SilkeborgBaby

ventetiden :(

33 indlæg i dette emne

Hej alle i dejlige damer  :loveshower

 

Min forlovede og jeg har ende.... ende.. endelig  besluttet os for at prøve!!!  :yay

MEN vi skal giftes næste juni, og jeg vil gerne vente til efter, men også KUN lige efter  :whistling

Hvordan slår jeg tiden ihjel, det er så svært at vente! 

 

...Hvad gør i for at tiden ikke føles så lang, og har I nogle gode råd, noget man kan gøre allerede nu for at blive hurtigere gravid når det er? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til!

Altså, jeg slog vente tiden ihjel, ved at planlægge bryllup, og blev så gravid undervejs :ups

Mht. At blive hurtigere gravid, så hjælper det jo at have vitaminbalancen i orden osv...

Så du kan sagtens starte ned kosttilskuddene nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også rigtig godt at ta folinsyre piller inden, jeg startede med at ta dem et par uger før jeg fik min spiral ud og vupti da den blev fjernet blev jeg gravid i første hug ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til!

Altså, jeg slog vente tiden ihjel, ved at planlægge bryllup, og blev så gravid undervejs :ups

Mht. At blive hurtigere gravid, så hjælper det jo at have vitaminbalancen i orden osv...

Så du kan sagtens starte ned kosttilskuddene nu.

Mange tak ^_^ 

Ja, det er vi også godt i gang med, men det er lige som om at det der med baby er liiidt mere spændende  :blush

Men det er nok også fordi, vi lige har besluttet det for alvor. 

 

Det er selvfølgelig rigtigt, tak! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er også rigtig godt at ta folinsyre piller inden, jeg startede med at ta dem et par uger før jeg fik min spiral ud og vupti da den blev fjernet blev jeg gravid i første hug ;)

Jeg er på p-piller pt, og tænker at jeg smider dem til januar, så er der et halvt år til. Håber det går hurtigt med at få bingo!  :7himmel

Du gjorde ikke andet end de folinsyre inden? Tænker, første hug! Det ville jo være fantastisk!  ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej gjorde ikke andet for havde ikke regnet med det gik så hurtig, har altid troet jeg ikke kunne få børn :D jeg fik den fjernet D. 9 august, den 17 august reste vi til Tyrkiet hvor jeg både var fuld og røg men da jeg så skulle ha min menstruation kom den ikke og der viste det sig at jeg var blevet gravid D. 17 så jeg nåde altså og leve "normalt" i 3 uger inden vi opdagede den var positiv, men holdte selvfølgelig både med at ryge og drikke med det samme den var positiv.. :) Og nu et jeg 33+5 så nu er der ikke længe ;) en masse held og lykke til jer når det bliver :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej gjorde ikke andet for havde ikke regnet med det gik så hurtig, har altid troet jeg ikke kunne få børn :D jeg fik den fjernet D. 9 august, den 17 august reste vi til Tyrkiet hvor jeg både var fuld og røg men da jeg så skulle ha min menstruation kom den ikke og der viste det sig at jeg var blevet gravid D. 17 så jeg nåde altså og leve "normalt" i 3 uger inden vi opdagede den var positiv, men holdte selvfølgelig både med at ryge og drikke med det samme den var positiv.. :) Og nu et jeg 33+5 så nu er der ikke længe ;) en masse held og lykke til jer når det bliver :D

Jeg har det også sådan, at jeg er lidt bange for om jeg kan. Så dejligt at du havde det sådan, og begge gange gik så hurtigt! 

uuuh det er spændende for jer!  :kram2 Glæder mig til det er mig der kan skrive det! Mange tak  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du det, bare forsæt med at leve som du plejer at gøre uden at tænke for meget over det også kommer det helt sikkert :) men når det er P-piller du er på skal det jo nok først lige ud af kroppen.. Tusind tak, det er den første vi skal ha så det er bare så spændene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons Tja, vente tiden er slet ikke sjovt :boo i flymaskinen på vej til sommerferien sidst sommer besluttede min kæreste og jeg at der skal ske noget seneste sensommeren 2014. Imellem tiden havde vi også planer om at købe hus og flytte... Huset fik vi købt oktober 2013, så var der flytning i januar,  jobsøning derefter og nu  starede jeg på nyt job siden den 1. marts... Nu er der nedtælling ti slut juli/start august. Sådan har jeg indtil videre fået tiden til at gå. Jeg har nu påskeferie fra i dag frem til 22 april og sommerferie om ca 2½ mdr derefter... så tror på tiden nok skal gå hurtigt for mit vedkommende.

Håber også tiden kommer til at flyve afsted for dig Louiiise :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig kan du det, bare forsæt med at leve som du plejer at gøre uden at tænke for meget over det også kommer det helt sikkert :) men når det er P-piller du er på skal det jo nok først lige ud af kroppen.. Tusind tak, det er den første vi skal ha så det er bare så spændene :)

Ja, de skal lige ud.  :unsure Er i tvivl om jeg skal ligge dem før januar. 

Dejligt for jer, det er også den første her, fantastisk følelse at vide man skal til at skabe liv.  :wub

Har I så, så småt styr på diverse ting? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons Tja, vente tiden er slet ikke sjovt :boo i flymaskinen på vej til sommerferien sidst sommer besluttede min kæreste og jeg at der skal ske noget seneste sensommeren 2014. Imellem tiden havde vi også planer om at købe hus og flytte... Huset fik vi købt oktober 2013, så var der flytning i januar,  jobsøning derefter og nu  starede jeg på nyt job siden den 1. marts... Nu er der nedtælling ti slut juli/start august. Sådan har jeg indtil videre fået tiden til at gå. Jeg har nu påskeferie fra i dag frem til 22 april og sommerferie om ca 2½ mdr derefter... så tror på tiden nok skal gå hurtigt for mit vedkommende.

Håber også tiden kommer til at flyve afsted for dig Louiiise :loveshower

Mange tak  :)

Åh, så I har også skulle vente et år. Lige nu føles tiden utrolig lang, men håber bryllupsplanerne kan få tankerne lidt væk. 

Vi har lige fået en stor lejlighed i Vejle tæt på mit arbejde, opsparing er i gang og vi har kigget alle børnetøj- sko o.s.v. butikker igennem i Vejle og nettet. 

navnene er på plads, vuggestue, er begyndt at træne og skal til at tage vitaminer næste måned. 

Så vi ved hvor vi skal gå hen når det er. ....Jeg kan godt lide at være godt forberedt  :rolleyes

Så der er styr på det, vi kan gøre nu. 

 

Dejligt med alt den sommerferie, en masse tid til at nyde hinanden uden stress.  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaa det begynder at hjælpe på det meeen helt klar bliver vi vidst ikke før vi står med ham i armene ;) Det er stadig så uvirkeligt og urealistisk vi forstår det slet ikke ;) Hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej det kan jeg godt forstå :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er i vente position til PB 2 og jeg planlægger ALT. Jeg kan ikke bare vente-vente :p

Jeg har ændret kost, både for min skyld men også for at få et mere stabilt blodsukker. Her til aften er jeg ved at planlægge hvad vi skal fylde fryseren med til når kvalmen kommer og/eller trætheden er overvældende!

Jeg har lavet en tråd i "mad og kager" om fryse egnet mad.

Derudover kan du læse min tråd "majsens vej til 2 streger" der står lidt om kosttilskud.

Du kan hente Appen womans log og indtaste cyklus oplysninger så er det lettere at holde styr på.

Noget du kan bruge lidt tid på er at skifte alt i toiletskabet ud med parabene og parfume fri produkter (astma og allergi mærkede produkter er en god tommelfinger regel)

Gode mærker er:

-Matas natur - den hvide serie, især ansigtspleje men også generel hudpleje.

-Stuhr har en astma og allergi mærket hårpleje serie. Den er hvid med lyseblå skrift og kan købes i Bilka.

-nilens jord makeup

Og så er der "neutral" og "anglamarkt" (fra Kvickly) hvorfra jeg bruger håndsæbe, vaskepulver, opvaskemiddel, opvasketaps, rengørings midler m.v.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå ja i slankeklar har jeg en tråd der hedder "slank og gravid" med gode snacks mod kvalme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er i vente position til PB 2 og jeg planlægger ALT. Jeg kan ikke bare vente-vente :P

Jeg har ændret kost, både for min skyld men også for at få et mere stabilt blodsukker. Her til aften er jeg ved at planlægge hvad vi skal fylde fryseren med til når kvalmen kommer og/eller trætheden er overvældende!

Jeg har lavet en tråd i "mad og kager" om fryse egnet mad.

Derudover kan du læse min tråd "majsens vej til 2 streger" der står lidt om kosttilskud.

Du kan hente Appen womans log og indtaste cyklus oplysninger så er det lettere at holde styr på.

Noget du kan bruge lidt tid på er at skifte alt i toiletskabet ud med parabene og parfume fri produkter (astma og allergi mærkede produkter er en god tommelfinger regel)

Gode mærker er:

-Matas natur - den hvide serie, især ansigtspleje men også generel hudpleje.

-Stuhr har en astma og allergi mærket hårpleje serie. Den er hvid med lyseblå skrift og kan købes i Bilka.

-nilens jord makeup

Og så er der "neutral" og "anglamarkt" (fra Kvickly) hvorfra jeg bruger håndsæbe, vaskepulver, opvaskemiddel, opvasketaps, rengørings midler m.v.

 

 

 

Ej! 1000 tak!  :yay

Det her er pb nr 1, så jeg ved intet. 

Kan heller ikke bare vente, bliver nød til at være så klar som overhovedet muligt.  :rolleyes

havde slet ikke lige tænkt på det med opvaskemiddel og sådan. 

Jeg skal helt klart ind og kigge på dine tråde, det var virkelig pænt af dig! 

 

hvornår vil I igang?  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej! 1000 tak! :yay

Det her er pb nr 1, så jeg ved intet.

Kan heller ikke bare vente, bliver nød til at være så klar som overhovedet muligt. :rolleyes

havde slet ikke lige tænkt på det med opvaskemiddel og sådan.

Jeg skal helt klart ind og kigge på dine tråde, det var virkelig pænt af dig!

hvornår vil I igang? :)

Næste cyklus :yay

Det passer nemlig med at mit vikariat stopper og jeg ved jeg nok ikke får job før jeg har et barn mere :rolleyes

Jeg hader at være gravid, så alt hvad jeg kan gøre for at lette graviditeten allerede nu, gør jeg.

En god ide er også at være bare lidt i form!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næste cyklus :yay

Det passer nemlig med at mit vikariat stopper og jeg ved jeg nok ikke får job før jeg har et barn mere :rolleyes

Jeg hader at være gravid, så alt hvad jeg kan gøre for at lette graviditeten allerede nu, gør jeg.

En god ide er også at være bare lidt i form!

 

Skønt! læste lige dine tråde. :) 

Jeg kender heldigvis ikke til, hvordan min krop bliver under en graviditet endnu, så glæder mig bare heeeelt vildt!  :blush

Vi er begge godt i gang her, lige pt pga. brylluppet men også så vi er klar til pb. 

i næste måned går jeg ud og køber vitaminer og kosttilskud til os begge.  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, de skal lige ud.  :unsure Er i tvivl om jeg skal ligge dem før januar. 

Dejligt for jer, det er også den første her, fantastisk følelse at vide man skal til at skabe liv.  :wub

Har I så, så småt styr på diverse ting? 

 

Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle skrive det, men nu hvor du selv skriver at du er i tvivl om du skal stoppe noget før med p-pillerne, så vil jeg personligt råde dig til at smide dem allerede nu. I kan jo sagtens bruge anden prævention... hvis jeg havde vidst hvor lang tid det skulle tage for os at få vores ønske opfyldt om at få et barn, så havde jeg smidt dem længe inden vi gik i gang med pb1... 

 

Men igen, der er bare så mange ting man ikke tænker over, inden man går i gang og det med babyer bliver en realitet. Jeg havde aldrig tænkt tanken, at det kunne blive svært at blive gravid - det er jo en naturlig ting, så selvfølgelig sker det da hurtigt. (det var så "kun" 2½ år - der er andre herinde, der har ventet længere - og vores datter blev til ved IVF) - men derfor synes jeg også at det er fint at du søger råd - og for guds skyld, lad være med at fokuser for meget på det - jeg tror nemlig at det kan være roden til en masse ondt - psyken spiller mere ind end vi lige regner med. Og det kan være skide svært IKKE at fokusere, når man er gået i gang med pb1... og selvom det ville være træls at have kvalme på ens bryllupsdag, og at det derfor er en go ide ikke at blive gravid lige op til brylluppet, så pas på med at planlæg for meget i forhold til graviditeten - for det kan man ikke... Du må ikke misforstå mig, for det er godt at have en "plan" for hvornår man går i gang, jeg håber bare ikke at presset bliver lige så stort for dig, som det blev for mig til sidst....

 

Men dejlig tid du går imøde - tænk at du både har et bryllup og en første graviditet tilgode - begge kæmpe store oplevelser!

Held og lykke fremover - glæder mig til forhåbentlig at følge dig herinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er forresten enig med Tina - drop p-pillerne snarest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var lidt i tvivl om jeg skulle skrive det, men nu hvor du selv skriver at du er i tvivl om du skal stoppe noget før med p-pillerne, så vil jeg personligt råde dig til at smide dem allerede nu. I kan jo sagtens bruge anden prævention... hvis jeg havde vidst hvor lang tid det skulle tage for os at få vores ønske opfyldt om at få et barn, så havde jeg smidt dem længe inden vi gik i gang med pb1... 

 

Men igen, der er bare så mange ting man ikke tænker over, inden man går i gang og det med babyer bliver en realitet. Jeg havde aldrig tænkt tanken, at det kunne blive svært at blive gravid - det er jo en naturlig ting, så selvfølgelig sker det da hurtigt. (det var så "kun" 2½ år - der er andre herinde, der har ventet længere - og vores datter blev til ved IVF) - men derfor synes jeg også at det er fint at du søger råd - og for guds skyld, lad være med at fokuser for meget på det - jeg tror nemlig at det kan være roden til en masse ondt - psyken spiller mere ind end vi lige regner med. Og det kan være skide svært IKKE at fokusere, når man er gået i gang med pb1... og selvom det ville være træls at have kvalme på ens bryllupsdag, og at det derfor er en go ide ikke at blive gravid lige op til brylluppet, så pas på med at planlæg for meget i forhold til graviditeten - for det kan man ikke... Du må ikke misforstå mig, for det er godt at have en "plan" for hvornår man går i gang, jeg håber bare ikke at presset bliver lige så stort for dig, som det blev for mig til sidst....

 

Men dejlig tid du går imøde - tænk at du både har et bryllup og en første graviditet tilgode - begge kæmpe store oplevelser!

Held og lykke fremover - glæder mig til forhåbentlig at følge dig herinde.

 

Tak fordi du skriver :) 

Altså jeg er MEGET i tvivl om hvornår jeg skal smide dem, for ja man kan og vi SKAL bruge kondom når det er. Jeg er ligeglad med at få min mens på bryllupsdagen, ja det er da lidt træls, men når man ved hvorfor man er stoppet, så ..  :rolleyes

Jeg har altid elsket at planlægge, så når vi går igang kan jeg slappe mere af, fordi der er styr på en masse. ^_^ 

 Men jeg er glad for du siger det. :) tog du alle de vitaminier man skal og kosttilskud ? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du skriver :)

Altså jeg er MEGET i tvivl om hvornår jeg skal smide dem, for ja man kan og vi SKAL bruge kondom når det er. Jeg er ligeglad med at få min mens på bryllupsdagen, ja det er da lidt træls, men når man ved hvorfor man er stoppet, så ..  :rolleyes

Jeg har altid elsket at planlægge, så når vi går igang kan jeg slappe mere af, fordi der er styr på en masse. ^_^

 Men jeg er glad for du siger det. :) tog du alle de vitaminier man skal og kosttilskud ? 

 

Ja det gjorde jeg - jeg tog alle forbehold og levede lige efter bogen... jeg trænede meget - både i motionscenter og gik til fodbold. Så man kan gøre alle de "rigtige" ting - og alligevel ikke ramme i 1, 2 eller 20. forsøg. Men hvordan du lever har stor påvirkning. Vi fik at vide på fertilitetsklinikken at sådan noget som kaffe kan være noget af det værste i forhold til at blive gravid. Og i forhold til din mand, så kan det måske virke banalt, men stramme boxershorts er no-go, spa-bad - pga varme omkring de ædlere dele - det gælder i øvrigt også computer på skødet. Faktisk kan man se at hvis manden har haft feber, så kan det have en påvirkning på sædkvaliteten - og derfor er det noget, man bl.a bliver spurgt om, når man er i behandling....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du skriver :)

Altså jeg er MEGET i tvivl om hvornår jeg skal smide dem, for ja man kan og vi SKAL bruge kondom når det er. Jeg er ligeglad med at få min mens på bryllupsdagen, ja det er da lidt træls, men når man ved hvorfor man er stoppet, så ..  :rolleyes

Jeg har altid elsket at planlægge, så når vi går igang kan jeg slappe mere af, fordi der er styr på en masse. ^_^

 Men jeg er glad for du siger det. :) tog du alle de vitaminier man skal og kosttilskud ? 

Altså min mens startede da jeg stod op på vores bryllupsdag, og det var sku ikke så slemt. Dog vil jeg anbefale tampon, da bind er noget værre rod i en stor kjole ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gjorde jeg - jeg tog alle forbehold og levede lige efter bogen... jeg trænede meget - både i motionscenter og gik til fodbold. Så man kan gøre alle de "rigtige" ting - og alligevel ikke ramme i 1, 2 eller 20. forsøg. Men hvordan du lever har stor påvirkning. Vi fik at vide på fertilitetsklinikken at sådan noget som kaffe kan være noget af det værste i forhold til at blive gravid. Og i forhold til din mand, så kan det måske virke banalt, men stramme boxershorts er no-go, spa-bad - pga varme omkring de ædlere dele - det gælder i øvrigt også computer på skødet. Faktisk kan man se at hvis manden har haft feber, så kan det have en påvirkning på sædkvaliteten - og derfor er det noget, man bl.a bliver spurgt om, når man er i behandling....

hold da op :( ja der er meget som spiller ind. Vi snakkede en del om det igår, og blev enige om, at jeg stopper på p-piller nu her. 

Jeg bliver nød til lige at tage en tur til, for vi kom til at sexe  :rolleyes  hov.. så må lige tage en plade mere, så jeg er dækket. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså min mens startede da jeg stod op på vores bryllupsdag, og det var sku ikke så slemt. Dog vil jeg anbefale tampon, da bind er noget værre rod i en stor kjole ;)

Ej øv haha :) Men ja, vi snakkede hurtigt om det, og det betyder ikke det store for os, vi skal nok få masser af dage til at sexe på.  :P

ja det vil jeg gerne tro, jeg bruger næsten kun tampon, og så kan man jo lige tage et bind i for en sikkerheds skyld, det er jo en MEGET hvid/cream kjole. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER