Betty87

LCHF - opskriftstråden

45 indlæg i dette emne

Ja, rigtig smør. Jeg køber dog altid en økologisk variant.

okay! :) Det skal jeg også ha fat i så!

Del dette indlæg

Mht kokosolie, kan man med fordel tjekke om den også smager af kokos. Morgenæg eller hakkebøf med kokossmag er ret alternativt ;)

Hvad er det for et mærke i Kvickly?

Urtekram :)

Haha og godt tip :D Min tanke var nu at bruge det i yoghurt og til måske en dag at lave bounty og så må det jo gerne smage af kokos :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg steger i øvrigt i smør (rigtig smør men billig og ikke øko - endnu)

Men har planer om at skulle have kokosolie til stegning med tiden også. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øh, er det.bare ,mig der synes dette er blevet en small talk tråd? Der er i hvert fald ikke mange opskrifter i mellem alle besvarelserne ;)

Ikke at jeg har et problem med det, men jeg tænker ikke det var trådstarters hensigt med tråden?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Der er øko smør på bud i Føtex til 15 (rigtig smør ;) ).

Vi steger i smør eller kokosolie (urtekrams).

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øh, er det.bare ,mig der synes dette er blevet en small talk tråd? Der er i hvert fald ikke mange opskrifter i mellem alle besvarelserne ;)

Ikke at jeg har et problem med det, men jeg tænker ikke det var trådstarters hensigt med tråden?

Du har ret. Jeg har bare ikke noget at bidrage med, for alt hvad jeg laver (efter opskrift) er fra madbanditten :blush

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har ret. Jeg har bare ikke noget at bidrage med, for alt hvad jeg laver (efter opskrift) er fra madbanditten :blush

Det har jeg heller ikke - eller rettere sagt så gider jeg ikke skrive opskrifter ind nu når blogland og fb bugner med dem.

Men det skal jo ikke gå id over denne tråd ;)

Jeg tænkte bare, at nu når der rent faktisk er en small talk tråd, så var der ret meget af ovenstående der mest rimte på den...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det har jeg heller ikke - eller rettere sagt så gider jeg ikke skrive opskrifter ind nu når blogland og fb bugner med dem.

Men det skal jo ikke gå id over denne tråd ;)

Jeg tænkte bare, at nu når der rent faktisk er en small talk tråd, så var der ret meget af ovenstående der mest rimte på den...

Det er en god pointe (indsæt back-to-topic-smiley-som-jeg-har-glemt-koden-på ;))

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har en "Maja special" som måske nok kan gå ind under LCHF hvis man erstatter pasta med squash tilfører mere bacon og mere flødeost, evt med ekstra fløde som væde, i stedet for ekstra vand.

Jeg kalder det bacon snask deluxe

Min opskrift er lidt på slum men sådan ca:

1-2 pakke bacon tern

En tsk chili flager

2 peberfrugter i forskellige farvet

En halv bakke champignon

3 revne gulerødder

1 løg

Hvidløg efter smag (vi bruger 4 fed presset)

5-10 cherry tomater

1-2 dåser hakkede tomater

En boulion terning eller god fon

Fløde ost (philadelphia eller lign, gerne med smag)

Evt karrypasta

Bacon steges sammen med chili, løg og pressede hvidløg, resten af grøntsagerne svitses, derefter kommes boulion, fløde ost, hakkede tomater, karrypasta og måske lidt vand i. Koges op og simrer lidt.

Smages til med salt og peber.

Serveres normalt med pasta.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Dagens ret:

Ovnbagt laks og røde peberfrugter med porre/champignon/blomkål/squash/grønne bønner/ingefær/kokosmælk/flødeost/parmesan-rod-sammen-på-pande. Det er et virkelig godt tilbehør og kan jo gå til det meste. Og så mættede det på den helt rigtige måde :)

(at jeg så fik overbagt laksen er en anden sag - havde jeg ikke gjort det, havde det været et perfekt måltid!)

20140228_173711.jpg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hey piger! Jeg vil lige slå et slag for de nemmeste pandekager ever!

60g philidelphia

2 æg

Det piskes godt sammen eller blendes og steges i MASSER af smør!! De smager super godt med sukrin og bær på men også med grønt i :yay

Nåede ikke tage et billede - da den røg hurtigt væk ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Annonce ♥

Har vildt meget lyst til flødekartofler. Mon man kunne lave en lchf-udgave med fx squash i skiver? Nogen der har prøvet det eller har forslag? :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mener nogle har gjort det med kinaradisser

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep, det har vi. Det fungerer fint :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har gjort det med knoldselleri - det er ganske godt. Men det er jo selvfølgelig ikke ovenjordsgrøntsager :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jep, det har vi. Det fungerer fint :)

Ja det fik jeg så læst mig frem til på nettet. Desværre ikke lige noget de havde i den lokale Netto, men nu prøver jeg med knoldselleri i stedet for :)

Vi har gjort det med knoldselleri - det er ganske godt. Men det er jo selvfølgelig ikke ovenjordsgrøntsager :P

Det skal jeg så prøve i aften :) Nej, men så striks er jeg ikke ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det skal jeg så prøve i aften :) Nej, men så striks er jeg ikke ;)

God fornøjelse :super :sandie

Del dette indlæg

Annonce ♥

God fornøjelse :super :sandie

Tak ^_^ Det smagte virkelig godt. Synes ellers at knoldselleri har en lidt skarp lugt, men de smagte rimelig neutralt og gjorde det godt ud for kartofler :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak ^_^ Det smagte virkelig godt. Synes ellers at knoldselleri har en lidt skarp lugt, men de smagte rimelig neutralt og gjorde det godt ud for kartofler :)

Jeg er nemlig heller ikke super fan af knoldselleri, men hvis smagen kan skjules i fløde eller anden sovs, så går det :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER