Little Miss

Pusletaske

14 indlæg i dette emne

Jeg har ikke rigtig haft en pusletaske på noget tidspunkt selvom jeg engang imellem har savnet det. Har bare pakket det i en af mine alm tasker eller lign. Men pga vi snakker om PB2 og fordi vi har købt ny klapvogn til Carl Emil kommer jeg pludselig til at savne det lidt. Men jeg er i syv sind om det er dumt at købe den nu. Så tøser....

Bruger i stadig jeres pusletasker?

Og må jeg så billeder eller links til jeres og hvad i synes er/var fantastisk ved dem?

Del dette indlæg

Jeg bruger min meget sjældent og det kunne lige så godt være en almindelig taske, for det er oftest når der skal pakkes til at være på besøg i længere tid. Ellers har jeg brugt pusleclutch (staves?!)

Del dette indlæg

Annonce ♥

vi

er skiftet over til at bruge en alm. rygsæk nu hvor Simon er begyndt at

gå og skal holde i hånd synes jeg at en taske der hænger over skulderen

er mere i vejen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har brugt en stor taske, wetbags og en pusleclutch. Men forleden havde jeg godt nok alt i den store taske og saa min haandtaske ved siden af - det er herretungt at tage den taske paa armen, hvis vi lige skal gaa fra vognen og jeg ikke vil efterlade pung osv. Koeber bare ikke en pusletaske af den grund... ellers bliver det i hvert fald en billig en... 

Synes f.eks. ikke engang at Storksak er paene... Maaske babymel.. I dunno know

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har haft to fra Room Seven, da jeg godt kunne lide humoren og selve designet i deres pusletasker. Men det var begrænset, hvor meget de egentlig var i brug.

Jeg kunne nu godt finde på at købe en til vores sidste baby - den skal bare være lidt mindre end den vi havde fra Room Seven.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har tænkt det anderledes.

Ved første barn havde jeg en hardbox pusletaske der fulgte med oddervognen. Den kunne klipses fast på styret og var praktisk når man skulle gå rundt. Så sådan en vil jeg anbefale til mødre i byer, der vil besøge folk ved at gå tur derhen med barnevognen. I øvrigt var pusletasken helt uundværlig i sig selv fordi den altid var pakket og ready to go med et sæt tøj, bleer, vådservietter osv. Så jeg sparede tid når jeg skulle ud af døren. Den her hard box type er også god til at opbevare flasker og madcontainere med mos osv. I pga. De mange små rum og stropper.

Men det jeg savnede ved hard box tasken var et godt blødt underlag at pusle på. Så derfor har jeg selv syet mig en halvfjerdser pusletaske med lommer. Den er rigtigt god at have med på besøg hvor der ikke er puslebord. Der kan være tøj og puslegrej i den. Den tåler ikke regn uden bare at suge det til sig, så den vil jeg anbefale til mødre med bil.

Men der er jo også forskel på hvordan man arrangerer sin dag. Her i vestjylland er afstandene store, så når vi er afsted er det ofte for flere eller mange timer. En almindelig indkøbstur tager derfor ofte en 3 timer inden vi har nået forbi et par specialbutikker og kombineret det med bilka eller føtex. For to liter mælk og et rugbrød i netto behøver jeg heller iikke pusletaske ;-).

Samtidigt så er derf orskel på hvor meget man synes man skal have med. Når vi skal på besøg hos vores forældre, så er det for mange timer og med barnevogn. Så der ryger også lige en babyalarm med. Og det vil være dumt at løbe tør for bleer lørdag aften 100 km fra vores hjem, så tasken skal bare indeholde rigelige mængder af tøj og bleer. Jeg ved med mig selv at jeg helst vil have mange lommer og orden på tasken så jeg ved hvad jeg har med og hvor det er. Det overblik får jeg aldrig i min egen håndtaske. Der vil jeg skulle rode rundt med hånden i bunden mellem tøj og bleer efter min mobil eller nøgler, og zinksalven eller huen vil forputte sig.

Når det så er sagt, så brugte jeg ikke pusletasken ret meget efter det første halvandet år, medmindre vi var inviteret ud og jeg vidste det ville række hen over bleskift og måltider og måske endda sengetid.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne aldrig undvære min pusletaske! Vi er meget på tur og ofte spontant og i lang tid. desuden er vi meget på besøg hos andre mm. Nu er vores datter 9 mdr. og i stedet for flasker bleer mm. er der bare legetøj og madpakke i stedet :D Når hun bliver lidt ældre tror jeg ikke at behovet for så stor en taske er der, men så kommer lillebrøster jo og så har vi igen brug for pusletaske som er stor nok til at rumme bagage til 2. 

I starten havde vi en Bugaboo taske som minder om en hardbag, og den var SÅ upraktisk! Den var så pakket og alt lå ovenpå hinanden, så jeg skulkle flytte ting for at finde noget. Desuden var der ikke plads til min pung, nøgler mm. så jeg måtte have en ekstra taske med alligevel. Det betød at der altid var 2 tasker+ baby der skulle bæres alle mulige steder hen, og det var bestemt ikke praktisk. Nu har jeg købt en BEA fra By Stroom og er SÅ glad for den! Masser af forskellige rum og masser af plads, og så behøver jeg kun den. Vi regner med at skulle bruge den til 3 børn, så for os har det været en god investering med en ordentlig pusletaske. Jeg købte den iøvrigt brugt ( men helt ny) for det halve af hvad den koster i butikken ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har by stroom (kan ikke huske hvilken model), men den bruges dagligt. Vi er også af sted 3-4 gange om ugen. Jeg elsker den! Der er altid bleer, en clutch med vådeservietter og underlag, legetøj, ekstra hue, tøj, hagesmæk mv. Så skal jeg "kun" lige pakke mad, når vi er af sted. Jeg ville ikke ane, hvad jeg skulle gøre uden, og kan ikke forstå, dem der kan undvære :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh jeg ønsker også en ny! Jeg har emmaljungas og den er god, men grim!

Mine kriterier er: den skal være STOR (skal kunne holde stofbleer til 2 :kuller ) og pæn og helst i et ordentligt og holdbart materiale.

Del dette indlæg

Annonce ♥

I pusletasken til Mie havde jeg en mor-lomme, hvor min clutch ikke passede i :( Jeg bruger en clutch som pung - den er lige til den store side, men min Tlf kan være deri. Planen er så at jeg vil have et cover til min Tlf hvor de vigtigste kort kan være i, på den måde kan jeg nøjes med Tlf og nøgler når jeg "bare lige..."

Mie var flaskebarn fra 3 mdr og der manglede jeg altså PLADS i pusletasken. Hun var HELDIGVIS ikke gylpebarn men det kan jeg jo ikke satse på nr 2 ikke er, så der skal også være plads til tøj.

Jeg savnede også et GODT pusleunderlag - det der fulgte med tasken var virkelig dårligt og slet ikke stort nok :(

Vi bruger faktisk ikke pusletaske nu - men hovedsageligt fordi den samler kattehår og jeg ikke orker at fnugrulle den. Lignede den en dame taske ville jeg nok stadig bruge den.

Næste pusletaske skal opfylde disse kriterier:

STOR

Godt pusleunderlag eller plads til 80'er underlaget.

Læder eller læder look.

Mange rum, gerne nogle udvendige.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camille er 20 måneder og vi bruger stadigvæk hendes pusletaske.

Vi har ikke tøj liggende ved dagplejemoren - vi har pusletasken stående dernede.. Mest fordi Vi jo skal have noget med hvor hende bamse kan være i :p

Også er det rart når vi kører fx til Århus, at have en taske hvor vi har alt hvad vi lige skal bruge.

I hverdagen bruger jeg den sjældent.. Ofte tager jeg bare pusleunderlaget og en ble med... Ofte slet intet, da mange steder jo har de ting!

Ville aldrig undvære pusletasken..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu er Lise over 2 år og vi bruger stadig pusletasken rigtig meget! Hver gang vi skal ud af døren med hende, har vi den med. Om det så bare er ned og handle.. der er et par bleer, vådservietter, poser og skiftetøj i. Og hvis vi skal være væk i længere tid, pakker vi også lidt snacks og hendes drikkedunk i den. Så jeg ville bestemt ikke undvære!

Der er en lang hank i den, som vi plejer at tage på skrå over skuldrene, når vi går, så den hænger på ryggen - og når vi går med klapvogn eller barnevogn hænger den bare på styret. Jeg er glad for at den er inddelt i flere rum, så man nemmere kan holde orden i tingene og hurtigt finde dem deri.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Til naeste barn koeber jeg en Gaia & Co, for som det er nu, har jeg mest min egen haandtaske og saa en stoerre taske med Noahs ting i. Saa hvis han slippes loes, saa kan jeg rende efter med min haandtaske og behover ikke gribe en stor, fed taske med babygrej og mit grej, men kan lade den haenge paa klapvognen. Ulempen er saa, at det er min store, fine dametaske, der haenger tilbage. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh jeg ønsker også en ny! Jeg har emmaljungas og den er god, men grim!

Mine kriterier er: den skal være STOR (skal kunne holde stofbleer til 2 :kuller ) og pæn og helst i et ordentligt og holdbart materiale.

Så kan jeg helt klart anbefale By stroom's GANLY! Der er plads til ca. 10 stofbleer plus alt det anden man slæber med :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER