Ema

sprøjtende mælk - hjælp

6 indlæg i dette emne

Blev jo udskrevet igår da det gik så fint med amningen, men selvfølgelig skulle det ikke være så nemt.

Freja bliver nu hysterisK ked når jeg lægger hende til brystet. Hun vil enormt gerne have brystet og tager fint fat, men så sutter hun 1-2 gange og bliver ked.

Malkede ud igår aftes og kunne konstatere at mælken direkte sprøjter ud og jeg tænker at det er det som er problemet, for hun drikker fint min mælk når hun får den på flaske og jeg kan læse mig til at det åbenbart er meget normalt i den periode hvor mælkeproduktionen skal indstille sig.

Men hvad kan jeg gøre for at gøre det mere behageligt at amme? Vil jo helst ikke vænne hende til kun at få flaske.

Har prøvet at malke lidt ud inden jeg lægger hende til, men det har kun virket 1 ud af 3 gange.

Del dette indlæg

Olivia kløjs også nogle gange i det når det sprøjter ud lige i starten. Du kan eventuelt lige selv tage toppen af trykket ved at malke en smule ud :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mælk er stadig sprøjtende mange dage (Andrea er 4,5 mdr). Hun kløjs nogle gange lidt, men det er blevet bedre. I starten ville hun ikke det ene bryst da det blev for spændt. Det hjalp at malke toppen af det.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Lader til jeg bare må fortsætte med at malke ud så.

Men er det ikke bare med til at øge produktionen? Eller skal jeg give hende et flaske måltid engang i mellem med den udmalkede mælk?

Har overvejet at fryse ned, hvad fryser i mælk ned i?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg koebte nogle maelkefryseposer fra Meleda. De er fine at fryse maelken ned i og der er 20 i en pakke. 

Du har temmelig sikkert rigelig maelk her i starten og nok ogsaa et voldsomt nedloeb. du kan have noget klar til lige at fange den sproejtende maelk, naar dit nedloeb er der, saa kan hun bedre sutte roligt, hvis hendes vacuum ikke er helt veltraenet endnu. Og ellers lige tage toppen manuelt, men det har aldrig helt fungeret for mig. 

Mit nedloeb var ogsaa paent kraftigt og min dreng kloejedes ogsaa i det.

Du kan evt kontakte en ammeraadgiver - google er din ven :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg sad altid med en stofble i starten for når vigga gav slip så sprøjtede det ud over det hele. Ret hurtigt lærte hun dog at der vat godt med tryk på og så var det ikk noget problem :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER