tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

JUUUHHUUUUU :loveshower hvor er det bare fedt, gad vide om det er forskning baseret på behandling udfra AMH, jeg blev også tilbudt det (det giver et ekstra forsøg) men pludselig halveredes mit AMH til under kriterier (kan ikke huske hvad der var lavest tal) så jeg kunne ikke være med..never mind du skal i gang skøønt og kort behandling det må være fedt :loveshower

Ja, det er lige præcis AMH forsøget. Fordelen ville nemlig være, at man så fik et ekstra forsøg. Men hvad skal jeg bruge det til, når jeg bliver gravid lige om lidt?! :oops Ej, jeg skal nok få mere realistiske forventninger snart - men lige nu er jeg bare mega glad :glad Har nået sådan en vigtig milepæl i dette laaaaaaange forløb :glad

Del dette indlæg

SÅ sker der noget :)

CD1 i dag, og jeg ringede så i morges til Fertilitetsklinikken på Rigshospitalets telefonsvarer, hvor jeg tilmeldte mig behandling :) De skulle så ringe tilbage mellem kl 12 og 14 og fortælle, om vi var så heldige at komme til denne måned (kan slet ikke forventes, da de ofte har kapacitetsproblemer). Formiddagen gik laaaaangsomt, kunne slet ikke fokusere, og var samtidig ramt af mens-smerter og træthed. Kl 13 ringede telefonen så. Det var en sygeplejerske, der ville høre, og jeg ville være med i et forskningsprojekt. Umiddelbart forstod jeg slet ikke, hvad hun talte om - jeg ventede jo på svar på, om vi kunne starte behandling nu. Hun spurgte ud i lokalet flere gange, hvorfor ingen havde ringet til mig? Og hvor var min journal? Det lød altså bare super rodet. Hun tilbød, at vi kunne være med i et projekt fra min næste cyklus, underforstået at vi så skulle springe behandling over denne gang. Øh, jamen jeg vidste jo endnu ikke, om vi ville få tildelt behandling denne gang. Hun talte hurtigt og rodet, og hun fandt til sidst ud af, at nogen nok ville ringe senere (altså inden kl 14 som hele tiden annonceret), og fortælle om vi ville komme til denne gang eller ej. Jeg arbejder selv med forskning, og jeg vil som udgangspunkt gerne være med, men hende sygeplejersken lød bare som om, hun ikke rigtigt havde styr på noget :wacko Vildt forvirrende samtale. Vi lægger på, og jeg venter endnu en gang bævende på, at telefonen skal ringe.

Kl 14.03 ringer en ny person så til mig. Vi bliver tilbudt behandling i denne cyklus, og jeg skal scannes første gang på onsdag kl 13.15. Jubiiiiiiiiii :yay :yay F?$£! forskningsprojektet - vi skal i gang NU!!! :) :)

Nu er er der snart gået 4 mdr fra vi blev henvist, og hold op hvor har jeg talt ned til denne dag :yay Jeg har så høje forventninger til den behandling, vi skal igennem, at jeg næsten kun kan blive skuffet (ICSI kort protokol). Jeg har det som om, at dette er vores første reelle forsøg. Ved alle vores egne forsøg, og de 3-4 gange IUI, så er jeg helt overbevist om, at en sædcelle aldrig har mødt et æg (svømmerne har nemlig ret nedsat bevægelighed). Nu - for første - gang kommer dette (forhåbentligt) til at ske. Det kan jo ikke gå galt (7-9-13, knock-on-wood, anti-jinx). Det bliver den længste nedtælling til jul nogensinde. Men nøj, hvor er jeg glad for, at vi endeligt er i gang :yay

Wuhuuuuuu!!!! Så er I igang. (men underlig opringning hvad)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er lige præcis AMH forsøget. Fordelen ville nemlig være, at man så fik et ekstra forsøg. Men hvad skal jeg bruge det til, når jeg bliver gravid lige om lidt?! :oops Ej, jeg skal nok få mere realistiske forventninger snart - men lige nu er jeg bare mega glad :glad Har nået sådan en vigtig milepæl i dette laaaaaaange forløb :glad

sparks vi laver en aftale ..når du bliver gravid lige om lidt så fortæller du mig hvad du forsker i. :rolleyes  :) .på mail hvis du vil være hemmelig.. jeg er vildt nysgerrig  :oops

Del dette indlæg

Annonce ♥

Mærkelig samtale!!! Men hvor er det fedt at I nu er i gang med ICSI :yay Hvor er det dog skønt. Hep på dejlig 2015 baby!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så spændende Lykke!! Glæder mig til at høre hvordan det går :)

Det er nemlig rigtig spændende at være igang igen. Og så uden en masse forstyrrende hormoner :D

Jeg er startet op med fructus Femina (babyklister) i dag, og skal lige have en omgang zoneterapi på onsdag, så til scanning fredag, hvor de gerne skylle give en dag for ægoplægning. Weeeeee så spændende, glæder mig rigtig meget :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvor er det altså bare spændende Lykke!! Og så endda uden alle de hormoner :) Ih, hvor jeg håber på, at det går godt denne gang, hep hep :yay :yay

Ja det er skønt uden alle hormonerne, men herren synes ellers det var godt da jeg tog dem, for så blev brysterne meget større, haha en ægte patmand :D

Og tak for heppet, er sikker på jeg har brug for det.

Kunne også se su var kommet igang. Så fedt altså, sender en masse hep hep til dig også, og så håber vi på positive test inden året er omme :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvor spændende Lykke endelig i gang igen  :loveshower

Jahhhh det er fantastisk.

Hvad med dig/jer, holder I pause eller hvordan?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jahhhh det er fantastisk.

Hvad med dig/jer, holder I pause eller hvordan?

ja og næste gang cyklus passer så er det midt i julen så vi venter til midt i januar  :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er nemlig rigtig spændende at være igang igen. Og så uden en masse forstyrrende hormoner :D

Jeg er startet op med fructus Femina (babyklister) i dag, og skal lige have en omgang zoneterapi på onsdag, så til scanning fredag, hvor de gerne skylle give en dag for ægoplægning. Weeeeee så spændende, glæder mig rigtig meget :D

Hvor er det spændende - hep hep hep :yay :yay

Del dette indlæg

Annonce ♥

Wuhuuuuuu!!!! Så er I igang. (men underlig opringning hvad)

Mærkelig samtale!!! Men hvor er det fedt at I nu er i gang med ICSI :yay Hvor er det dog skønt. Hep på dejlig 2015 baby!!!

Ja det er skønt uden alle hormonerne, men herren synes ellers det var godt da jeg tog dem, for så blev brysterne meget større, haha en ægte patmand :D

Og tak for heppet, er sikker på jeg har brug for det.

Kunne også se su var kommet igang. Så fedt altså, sender en masse hep hep til dig også, og så håber vi på positive test inden året er omme :D

Tak for hep skønne damer :D Er faldet helt ned over det lidt mærkelige opkald i går, tror bare jeg var über sensitiv og spændt :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

sparks vi laver en aftale ..når du bliver gravid lige om lidt så fortæller du mig hvad du forsker i. :rolleyes  :) .på mail hvis du vil være hemmelig.. jeg er vildt nysgerrig  :oops

Hehe, har sendt dig en PM :D Kan ikke lige overskue at fortælle for meget i dette offentlige forum.

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja og næste gang cyklus passer så er det midt i julen så vi venter til midt i januar  :)

Ej hvor er det bare typisk sådan noget, men lad os håbe det er ventetiden værd så :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor er det bare typisk sådan noget, men lad os håbe det er ventetiden værd så :)

ja og jeg kæmper også med nældefeberudslæt så en pause er fin  :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

ja og jeg kæmper også med nældefeberudslæt så en pause er fin  :)

Ej hvor øv med ekstra øv på :(

Hvad sker der ske når i skal igang igen så?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ej hvor øv med ekstra øv på :(

Hvad sker der ske når i skal igang igen så?

vi har en icsi behandling tilbage men lige nu taler vi om, om vi kan holde til det eller om vi skal gå direkte til insemination med donor. vi er ved at finde en donor så vi har det klar, det er en sårbar proces men måske "nemmere"  at komme til vores mål at få en baby. min mand har jo 2 teenager i forvejen så han har lavet børn og jeg har jo min datter men fik aldrig chancen for flere børn da min 1. mand døde.. desuden har vi lidt alderen som fjende så det er nu vi skal forsøge. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi har en icsi behandling tilbage men lige nu taler vi om, om vi kan holde til det eller om vi skal gå direkte til insemination med donor. vi er ved at finde en donor så vi har det klar, det er en sårbar proces men måske "nemmere"  at komme til vores mål at få en baby. min mand har jo 2 teenager i forvejen så han har lavet børn og jeg har jo min datter men fik aldrig chancen for flere børn da min 1. mand døde.. desuden har vi lidt alderen som fjende så det er nu vi skal forsøge. 

Det lyder som nogle svære overvejelser, og jeg kan sagtens forstå jer lige meget, hvad I ender med at vælge. Jeg håber, at I bliver endeligt afklarede, inden I kommer til januar :kram2

Del dette indlæg

Annonce ♥

CD3. Så har jeg været til den første scanning. Lægen kunne se en masse fine små ægblærer, så jeg blev 'godkendt' til behandlingsopstart :yay Jeg starter i aften med 150 IE Puregon, det bliver spændende, hvor skør i hovedet jeg mon bliver af det :wacko :D Så skal jeg scannes igen på mandag (CD8), så de kan sikre sig at dosis er korrekt. Ih, det er fedt at være i gang :) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder som nogle svære overvejelser, og jeg kan sagtens forstå jer lige meget, hvad I ender med at vælge. Jeg håber, at I bliver endeligt afklarede, inden I kommer til januar :kram2

tak sparks, det er ikke fordi det ikke er det værd at være i behandling hvis det lykkes men nu er vi oppe på 7 omgange uden succes (inklusiv insemination) og det er en udfordring at jonglere med familien arbejdet og kærlighedslivet når der ikke er succes..  :blink  :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

tak sparks, det er ikke fordi det ikke er det værd at være i behandling hvis det lykkes men nu er vi oppe på 7 omgange uden succes (inklusiv insemination) og det er en udfordring at jonglere med familien arbejdet og kærlighedslivet når der ikke er succes..  :blink  :D

Oh yes, det kan jeg sagtens forstå. Hvis bare man vidste, at det ville lykkes gang nr. 8, så ville det være noget andet. Men man må vel sigte efter den metode, hvor der er størst mulighed for succes. Ellers bliver man tosset af de lange lange udsigter og resten af livet, der bare er på hold i mellemtiden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

CD3. Så har jeg været til den første scanning. Lægen kunne se en masse fine små ægblærer, så jeg blev 'godkendt' til behandlingsopstart :yay Jeg starter i aften med 150 IE Puregon, det bliver spændende, hvor skør i hovedet jeg mon bliver af det :wacko :D Så skal jeg scannes igen på mandag (CD8), så de kan sikre sig at dosis er korrekt. Ih, det er fedt at være i gang :) :)

Sådan! Så ses vi bare i gravid gruppen om en lille mdr tid. Heppe heppe.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak :) Åh ja, jeg håber sådan :) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

YIIAHHAAA så er du igang, hold kæft hvor har i også ventet længe  :loveshower (undskyld så slet ikke du havde skrevet din opstart, har hovedet langt inde i min navle lige pt  :blink )

fedt at det er kort behandling, det er altså lidt mere overskueligt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

har du lavet en tråd Janne ? vil gerne følge med  :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

har du lavet en tråd Janne ? vil gerne følge med  :)

Nej ikke endnu, syntes ikke der sker så meget - men måske jeg bare skulle komme igang. Kaster ikke engang op sjove steder mere, går bare og venter på at mærke liv. Ja og få svar på NF, fordi min læge havde glemt at sende blodprøverne ind :klap  Men som scannningsdamen sagde, den har en næse - det er gode tegn. Var derinde i 40 min da baby lavede ormen og bølge, og ikke ville ligge stille.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Selv om I er "gamle" har I så ikke tid til runde 8 og så næste mdr. doner, hvis det er? Så kan I sige, vi gav den galt hvad den kunne trække, med helt ro i maven - og nu gør vi så noget andet.

Men ja - det er sq lidt af en udfordring at få det hele til at spille.  :kiss

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER