg skal til lægen på torsdag med henblik på en deltidssygemelding, for synes det er lidt for hårdt for tiden...

Ellers går det godt med drengene, der er masser af liv i maven og de vokser som de skal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej de damer.

Lige et pip herfra.

Du har blødt, Sara?

Hvad var så årsagen? Og er du sygemeldt resten af graviditeten?

Jeg er lige blevet sygemeldt resten af graviditeten.

Har lige været sygemeldt i 14 dage og nu blev det så til resten af tiden.

Det er rart og roen sænker sig nu for alvor.

Imorgen er jeg 24 uger henne.

Ja, jeg har blødt af to omgang på 1,5 uge nu. Blev fuldtidssygemeldt af lægen på sygehuset, fordi jeg har forkortet livmoderhals, har fået lagt støtte-pessar og får ekstra progesteron (vaginalt)

Så nu går jeg og passer på mig selv og må intet (næsten)

Hvad lyder din sygemelding på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sara.

 

Den der støtte passar du har fået pga.forkortet livmor hals, kan det tænkes det også er den ring overlægen på sygehuset snakkede om jeg skulle have da jeg føder for tidlig hver gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Sara.

Den der støtte passar du har fået pga.forkortet livmor hals, kan det tænkes det også er den ring overlægen på sygehuset snakkede om jeg skulle have da jeg føder for tidlig hver gang.

Nej det tror jeg ikke.... den her skulle udligne trykket mere jævnt fra livmoder(halsen)

Den ring der er snak om ved dig, er vist en desideret ring/tilsnøring, så du ikke åbner dig for tidligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puh, det lyder barsk for Jer, piger :kram2

 

Jeg skal til 25 ugers undersøgelse i dag, og har også mine spørgsmål..

Jeg kopier lige noget til jer, fra et anden forum som jeg håber i har de vise svar på...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, det kan jeg så ikke.

 

Kort og godt; Jeg oplever de her meget slemme og krampeagtig smerter i siden af maven. Det har stået på noget tid nu - kun om natten - et par gange i ugen.

Det gør så vildt ondt, at jeg bare ligger og forsøger at trække vejret roligt. Jeg kan slet ikke bevæge mig.

Jdm mener at det kan være mine mavemuskler der strækker sig når jeg ligger ned - og lægen siger at det kan være pga øget pres på min urinledere.

 

I nat var det igen. Denne gang lagde jeg mærke til, at hele maven samtidig var helt hård!

Nogle der har prøvet noget ligende???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Me2 - lyder jo nærmest som kraftige plukveer?

Men mærkeligt de kommer om natten, når du ligger og slapper af?

Jeg ville nok lige ringe til lægen.

Sara, jeg vidste ikke, du døjede med forkortet livmoderhals? Hvor er det dog træls!

Du må virkelig lytte til din krop og slappe af.

Har du født for tidligt før? Eller haft forkortet livmoderhals før?

Jeg er sygemeldt med ondt i bækkenet ( begyndende bækkenløsning) og en tyngdefornemmelse, som kommer, hvis jeg laver for meget fysisk.

I virkeligheden er det måske meget almindeligt som 3. gangsfødende, men jeg forbinder det jo automatisk med min for tidlige vandafgang i sidste graviditet, hvor jeg havde de samme symptomer lige inden.

Da jeg samtidig har gruppe B streptokokker i min urin nærmest konstant ( er nu på min fjerde pencillinkur siden uge 13), og det er det, der kan forårsage for tidlig vandafgang, tager man ingen chancer.

Og så har jeg jo også lige muskelknuden, der kan forårsage for tidlig fødsel. Den skal tjekkes igen på torsdag for at se, om den er vokset.

Men jeg må indrømme, at den er gledet i baggrunden ift. det her streptokokhalløj, som jeg jo af egen bitre erfaring ved kan koste en for tidlig vandafgang.

Min sygemelding skyldes nok også det konstante pres, jeg rent mentalt har været under, siden uge 8 og de bekymringer, der har været og er.

Jeg tænker flere gange om dagen, at mit vand nok går og i den dur.

Det er sgu en øv graviditet.

