Oprettet March 20, 2014 Hvor langt er I med forberedelserne til baby, har I købt alle tingene, eller? Jeg har nærmest intet, en body, en trøje, et par bukser. Så har vi puslebordet, hverken hængt op eller pakket ud endnu.. Og resten.. Tja det eneste vi har kigget på er barnevogn :p Så nu har vi fundet en weekend hvos vi ikke lige er til det ene og andet, så vi kan få den bestilt :D Så mangler vi kun alt det andet, inkl en ny bil :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 20, 2014 Jeg er næsten lige så "klar" som du er, men har lige sendt min svigerinde på mission baby tøj da hun skulle en tur til Tyskland så hun kan købe tøj billigt dernede... Vi har købt tremmeseng, vi låner en vugge, vi låner en barnevogn de første par måneder ogvi købte autostol i sidste uge så lidt er på plads, men vi mangler alt der har med værelset at gøre.... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Jeg er næsten lige så "klar" som du er, men har lige sendt min svigerinde på mission baby tøj da hun skulle en tur til Tyskland så hun kan købe tøj billigt dernede... Vi har købt tremmeseng, vi låner en vugge, vi låner en barnevogn de første par måneder ogvi købte autostol i sidste uge så lidt er på plads, men vi mangler alt der har med værelset at gøre....Et lille tip til autostol er evt at se om babysam har nogen af deres tidligere udlejningsstole til salg i en af deres butikker. Vi endten med at købe en for 500 kr mener jeg det var og den fungere stadig og skal også bruges til lillesøster :) Men udover det tror jeg altså også der er en del at spare i Tyskland eller på tyske hjemmesider :unsure Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Vi har jo det meste i forvejen men skal lige have købt ny madras til lift og barnevogn og det er vist det. Vi skal så også lige have gjort værelset rent og ellers have fundet tøjet frem igen og vaske det men det bliver først når jeg kommer tættere på termin :) barnevognen skal også lige spændes efter, vaskes og have lappet et hjul ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Altså børneværelset når vi ikke, (vi skal have fuld renovering af 1.salen) det bliver et soveværelsesbarn :D Men glæder til vores barnevognstur, så vi da lidt længere i den rette retning :) Måske man skulle overveje en tur over grænsen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Åh ja, nu siger du klar.. Altså han skal ikke komme hverken i dag eller i morgen! Vi er ikke klar. Jeg er begyndt at købe lidt tøj ind, men har ikke nær nok, og ellers ja.. Vuggen er en der er i familien, så den skal bare gøres klar og det har vi folk til :D Resten skal skaffes hjem. Jeg har lavet en lang liste over ting vi skal have inden han kommer, så det er sådan set bare i gang. Men mit problem er også min bækkenløsning, der gør at jeg ikke rigtig kan tage ud og handle. Jeg kan ikke gå særlig langt, og kan max kigge i 2 butikker så er jeg ødelagt resten af dagen. Så det tager lidt af glæden af shopperiet synes jeg. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Hmm vi er vel klar! Vi mangler ingenting, men liften skal selvfølgelig findes frem, Dictes babytøj skal ordnes osv. Jeg er spændt på hvordan vejret bliver, Dicte er fra marts så måske vi mangler noget sommer babytøj. Vi har en familie vugge som vi skal have hjem, tror vi får den i god tid så Dicte kan vende sig til at baby skal sove der. Men ellers må hun meget gerne vente mange mange uger endnu med at komme ud :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Jer der skriver om Tyskland, er der noget at spare på barnevogne? Og i så fald hvor? Dicte elsker stadig sin barnevogn, så vi har talt om at købe en ekstra. Det skal være en lille vogn, som også kan laves om til klapvogn. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Vuggen hopper vi, i hvert fald til en start, hen over. Jeg nøjes hvis muligt med liften inden vi hopper baby sengen. Barnevogn køber vi i DK, vi har en aftle om 14 dage hvor den står på tur i ønskebørn og babysam :D Bare mig, kan man leje en rullestol for en periode? Jeg tænker det kunne gøre dig lidt mere mobil og komme med ud og shoppe ting :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Vuggen hopper vi, i hvert fald til en start, hen over. Jeg nøjes hvis muligt med liften inden vi hopper baby sengen. Barnevogn køber vi i DK, vi har en aftle om 14 dage hvor den står på tur i ønskebørn og babysam :D Bare mig, kan man leje en rullestol for en periode? Jeg tænker det kunne gøre dig lidt mere mobil og komme med ud og shoppe ting :) Hvor vil du så stille liften? nede på gulvet eller oppe i sengen eller hvad tænker du? Jeg har nogle super veninder der har lovet mig en shoppe tur her sidst på måneden. I mange storcentre kan man nemlig låne/leje kørestole, og så vil de trille mig rundt så jeg kan få kigget og shoppet :loveshower Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Hvor vil du så stille liften? nede på gulvet eller oppe i sengen eller hvad tænker du? Jeg har nogle super veninder der har lovet mig en shoppe tur her sidst på måneden. I mange storcentre kan man nemlig låne/leje kørestole, og så vil de trille mig rundt så jeg kan få kigget og shoppet :loveshower På et stole ved siden af sengen var min tanke :) Vi har kun en en 3/4 seng, så der er der ikke plads. Det lyder som en god idé med din veninde!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Vi har ikke haft vugge til Ronja og får det hellere ikke til lillesøster. Vi stillede tremmesengen for enden af sengen og så stillede vi liften i tremmesengen. Det fungerede helt fint :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 21, 2014 Vi bruger også kun vuggen fordi det er en arve ting. Mine 3 søskende og jeg har alle sovet i den, og vores til sammen 6 børn har også sovet i den, så lillesøster skal selvfølgelig også :) Dicte sov kun direkte i vuggen i kort tid, ellers sov hun i liften i vuggen. Men det er smart at der er hjul på, så den kan komme med rundt i huset, ellers kan en vugge godt undværes. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Vi har også en vugge arve ting, den har jeg takket nej til, den er hverken på hjul, og hvis jeg ikke husker helt forkert er den ret lav, min mor var vidst heller ikke vildt glad for den(sagde hun efter jeg havde takket nej), så vi ser om liften ikke kan gøre det :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Nå ja hvis vuggen ikke var i familien, er jeg også ret sikker på at vi ville spare de penge! Men nu er den der, og jeg glæder mig heeelt vildt til at lillemanden skal ligge deri, som hans far og andre har gjort. Jeg har ikke set vuggen, men med alle de andre smukke ting som B selv har lavet i træ gennem hans lange liv, kan jeg slet ikke forestille mig andet end at den er smuk. De spurgte den anden dag efter barnets navn, fordi det og fødselsdag vil blive graveret ind i, ved siden af de andre navne :kuller Det synes jeg er så smuk en tradition, så jeg glæder mig. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 23, 2014 Nå ja hvis vuggen ikke var i familien, er jeg også ret sikker på at vi ville spare de penge! Men nu er den der, og jeg glæder mig heeelt vildt til at lillemanden skal ligge deri, som hans far og andre har gjort. Jeg har ikke set vuggen, men med alle de andre smukke ting som B selv har lavet i træ gennem hans lange liv, kan jeg slet ikke forestille mig andet end at den er smuk. De spurgte den anden dag efter barnets navn, fordi det og fødselsdag vil blive graveret ind i, ved siden af de andre navne :kuller Det synes jeg er så smuk en tradition, så jeg glæder mig. Det kan jeg godt forstå, det er også en virkelig fin tradition :) Vi har en dåbskjole med samme tradition, min bror bar den i 1976 første gang, og nu har den været brugt 12 gange, og alle navne og datoer står på :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2014 Puha, der er jo meget man skal have, inden baby kommer/til når baby kommer. :blink Vi har ingen af de større ting endnu… Vi har dog været ude at kikke flere steder på barnevogne. Vi håber, at vi kan få en af de to modeller, vi gerne vil have, brugt. Så vi holder øje med diverse netsider her i foråret. Er ret meget i tvivl om vi skal købe en ny vugge man kan åbne i den ene side og have stående helt op ad vores sengs side. Eller vi kan nøjes med liften ved siden af sengen indtil baby skal ind i sin egen seng…? Ind til videre har vi købt 2 sengesæt, lidt forskelligt babytøj, barnevognstæppe, barnevognsrand, Cloud B Twilight Turtle og Cloud B Sleep Sheep. Det meste af det købt på tilbud. Håber vi kan låne en del af en veninde, 2 vennepar og min bror og svigerinde. :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret March 31, 2014 Er ret meget i tvivl om vi skal købe en ny vugge man kan åbne i den ene side og have stående helt op ad vores sengs side. Eller vi kan nøjes med liften ved siden af sengen indtil baby skal ind i sin egen seng…? :) Sådan en har jeg også haft kig på, men jeg har besluttet mig for at se om liften fungere, og hvis ikke kan vi altid efter prinsessen har meldt sin ankomst drøne ud og købe en vugge, eller sådan en babyseng :) Så det på lørdag vi har en date i ønskebørn og babysam, så skulle barnevognen gerne bestilles, og jeg skal vidst lige have kigget nærmere på både babyalarmer og autostole :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 5, 2014 Så er vi en smule nærmere at være klar :) Barnevogn, lift, pusletaske, autostolinkl isofix/selebase, myggenet, regnslag, hagesmækker, lille kjole, barnevognsrangler, madras til barnevogn, badekar er nu i hus :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 16, 2014 Er I ved at være i hus med det sidste og klar til babys ankomst? Vi mangler stadig en masse, dyner, stofbleer, sutteflasker, sengetøj, ammepude osv osv - men hold nu op JEG er helt klar til hun kommer, 2 1/2 måned er aaalt for længe endnu! :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 18, 2014 Jah, jeg synes at jeg er ved at have styr på det meste, til "the big picture" Mangler stadig mange småting, men kun ganske få nødvendige ting. Fx autostolen.. den skal jeg lige have styr på inden han kommer og sådan. Men jeg synes jeg er ok på vej :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 22, 2014 Er I ved at være i hus med det sidste og klar til babys ankomst? Vi mangler stadig en masse, dyner, stofbleer, sutteflasker, sengetøj, ammepude osv osv - men hold nu op JEG er helt klar til hun kommer, 2 1/2 måned er aaalt for længe endnu! :D Ikke helt, men vi er godt på vej, og jeg er meget mere rolig nu. :D Vi har heldigvis kunnet låne en del, så det er bare så skønt. Vi mangler stadig lift og evt. stativ til at have den stående i ved sengen, nye madrasser, babyalarmer, Flexi Bath og så nogen småting. Har bestilt en helt ny kombivogn, fordi vi ikke kunne få den, jeg gerne ville have, brugt. :wub Nårh ja, og så laver svigerfar puslekommoden, og de giver pusletasken, så det er bare så sødt af dem. :kuller Glæder mig til at se det. Ja, nu er der da "kun" 10 uger til termin - og det er da alt for spændende ikke at vide, hvornår hun kommer. :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 23, 2014 Vi har købt ny autostol, og ellers så mangler vi ikke rigtig noget. Idag skal vi til Malmø, så der skal vi lige forbi en stor babybutik og kigge :) Tænker på måske at købe en barnevogn mere, og har set en smart lille kombivogn til 3500 svenske. Nu må vi se... Ihvertfald bliver det hyggeligt at få min mand med ud og kigge på babyting :) sidste gang købte vi en brugt barnevogn, så vi var aldrig ude og kigge i butikkerne.. Ellers skal jeg snart i gang med at sortere alt Dictes babytøj, finde liften frem og få vuggen hjem - så er vi faktisk klar :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 23, 2014 Jeg er så meget i tvivl om hvornår jeg skal vaske babys tøj.... Søndag har jeg 6 uger til termin... 6 uger er jo god tid. Men det vil også sige at han kan komme - og ikke engang være for tidligt på den om 3 uger.... 3 uger er altså lige om lidt..... Omvendt så kan jeg gå 2 uger over tid - dvs 8 uger.. Det er 2 måneder. Der er jo evigheder til..... Så jeg er rigtig meget i tvivl om hvornår jeg skal begynde.. Hvad gør/tænker i andre? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret May 23, 2014 Jeg er så meget i tvivl om hvornår jeg skal vaske babys tøj.... Søndag har jeg 6 uger til termin... 6 uger er jo god tid. Men det vil også sige at han kan komme - og ikke engang være for tidligt på den om 3 uger.... 3 uger er altså lige om lidt..... Omvendt så kan jeg gå 2 uger over tid - dvs 8 uger.. Det er 2 måneder. Der er jo evigheder til..... Så jeg er rigtig meget i tvivl om hvornår jeg skal begynde.. Hvad gør/tænker i andre? Jeg begynder først at vaske tingene når jeg går på barsel - dvs 4 uger før :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites