Guest

Dyner?

5 indlæg i dette emne

Jeg har kigget lidt babydyner, og er helt i vildrede, hvor tyk, hvilket fyld osv?

Jeg har selv en tyk dun dyne, og kan ikke fordrage at sove med andet, men nu jeg alligevel i vildrede med babydyner..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke gjort mig nogen erfaring med barn nummer to. Men for ti år siden brugte vi en dundyne til baby, og det fungerede fint. Jeg har gemt den, og den har det godt i dag endnu, og bliver genbrugt lige om lidt igen.

Men jeg har også købt en ulddyne. Det er sådan lidt mere af luksus ;-) for så kan det ene sæt være i barnevognen og det andet i vuggen. Det er nu nok ikke helt nødvendigt, men jeg valgte at "afskrive" det gamle, da jeg fandt ulddynen til halv pris.

Ekspedienten sagde, at uld er bedre til at regulere sig efter babyens kropstemperatur, som i at den ikke opheder for meget heller. Men jeg synes nu at ulddynen virker lidt tynd til barnevognen den første vinter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke svare på om du skal købe uld eller dun, men når det kommer til dun så handler det ikke så meget om tykkelsen (du kan godt have en tyk dyne fyldt med dårlige fjer eller en tynd dyne med lækre fjer), men kig på bæreevne. Det siger noget om hvor god dynen er til at temperere. Jo højere jo bedre, mener skalaen går op til 12.

Men snak med sælgerne, når I står i butikken, de kan have flere mærker, der passer til hver sit behov :)

Vi købte en babydyne fra temperakon med en bæreevne på 12, og den var virkelig lækker. Senere fik vi en juniordyne i fødselsdagsgave til hende, den er fra jysk og har en bæreevne på 10 (tror jeg) og den er god, men ikke så "luxus"-agtig som temperakonen, stoffet er lidt mere stift i det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vi har bambusdyner til tvillingerne, de er ret lækre. Mest fordi jeg hverken tåler uld eller dun. Vi har dog dundyner som backup.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER