Besvaret April 22, 2014 Sig til hvis i vil høre hvad de skriver om andre :) de her var dem de testede: Basson Genua Galeon Emmaljunga Mondial Teutonia Prestige Brio Happy i'coo Peak Air Trille Viper Emmaljunga Edge Teutonia Mistral S Det er så kun kombivogne, de har ingen tests af barnevogne? :s Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Jeg VIL også have den fra ny af, det er bare det største "mor-symbol" og uden det skal lyde overfladisk, så skal det sgu være i orden... Tænk hvor mange timer baby skal tilbringe i den.. Og tillykke med i morgen og forhåbentlig afsløringen af kønnet :) Er helt enig med dig. Det skal bare være i orden. Bliver spændende hvad vi ender op med i sidste ende :) Jo tak, jeg håber også vi kan se det. Uanset om det er en dreng eller pige, bliver det den bedste gave :kuller Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Det her er hvad tænk skriver om Edge duo, bare vær opmærksom på at de testede den i 2012 Både som barnevogn og som klapvogn er det den vogn som brugerne syntes mindst godt om primært fordi der er mange af justeringerne f.eks. af håndtag, benstøtte og sele samt selve sammenfoldningen, der ikke fungerer specielt godt. Der var også lidt delte meninger om, hvor god den var at køre med blandt andet fordi den føles meget lang. Derudover fandt vi et indhold af DINP i kunstlæderet på blandt andet forlæderet af denne vogn i en koncentration lige over hvad der er tilladt i legetøj og andre børneprodukter, der kan komme i munden. Men koncentrationen er lav så det udgør ikke umiddelbart nogen risiko for det enkelte barn. Alligevel opfordrer vi Emmaljunga til at sørge for at få det fjernet. Emmaljungas duovogne kan kun købes samlet med både barnevognskasse og klapvognssæde. Til vognen medfølger både fodpose og regnslag. Den kan fåes med forskellige stel. Vi har testet den med UniQ310 Alustel. Fordele: + stor bagagekurv + stor god kaleche, med lomme + indbygget insektnet i barnevognskassen Ulemper: - bagagekurven er ikke rigtig til at komme til, når ryglænet i klapvognen er slået ned så barnet kan sove - vognen fylder meget, også når den er foldet sammen - sammenfoldningen er mere besværlig end mange af den andre blandt andet fordi knapperne er hårde - fodstøtten er vanskellig at justere - vognen føles meget lang at køre med, specielt som barnevogn, hvor man har fornemmelsen af at miste forbindelsen til sit barn. Og fordi håndtaget er langt kan det være besværligt at nå ind til bremsen - lille manøvredygtighed pga faste hjul Er godt nok træt af, hvis den fylder så meget, for det var en af mine største argumenter :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Jeg vil til enhver tid vælge barnevogn frem for kombi. Men vi er heldigvis alle forskellige. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Jeg vil til enhver tid vælge barnevogn frem for kombi. Men vi er heldigvis alle forskellige.Fordi de kan sove i den længere? Synes jo bare det er utrolig smart med en kombi, men hvis det er barnevognen man bruger mest, så er det jo fjollet. Vi bor i en mindre by med stor have, så h*n skal ud og sove, men ved ikke hvor længe h*n skal det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Jeg vil til enhver tid vælge barnevogn frem for kombi. Men vi er heldigvis alle forskellige. :ditto De kan sagtens sove i en klapvogn, men synes ikke de putter så godt som i barnevognen og derfor har vi kun gjort det, når vi har været ude. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Det her er hvad tænk skriver om Edge duo, bare vær opmærksom på at de testede den i 2012 Både som barnevogn og som klapvogn er det den vogn som brugerne syntes mindst godt om primært fordi der er mange af justeringerne f.eks. af håndtag, benstøtte og sele samt selve sammenfoldningen, der ikke fungerer specielt godt. Der var også lidt delte meninger om, hvor god den var at køre med blandt andet fordi den føles meget lang. Derudover fandt vi et indhold af DINP i kunstlæderet på blandt andet forlæderet af denne vogn i en koncentration lige over hvad der er tilladt i legetøj og andre børneprodukter, der kan komme i munden. Men koncentrationen er lav så det udgør ikke umiddelbart nogen risiko for det enkelte barn. Alligevel opfordrer vi Emmaljunga til at sørge for at få det fjernet. Emmaljungas duovogne kan kun købes samlet med både barnevognskasse og klapvognssæde. Til vognen medfølger både fodpose og regnslag. Den kan fåes med forskellige stel. Vi har testet den med UniQ310 Alustel. Fordele: + stor bagagekurv + stor god kaleche, med lomme + indbygget insektnet i barnevognskassen Ulemper: - bagagekurven er ikke rigtig til at komme til, når ryglænet i klapvognen er slået ned så barnet kan sove - vognen fylder meget, også når den er foldet sammen - sammenfoldningen er mere besværlig end mange af den andre blandt andet fordi knapperne er hårde - fodstøtten er vanskellig at justere - vognen føles meget lang at køre med, specielt som barnevogn, hvor man har fornemmelsen af at miste forbindelsen til sit barn. Og fordi håndtaget er langt kan det være besværligt at nå ind til bremsen - lille manøvredygtighed pga faste hjul Ok tak for info. Hvis Emmaljunga ligefrem er blevet rådet til at fjerne det, må man næsten håbe på, at det er sket. Mange af ulemperne ved vognen er jeg ikke enig i. Jeg har tidligere brugt den til mine to børn. Men det er nok en smagssag. Hvis jeg havde overflod af penge, ville jeg nok investere i en stor barnevogn til det første 1 1/2 år og så købe en emmaljunga klapvogn (City Cross). Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Nu har jeg skrevet til Emmaljunga. Skal nok skrive her når de svarer:-) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 22, 2014 Jeg vil til enhver tid vælge barnevogn frem for kombi. Men vi er heldigvis alle forskellige.:dittoVi havde barnevogn fra start af med et liggemål på 97 cm. Og selvom Maja kun er ca. 85 cm, så synes jeg at hun allerede nu virker stor deri, så inden for de nærmeste måneder skal hun til at sove middagslur i egen seng, men det passer jo så også godt med at lillebrøster kan overtage barnevognen til oktober :) (Maja er 22 måneder nu) Da Maja var 10 måneder gammel købte vi en klapvogn som vi har rigtig meget glæde af når vi er ude at gå (handler ind, er på gåtur mv.) men hun sover bare bedre i barnevognen, selvom klapvognen også godt kan gå. Men tænker at en klapvogn og en barnevogn er gode til hver sit formål, og begge dele fåes i mange forskellige prisklasser :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 Fordi de kan sove i den længere? Synes jo bare det er utrolig smart med en kombi, men hvis det er barnevognen man bruger mest, så er det jo fjollet. Vi bor i en mindre by med stor have, så h*n skal ud og sove, men ved ikke hvor længe h*n skal det. Blandt andet, men også fordi at jeg synes det er tidligt at putte en baby på 5-6 mdr i klapvognsdel. Det ville min søn ha været, hvis vi valgte kombi. Kombi er smart, men mest til hvis man bor i midt byen efter min mening.Samt så er der nogle dagplejere der ikke stiller barnevogne til rådighed og dermed ska man selv slæbe med. Der er klapvogn ikk tilladt som sovevogn. Min søn er 22 mdr og sover stadig i sin barnevogn med liggemål på 97 cm. Han er målt til 88 cm for nylig. Når lillesøster kommer, så må han ind i sin seng og sove. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 Blandt andet, men også fordi at jeg synes det er tidligt at putte en baby på 5-6 mdr i klapvognsdel. Det ville min søn ha været, hvis vi valgte kombi. Kombi er smart, men mest til hvis man bor i midt byen efter min mening. Samt så er der nogle dagplejere der ikke stiller barnevogne til rådighed og dermed ska man selv slæbe med. Der er klapvogn ikk tilladt som sovevogn. Min søn er 22 mdr og sover stadig i sin barnevogn med liggemål på 97 cm. Han er målt til 88 cm for nylig. Når lillesøster kommer, så må han ind i sin seng og sove. Ja, jeg kan jo sagtens se det smarte i det. Tror jeg er på vej tilbage til mit første valg, som er barnevognen, og så købe en klapvogn senere. Hvor er det rart at kunne få alle de gode råd :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 Nu vi er ved barnevognssnakken, og tanken om kombi Vores Basson nordic Lux, har hvor man kan købe klapvognsdel til stellet, og dermed bare skifte ud efter behov ;) det synes jeg altså er smart. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 23, 2014 Nu vi er ved barnevognssnakken, og tanken om kombi Vores Basson nordic Lux, har hvor man kan købe klapvognsdel til stellet, og dermed bare skifte ud efter behov ;) det synes jeg altså er smart. Se, det er jo genialt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Nu kan det godt være, jeg spørger dumt, men køber I str. 50 eller 56 til den første tid? Jeg har indtil videre kun købt 56, fordi jeg mener at have fået fortalt, at det kan de fleste passe, medmindre de er meget små. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Jeg har ET sæt i 50, resten er 56 og derover. Man kan altid købe mere hvis purken er en 50'er ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Nu kan det godt være, jeg spørger dumt, men køber I str. 50 eller 56 til den første tid? Jeg har indtil videre kun købt 56, fordi jeg mener at have fået fortalt, at det kan de fleste passe, medmindre de er meget små. Jeg har købt to bodyer i str. 50. Selvom begge mine børn var hhv. 53 og 54 cm lange ved fødslen, var str. 50 for stort. Jeg mener at vi kunne bruge det de første 3-4 uger. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Min datter var 52 cm da hun blev født og brugte str. 50 3-4 uger. Vi kunne heldigvis låne tøjet hos min søster :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Felix var 50 cm da han blev født og svømmede i str 56. Vi brugte også str 50 i en 3-4 uger. Jeg kan anbefale at købe en kassefuld brugt i str. 50 når det nu ikke er sikkert man skal bruge det ret længe. Men følg med i skøn af babyen og vent med at købe str 50. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Tak for kloge ord, de damer :) Jeg er gået lidt shop amok. Både nyt og brugt. Der er 150 kr til forskel på de to portioner, og det er det brugte, der var billigst. Kan ikke få lov at lægge billeder på, men i posen med brugt er der 55 stykker tøj plus lidt strømper og sko. Af det nye er der 6. Er kæmpe fan af brugt tøj lige nu :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Er du fra pc eller mobil. Fra pc bruger jeg tinypic til billeder :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Tak for kloge ord, de damer :) Jeg er gået lidt shop amok. Både nyt og brugt. Der er 150 kr til forskel på de to portioner, og det er det brugte, der var billigst. Kan ikke få lov at lægge billeder på, men i posen med brugt er der 55 stykker tøj plus lidt strømper og sko. Af det nye er der 6. Er kæmpe fan af brugt tøj lige nu :yay Lyder lækkert med en masse køb :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Er på mobilen. Kan lige prøve pc senere. Ja, skønt endelig at kunne se, der er en lille på vej, når nu ikke maven er der endnu :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Er på mobilen. Kan lige prøve pc senere. Ja, skønt endelig at kunne se, der er en lille på vej, når nu ikke maven er der endnu :) Ja og det er da med at komme i gang for der må blive rift om drengetøjet med alle de lækre november drenge der er på vej :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Ja og det er da med at komme i gang for der må blive rift om drengetøjet med alle de lækre november drenge der er på vej :DHehe, ja det er godt, vi et spredt lidt rundt i landet, så der er til alle :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret April 24, 2014 Jeg køber ikke str 50 og så lidt i str 56 som muligt. Dette er fordi at jeg fødte min søn i 2012 med målene 57 cm og knap 5 kg. Han nåede kun 14 dage i str 56. Jm siger at jeg godt kan forvente et stort barn igen. Så jeg ofrer ikke penge på str 50. Del dette indlæg Link to post Share on other sites