AnnikaF

Uld til baby

11 indlæg i dette emne

Åha, jeg tåler ikke uld selv, så det var egentlig et no-go fra min side - men drengene svinger super meget i temperatur, så nu har vi tænkt uld inderst plus de har uld elefanthuer og luffer.

Men inderst - har næsten besluttet mig for iobio bodyerne fra storchebarn. Men hvor mange, skal jeg have (Oscar gylper tosset meget og bliver ofte gennemblødt af det, Anton gylper meget, men mindre end Oscar). Og skal det være med korte ærmer eller helt uden? Tænker at bruge langærmede bodyer eller langærmede trøjer udenpå, så umiddelbart ikke langærmede uldbodyer inderst, eller hvad?

Og strømpebukser, hvor finder jeg det i ren uld eller uld/silke i str. 62? Jeg gider ikke det der med bomuld inderst, så går ideen lidt af, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vega er et gylpebarn, men gylpen når sjældent ind til uldbodyen. Vi har 2 fra iobio - uden ærmer i str 62. (Vi begyndte i efteråret, hvor hun var str 62)

Hun er str 74 nu, men passer dem stadig (fordi det er uden ærmer). Har også købt bodyforlænger, men den har ikke været nødvendig endnu.

Vi har 2, så vi kan skifte.. Vi vasker kun ved bleuheld, men ellers hænger vi dem bare ud. Så en rigtig god investering. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er også rigtig glade for dem. Vi har både med og uden ærmer. Dem uden ærmer bruger han under en bluse og et par bukser. Dem med ærmer bruger vi bare som alm body herhjemme :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 4, 2 kortærmede og 2 langærmede. De langærmede er mest til at sove i, da hun ikke kan finde ud af at sove i natdragt uden at vikle sig helt ind i den. Hun skal ikke have noget på benene, så en langærmet holder hende mest varm.

De bliver sjældent våde (nu gylper Karla ikke, men spilder en del, når hun drikker), og holder længe, så der er ikke behov for mere end 2 synes jeg. Jeg har gjort det til en vane lige at bruge 5 min om aftenen til at skylle dem op (evt vaske dem i hånden) om aftenen, så er de tørre til morgenen efter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger langærmede her til vinter og har kortærmede til når der bliver varmere. Vi har tre af hver, men Valdemar gylper jo så heller ikke ;) Jeg ville måske gerne have én mere, hvis det var til helt lille baby, men ikke mere end det, lige umiddelbart. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Silke Elia har altid haft 2 uden ærmer hele året og så 2 med ærmer om vinteren. De er ikke så vaskekrævende som bomuld og tører hurtigt, hvis de kræver vask efter gylp/afføring eller lign. Ellers er det nok bare lige at lufte dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger! Hvor er det skønt med erfaringer :) Det bliver to til hver, og måske en ekstra. Og så uden ærmer.

Er der nogen med strømpebukseerfaring? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde piger! Hvor er det skønt med erfaringer :) Det bliver to til hver, og måske en ekstra. Og så uden ærmer.

Er der nogen med strømpebukseerfaring? :)

Jeg har købt fra Selena, fra purebaby. Men se evt på Cambridgebaby.co.uk - de har masser der :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to IoBio og er vildt glad for dem :) 1 kæ og 1 læ samt en body forlænger. Når de er inderst bliver de næsten aldrig beskidte, og jeg kan sagtens bruge mine flere dage i streg. De holder rigtig længe i str. og Olivia har brugt hendes str. 62 fra hun var 2 mdr. og bruger dem stadig med bodyforlænger. Jeg har dog købt 2 IoBio bodyer mere i næste str. og har en del andre uld bodyer ved siden af, for at det kører rundt. Men vi har heller ikke vaskemaskine, så vi vasker ikke særlig tit ;)

Og ang. strømpebukser så siger jeg også helt klart Selena, de er super lækre! Vi har også nogle fra M (magasin) og de er også rigtig gode, men Selena er varmest. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ogsaa IoBio og det er IMO laekkert og nemt at have med at goere :) 

 

Vi har altid haft 4 i omloeb, hvor der har vaeret lidt af hvert med korte og lange aermer. Han sover i en med lange aermer og har ogsaa langaermede paa her til vinter. De kortaermede er jeg lige begyndt at bruge, fordi vi har det ret lunt om dagen nu. I aar har jeg 4 med lange og 2 med korte aermer, men mindre kunne sagtens goere det og jeg har ellers haft 3 ialt foer denne vinter. 

 

Dem uden aermer havde jeg til foraaret og de var gode til lige at give lidt ekstra varme uden at det bliver for meget paa vekselvarmedage for vekselvarmebaby. Taenker at koebe et par stykker uden til nu her. Dem uden aermer kan bruges virkelig laenge!

 

Sidste vinter havde jeg stroempebukser koebt hos cambridgebaby - kunne noejes med et par og havde bomulds til backup og et par vildt laekre bukser/leggings fra Engel. I aar har jeg leggings fra IoBio(faas ikke i de smaa str). Jeg vil snart koebe de samme leggings fra Engel og en body, som nattoej. Det er laekkert med uld!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestilt fem bodyer uden ærmer fra iobio nu, de var i restordre, men skulle gerne komme i næste uge - og nøj jeg glæder mig. Helt fjollet så skønt det er at shoppe til babyerne ;)

Strømpebukser overvejer jeg stadig, tror det ender med Selena.

Tusind tak for jeres svar! Er på fra mobilen, der er aldrig rigtig tid til computeren efter tvillingerne er født, så jeg quoter ikke lige - men jeg er vældig glad for alle jeres betragtninger og erfaringer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER