tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

tak sparks, jeg tænker at er du i gang så har de vel også plads til at fortsætte behandling, det kan være at de bare ikke starter helt nye op? jeg finder ud af det imorgen  :)

Tak :) Har dog lige fundet følgende i deres patientinformation:

Ferielukning

Behandlingen foregår alle dage, også i weekender og kortere ferier. I sommerferien og juleferien gives dog ingen behandling. I kan forhøre jer løbende vedrørende de præcise datoer.

Argh!! Betyder det så, at der ikke startes nye op i ca 14 dage før ferien? Jeg tænker at ÆU og ÆO typisk sker omk dag 14.....

Men du må meget gerne stadig spørge i morgen (hvis det altså passer ind - ikke hvis der ikke er tid selvfølgelig :) )

Har I forresten været til det der generelle informationsmøde? Eller er det kun for RH-patienter og ikke kombinerede Hillerød-RH patienter? Der står nemlig, at man skal til info-møde inden behandlingsopstart, og dato først gives ved den første aftale i ambulatoriet. Og så kan jeg jo regne ud, at man snildt kan komme til at vente yderligere 2 måneder, da der kun er 5-6 info-møder om året, suk!

Del dette indlæg

Jeg tror stadig der er håb for behandling, jeg skal nok spørge , nææhh jeg har ikke skulle til info møde, synes også det er lidt overkill, jeg mener internettet er opfundet  :D

Hvor meget mere kan de informere om som ikke står på deres hjemmeside ? tror du ikke det er valgfrit ? 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror stadig der er håb for behandling, jeg skal nok spørge , nææhh jeg har ikke skulle til info møde, synes også det er lidt overkill, jeg mener internettet er opfundet  :D

Hvor meget mere kan de informere om som ikke står på deres hjemmeside ? tror du ikke det er valgfrit ?

Lyder mega overkill i mine ører! Men jeg læser dette i patientinformationen, som jeg finder på nettet: Argh!!

------

Informationsmøde

I forbindelse med samtalen vil I blive indbudt til et informationsmøde, hvor vi i detaljer gennemgår det forløb I skal igennem. Møderne afholdes ca. 5-6 gange årligt om aftenen kl.19- 21. Mødet tager 11⁄2-2 timer, og typisk deltager omkring 75 par. I kan tidligst melde jer til behandling efter datoen for informationsmødet.

Hvornår påbegynder ’nye par’ behandlingen?

I forbindelse med den indledende samtale i vores ambulatorium får I besked på, tid og sted for det det næste informationsmøde. Efter mødet kan I normalt påbegynde behandlingen.

-----

Nå, vil prøve at skrive til dem og høre om vi ikke kan få det Info-møde overstået i ventetiden, ellers bliver det jo tidligst i januar, vi kan komme i gang, suk!

Del dette indlæg

Annonce ♥

mærkeligt at vi aldrig har hørt om dette og at det er obligatorisk, tør næsten ikke at spørge mit behandlingssted hvis nu det er en fejl og vi skal sidde og lære om det vi ved i forvejen  :D  :D  :D

hvornår er det nu du har test dag,? jeg tror jeg har den 4/9 ikke at jeg tror så meget på det  :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

mærkeligt at vi aldrig har hørt om dette og at det er obligatorisk, tør næsten ikke at spørge mit behandlingssted hvis nu det er en fejl og vi skal sidde og lære om det vi ved i forvejen :D :D :D

hvornår er det nu du har test dag,? jeg tror jeg har den 4/9 ikke at jeg tror så meget på det :)

Nej, du skal endeligt ikke spørge - tænk nu hvis de sender jer på ekstra kursus :D Har nok testdag lørdag 6/9, vil jeg tro. Om muligt tror jeg mindre på det end dig, hehe :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

mærkeligt at vi aldrig har hørt om dette og at det er obligatorisk, tør næsten ikke at spørge mit behandlingssted hvis nu det er en fejl og vi skal sidde og lære om det vi ved i forvejen  :D  :D  :D

hvornår er det nu du har test dag,? jeg tror jeg har den 4/9 ikke at jeg tror så meget på det  :)

Der var heller ikke noget obligatorisk kursus i Hvidovre :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der var heller ikke noget obligatorisk kursus i Hvidovre :)

Super, hehe :D Så er det bare en ekstra bonus på Rigshospitalet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op en langtraver med Riget. Forstår de slet ikke folk allerede er fordi desperation når de kommer så langt. Det er godt nok uflexibelt.

Æv Spark. Håber godt nok I kan komme til før. Hvad med Hillerød stort set ingen ventetid og som Tusnelda skriver ikke info møde først. Ved godt I var i byen men hvis det kunne betyde start oktober i stedet for?

Testdag her er 1/9. Blodprøve dag 3/9 hvis jeg når dertil.

Held og lykke med insemination i morgen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, du skal endeligt ikke spørge - tænk nu hvis de sender jer på ekstra kursus :D Har nok testdag lørdag 6/9, vil jeg tro. Om muligt tror jeg mindre på det end dig, hehe :D

:D  :D i har det mindste lidt flere soldater at lege med :)  lad os se hvordan det går 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold nu op en langtraver med Riget. Forstår de slet ikke folk allerede er fordi desperation når de kommer så langt. Det er godt nok uflexibelt.

Æv Spark. Håber godt nok I kan komme til før. Hvad med Hillerød stort set ingen ventetid og som Tusnelda skriver ikke info møde først. Ved godt I var i byen men hvis det kunne betyde start oktober i stedet for?

tak Janne  vi må se om vi udvikler os til testmonstre  :blink  :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er godt nok lidt langhåret :( Har overvejet Hillerød kraftigt. Men jeg ender alligevel tilbage ved RH, da vi bor og arbejder absolut lige op ad. Jeg ved godt, at jeg måske bliver nødt til at fortælle mig chef om tingenes tilstand, når vi kommer så langt, men jeg kan simpelthen ikke overskue, at alle mine kollegaer skal vide, at vi er i fertilitetsbehandling (vi er slet ikke så tæt, at jeg har lyst til at dele dette). Hvis vi vælger Hillerød, kommer jeg til at få en del fravær til alle de indledende scanninger, og så er den svær at forklare med 'tandlægetid' el lign hver gang. Derudover har vi ikke bil pt, så en times togtur til Hillerød plus det løse hver gang bliver simpelthen til for meget fravær i forhold til, hvad jeg har lyst til at afsløre. En scanning på RH vil max betyde, at jeg er væk fra arbejdet en time. Yderligere, er der planlagt en stor familieskitur i foråret 2015. Hvis ikke jeg er gravid inden da (eller kun lidt gravid), kan jeg stadig komme med. Hvis jeg er meget gravid, giver det ikke så meget mening. Så jeg tænker lang ventetid = større sandsynlighed for skitur.

Jeg er nu ved at acceptere, at sådan er det bare. Ventetid er en del af pakken. Og så er det lidt nemmere at forholde sig til. Et tredje alternativ er selvfølgelig at betale sig fra det, men det synes jeg altså ikke, vi kan prioritere uden i det mindste at have prøvet den 'gratis' mulighed først.

Ih, hvor jeg hepper for dig op til 1/9 :) :) :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt se dit dilemma Sparks, jeg har valgt at være åben både for chef men især kolleger som alle er varme kærlige mennesker (sygeplejersker mest rummelige mennesker, bare ikke i privatlivet hahahaha) Men det er stadig en koordination der kræver overskud at få alt til at gå op i en højere enhed.. og så være hormonellaheks samtidig .. 

Vi blev ringet op, efter manden havde afleveret sædprøve, at der var ikke nogen soldater der var værd at inseminere med.. hvad tænkte vi også når vi nu ER sat til Icsi behandling så er det jo ikke fordi vi har en milliard soldater at lege med... pis hvor er jeg psykisk mørbanket lige nu.. anyway vi kom til snak med lægen bare for at få afrundet oplevelsen og nu bliver vores sag taget op på konference på fredag om hvad nu... så i næste uge ligger der ny plan.. lægen tog også emnet donorsæd op hvilket jeg er meget taknemmelig for da vi allerede taler om det men det er stadig meget ømt for manden..forståeligt.. Men jeg synes det kunne være en løsning.. succesen ligger jo også i at blive gravide og få vores fællesbarn..et barn er jo et barn... 

Så nu er mit mål at blive det bedste heppekor  for jer  :yay

PS sparks fik ikke spurgt til behandling og rh og juleferie sorry, jeg fik bare lige en mavepuster..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kan godt se dit dilemma Sparks, jeg har valgt at være åben både for chef men især kolleger som alle er varme kærlige mennesker (sygeplejersker mest rummelige mennesker, bare ikke i privatlivet hahahaha) Men det er stadig en koordination der kræver overskud at få alt til at gå op i en højere enhed.. og så være hormonellaheks samtidig .. 

Vi blev ringet op, efter manden havde afleveret sædprøve, at der var ikke nogen soldater der var værd at inseminere med.. hvad tænkte vi også når vi nu ER sat til Icsi behandling så er det jo ikke fordi vi har en milliard soldater at lege med... pis hvor er jeg psykisk mørbanket lige nu.. anyway vi kom til snak med lægen bare for at få afrundet oplevelsen og nu bliver vores sag taget op på konference på fredag om hvad nu... så i næste uge ligger der ny plan.. lægen tog også emnet donorsæd op hvilket jeg er meget taknemmelig for da vi allerede taler om det men det er stadig meget ømt for manden..forståeligt.. Men jeg synes det kunne være en løsning.. succesen ligger jo også i at blive gravide og få vores fællesbarn..et barn er jo et barn... 

Så nu er mit mål at blive det bedste heppekor  for jer  :yay

PS sparks fik ikke spurgt til behandling og rh og juleferie sorry, jeg fik bare lige en mavepuster..

Åh nej, det er jeg bare så ked af at høre :kram Det må være den vildeste mavepuster! :(

Godt at de tager jer op på konferencen fredag, så der kan blive lagt en god plan for jer! Og godt med åbning for emnet om donorsæd, selvom jeg sagtens kan forstå, at det må være en stor kamel at skulle sluge, hvis det er. Øv, jeg synes, det er synd for jer!!

(Og selvfølgelig skal du ikke spørge for mig!!!!!!!!!!!!! Det kan jeg da vel nok selv klare).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, jeg har så haft en lidt bedre formiddag end Tusnelda.

Jeg har haft fat i Rigshospitalet, og vi er nu inviteret til den næste informationsaften 4. november, jubiii! :) Så er den i hvert fald overstået inden den første samtale 25. november. Og så er vi blevet tilmeldt afbudslisten, så vi måske kan komme til før :) Her skulle vi have OK chancer, da vi i princippet kan tale med alle lægerne (modsat dem med meget specielle behov, der kun kan tale med en bestemt læge), så her er jeg også OK optimistisk :) Så langt så godt!! :)

Og jeg skal have taget blodprøver for rubella, toxoplasmose og parvovirus B-19 (lussingesyge) hos egen læge inden, så er det også ude af verden og vil ikke kunne forsinke os yderligere :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har haft fat i Rigshospitalet, og vi er nu inviteret til den næste informationsaften 4. november, jubiii! :) Så er den i hvert fald overstået inden den første samtale 25. november. Og så er vi blevet tilmeldt afbudslisten, så vi måske kan komme til før :) Her skulle vi have OK chancer, da vi i princippet kan tale med alle lægerne (modsat dem med meget specielle behov, der kun kan tale med en bestemt læge), så her er jeg også OK optimistisk :) Så langt så godt!! :)

Og jeg skal have taget blodprøver for rubella, toxoplasmose og parvovirus B-19 (lussingesyge) hos egen læge inden, så er det også ude af verden og vil ikke kunne forsinke os yderligere :)

Sådan Sparks nu kører det for jer dejligt at høre  :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

aj så ringer manden hjem efter første dag på job efter stressygemelding (store organisatoriske problemer i firma som har været en helvedes udfordring for manden og de 2 andre i tilsvarende stilling og for alle dem i deres teams..efter et forår i helvede for at få alt til at lykkes så blev han sgu udmattet og fik en sygemelding lige før ferien, hans kollega fik en blodprop i hjertet af samme grund)  blev han fyret..... nå men han er lettet og vi er forsikret og han er pisse dygtig til branchen og alle hans klienter holder meget af ham osv.. så han skal nok finde nyt job eller blive selvstændig igen....men altså  for filan da. :unsure  :rolleyes

det var lige et sidespring  :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

aj så ringer manden hjem efter første dag på job efter stressygemelding (store organisatoriske problemer i firma som har været en helvedes udfordring for manden og de 2 andre i tilsvarende stilling og for alle dem i deres teams..efter et forår i helvede for at få alt til at lykkes så blev han sgu udmattet og fik en sygemelding lige før ferien, hans kollega fik en blodprop i hjertet af samme grund)  blev han fyret..... nå men han er lettet og vi er forsikret og han er pisse dygtig til branchen og alle hans klienter holder meget af ham osv.. så han skal nok finde nyt job eller blive selvstændig igen....men altså  for filan da. :unsure  :rolleyes

det var lige et sidespring  :D

Hold op en skør dag for jer!! Synd for manden, aldrig rart når man ikke selv får lov til at bestemme :( Men lyder måske i virkeligheden som en god udvej, når nu jobbet var så crazy stressfyldt. Puha, håber han og I hurtigt kommer jer!

Og så tænker jeg, at mega-job-stress måske heller ikke gør noget godt for svømmerne :unsure Aner det ikke, men om ikke andet kan det vist kun blive bedre :) Kram til jer!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hold op en skør dag for jer!! Synd for manden, aldrig rart når man ikke selv får lov til at bestemme :( Men lyder måske i virkeligheden som en god udvej, når nu jobbet var så crazy stressfyldt. Puha, håber han og I hurtigt kommer jer!

Og så tænker jeg, at mega-job-stress måske heller ikke gør noget godt for svømmerne :unsure Aner det ikke, men om ikke andet kan det vist kun blive bedre :) Kram til jer!

det er sgu ikke godt for noget og vi har kun dette liv  :) tak sparks 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja, det er godt nok lidt langhåret :( Har overvejet Hillerød kraftigt. Men jeg ender alligevel tilbage ved RH, da vi bor og arbejder absolut lige op ad. Jeg ved godt, at jeg måske bliver nødt til at fortælle mig chef om tingenes tilstand, når vi kommer så langt, men jeg kan simpelthen ikke overskue, at alle mine kollegaer skal vide, at vi er i fertilitetsbehandling (vi er slet ikke så tæt, at jeg har lyst til at dele dette). Hvis vi vælger Hillerød, kommer jeg til at få en del fravær til alle de indledende scanninger, og så er den svær at forklare med 'tandlægetid' el lign hver gang. Derudover har vi ikke bil pt, så en times togtur til Hillerød plus det løse hver gang bliver simpelthen til for meget fravær i forhold til, hvad jeg har lyst til at afsløre. En scanning på RH vil max betyde, at jeg er væk fra arbejdet en time. Yderligere, er der planlagt en stor familieskitur i foråret 2015. Hvis ikke jeg er gravid inden da (eller kun lidt gravid), kan jeg stadig komme med. Hvis jeg er meget gravid, giver det ikke så meget mening. Så jeg tænker lang ventetid = større sandsynlighed for skitur.

Jeg er nu ved at acceptere, at sådan er det bare. Ventetid er en del af pakken. Og så er det lidt nemmere at forholde sig til. Et tredje alternativ er selvfølgelig at betale sig fra det, men det synes jeg altså ikke, vi kan prioritere uden i det mindste at have prøvet den 'gratis' mulighed først.

Ih, hvor jeg hepper for dig op til 1/9 :) :) :)

Jeg kan godt se det gir mest mening for jer derinde. Så håber jeg I kan komme til lidt før januar.

Tak for hep.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så nu er mit mål at blive det bedste heppekor for jer :yay

Ej puha ja en mavepuster. Shit så skal jeg ikke være ked af min mands sløje tal. Jeg håber I kan få snakket om donor og det måske kan accepteres for din mand også. Kram herfra

Del dette indlæg

Annonce ♥

Weee sådan så sker der noget. Jammen så kan jeg lære at læse tråden færdig før jeg svarer på noget. Fedt I kan komme til inden.

Del dette indlæg

Annonce ♥

aj så ringer manden hjem efter første dag på job efter stressygemelding (store organisatoriske problemer i firma som har været en helvedes udfordring for manden og de 2 andre i tilsvarende stilling og for alle dem i deres teams..efter et forår i helvede for at få alt til at lykkes så blev han sgu udmattet og fik en sygemelding lige før ferien, hans kollega fik en blodprop i hjertet af samme grund) blev han fyret..... nå men han er lettet og vi er forsikret og han er pisse dygtig til branchen og alle hans klienter holder meget af ham osv.. så han skal nok finde nyt job eller blive selvstændig igen....men altså for filan da. :unsure :rolleyes

det var lige et sidespring :D

Hvad sker der for underlige arbejdspladser. Hold op en dag I har haft jer i dag. Trods forsikring er det ikke den måde man vil gå på.

Jeg havde meget ondt af mig selv ellers, men det pakker jeg lige sammen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad sker der for underlige arbejdspladser. Hold op en dag I har haft jer i dag. Trods forsikring er det ikke den måde man vil gå på.

Jeg havde meget ondt af mig selv ellers, men det pakker jeg lige sammen.

ja hvad sker der lige, sjovt som det ofte er psykopater i lederstillinger ikk? 

Hans kollega som har sagt op, har mobiliseret en af de mest knivskarpe advokater for at køre hans sag så han kan få kompensation, det skal nok gå, tilgengæld har jeg en lettet mand som nu kan finde et job som han er glad for.. 

Er du i gakgakland endnu Janne ? eller er det stadig muligt at holde lav profil :)

Ja han er mere åben nu for donor, det er fedt..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nå, update fra dagens scanning (CD13). Mine æg har ikke udvikliet sig de sidste 3 dage, er stadig ca 12 mm. Og den lækre cyste er der stadig. Så det bliver til et afbrudt forsøg i denne omgang :( Great :(

Skal nok forvente menstruation om ca 14 dage (selv om der ikke er nogen æg der bliver løsnet, så skal slimhinden stadig udstødes). Hvis ikke jeg får mens inden for 3 uger, så skal jeg henvende mig igen. Ellers skal jeg ringe på CD1 i næste cyklus, så jeg kan blive scannet og vi kan få lagt en plan for den cyste.

Fedt :( Hvis ikke det var fordi, at jeg i forvejen har sat forventningerne ned og ikke regner med noget som helst før RH-aftaler i november, så ville jeg nok være noget slået ud. Synes jeg kan læse mig til på nettet, at cyster som regel går i sig selv efter 2-3 mdr, og så passer det hele jo egentligt meget godt.

Må se om jeg ikke kan få fokus på arbejde og motion (er slank nok, men er i elendig form) de næste måneder, så jeg kan distrahere mig selv lidt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

For pokker sparks det er sgu lidt en op ad bakke måned  for os :blink  :D

nu hænger al statestik på Janne  :D hun kan da kun blive gravid når nu vi andre er sat ud af spil

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER