Myliona

Delebarn - dilemma

17 indlæg i dette emne

Jeg har bestilt tid ved fotografen på tirsdag til Camille.

Jeg har tilbudt faren at han må komme med, og være med til at vælge billeder samt være med på dem, hvis han betaler det halve.

Jeg har så i dag spurgt om ikke min kæreste måtte komme enten 10 min i starten eller slutningen, for at få er billede herhjem til med os tre. Jeg har så sagt at jeg selvfølgelig selv betaler ekstra for den del, og at han stadigvæk "råder" over halvdelen af billederne og halvdelen af tiden, selvom jeg så betaler 2/3..

Jeg har aftalt med fotografen at de billeder holdes "for sig selv", så faren behøver slet ikke se dem.

Udmeldingen fra faren blev at jeg måtte vælge.. Dvs fremfor at give 200kr ekstra og altså 600kr i alt, skal jeg smide 600kr ekstra for at min kæreste kan være med på et par billeder - det har vi ikke råd til..(altså at give 1200kr)..

Så lige nu er jeg lidt i et dilemma..

Skal jeg vælge at tage faren med, "spare nogen penge", og give Camille et billede af sin mor, far og hende sammen?

Eller skal jeg tænke på mig selv, og tage min kæreste med, give 800kr, og så er det bare kun mig min kæreste og Camille der er på billederne?

Min kæreste vil så gerne have taget billeder med min datter - har 36 billeder af hende herhjemme, hvor jeg er på et par enkelte, i vores fælles hjem, og der er ikke et eneste af ham fordi jeg kun hænger fotografbilleder op...

Del dette indlæg

Umiddelbart: Jeg ville prioritere billede med mor og far på. Og det har jeg ingen argumenter for, andet end at det var dét, mit indre barn helst ville have, hvis jeg tænker tilbage på min barndom og mine forældres kærester/ægtefæller. Så det er straight from the heart. ;)

Hvis jeg slår følelserne fra, tænker jeg, at du kan gøre som du vil. Der er jo allerede fotografbilleder af Camille, dig og hendes far sammen, og de her fotografbilleder er vel for din skyld strengt taget?

Og så må jeg indrømme, at jeg tænker, hvorfor din ex behøver vide, om din kæreste er med i starten. Kan man ikke bare aftale med fotografen at I mødes de ti minutter før, og så er det jeres hemmelighed? Jeg kan ikke se, at det gør en fis forskel for din ex om I tre har en fotoshoot samme dag, som hvor han er med, eller om I ville gøre det en anden dag.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ellers kunne du så ikke slække på det med kun at have fotografbilleder oppe, indtil der var råd til at få taget fotografbilleder inkl kæresten? :)

Eller kunne kæresten betale de ekstra penge, hvis det nu er vigtigt for ham?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker umiddelbart, at da I ikke er sammen længere, skal der ikke tages billeder af jer sammen. Men altså, pyt med hvad jeg synes ;)

Jeg ville da bare lave en lille session uden din eks ved det, hvis du gerne vil have begge dele.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min første tanke er hvorfor der skal være et billede af Camille, dig og far, jeg tænker i er ikke et par længere.

Jeg tror at hvis jeg var dig, ville jeg tage Camille til fotografen,og få taget billeder af hende, af jer to sammen, og måske et hvor din kæreste var med. så ville jeg forære far et billede af Camille, men jeg ville ikke have ham med til fotografen, og tænker at hvis han vil have billeder af ham og Camille så må han opsøge en fotograf.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han kender fotografen privat, så er ret sikker på han ville finde ud a det og orker ikke "en krig" på den front..

Jeg er virkelig i vildrede! Vi har jo masser billeder af mig og Camilles far og Camille - og føler jo igen det er ham der siger fra pg "giver mig skyldfølelse"..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg forstår faktisk godt han melder ud som han gør! Hvis nu du ingen kæreste havde men Christian havde en og han så sagde som du gør nu hvordan ville du så have det? Jeg ville føle - rationalitet tilsidesat - at jeg blev forsøgt erstattet. Det ville i hvert fald gøre ondt et sted inden i.

Er billederne for din eller Camilles skyld?

For din skyld så ville jeg skide hul i hvad Christian siger og gøre som det passer dig! Dine penge, din aftale og han HAR fået tilbuddet.

For Camilles skyld, så er billeder af mor OG far uvurderlige, det er billeder af en drøm, et minde et ønske! I finder jo ikke sammen igen men i er HENDES familie. G. Er en primær person og vigtig i hendes liv, men Christian er faren.

Så må du gøre op med dig selv hvem billederne er for! Jeg mener faktisk ikke noget af det er forkert, og syntes også du er fair, men jeg forstår bare godt Christians følelser omkring det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Enig med Majs i at det handler om, hvem billederne er til.

Jeg synes det er helt fair, hvis du eller G har lyst til et billede af jer tre sammen, men for mig ville et billede af mig sammen med en af mine forældre og deres kæreste/ægtefælle ikke have ret meget værdi. Jeg tror faktisk, jeg ville synes, det var et mærkeligt billede. Jeg kan rigtig godt lide dem, men der gik noooogen år, før jeg betragtede dem som familie, og for mig er portrætfotos af familie eller nære venner. Men omvendt er det jo ikke til at forudse, om Camille vil have det på samme måde :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg synes nu også, at der er en pointe i, at du og Christian ikke er sammen mere, og hvorfor skal der så være billeder af jer sammen. I HAR allerede portrætfotos af mor, far og Camille, og så er jeg ikke sikker på at flere billeder af den sammensætning vil gøre hende lykkeligere. Måske kan det endda risikere at virke hult og forvirrende, hvis hun - når hun bliver ældre - hører historier om at mor og far ikke altid var helt enige, og så ser billede, hvor man ligner en lykkelig kernefamilie sammen. Jeg siger ikke, at det nødvendigvis bliver sådan, men bare at det er en mulighed. Jeg ville selv enormt gerne have haft er billede af min mor, far, storebror og mig selv fra dengang vi stadig var en samlet familie, men et billede så langt inde i skilsmissen, at de var begyndt at få andre kærester, det tror jeg også, at jeg måske ville synes var pudsigt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi har jo en million fotograf billeder af Camille.. Langt flere end andre har.. (Igen; 36 forskellige fotografbilleder oppe og hænge!)

Vi får 15 forskellige; så det perfekte havde jo været at vi kunne få taget alle...

Jeg sidder nok med en "træls" følelse, af at han "bestemmer"...

Og faktisk, så ville jeg ikke have noget mod hvis han havde en kæreste med.. Jeg er skilsmissebarn, så ved jo at ingen kan erstatte mor ;) det er mere end et år siden vi gik fra hinanden, så det er altså på tide at jalousien og bebrejdelserne i forhold til mig og ham bliver lagt på hylden.

Jeg vil faktisk rigtig gerne have at Christian fandt en kæreste, og han har en god veninde, som han ser en del - og jeg håber sådan de finder sammen! Ved Camille elsker hende, og at det er gengældt.. Og når vi har en 7/7 ordning, er det altså bare vigtigt at den der skal være hendes "bonus" er en som hun elsker...

Ved godt det nemmere når man bare tænker over det - men altså...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Altså vi har jo en million fotograf billeder af Camille.. Langt flere end andre har.. (Igen; 36 forskellige fotografbilleder oppe og hænge!)

Vi får 15 forskellige; så det perfekte havde jo været at vi kunne få taget alle...

Jeg sidder nok med en "træls" følelse, af at han "bestemmer"...

Og faktisk, så ville jeg ikke have noget mod hvis han havde en kæreste med.. Jeg er skilsmissebarn, så ved jo at ingen kan erstatte mor ;) det er mere end et år siden vi gik fra hinanden, så det er altså på tide at jalousien og bebrejdelserne i forhold til mig og ham bliver lagt på hylden.

Jeg vil faktisk rigtig gerne have at Christian fandt en kæreste, og han har en god veninde, som han ser en del - og jeg håber sådan de finder sammen! Ved Camille elsker hende, og at det er gengældt.. Og når vi har en 7/7 ordning, er det altså bare vigtigt at den der skal være hendes "bonus" er en som hun elsker...

Ved godt det nemmere når man bare tænker over det - men altså...

Jeg synes det er rigtig flot, at du tænker sådan omkring Christian og evt. ny kæreste :super

Og mht at bestemme, så tænker jeg, at han bestemmer ikke mere, end du giver ham lov til. Han markerer jo egentlig bare sin egne grænser "Jeg vil kun være med, hvis..." Jeg ville nok ikke have valgt at have sådan et kriterie, hvis jeg var ham, men det er nu engang sådan han har det, og det er du IMO nødt til at acceptere.

Jeg tænker, at hvis din oprindelige plan var, at få taget billede af dig, Camille og G, så se det sådan, at Christian har takket pænt nej til at være med. Og at det er ok. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ikke møntet på dig, men jeg fatter simpelthen ikke at det der med sammenbragte familier skal være så kompliceret! Der er selvfølgelig gamle, brudte følelser i spil, men jeg forstår ikke at man et stykke tid efter et brud ikke kan sige "Nå, det er mine følelser, dem må jeg håndtere. Nu skal vi være voksne mennesker omkring vores barn"...

Hvor ville det hele være dejlig nemt, hvis man kunne det ;) Jeg forstår nu godt at det kan være svært :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror du ligger mere i hans udmelding end han mener - han siger jo som, BBM skriver, bare fra, HAN har ikke lyst til det hvis G er en del af det - fint nok, det er hans syn på sagen, det har intet med dig at gøre. Selvfølgelig kan jeg godt se det ville være optimalt med alle 4 kombinationer, men vil han have billeder med ham og camille så må han selv tage dem, han siger fra overfor familie billedet, og det er så sådan HAN har det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror jeg får taget uden Christian.. Har sagt jeg er åben overfor en løsning - har tilbudt at betale det hele og han bare kan komme og få taget et billede af ham og Camille og at jeg ikke behøver være med.

Har sagt at han selvfølgelig får en (gratis) kopi af billederne af Camille hvis han ønsker det.

Så har jeg strukket mig, og givet ham muligheden..

Just me rammer noget i mig - det med at det jo er et unaturligt billede med far, mor og barn.. Det kan vi få taget i en anledning - fx fødselsdag!

Så nu har han muligheden også må han tage den hvis han vil..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som en flot løsning fra din side af, synes jeg :respekt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som en flot løsning fra din side af, synes jeg :respekt

:ditto

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg ville nok få det pænt underligt hvis min kæreste sku' ha taget "familiebilleder" med hans datter og eks....

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER