M2014

tilstoppet tårekanal - gode råd?

8 indlæg i dette emne

Hej alle 

 

Jeg er ganske ny herinde, så jeg håber ikke at emnet jeg har fat i, allerede er et eller andet sted i forummet :) .. Har nemlig ikke kunnet finde noget om det. 

 

Nå men min lille knægt på 2 måneder har nok døjet med tilstoppet tårekanal i ca. 1.5, hvis ikke mere :S ..

 

..først var det ikke øjenbetændelse.. så var det øjenbetændelse og han fik dråber.. så var det ikke øjenbetændelse alligevel...

 

Jeg ved godt at tilstoppet tårekanal kan tage sin tid, før det forsvinder. Men er der nogle der evt har nogle fif til at mindske snasket i øjet eller evt forbygge øjet, som jeg måske ikke har prøvet..  Ellers vil jeg også gerne høre omkring hvor længe jeres børn rendte rundt med tilstoppet tårekanal.

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores læge har sagt til os, at Dicte har tilstoppede tårekanaler. Hendes øjne løber bare altid i vand, der er ikke noget snask. Men det har hun altid haft og man gør først noget ved det efter de er 1 år gamle... Nu er Dicte 10 mdr om lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En fra min mg havde en dreng med til stoppet tårekanal. Hun vaskede øjet med kogt nedkølet vand. Ved ikke om det hjælper.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med kogt vand renser jeg øjet med. Det gør ikke så meget andet end at holde øjet rent. Saltvandsdråber benytter jeg også.. 

Synes bare det er så synd, når alt det snask samler sig. Især når han sover - så vågner han op med et øje som bare er klistret fast og ikke kan åbnes før jeg har renset det. Vi gør i hvert fald flittigt brug af vat/vatpinde herhjemme   -_-  

 

Hvad gøres der ved det efter de er fyldt 1 år? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Karla har også (haft) tilstoppet tårekanal, og vi mærker det ikke rigtig længere. Hun har haft en den snask i det ene øje, og vi har mange gange skulle fortælle vuggestuen, at "nej, hun har ikke øjenbetændelse", når de synes hun har været lidt snasket efter søvn. Hun har dog haft reel øjenbetændelse 2 gange, det ved jeg ikke om er meget eller lidt.

Det er dog gradvist blevet bedre med tiden, og i dag er der sjældent mere end en smule søvn i øjet efter hun har sovet. Sådan har det været et par måneder nu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med kogt vand renser jeg øjet med. Det gør ikke så meget andet end at holde øjet rent. Saltvandsdråber benytter jeg også.. 

Synes bare det er så synd, når alt det snask samler sig. Især når han sover - så vågner han op med et øje som bare er klistret fast og ikke kan åbnes før jeg har renset det. Vi gør i hvert fald flittigt brug af vat/vatpinde herhjemme   -_-  

 

Hvad gøres der ved det efter de er fyldt 1 år?

Husk at være opmærksom på om han også er rød i øjet - grænsen til øjenbetændelse kan være svær at få øje på, når de i forvejen er snaskede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det med kogt vand renser jeg øjet med. Det gør ikke så meget andet end at holde øjet rent. Saltvandsdråber benytter jeg også.. 

Synes bare det er så synd, når alt det snask samler sig. Især når han sover - så vågner han op med et øje som bare er klistret fast og ikke kan åbnes før jeg har renset det. Vi gør i hvert fald flittigt brug af vat/vatpinde herhjemme   -_-  

 

Hvad gøres der ved det efter de er fyldt 1 år? 

 

Hvis ikke de vokser fra det, hvilket langt de fleste gør, så kan man vist lave en lille operation... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten gav lægen os det råd at massere let på tårekanalen.. Det kan hjælpe.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER