tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Må lige høre jer ad.

Jeg var en klump og styrtede ned af en trappe for ca 3 uger siden og forstuvede det nederste af ryggen ( jep. Kald mig bare en klovn :) )

Da jeg stadig har perioder hvor det gør ustyrlig ondt vakler jeg mellem at tage en god potion smertestillende ( 2 panodiler + 2 ipren) men har hørt at det ikke er så smart, hvis man er gravid. Nogen der har hørt eller ved lidt om det?

Del dette indlæg

Så vidt jeg har forstået, så man man gerne tage paracetamol (panodil) som gravid. Dog inden for rimelighedens grænser, hvilket betyder at et par dages forbrug er OK, men hvis man har brug for det i længere tid, så bør man konsultere en læge. Ibuprofen (Ipren) bør man holde sig helt fra som gravid. Men hvis du har meget ondt, så spørg din læge. Vil umiddelbart ikke tro, at der kan ske noget ved, at du bare tager et par stykker.

Øv med ryggen ellers, det lyder pænt ærgeligt :( Håber det snart bliver bedre :) :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så vidt jeg har forstået, så man man gerne tage paracetamol (panodil) som gravid. Dog inden for rimelighedens grænser, hvilket betyder at et par dages forbrug er OK, men hvis man har brug for det i længere tid, så bør man konsultere en læge. Ibuprofen (Ipren) bør man holde sig helt fra som gravid. Men hvis du har meget ondt, så spørg din læge. Vil umiddelbart ikke tro, at der kan ske noget ved, at du bare tager et par stykker.

Øv med ryggen ellers, det lyder pænt ærgeligt :( Håber det snart bliver bedre :) :kram2

Tak Sparks.

Har besluttet at jeg tager chancen. Det er nok heller ikke smart at jeg stresser kroppen ved ikke at kunne slappe af i musklerne :)

Og ja, håber også snart at det er overstået. Simpelthen så dumt et stunt :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lige et spørgsmål til jer kloge hoveder :-)

Jeg regner med at starte på Provera på fredag. Har hørt at det kan tage 10 dage før man begynder at bløde? Og når så jeg begynder at bløde, skal man så kontakte klinikken så de ved hvad det sker??? Der skal tages pergotime på CD 3-7, og blodprøver på CD 21 og 25 som åbenbart kan tages på sygehus, klinikken eller egen læge, men de skal vel 'bestilles' af klinikken???

Og hvis så der ikke er gevinst, skal man så tage Provera igen hvis mens ikke indfinder sig efter ca 30 dage???

Eller burde jeg ringe til klinikken og spørge dem?

Kender ikke Provera. Er det grundet du ikke selv har ægløsning du skal tage det?

Tror at jeg ville ringe til klinikken og høre dem ad. Pøj pøj med det hele :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Må lige høre jer ad.

Jeg var en klump og styrtede ned af en trappe for ca 3 uger siden og forstuvede det nederste af ryggen ( jep. Kald mig bare en klovn :) )

Da jeg stadig har perioder hvor det gør ustyrlig ondt vakler jeg mellem at tage en god potion smertestillende ( 2 panodiler + 2 ipren) men har hørt at det ikke er så smart, hvis man er gravid. Nogen der har hørt eller ved lidt om det?

Du må gerne tage paracetamol, men du skal holde dig langt væk fra ipren!

Kort fortalt, så kan ipren gå ind og virke på den glatte muskulatur i livmoderen på en måde, som ikke er fordelagtig, hvis du er gravid. Dvs at det giver en let øget risiko for spontan abort. Så det ville jeg holde mig langt væk fra.

Min gyn spørger altid indtil, om jeg husker ikke at tage iprener :rolleyes :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak. Jeg holder mig til panodiler :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Niks ingenting. Østrogen tabletterne gjorde det for mig. Så det var jo helt fint :)

Jeg har testdag den 5. marts.

Hvordan går det med dig?

heldige dig  :) 5. marts er en lykke dag, det er min lille mors fødselsdag, det må da helt klart betyde ekstra held og lykke  :D  :D jeg har fødselsdag d. 12 marts og forventer at have test dag der omkring så det har bare at være verdens bedste fødselsdagsgave  :D  :D

skal scannes torsdag hvor jeg enten skal ruge et par dage mere eller tage ægløsingssprøjte... er lidt bange for at min krop ikke har responderet godt på Menopur, det er første gang jeg prøver det.. dog føler jeg mig lidt murren øm i underlivet men ikke meget .. måske forventer jeg for meget, det er jo ikke strudseæg vi laver  :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

D. 5 marts er en god dag... Hepper på dig!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :) Lige som tusnelda håber jeg også at dette bliver min fødselsdagsgave. Jeg har den 10. marts, så det kunne jo være kærkomment.

Krydser fingre for at den er der tusnelda. Som du selv siger, behøver man jo ikke have helt vildt ondt. Så meget fylder de små æg ikke haha!

Og kom lige til at tænke på mit svar omkring ægløsnings sprøjten. Det skal jeg jo ikke bruge til et fryseforsøg ;) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, jeg endte med at skrive en besked til klinikken... Deres telefontider passer ganske elendigt med mine arbejdstider :)

Altid rart at være helt sikker på sit forløb. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op, man skal ikke være væk herfra i flere dage, for med alt det der sker hos jer alle sammen, så kan jeg snart ikke følge med længere :D Men krydser i hvert fald fingrer for jer alle og hepper alt hvad jeg kan :glad

Vi har jo samtale hos IVF syd i morgen, og jeg er virkelig bare SÅÅÅÅÅÅÅ spændt. Håber virkelig de kan hjælpe os, bare med en enkelt lille bebs :) Skal nok komme med et referat i morgen eftermiddag :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op, man skal ikke være væk herfra i flere dage, for med alt det der sker hos jer alle sammen, så kan jeg snart ikke følge med længere :D Men krydser i hvert fald fingrer for jer alle og hepper alt hvad jeg kan :glad

Vi har jo samtale hos IVF syd i morgen, og jeg er virkelig bare SÅÅÅÅÅÅÅ spændt. Håber virkelig de kan hjælpe os, bare med en enkelt lille bebs :) Skal nok komme med et referat i morgen eftermiddag :D

Spændende!! Glæder mig til at høre hvordan det gik :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak Lykke! Det lyder spændene med samtalen i morgen. Glæder mig til update...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Held og lykke i morgen Lykke!

Stine hvordan har de ømme bryster det?

Og lige en sidste... tusnelda da du gik kvalme igen senere i graviditeten med din datter, hvor længe stod det på? Nu har jeg kastet op i små tre uger igen og blir kun værre.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ih, hvor er det spændende Lykke - held og lykke med i morgen :glad :glad

Del dette indlæg

Annonce ♥

Og lige en sidste... tusnelda da du gik kvalme igen senere i graviditeten med din datter, hvor længe stod det på? Nu har jeg kastet op i små tre uger igen og blir kun værre.

Jo tak...kan da sagtens mærke at de er der hehe. Men det går nu fint. Har fundet nogle af mine gamle sports BH'er frem, og de er både tykkere i stoffet og holder mere på hele herligheden. Så i løbet af dagen er det okay, men når de skal ud og 'luftes' tja så kan de som sagt mærkes :)

Håber at det går bedre med kvalmen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jo tak...kan da sagtens mærke at de er der hehe. Men det går nu fint. Har fundet nogle af mine gamle sports BH'er frem, og de er både tykkere i stoffet og holder mere på hele herligheden. Så i løbet af dagen er det okay, men når de skal ud og 'luftes' tja så kan de som sagt mærkes :)

Håber at det går bedre med kvalmen.

Jeg syntes det lyder som gode tegn med de bryster der :)  Åh det bliver altså spændende....

Tja, desværre ikke - jeg går rundt i en konstant tømmermænds tilstand. I går formåede jeg at brække mig (på den meget klamme klump agtige måde) foran en fremmed teenager dreng og mine børn ude på gaden. Drengen gik over på den anden side og jeg forsøgte at skubbe de lækre sager ind til siden med skoen. Føj!

I morges gjorde jeg det så igen, bare sådan en lækker yoghurt stråle foran børn og en masse biler. Kan slet ikke holde det tilbage, er nok fordi maven ikke har så meget plads mere.

Åh du skal glæde dig Stine, jeg regner med at faklen snart går videre til dig. Ja, og Lykke, Tusnelda, Didda, Justme....og andre :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg syntes det lyder som gode tegn med de bryster der :)  Åh det bliver altså spændende....

Tja, desværre ikke - jeg går rundt i en konstant tømmermænds tilstand. I går formåede jeg at brække mig (på den meget klamme klump agtige måde) foran en fremmed teenager dreng og mine børn ude på gaden. Drengen gik over på den anden side og jeg forsøgte at skubbe de lækre sager ind til siden med skoen. Føj!

I morges gjorde jeg det så igen, bare sådan en lækker yoghurt stråle foran børn og en masse biler. Kan slet ikke holde det tilbage, er nok fordi maven ikke har så meget plads mere.

Åh du skal glæde dig Stine, jeg regner med at faklen snart går videre til dig. Ja, og Lykke, Tusnelda, Didda, Justme....og andre :P

Det lyder som noget af en omgang. Må være forfærdeligt ikke at kunne holde det tilbage. Hvor stor er maven efterhånden? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Spændende!! Glæder mig til at høre hvordan det gik :)

Tak Lykke! Det lyder spændene med samtalen i morgen. Glæder mig til update...

Ih, hvor er det spændende Lykke - held og lykke med i morgen :glad :glad

Hold da op hvor er jeg bare fyldt med positiv energi, efter en fantastisk samtale ved IVF-Syd her i formiddags. De har virkelig åbnet deres arme for os, og vi har begge fået troen og håbet tilbage, om at det nok skal lykkedes os at få lavet en bebs derinde.

Det var simpelthen så positivt, og hvor følelsen af, at man er en del af deres "familie" nu, og ikke bare et nummer i køen, så positivt, selv manden var helt vild, så kunne ikke være bedre.

Og skal allerede skannes igen på onsdag, og er så faktisk i gang med en lang behandling, hvor de har en helt anden plan end de havde i Odense, så jeg er virkelig sååååååå spændt :D

Håber også det går godt med alle jer andre :glad :glad :kiss :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

okay temmelig dårlig status fra mig :

jeg har kun dannet et æg måske to hvis det når at vokse sig klar, vi fik selv valget om vi ville gennemføre æu eller om vi stopper og starter forfra på gonal-f som vi trods alt har lavet flere æg på...pis.... vi er kommet frem til at vi ikke kan mere, vi vælger at få æu søndag og håbe på at lige netop det æg overlever processen og udvikler sig til æo og ellers går vi over til inseminering og sæddonor... vi kan ikke mere den lange medicinske behandling og alt hvad det medfører, jeg har nu i to år sat mit liv på hold og nu er det slut... insemination er trods alt en kortere og "lettere" behandling end lang protokol.. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold da op hvor er jeg bare fyldt med positiv energi, efter en fantastisk samtale ved IVF-Syd her i formiddags. De har virkelig åbnet deres arme for os, og vi har begge fået troen og håbet tilbage, om at det nok skal lykkedes os at få lavet en bebs derinde.

Det var simpelthen så positivt, og hvor følelsen af, at man er en del af deres "familie" nu, og ikke bare et nummer i køen, så positivt, selv manden var helt vild, så kunne ikke være bedre.

Og skal allerede skannes igen på onsdag, og er så faktisk i gang med en lang behandling, hvor de har en helt anden plan end de havde i Odense, så jeg er virkelig sååååååå spændt :D

Åh fantastiske nyheder Lykke :yay :yay :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg har kun dannet et æg måske to hvis det når at vokse sig klar, vi fik selv valget om vi ville gennemføre æu eller om vi stopper og starter forfra på gonal-f som vi trods alt har lavet flere æg på...pis.... vi er kommet frem til at vi ikke kan mere, vi vælger at få æu søndag og håbe på at lige netop det æg overlever processen og udvikler sig til æo og ellers går vi over til inseminering og sæddonor... vi kan ikke mere den lange medicinske behandling og alt hvad det medfører, jeg har nu i to år sat mit liv på hold og nu er det slut... insemination er trods alt en kortere og "lettere" behandling end lang protokol.. 

Øv for pokker, hvor er det dog hårdt :( :kram2 Men det lyder til en god beslutning, I har taget. Nu må det være nu, og ellers skal der andre boller på suppen. Livet kan ikke sættes på hold for evigt, og jeg er sikker på, at I kan få en skøn baby ved hjælp af IUI og donor. :kiss

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som noget af en omgang. Må være forfærdeligt ikke at kunne holde det tilbage. Hvor stor er maven efterhånden? :)

Det ligner en mellem stor badebold er vildere denne gang. Jeg må få taget et billede og lagt op!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var en meget dejlig opdatering! Godt med positiv oplevelse.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Puha en mavepuster! Jeg håber på miraklet indtræffer for jer. Kæmpe krammer.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER