Påskesen

Thermo tøj- hvorfor ?

30 indlæg i dette emne

Kan altså ikke finde ud af hvad det thermotøj skal bruges til ? Hvis man har forårsjakke og evt. regntøj, hvorfor så thermotøj ? 

 

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes det fungerer super godt til forår og efterår hvor det er for varmt til flyverdragt men for koldt til kun jakke. Desuden er det tyndere end en tyk flyverdragt og er derfor lettere at bevæge sig i... Vi har så også brugt jakken fra termotøjet som forårsjakke. Det er også godt til at have under regntøj hvis der er køligt udenfor :)

Vi har været meget glade for det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det varmere i hvert fald bedre når de sidder jorden og leger end regnbukser gør

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med de andre. Har man regnbukser med fleece-for kan de dog bruges i de fleste tilfælde. Termotøj er bare ikke så stift, nemmere at tage af og på vejer mindre og fylder mindre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte thermotøjet rigtig meget sidste sæson, jakken erstattede en forårs/sommer/efterårsjakke. Den var tynd men ret varm, så den var rigtig nem at bevæge sig rundt i og fyldte ikke så meget. 

 

I år overvejer jeg dog at købe en forårs/sommermodel af den mini a ture vinteranorak Karla har nu, og så nøjes med at købe thermobukser. Hvis I har en god forårsjakke som er god at bevæge sig i, og kan holde varm samtidig, så ville jeg nok nøjes med thermobukserne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg komme med et tillægsspørgsmål?

Hvilke mærker kan i anbefale? Er de lige gode, er nogen bedre? Er der nogle med smalle bukser?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at købe thermotøj til vigga her til foråret. Hun har ingen overtræksbukser eller noget så tænker de blir gode til udendørs hvis vi kommer på legeplads og lign

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg komme med et tillægsspørgsmål?

Hvilke mærker kan i anbefale? Er de lige gode, er nogen bedre? Er der nogle med smalle bukser?

Jeg købte i Bilka og det er jeg faktisk rigtig positiv over! Jeg har haft rigtig meget termotøj mellem hænderne i BHV regi, men ville ikke kunne sige om det ene er bedre end det andet! Noget er en smule mere stift end andet, noget virker tyndere, men funktionsmæssigt lever det hele op til det jeg forventer: holde børnene varme!

Det jeg købte i Bilka virker både blødt og tyk nok.

Jeg går aldrig ned på udstyr, Mie har:

2 regnsæt

En regnjakke

et par termo bukser

en termo jakke

2flis jakker

2 trøjer

10 par vanter

4-5 elefanthuer i forskellige tykkelser

Et par termostøvler

Et par lave gummistøvler med for

En flyverdragt

En dyne jakke

En vest

Det hele bliver brugt enten nu eller i overgangs perioder. Noget er herhjemme, noget i DP. Hun har meget fordi ting bliver våde og beskidte og så er altid noget tørt og rent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte i Bilka og det er jeg faktisk rigtig positiv over! Jeg har haft rigtig meget termotøj mellem hænderne i BHV regi, men ville ikke kunne sige om det ene er bedre end det andet! Noget er en smule mere stift end andet, noget virker tyndere, men funktionsmæssigt lever det hele op til det jeg forventer: holde børnene varme!

Det jeg købte i Bilka virker både blødt og tyk nok.

Jeg går aldrig ned på udstyr, Mie har:

2 regnsæt

En regnjakke

et par termo bukser

en termo jakke

2flis jakker

2 trøjer

10 par vanter

4-5 elefanthuer i forskellige tykkelser

Et par termostøvler

Et par lave gummistøvler med for

En flyverdragt

En dyne jakke

En vest

Det hele bliver brugt enten nu eller i overgangs perioder. Noget er herhjemme, noget i DP. Hun har meget fordi ting bliver våde og beskidte og så er altid noget tørt og rent.

:o Så meget har vi slet ikke!

Vi har:

Flyverdragt

Vinterjakke

Strikvanter

Vandtætte luffer

Tynd og tyk elefanthue

Vinterstøvler

Overgangssko (som jeg faktisk ikke ved om hun stadig kan passe)

Et par striktrøjer

Når det bliver rigtig forår skifter vi flyverdragt, vinterstøvler og de vandtætte vanter ud med

Et termosæt (muligvis en overgangsjakke og termobukser)

Overgangssko

Regntøj

Gummistøvler

Kan ikke se hvad vi skal med så meget, men vi er nok også typen, der køber ud fra et specifikt behov (fx hendes elefanthue er ikke varm nok = så køber vi en varmere der)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wauw.... Noah har ikke engang en vinterjakke.... :-D

 

Han har en todelt ulddragt og en tyk uldcardigan, og det har vi brugt meget, sammen med flyverdragten. Nu koeber jeg en overgangsjakke, saa kan uldjakken komme under, naar det er og bukserne paa, hvis det er koldt. Jeg har valgt det fremfor termo, men Noah kommer heller ud i italiensk VS(strange, I know!), saa han faar regnbukser udenover, hvis det har regnet og vi skal paa legeplads - hvis altsaa flyveren er for varm. Vi har nogle dage 15 grader pt, saa det er lidt skoert... I Dk ville jeg helt sikkert koebe termo!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:o Så meget har vi slet ikke!

Vi har:

Flyverdragt

Vinterjakke

Strikvanter

Vandtætte luffer

Tynd og tyk elefanthue

Vinterstøvler

Overgangssko (som jeg faktisk ikke ved om hun stadig kan passe)

Et par striktrøjer

Når det bliver rigtig forår skifter vi flyverdragt, vinterstøvler og de vandtætte vanter ud med

Et termosæt (muligvis en overgangsjakke og termobukser)

Overgangssko

Regntøj

Gummistøvler

Kan ikke se hvad vi skal med så meget, men vi er nok også typen, der køber ud fra et specifikt behov (fx hendes elefanthue er ikke varm nok = så køber vi en varmere der)

Hæ hæ jeg er også total farvet af at stå med børn der har alt for lidt overtøj med i BHV - Mie har ikke vandtætte luffer, det har ikke været koldt nok, istedet har hun 2 par strik luffer over hinanden, bliver de våde skifter DP med to nye - der er jo nok af dem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må jeg komme med et tillægsspørgsmål?

Hvilke mærker kan i anbefale? Er de lige gode, er nogen bedre? Er der nogle med smalle bukser?

Vi bruger også det fra bilka. Ingenting at klage over ved det. Har også haft en softshell heldragt fra nameit som vi var glade for.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se så forstår jeg meget bedre :) Jeg er dog stadig i tvivl om hvad vi skal købe. Olivia er 8 mdr. gammel, og skal begynde i dp om 1,5 mdr. Hun er lige på nippet til at kravle, så det er jo ikke sådan at hun skal ud og løbe rundt på en legeplads. Vi har en vinterjakke, flyverdragt og en forårsjakke til hende. Men de varme dage vi har haft den sidste uges tid, er flyverdragten faktisk lidt for varm, når hun samtidig er i voksi, så overvejer at skifte til jakken i stedet. 

 

Har så kigget på sådan en softshell flyverdragt fra Name It, og den virker super lækker :) Men er der nogle af jer der ved hvor vandtæt den er? Kan de have den på uden regntøj hvis det regner ? Og kan forestille mig at den bliver meget beskidt hvis de er ude og rode rundt på jorden ?

Samtidig ved jeg ikke helt om jeg vil være træt af at det er en flyverdragt, kan nemlig godt se det smarte i at man ikke skal til at pakke hende helt ud af voksien for at få den af når vi går ind nogle steder. 

 

Ellers så skal det vel være et sæt regntøj og thermotøj….

 

hmmm…. nogle der har erfaring med ovenstående ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde softshell heldragten fra nameit til Lasse sidste år. Den er rimlig vandtæt og du behøver ikke regntøjet uden på - vi har i hvert fald haft en tør dreng.

Den blir ikk mere beskidt end en flyverdragt. Nu render Lasse jo rundt, men da han brugte softshell dragten var han knap nok begyndt at gå, så det var minimal hvor meget snavset den blev.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde softshell heldragten fra nameit til Lasse sidste år. Den er rimlig vandtæt og du behøver ikke regntøjet uden på - vi har i hvert fald haft en tør dreng.

Den blir ikk mere beskidt end en flyverdragt. Nu render Lasse jo rundt, men da han brugte softshell dragten var han knap nok begyndt at gå, så det var minimal hvor meget snavset den blev.

 

Tak for svar :) Den virkede nemlig også rigtig lækker !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi brugt uldovertraeksbukser og saa kommet regntoej udenover. Vi goer det samme nu, fordi det er for varmt til flyverdragten, men uld er jo ikke vandtaet, naar der er regn eller meget fugtigt efter regn. Det maa vaere det samme med termotoej, forestiller jeg mig. Ikke at jeg ved meget om termotoej ;)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er snart 6 måneder - mon han får brug for termotøj i foråret? Hvilke erfaringer har I om hvornår de starter med at bruge det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mie startede i DP da hun var 9,5 mdr der møvede og kravlede hun rundt så DP gav hende termo tøj på bla for at skåne tøjet.

Nogle gange havde hun kun termo bukser og en tynd trøje på, fx hvis vejret var lunt men jorden kold. På den måde er 2 delt smart. Det samme med regntøj, så kan man mixe regnbukser hvis jorden er fugtig af fx dug, med termo jakken. DP var rigtig god til at vurdere hvornår hvad var bedst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er snart 6 måneder - mon han får brug for termotøj i foråret? Hvilke erfaringer har I om hvornår de starter med at bruge det?

Jeg syntes i hvert fald det var en af de bedre investeringer! Og perfekt i overgangs perioden og bare når de stadig roder rundt på den kølige jord.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noah er snart 6 måneder - mon han får brug for termotøj i foråret? Hvilke erfaringer har I om hvornår de starter med at bruge det?

 

Hvis vi boede i DK, saa kunne jeg maaske nok finde paa at have saadan en saet... det er jo ogsaa dejligt bloedt i det, hvis han moever rundt udenfor. Men min soester havde en ud-i-et til min niece, for de skiller jo gerne i den alder. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte termotøj fra 7 måneder, da det blev forår. Perfekt til kravle(eller næsten kravle-)børn :) Ellers hvad Majs siger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Se så forstår jeg meget bedre :) Jeg er dog stadig i tvivl om hvad vi skal købe. Olivia er 8 mdr. gammel, og skal begynde i dp om 1,5 mdr. Hun er lige på nippet til at kravle, så det er jo ikke sådan at hun skal ud og løbe rundt på en legeplads. Vi har en vinterjakke, flyverdragt og en forårsjakke til hende. Men de varme dage vi har haft den sidste uges tid, er flyverdragten faktisk lidt for varm, når hun samtidig er i voksi, så overvejer at skifte til jakken i stedet.

Har så kigget på sådan en softshell flyverdragt fra Name It, og den virker super lækker :) Men er der nogle af jer der ved hvor vandtæt den er? Kan de have den på uden regntøj hvis det regner ? Og kan forestille mig at den bliver meget beskidt hvis de er ude og rode rundt på jorden ?

Samtidig ved jeg ikke helt om jeg vil være træt af at det er en flyverdragt, kan nemlig godt se det smarte i at man ikke skal til at pakke hende helt ud af voksien for at få den af når vi går ind nogle steder.

Ellers så skal det vel være et sæt regntøj og thermotøj….

hmmm…. nogle der har erfaring med ovenstående ?

Er det rigtig forstået at du putter Olivia i flyverdragt og derefter i voksien?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det rigtig forstået at du putter Olivia i flyverdragt og derefter i voksien?

 

Saadan forstod jeg det - det maa vaere megahot? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det rigtig forstået at du putter Olivia i flyverdragt og derefter i voksien?

Ja det gør jeg, men den er knappet helt op så den kun dækker benene ( hun sidder jo i klapvognen) det har været en passende temp. Her om vinteren ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde en softshell heldragt til Erica da hun startede i vs. Super god og pædagogerne var også glade for den. Den er vandtæt nok, hvis det styrtregner kommer de jo ikke ud.

Termobukser er gode når det er varmt nok i luften, men jorden stadig er kold - vs brugte meget kun at give hende bukser på i foråret, hvor hun kravlede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



LOG IND HER