Men jeg mærker ham hver dag og glæder mig nu til at prøve at få en søn.

Har været på det skønneste loppemarked i søndags og fået en masse lækkert drengetøj af de gode mærker til en slik. Jeg ELSKER genbrug!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 25 ugers tjek:-)

Lægen mener også at det kan være plukveer, siden maven bliver hård. Men jeg synes bare ikke det føles sådan, men jeg kan ikke udelukke det.

Han har sendt en henvisning til scanning af livmoderhals grundet hvis det er plukveer.

Jeg har lagt mærke til at hvis jeg sover med en pude under maven har jeg ikke haft ondt, så måske det er mine muskler. Vil prøve med pude igen i nat.

I sidste uge ved jdm var mit symfysemål på 19 som er lige under gennemsnit. I dag måler lægen det til 24!!!, så hvis der ikke er en der måler forkert, er det jo vokset enormt ( og måske derfor jeg har haft ondt )

Lyder det ikke vildt???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til 25 ugers tjek:-)

Lægen mener også at det kan være plukveer, siden maven bliver hård. Men jeg synes bare ikke det føles sådan, men jeg kan ikke udelukke det.

Han har sendt en henvisning til scanning af livmoderhals grundet hvis det er plukveer.

Jeg har lagt mærke til at hvis jeg sover med en pude under maven har jeg ikke haft ondt, så måske det er mine muskler. Vil prøve med pude igen i nat.

I sidste uge ved jdm var mit symfysemål på 19 som er lige under gennemsnit. I dag måler lægen det til 24!!!, så hvis der ikke er en der måler forkert, er det jo vokset enormt ( og måske derfor jeg har haft ondt )

Lyder det ikke vildt???

Man kan ikke helt sammenligne jm og lægens mål, da de muligvis ikke måler ens. Derfor kan der opstå forskelle. Men jo det lyder af meget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Guddi:

nej jeg har ikke døjet med det før, og fødte 40+3 sidste gang.

Derfor sagde lægen på sygehuset også at min chancer for at gå tiden ud, er ret ok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felixmor, jeg tænker også at de ikke har målt ens.

Spændt på hvad jdm får det til næste gang :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Felixmor, jeg tænker også at de ikke har målt ens.

Spændt på hvad jdm får det til næste gang :-)

Min jm sammenligner i hvert fald kun sine egne mål og ser på om hun er tilfreds fra gang til gang med udviklingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er begyndt at få nogle dunk/bump inde fra baby hulen så det giver et spjæt i mig hver gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det får jeg også, tina :)

Jeg elsker at mærke ham, selv om at det nogle gange godt kan gøre ondt - især når han sparker ned af :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her kommet bumpene øverst og nederst pga moderkagen ligger mod maveskinet.

Men bukker jeg mig, får jeg ofte et ordentligt los

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ønske at hende lillesøster gad at være mere aktiv sparkemæssigt! Kan mærke hun mosler meget rundt, men får sjældent de der sparke-sceancer (staves?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil kan virkelig sparke fra sig! :)

Sidste aften var han så aktiv, at vi kunne se hans hånd/fod "køre" hen af maveskindet!!

Og så løftede han hans hånd/fod, så vi tydelig kunne mærke omridset af det - lige før vi holdte i hånd :D :wub

Hvor jeg dog knuselsker min lille dreng :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emil kan virkelig sparke fra sig! :)

Sidste aften var han så aktiv, at vi kunne se hans hånd/fod "køre" hen af maveskindet!!

Og så løftede han hans hånd/fod, så vi tydelig kunne mærke omridset af det - lige før vi holdte i hånd :D :wub

Hvor jeg dog knuselsker min lille dreng :biglove

Åh hvor skønt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal til Jm på tirsdag for 2. gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På torsdag skal jeg til vækst-scanning for at tjekke størrelsen på Emil og fostervands-mængde.

Jeg har tidligere fået store børn, og haft for meget fostervand.

Denne gang tyder det på, at han er lige under gennemsnit.

Jeg er meget spændt - nok også for spændt. Han skulle jo ikke gerne være for lille :unsure 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER