Pumpkins

Flytte med overlap

9 indlæg i dette emne

Nu har jeg søgt nettet tyndt, og kan ikke finde svaret nogle steder. Så håber I kan hjælpe mig herinde :)

 

Vi flytter lige om lidt. Lejligheden er vores fra d. 1. april, men vi har angivet i vores opsigelse af vores nuværende lejlighed, at vi først er ude 1. maj, for at det hele kan hænge sammen uden stress og pasningsproblemer. 

 

Men hvornår er det så, at vi skal ændre adressen? Er det fra datoen vi overtager det nye, eller fra vi reelt er flyttet ind (når vi opholder os mest der og sover der), eller er det fra vi er ude af denne lejlighed. 

Det er jo ret relevant i forhold til når vi skal melde flytningen til alle dem, der skal have det at vide. 

 

Det eneste jeg kan finde er en regel om, at vi skal melde det inden 5 dage efter flytningen, men vi ved jo ikke hvornår den tæller. :unsure

 

Tilføjelse: Karla er udmeldt vuggestuen, så hun har sidste dag 30. april

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal reelt set først være ude af vores hus d. 30/05, men overtager nyt hus på lørdag.

Jeg har flyttet adresse ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror da ikke at det har en store betydning, idet at I jo skal betale forbrug begge steder så længe I har rådighed over dem. :).

 

Kun hvis I får boligstøtte, skal I huske at I kun kan få på en adresse, så på den måde bedst at have adresse hvor der vil blive udbetalt mest boligstøtte. :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved heller ikke om der er nogle officielle regler for det, men det er ikke noget jeg selv ville gå specielt meget op i. Så længe i kan modtage post på jeres officielle adresse tror jeg ikke det har den store betydning. Specielt ikke hvis i ikke modtager nogen form for boligstøtte eller andet, som er afhængg af jeres adresse.

 

Jeg tror selv jeg ville definere det som den dag hvor i flytter jeres seng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi bliver "boende" her til 1. Maj. Det er nok smartest i forhold til at friplads og boligstøtte jo er betinget af, at vi bor i kommunen. :) Men tak for svar!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror vi bliver "boende" her til 1. Maj. Det er nok smartest i forhold til at friplads og boligstøtte jo er betinget af, at vi bor i kommunen. :) Men tak for svar!

Det ville jeg også gøre. Det gjorde vi også da vi flyttede fra lejlighed til hus. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også vente med adresseskift :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at når du bør skifte adresse den dag i overtager, så er det vidst nogen med at indboforsikringen dækker den måned i overlappet... Men ja det er lidt noget bøvl når posten så kommer det nye sted og man reelt bor det gamæe sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at når du bør skifte adresse den dag i overtager, så er det vidst nogen med at indboforsikringen dækker den måned i overlappet... Men ja det er lidt noget bøvl når posten så kommer det nye sted og man reelt bor det gamæe sted

:super tak. Vi må lige ringe og forhøre os i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER