Oprettet April 15, 2014 Jeg skal lave fransk picnic for Anders og Mie imorgen - men fransk mad er da godt nok ikke det jeg er stærkest i :( vi skal have kold rose, spise på et tæppe på stuegulvet og desserten er creme brule. Derudover kan jeg kun komme i tanke om baguettes :rolleyes Forslag modtages med kys :kiss (btw jeg er en meget dårlig kok :( så ikke noget der er alt for indviklet) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Ost! I alle afskygninger :) Paté - evt. foie gras, hvis man er til det. Salade nicoise... Det er det, jeg lige sådan kommer i tanke om :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Jeg skal lave fransk picnic for Anders og Mie imorgen - men fransk mad er da godt nok ikke det jeg er stærkest i :( vi skal have kold rose, spise på et tæppe på stuegulvet og desserten er creme brule. Derudover kan jeg kun komme i tanke om baguettes :rolleyes Forslag modtages med kys :kiss (btw jeg er en meget dårlig kok :( så ikke noget der er alt for indviklet) Jeg skal altid have moules frites (muslinger og fritter), når vi er i Frankrig - ellers er en bøf med sauce lavet med blåskimmelost ret udbredt - du kan jo pynte med lidt grej i rød/hvid/blå:-))) god fornøjelse:-))) Macarons (franske makroner) til kaffen er også fantastisk:-D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Jeg tænker snegle og frølår. Hvilket så i min personlige hjemmeversion ville blive kanelsnegle og kyllingelår, som jeg hårdnakket ville påstå kom fra frøer :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Jeg tænker snegle og frølår. Hvilket så i min personlige hjemmeversion ville blive kanelsnegle og kyllingelår, som jeg hårdnakket ville påstå kom fra frøer :D Det smager nærmest også ens! ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Det smager nærmest også ens! ;) Måske kunne man marinere dem i grøn frugtfarve og sige det kommer fra kæmpe frøer :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Jeg tænker snegle og frølår. Hvilket så i min personlige hjemmeversion ville blive kanelsnegle og kyllingelår, som jeg hårdnakket ville påstå kom fra frøer :D :lol Det lyder også mere som noget for mig :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Hey croissants! Det lyder også dejlig fransk når man siger det :D Og fransk nougat. ;) Evt en kage malet med glasur i rød, blå og hvid så det ligner et fransk flag :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Hey croissants! Det lyder også dejlig fransk når man siger det :D Og fransk nougat. ;) Evt en kage malet med glasur i rød, blå og hvid så det ligner et fransk flag :) Det er bare så dessert agtigt. Det er mest hovedret jeg går efter. Men croissent med hønsesalat i måske :unsure Ellers syntes jeg faktisk ideen med grønne kyllingelår er genial :p Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Efter en uge i Frankrig kan jeg kun sige baguette ;) Tartiflette smager også lækkert, men er nok ikke så picnic-egnet (det er lidt a la flødekartofler med bacon og ost). De laver også pizza med creme fraiche i stedet for ost. Vores lokale pizza-pusher laver en Nostradamus med creme fraiche, bacon, rødløg og emmentaler. Mums den er god! En af mine andre franske farvoritter er brandade. En form for fiskefars. Min far serverer det smurt på et stykke brød og så i ovnen et par minutter. Vi fik den på en restaurant fyldt i en vandbakkelsedej og så med masser af salat til. Det var også lækkert! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Og oliven! Det putter de på alt, også pizzaen jeg skrev om... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Og oliven! Det putter de på alt, også pizzaen jeg skrev om... Super Hvilke oste er franske? Ingen af os er til de bløde og cremede som jeg forbinder med fransk ost :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Vi har lige købt forskellige pate'er i Lidl. Det spiste vi også vildt meget af da vi var i Frankrig i sommers. Tænker også det er ret børnevenligt (dad et jo minder om leverpostej :lol), og vi har ihvertfald spiste et mange gange med baguettes på en bænk = picnic :) de har også nogle i Føtex og vist også superbest. Dem i glas er bedst. Kan anbefale and (=Canard) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Vi har lige købt forskellige pate'er i Lidl. Det spiste vi også vildt meget af da vi var i Frankrig i sommers. Tænker også det er ret børnevenligt (dad et jo minder om leverpostej :lol), og vi har ihvertfald spiste et mange gange med baguettes på en bænk = picnic :) de har også nogle i Føtex og vist også superbest. Dem i glas er bedst. Kan anbefale and (=Canard) Årh ja selvfølgelig!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Årh ja selvfølgelig!!! Hvis du har en Lidl tæt på fik vi sådan en "smags" pakke med 6 forskellige små glas der i dag. Fra deres "italienske serie"/deluxe Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 15, 2014 Hvis du har en Lidl tæt på fik vi sådan en "smags" pakke med 6 forskellige små glas der i dag. Fra deres "italienske serie"/deluxe Jeg har allerede planlagt en Lidl tur - tænkte nemlig at de da nok har en masse specialiteter :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2014 Super Hvilke oste er franske? Ingen af os er til de bløde og cremede som jeg forbinder med fransk ost :unsure Jeg er ikke selvfen store ostespiser, men de spiser ikke de stærke oste som herhjemme. Til tartiflette bruger de Rebouchon og synes også ofte der er gedeost på menukortet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2014 "Frølår" Menuen bliver: Croissent med hønse salat Pate (købte en pakke med 6 forskellige) og baguette En enkelt fransk ost "Frølår" Creme brule til dessert Jeg købte en rød og hvid ternet papirsdug og blå servietter. Det skal nok ende med at blive godt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2014 Haha hvor er de seje, de lår :D Det lyder da mega godt :super Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2014 Så mangler jeg bare "frølår" (der er MEGET blå :lol i bagklogskabens klare lys kunne en persille krumble have klaret jobbet bedre) de står stadig i ovnen, rose vin og manden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 16, 2014 Hvor ser det hyggeligt ud :) hav en dejlig aften i det franske! :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites