My love

Min mand snorker :(

23 indlæg i dette emne

Og det er ikke lidt men meget.

Vi har ikke sovet i samme værelse i to år. Jeg vil ti gange hellere have min søvn fremfor at sove med ham. Det er helt sindssygt som han kan snorke.

Nu her ligger han feks i soveværelset og jeg ligger i ekstra værelset på en madras. Der er måske fire meter mellem os, og han har lukket døren. Og stadig er det som at ligge ved siden af ham.

Jeg endte med at måtte lukke min død også. Åh Gud det er da træls.

Og folk griner af os når vi siger vi sover hver for sig, men er seriøst et problem. Vi kan ikke en gang tage nogen steder hen hvor vi skal sove sammen for jeg får ikke lukket et øje.

Han lover at gå til lægen men gør det ikke. Ved ikke hvad han er bange for. Men det er klart blevet værre efter han er blevet lidt rundere. Men før snorkene han nu også meget :(

Ørepropper er prøvet, de holdt ikke lyden ude, og har desværre skadet den ene trommehinde så kan ikke have dem i mere.

Del dette indlæg

Som du selv er inde på, så kan overvægt have en betydning for snorken. Måske han kan lokkes til at tabe du lidt, hvis han får stillet til udsigt, at I så kan begynde t sove sammen igen, når han snorker mindre?

:kram

Del dette indlæg

Annonce ♥

Som du selv er inde på, så kan overvægt have en betydning for snorken. Måske han kan lokkes til at tabe du lidt, hvis han får stillet til udsigt, at I så kan begynde t sove sammen igen, når han snorker mindre?

:kram

Det gør ikke noget for nogen af os at vi ikke sover sammen. Og må indrømme at jeg faktisk helst vil sove alene ;) men jeg har sagt han skal gøre noget. Især for sin egen skyld fordi han ofte vågner og ikke føler sig vel udhvilet.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det gør ikke noget for nogen af os at vi ikke sover sammen. Og må indrømme at jeg faktisk helst vil sove alene ;) men jeg har sagt han skal gøre noget. Især for sin egen skyld fordi han ofte vågner og ikke føler sig vel udhvilet.

Snorken, opvågninger og følelse af ikke at være veludhvilet er klare tegn på søvnapnø! Han skal gå til sin læge og blive henvist til en lungemedicinsk afdeling.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Snorken, opvågninger og følelse af ikke at være veludhvilet er klare tegn på søvnapnø! Han skal gå til sin læge og blive henvist til en lungemedicinsk afdeling.

Det var også min tanke.. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Naa, men jeg vil da godt fortaelle, at det i perioder er helt det samme her hos os og har vaeret det i godt to aar nu  :blink

Det startede, da jeg var gravid, men mest fordi jeg sov let sidst i graviditeten, saa der skulle intet til for at vaekke mig. Der begyndte jeg saa at gaa ind i stuen og sove. Nu er det mest min mand, der gaar derind, naar han snorker, for jeg gider faktisk ikke sove paa sofaen, fordi han snorker :P

Min mand gaar en til to gange om aaret i behandling paa en spa-klinik, hvor mineralsk kildevand goer undervaerker for ham og hans luftvejssystem. Han har noget skaevt inde i naesen, saa han har nemmere ved at snorke end flere andre. Han tage ren kur i marts - vi bor ret taet paa en raekke spaa-klinikker hernede i Italien.

MEN min mandhar ikke altid snorket. Og han har ikke altid haft sin "mave". Det er helt TYDELIGT, at naar han motionerer og holder sig under en vis vaegt, saa snorker han ikke! Saa her er jeg ret traet af det, naar han i perioder slaekker paa den og begynder at snorke. Vi var 3 uger i England, hvor han havde tabt sig op til og loeb hver dag, mens vi var der. Der snorkede han ikke foer til allersidst, hvor han blev virkelig forkoelet(det er noget andet, synes jeg). Nu er vi hjemme igen og efter lidt for lidt motion og for meget pasta, saa snorker han igen :shooter Han er saa begyndt at motionere de sidste dage, og jeg ser et haab forude!

Jeg kan ikke bruge oerepropper, som skal ind i oeregangen(mine oerer bliver meget irriterede af dem) og kun proevet de der voksnogen en gang. Hvis nogen har fundet den gyldne oereprop, og gerne vil dele ud af erfaringerne, saa skal jeg gerne goere et forsoeg igen :) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker også at du må få ham sparket afsted til lægen. Du kan jo tage et tidspunkt hvor han har tid og så sætte dig med ham og ring op til lægen. Evt kan du bestille tiden for ham.

Min mand snorker også, men det gjorde han ikke førhen. Det er helt klart relateret til overvægt, da han har taget meget på siden vi mødtes. Der er desværre ikke udsigt til at han taber sig igen, så jeg prøver at lære at leve med det. Men det er godt nok træls :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han skal en tur til lægen - sådan er det. Læs gerne her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/snork.htm Og jeg fremhæver især:

Hvad er risiciene ved søvnabnø?

Ubehandlet søvnapnø er en stor belastning af hjerte og kar. Det øger risikoen for forhøjet blodtryk. På langt sigt kan det give en øget forekomst af hjerneblødninger og blodpropper i hjertet. Risikoen for disse komplikationer mindskes ved effektiv behandling. Trætheden/søvnigheden kan desuden føre til ulykker, dels under arbejdet, dels under bilkørsel.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker også at du må få ham sparket afsted til lægen. Du kan jo tage et tidspunkt hvor han har tid og så sætte dig med ham og ring op til lægen. Evt kan du bestille tiden for ham.

Min mand snorker også, men det gjorde han ikke førhen. Det er helt klart relateret til overvægt, da han har taget meget på siden vi mødtes. Der er desværre ikke udsigt til at han taber sig igen, så jeg prøver at lære at leve med det. Men det er godt nok træls :(

Det er saa traels, at de ikke bare kan tabe sig  :prik

Min mand er som sagt god til at tabe sig i perioder, men saa tager travlhed over, og saa "har han ikke tid"... Men ja, han har ogsaa taget paa siden vi moedte hinanden, ikke voldsomt, men alliegevel. Jeg tror saamaend det er mere almindeligt end som saa. 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand snorkede også meget. Han gik til lægen. Først var han ved en øre, næse, halslæge uden succes. Så blev han henvist til søvnklinikken i viborg og har fået en maskine mid søvnabnø. Det hjælper og min mand er blevet meget nemmere at få op om morgenen for han er udhvilet.

Så bestil du en tid ved lægen til ham når han ikke selv har gjort noget ved det.

Det har nærmest reddet vores forhold.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han skal helt klart til lægen! Overdreven snorken kan jo skyldes mange ting - og faktisk også nogle lidt mere alvorlige ting som ret let kan afhjælpes!

Her i huset snorker han også som et savværk... Han HAR været til lægen, og det skyldes til dels en skæv næsevæg, til dels at han har haft overbid som er blevet behandlet så hans kæbe falde bagud når han ligger på ryggen, og til dels at hans næse ikke er helt åben efter operation i næsen som barn. Der kan ikke gøres noget, men her har det været redningen af prøve SÅ mange forskellige slags ørepropper... Men hvis du ikke kan på grund af en trommehinde, så er det jo ikke en løsning.

Jeg har også mange gange presset ham til at gå til lægen. Om ikke andet så bare for at være sikker på der ikke er noget der er galt.

Og jeg kan godt leve med løsningen om hver vores værelse. Jeg sover bare bedst alene ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu spørger jeg meget dumt. Du skriver lunge medicinsk afdeling. Han har i forvejen slem astma. Kan det måske være en del af problemet?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Naa, men jeg vil da godt fortaelle, at det i perioder er helt det samme her hos os og har vaeret det i godt to aar nu  :blink

Det startede, da jeg var gravid, men mest fordi jeg sov let sidst i graviditeten, saa der skulle intet til for at vaekke mig. Der begyndte jeg saa at gaa ind i stuen og sove. Nu er det mest min mand, der gaar derind, naar han snorker, for jeg gider faktisk ikke sove paa sofaen, fordi han snorker :P

Min mand gaar en til to gange om aaret i behandling paa en spa-klinik, hvor mineralsk kildevand goer undervaerker for ham og hans luftvejssystem. Han har noget skaevt inde i naesen, saa han har nemmere ved at snorke end flere andre. Han tage ren kur i marts - vi bor ret taet paa en raekke spaa-klinikker hernede i Italien.

MEN min mandhar ikke altid snorket. Og han har ikke altid haft sin "mave". Det er helt TYDELIGT, at naar han motionerer og holder sig under en vis vaegt, saa snorker han ikke! Saa her er jeg ret traet af det, naar han i perioder slaekker paa den og begynder at snorke. Vi var 3 uger i England, hvor han havde tabt sig op til og loeb hver dag, mens vi var der. Der snorkede han ikke foer til allersidst, hvor han blev virkelig forkoelet(det er noget andet, synes jeg). Nu er vi hjemme igen og efter lidt for lidt motion og for meget pasta, saa snorker han igen :shooter Han er saa begyndt at motionere de sidste dage, og jeg ser et haab forude!

Jeg kan ikke bruge oerepropper, som skal ind i oeregangen(mine oerer bliver meget irriterede af dem) og kun proevet de der voksnogen en gang. Hvis nogen har fundet den gyldne oereprop, og gerne vil dele ud af erfaringerne, saa skal jeg gerne goere et forsoeg igen :)

Det kunne have været mig der havde skrevet det. Min mand har de senere år taget på og dete r faktisk også der dete e blevet værre. I perioder var den dog gal. Men det med vægten har åbenbart noget at gøre med snorken.

Og jeg har nemlig heller ikke synes det var rimeligt jeg skulle på sofaen når han snorkene. ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg må nok hellere sparke ham godt og grundigt bag i og få ham afsted. Og ja ellers bare bestille tiden til ham. For det er godt non belastende. Han har altid snorket men ikke så slemt som det er blevet de seneste år. Og tror også overvægt bærer skylden plus han har astma

Del dette indlæg

Annonce ♥

Han skal en tur til lægen - sådan er det. Læs gerne her: http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/snork.htm Og jeg fremhæver især:

Hvad er risiciene ved søvnabnø?Ubehandlet søvnapnø er en stor belastning af hjerte og kar. Det øger risikoen for forhøjet blodtryk. På langt sigt kan det give en øget forekomst af hjerneblødninger og blodpropper i hjertet. Risikoen for disse komplikationer mindskes ved effektiv behandling. Trætheden/søvnigheden kan desuden føre til ulykker, dels under arbejdet, dels under bilkørsel.[/size]

Puha det var nogle grimme ting :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Min mand snorkede også meget. Han gik til lægen. Først var han ved en øre, næse, halslæge uden succes. Så blev han henvist til søvnklinikken i viborg og har fået en maskine mid søvnabnø. Det hjælper og min mand er blevet meget nemmere at få op om morgenen for han er udhvilet.

Så bestil du en tid ved lægen til ham når han ikke selv har gjort noget ved det.

Det har nærmest reddet vores forhold.

Jeg vil sørge for at få ham sparket afsted. Men han er bange for de vil sige han skal opereres. Det har han absolut ikke lyst til. Men vi skal jo nogen gange gøre noget vi ikke har lyst til

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nu spørger jeg meget dumt. Du skriver lunge medicinsk afdeling. Han har i forvejen slem astma. Kan det måske være en del af problemet?

Det kan det sikkert godt. Hvis han allerede er tilknyttet en lungemedicinsk afdeling, så synes jeg han skal kontakte dem. Søvnklinikker og søvnambulatorier er som oftest en del af de lungemedicinske afdelinger.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan det sikkert godt. Hvis han allerede er tilknyttet en lungemedicinsk afdeling, så synes jeg han skal kontakte dem. Søvnklinikker og søvnambulatorier er som oftest en del af de lungemedicinske afdelinger.

Det er han ikke. Han har haft det siden han var barn og har bare gået til egen læge når der har været noget.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg vil sørge for at få ham sparket afsted. Men han er bange for de vil sige han skal opereres. Det har han absolut ikke lyst til. Men vi skal jo nogen gange gøre noget vi ikke har lyst til

Dårlige undskyldninger dur ikke. Det gør jo ikke familielivet bedre. Pres på.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter han er blevet voksen er han ikke tilknyttet andet end alm læge, men de må da kunne henvise ham så

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dårlige undskyldninger dur ikke. Det gør jo ikke familielivet bedre. Pres på.

Det gør jeg også. Lige så meget for hans som for min skyld. Jeg har det fint med at sove hver for sig men hvis man føler søvnen er dårlig pga snorken så må han tage tyren ved hornene,

Del dette indlæg

Annonce ♥

Efter han er blevet voksen er han ikke tilknyttet andet end alm læge, men de må da kunne henvise ham så

Jep. Egen læge skal henvise ham :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep. Egen læge skal henvise ham :)

Han var afsted i dag men glemte at nævne det med snorken. Han skulle tjekkes fordi han havde været syg i en uge. Det var influenza. Men må lige bede ham ringe dertil når han er frisk. Hvilket forhåbentligt er snart

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER