My love

VUC enkelte fag spørgsmål

20 indlæg i dette emne

Jeg er privat dagpleje og lige nu er der kun et barn hos mig. Der er dog i efteråret udsigt til et barn mere. Men jeg vil ikke lægge skjul på at det økonomisk er hårdt og hi begge kører med ekstra job.

Min mand klargører biler og det skulle gerne om ikke så længe give flere timer, og jeg har noget hjemmearbejde igennem hans alm job. Men det giver under 1000 udbetalt om måneden.

Jeg har lige søgt noget rengøring men det er kun i to måneder og hver lørdag. Og vi skal jo have fundet en løsning. Min plan var at læse nogle fag op igen da jeg på et senere tidspunkt gerne vil på kontor. Og så håbede jeg at kunne tage dem som fjernstudie og få su samtidig.

De fag jeg gerne ville tage for at være up to date inden for kontor kan jeg ikke få su til plus jeg ville mangle to fag de ikke tilbyder.

Så tænker jeg. Jeg kan da bare læse noget andet. Man tager da ikke skade af at blive klogere. Men hvordan er det nu hvis man har taget fagene før. Men på et lavere niveau. Kan man så få su samtidig? Da jeg ventede mig studerede jeg og fik i to måneder fødselsklip. Men har nogen tilbage. Kan jeg bruge dem på en ny uddannelse?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HGs tror jeg det hedder kan jeg komme på men jeg mangler tysk på e niveau så den vil jeg klart tage på fjernstudie. Jeg fatter ikke en bjælde tysk men kan vel lige klare mig igennem. Men tænker så at jeg kunne vælge nogle flere fag for at kunne få su men som også giver mere viden til kontor faget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået gælder fødselsklip kun til den uddannelse man er på, mens man får barn :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Såvidt jeg har forstået gælder fødselsklip kun til den uddannelse man er på, mens man får barn :unsure

Det synes jeg nemlig også at have læst. Men blev lidt små forvirret på su hjemmeside ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at fødselsklip til moderen kun gælder barnets første 12 måneder. Hvis man starter når barnet er 10 måneder, kan man altså få 2 klip. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at fødselsklip til moderen kun gælder barnets første 12 måneder. Hvis man starter når barnet er 10 måneder, kan man altså få 2 klip.

Jeg fik et klip den måned vores fyldte et år samt måneden efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når du får SU må du jo ikke tjene særlig meget ved siden af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men når du får SU må du jo ikke tjene særlig meget ved siden af?

Jeg mener at når man har børn så er det mere end hvis man ikke har. Jeg har ikke undersøgt det helt. Men umiddelbart passer den indkomst jeg har med et barn med jeg godt må få su. Men skal selvfølgelig undersøges nøjere.

Men når jeg har to dp børn melder jeg su fra men tager stadig fagene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener at når man har børn så er det mere end hvis man ikke har. Jeg har ikke undersøgt det helt. Men umiddelbart passer den indkomst jeg har med et barn med jeg godt må få su. Men skal selvfølgelig undersøges nøjere.

Men når jeg har to dp børn melder jeg su fra men tager stadig fagene.

 

Om man må tjene mere når man har børn, der må jeg være dig svar skyldig - det ved jeg ikke :) Men uden børn er det i hvert fald ca 8000 kr før skat om måneden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om man må tjene mere når man har børn, der må jeg være dig svar skyldig - det ved jeg ikke :) Men uden børn er det i hvert fald ca 8000 kr før skat om måneden.

 

Fandt det til dig her:

 

"Forhøjelse af fribeløb - hvis du har børn under 18 år, stiger dit fribeløb med 26.832 kroner om året per barn." http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/satser.aspx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fandt det til dig her:

 

"Forhøjelse af fribeløb - hvis du har børn under 18 år, stiger dit fribeløb med 26.832 kroner om året per barn." http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/fribeloeb/Sider/satser.aspx

Og det beløb må mam skulle lægge oven i de omkring 8000 kr ??? Men jeg tjener ikke 8000 på det ene dagpleje barn før skat så de måneder jeg kun hat et kan det godt lade sig gøre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og det beløb må mam skulle lægge oven i de omkring 8000 kr ??? Men jeg tjener ikke 8000 på det ene dagpleje barn før skat så de måneder jeg kun hat et kan det godt lade sig gøre

 

ja, det vil jeg mene.. Der burde også stå derinde hvor meget du må tjene pr måned/år når du får SU, og så kan du så lægge beløbet oveni :) Men når du ikke tjener mere med kun et barn, så er det jo slet ikke noget problem :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke tage dine klip med på en ny uddannelse. Jeg fik Karla i slutningen af bacheloren og kunne ikke overføre dem til kandidaten, så jeg havde nogle måneder med dobbeltklip for at få dem brugt. Men de skal bruges på den samme uddannelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja, det vil jeg mene.. Der burde også stå derinde hvor meget du må tjene pr måned/år når du får SU, og så kan du så lægge beløbet oveni :) Men når du ikke tjener mere med kun et barn, så er det jo slet ikke noget problem :super

Nej nemlig. Og så skal jeg bare huske at framelde mig su når der er to børn. Og så kan jeg få taget det tysk jeg mangler, og så ellers vælge et par hygge fag som jeg synes er spændende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke tage dine klip med på en ny uddannelse. Jeg fik Karla i slutningen af bacheloren og kunne ikke overføre dem til kandidaten, så jeg havde nogle måneder med dobbeltklip for at få dem brugt. Men de skal bruges på den samme uddannelse.

Tusinde tak :)

Men øv man ikke kan føre dem med. Men skidt det går jo nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du allerede har en studentereksamen, så kan du, efter 1. juli, kun få SU til korte forløb, dvs under 12 uger. Som jeg læser SU-reformen i hvertfald.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du allerede har en studentereksamen, så kan du, efter 1. juli, kun få SU til korte forløb, dvs under 12 uger. Som jeg læser SU-reformen i hvertfald.

Jeg har kun en 2 årig HG som så er forældet. Og så har jeg taget enkelte fag på vuc for nogle år siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun en 2 årig HG som så er forældet. Og så har jeg taget enkelte fag på vuc for nogle år siden.

Kan de godt blive forældet? Jeg tager uddannelse på min HH fra 2003.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de godt blive forældet? Jeg tager uddannelse på min HH fra 2003.

Tror det er vist det er efter reformen (vist nok 2005) for min stx er fra 2001 og den er ikke forældet så vidt jeg kan forstå.

K tager uddannelse på uni nu med sin HF fra 2000

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan de godt blive forældet? Jeg tager uddannelse på min HH fra 2003.

Ja på den måde at skal jeg ud og have elevplads på feks kontor så vil jeg have sværere ved at finde det fordi den er så gammel. Der er sket meget inden for faget og derfor er det en god ide at tage erhvervsøkonomi, salg og service samt it igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER