Oprettet April 21, 2014 Hej:) Jeg er nysgerrig og vil gerne høre, hvor lang tid I vil forsøge med "hjemmearbejdet", inden I vil gå til læge mhp. udredning...? Vi har selv været i gang i ca. 1 års tid uden held nu, og jeg er indstillet på at få en tid hos lægen snart. Jeg føler, at jeg har brug for at få vished omkring at min (og kærestens) krop (forhåbentlig) "duer". Hvad tænker I? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 21, 2014 At det lyder fuldt ud rimeligt. Det er vel også nogenlunde det man "plejer" - lige at tage en snak med lægen, hvis der ikke sker noget af sig selv inden for et år... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 At det lyder fuldt ud rimeligt. Det er vel også nogenlunde det man "plejer" - lige at tage en snak med lægen, hvis der ikke sker noget af sig selv inden for et år... Det er rart at høre - tak! Jeg synes også, at det er, hvad man hører at andre "plejer" at gøre. Så må vi se hvad lægen siger... Er sq både spændt og nervøs! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Nogle gange kan det også give noget ro i hovedet at man blir udret. Vi fik at vide at vi skulle i behandling. I 2011. Den 1.1.11 stod jeg med en positiv test. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Nogle gange kan det også give noget ro i hovedet at man blir udret. Vi fik at vide at vi skulle i behandling. I 2011. Den 1.1.11 stod jeg med en positiv test. Helt sikkert - det vil med garanti give mig ro i hovedet at vide besked om det ene eller andet. Jeg tror på at psyken spiller en kæmpe rolle, når man tænker så meget på noget, som man brænder for at få. Stort tillykke med din daværende graviditet! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 Vi havde prøvet i næsten halvandet år da vi gik til lægen, men synes et år lyder lige så rimeligt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 Vi havde prøvet lidt over et år, da vi bad om at blive henvist, og så mødte vi op på en klinik og blev sat i behandling med hormoner og insemination med det samme, og vupti - så var der gevinst i første forsøg :) Hvis reagensglasbehandling havde været nødvendigt, så havde vi nok også gjort det, men jeg tror ikke, min mand ville være klar på at adoptere. Men måske med tiden, hvis vi ikke kunne selv. Jeg synes det lyder fornuftigt, at I bliver undersøgt og evt. sat i behandling :) Pøj pøj :goodluck Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 Vi havde prøvet lidt over et år, da vi bad om at blive henvist, og så mødte vi op på en klinik og blev sat i behandling med hormoner og insemination med det samme, og vupti - så var der gevinst i første forsøg :) Hvis reagensglasbehandling havde været nødvendigt, så havde vi nok også gjort det, men jeg tror ikke, min mand ville være klar på at adoptere. Men måske med tiden, hvis vi ikke kunne selv. Jeg synes det lyder fornuftigt, at I bliver undersøgt og evt. sat i behandling :) Pøj pøj :goodluck Hvordan kunne i blive sat i behandling så hurtig? Jeg skal nok have vandskanning i næste uge, men så skal jeg jo starte forfra i en cyklus når jeg skal starte på hormoner.. Så vi kommer i hvert fald ikke i gang her i maj som jeg håbede.. Så hvordan kunne du komme i gang med det samme? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 Hvordan kunne i blive sat i behandling så hurtig? Jeg skal nok have vandskanning i næste uge, men så skal jeg jo starte forfra i en cyklus når jeg skal starte på hormoner.. Så vi kommer i hvert fald ikke i gang her i maj som jeg håbede.. Så hvordan kunne du komme i gang med det samme? De vidste fra mandens prøver, at sædkvaliteten var nedsat, og de vurderede ud fra mine oplysninger om cykluslængde, at der ikke var noget galt med mig, og at det derfor var unødvendigt med yderligere undersøgelser, og at vi derfor bare skulle have boostet min ægproduktion, så oddsene blev optimeret ved insemination... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 De vidste fra mandens prøver, at sædkvaliteten var nedsat, og de vurderede ud fra mine oplysninger om cykluslængde, at der ikke var noget galt med mig, og at det derfor var unødvendigt med yderligere undersøgelser, og at vi derfor bare skulle have boostet min ægproduktion, så oddsene blev optimeret ved insemination... Vi har også fået taget alle indledende prøver undtagen vandskanningen og vi ved først hvilken behandling vi skal have derefter så det er nok derfor.. Magter bare næsten ikke og vente mere og slet ikke hvis mens så heller ikke dukker op næste gang.. It sucks Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Vi har også fået taget alle indledende prøver undtagen vandskanningen og vi ved først hvilken behandling vi skal have derefter så det er nok derfor.. Magter bare næsten ikke og vente mere og slet ikke hvis mens så heller ikke dukker op næste gang.. It sucks Jeg kan godt følge dig, men glæd dig over, at de er grundige. En måneds tid fra eller til betyder jo ikke det store, når man i forvejen har været i gang et stykke tid, hvis man til gengæld så kommer godt i gang og får en baby ud af det :) :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Jeg kan godt følge dig, men glæd dig over, at de er grundige. En måneds tid fra eller til betyder jo ikke det store, når man i forvejen har været i gang et stykke tid, hvis man til gengæld så kommer godt i gang og får en baby ud af det :) :kram2 Du har bare så meget ret.. Nok bare fordi jeg havde regnet med at have været igennem vandskanningen sidste måned men der udblev mens jo og så at skulle vente endnu mere og måske endnu engang uden mens osv.. Men du har ret :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Vi startede i behandling efter cirka et år og den var der i første inseminationsforsøg Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Vi havde prøvet lidt over et år, da vi bad om at blive henvist, og så mødte vi op på en klinik og blev sat i behandling med hormoner og insemination med det samme, og vupti - så var der gevinst i første forsøg :) Hvis reagensglasbehandling havde været nødvendigt, så havde vi nok også gjort det, men jeg tror ikke, min mand ville være klar på at adoptere. Men måske med tiden, hvis vi ikke kunne selv. Jeg synes det lyder fornuftigt, at I bliver undersøgt og evt. sat i behandling :) Pøj pøj :goodluck Tak skal du ha' Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Vi havde prøvet i næsten halvandet år da vi gik til lægen, men synes et år lyder lige så rimeligt :) Hmm... Ja, jeg er nok ikke så tålmodigt anlagt, he he, men det var da flot, at I gav den 1,5 år Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Vi startede i behandling efter cirka et år og den var der i første inseminationsforsøg Fedt at høre! Jeg håber sådan på samme gevinst, hvis vi skal den vej Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 alt for mange år :) ( vil tro vi prøvede selv i 4-5 år sådan lidt useriøst, men uden prævention. Og i 1 år mere seriøst ud fra ægløsning osv. inden vi valgte adoptionen) Hvis vi bare havde valgt adoption noget før - men det er så nemt at være bagklog Del dette indlæg Link to post Share on other sites