Oprettet January 31, 2011 Jeg har en hel bunke nyt babytøj der skal vaskes.... Men bliver lidt i tvivl om jeg skal tørretumble det.... Tørretumbler i jeres baby/børnetøj? Eller kommer det op og hænge? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Jeg har en hel bunke nyt babytøj der skal vaskes.... Men bliver lidt i tvivl om jeg skal tørretumble det.... Tørretumbler i jeres baby/børnetøj? Eller kommer det op og hænge? Jeg har altid hængt vores ungernes tøj til tørre, fra de var små babyer og til nu. MEN nu er de ved at være så store, at der ikke kan være særlig meget at deres tøj på tørrestativet inden den er fuld, så nu begynder noget at det at ryge i tørretumbleren. Så går det også lidt hurtigere med at få vasketøjet af vejen :D Jeg ved endelig ikke rigtig hvorfor jeg hang det op ;) Tror det var for at det ikke skulle miste sin størrelse. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Jeg har altid hængt vores ungernes tøj til tørre, fra de var små babyer og til nu. MEN nu er de ved at være så store, at der ikke kan være særlig meget at deres tøj på tørrestativet inden den er fuld, så nu begynder noget at det at ryge i tørretumbleren. Så går det også lidt hurtigere med at få vasketøjet af vejen :D Jeg ved endelig ikke rigtig hvorfor jeg hang det op ;) Tror det var for at det ikke skulle miste sin størrelse. Ja det er også lige min tanke.... Det var fordi jeg brokkede mig over, i går, at vi ikke har nogen tørresnor udenfor... Og så spurgte manden hvorfor i alverden jeg ikke bare puttede tøjet i tørretumbleren... Jeg kunne ikke rigtig komme med nogen god forklaring, udover at tøjet jo vil krympe lidt... Men som han sagde, hvis man gør det med alt tøjet, så skal man jo bare købe en str. større, så passer det alligevel :) Derfor ville jeg lige høre hvad i andre gør :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Lærkes tøj har aldrig været i t.t. for det kryber jo det skidt... Så her bliver det hængt op og tørre. Dog tumbler jeg sengetøj, håndklæder, stofbleer m.v. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Jeg køber kun tøj efter det kan komme i tørretumbleren - køber evt. en størrelse større for at det passer når/hvis det kryber. Om sommeren hænger jeg det meste op, men seriøst - 4 x børnetøj dagligt plus vores eget til tørre om vinteren... no way! ^_^ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Sålænge det ikke er mærketøj (som jeg sælger videre) så tumbler jeg det. Det er som sagt kun det jeg sælger videre som jeg ikke tumbler, så det har den størrelse man forventer. Mærketøjet bliver hængt til tørre. Men altså....jeg havde ikke ret meget mærketøj til Emilie da hun var så lille fordi de vokser SÅ stærkt de første måneder at man næsten ikke kan nå at bruge tøjet. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Tumbler alt tøg næsten både pga indeklimaet og pga at det bliver så stift uden Om sommeren hænger det i haven Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Mærketøj bliver hængt til tørre - har det været i tumbleren er det meget svært at sælge. Resten ryger i tumbleren, og købt et nummer for stort. Hvis det ikke kryber så hun kan passe det - så vokser hun jo og kan passe det et par måneder senere :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Jeg kunne aldrig drømme om, at komme mit eller min families tøj i tørretumbleren (ejer heller ikke én). Det ser hurtigt slidt ud, synes jeg. Vi har god tørreplads, så det hænger til tørre natten over og så er det tørt :) Vi har et tørrestativ, hvor der kan hænge ca. 2 maskinfulde tøj. Eneste minus er, at det skal hænges op :P Der var dog mere plads på stativet, da pigerne var babyer. Men som svar på dit spørgsmål, har jeg ALTID tørret babytøjet hængene. Knus Susanne Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Vi ejer ikke en tumbler så her bliver alt tøj hængt op .. også babytøj når vi når til det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 alt blir hængt op pånær hagesmække og strømpebukser :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Vi har kun ét tørrestativ så når det ledigt kommer tøjet på det og ellers ryger det i tumbler :) Jeg synes så tøjet bliver meget mere blødt af tumbleren, så sengetøj og håndklæder kommer stort set altid i tumbler.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Nu har jeg ikke børn, men jeg svare alligevel *gg* Alt hvad der hedder, bluser, t-shirts, trøjer, bukser, Davids strømper, bh'er og lidt andre ting kommer på tørrestativer. Men sengetøj, håndklæder, vaskeklude, karreklude, viskestykker, mine strømper og trusser kommer i tumbleren. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret January 31, 2011 Sålænge det ikke er mærketøj (som jeg sælger videre) så tumbler jeg det. Det er som sagt kun det jeg sælger videre som jeg ikke tumbler, så det har den størrelse man forventer. Mærketøjet bliver hængt til tørre. Men altså....jeg havde ikke ret meget mærketøj til Emilie da hun var så lille fordi de vokser SÅ stærkt de første måneder at man næsten ikke kan nå at bruge tøjet. Den hapser jeg dog EMil og bertram istedet for Emilie ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 4, 2011 Vores bliver hængt til tørre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 4, 2011 Naias tøj bliver hængt til tørre, Lilis trøjer, strømper og kjoler bliver hængt til tørre resten ryger i tumbleren. Men du kan sagtens smide tøjet i tumbleren, bare du er opmærksom på at det kryber ca en str. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 4, 2011 Tusind tak for alle jeres svar og gode råd :) Jeg valgte at tumble alle lagner, stofbleer, sengetøj mv. og så hænge tøjet op.... Men fremadrettet kunne jeg godt finde på at købe tøjet for stort så det kan tåle at krympe :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 12, 2011 Alt vores tøj kommer i tt. På nær om sommeren. Også mærketøjet. Det blir vasket med vrangen ud, og jeg synes egentlig ikke det skrumper. Måske er det lidt svære at sælge når vi kommer så langt, men så er det jo bare sådan det er. Med 3 små børn gir det en del vasketøj og så er jeg for doven til at hænge det til tørre. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2011 Det var kun body og stømper der kom i tumbleren alt andet blev hæng op. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2011 Vi tumbler i den kolde tid.. og hænger kun tøjet op når det er varmt nok udenfor. Vi får problmer med fugt osv, hvis vi hænger det op indenfor. Jeg synes nu ikke at vi har problemer med at det krymper. det er minimalt. Hvis jeg skal sælge noget af det videre, så oplyser jeg bare om det og så er der intet over det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret February 13, 2011 Håndklæder - sengetøj - jeans/velour bukser - mit tøj - undertøj - strømper bliver tumplet, resten hængt op, det vil sige at alle bluser+t-shirts+skjorter+sweatshirts bliver hængt op :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites