Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Så tager vi til vækstscanningen i dag nu hvor den blev aflyst i går.

Del dette indlæg

Øv, havde set forkert på mine papirer, så vi gik glip af Familieiværksætterne omkring fødslen :boo

Troede det var igår, men det var så sidste onsdag.

Ville så gerne have hørt det, får jo mere jeg hører, desto bedre kan jeg forberede mig.

Altså ud skal han jo nok komme, og er allerede helt tryg ved jordemødrene i Kendt ordningen.

Ville bare også gerne have haft manden godt "undervist".

For pokker da også!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, havde set forkert på mine papirer, så vi gik glip af Familieiværksætterne omkring fødslen :boo

Troede det var igår, men det var så sidste onsdag.

Ville så gerne have hørt det, får jo mere jeg hører, desto bedre kan jeg forberede mig.

Altså ud skal han jo nok komme, og er allerede helt tryg ved jordemødrene i Kendt ordningen.

Ville bare også gerne have haft manden godt "undervist".

For pokker da også!

Åh sødeste da :)

Jeg ved det er en ringe trøst, men min mand har haft godt brug af hjemmesiden www.trygmedbarn.dk

Der ligger utallige 2-3 minutters film om alt med fødslen og tiden før samt efter...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Åh sødeste da :)

Jeg ved det er en ringe trøst, men min mand har haft godt brug af hjemmesiden www.trygmedbarn.dk

Der ligger utallige 2-3 minutters film om alt med fødslen og tiden før samt efter...

Tak, det vil vi da lige kigge på :)

Tror også mere det er mig, der er træt af det, for som han siger, så skal han jo ikke gøre så meget andet end at sørge for, at jeg har det så godt som muligt.

Men ja, her er ammehjernen åbenbart sat ind allerede :haha

Hvordan går det dig?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yes, men ikk hver nat. Jeg står dog ikke op, får det til at forsvinde inden for 2 min.

Mit er heldigvis heller ikke hver nat. Men er nødt til at stå op når det kommer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der andre end mig der døjer med krampe i benene om natten? Har været oppe to gange i nat pga. det :(

Jeg vågner lige inden så jeg kan nå at reagere på det inden de kramper. Men det er røvtræls!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak, det vil vi da lige kigge på :)

Tror også mere det er mig, der er træt af det, for som han siger, så skal han jo ikke gøre så meget andet end at sørge for, at jeg har det så godt som muligt.

Men ja, her er ammehjernen åbenbart sat ind allerede :haha

Hvordan går det dig?

Ha ha, know the feeling :)

Jeg har det udemærket tak :)

Er lige taget to dage i sommerhus hos mine forældre og det er skønt

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ha ha, know the feeling :)

Jeg har det udemærket tak :)

Er lige taget to dage i sommerhus hos mine forældre og det er skønt bliver opvartet i hovede og r.. :)

Skulle dog aldrig være gået en tur med min ene lille hund jeg har med i sommerhus. Gik i 15 min og er heeeelt død nu :(

Hvad med dig?

Uhh, opvartning i sommerhus lyder som den helt rigtige behandling :)

Kender godt det med gåturene.

Jeg gik en tur igår og startede i rask tempo.

20 min senere kunne man så se mig nærmest kravle de sidste 200 meter til hoveddøren.

Det stak og nev alle steder og jeg prustede og svedte som jeg ved ikke hvad.

Fik sat mig i sofaen og så faldt jeg i søvn med det samme :haha

Men ellers er jeg stadig (7-9-13) forskånet for gener udover, at det selvfølgelig er tungt efterhånden.

Har lidt væske i fingrene om morgenen, som gør pokkers ondt men ellers har jeg det godt.

Kunne være rart med en hel nats søvn, men den mangler vi vist alle.

Har dælme ondt af alle jer, der døjer med alt muligt!

Min svigerinde er sur på mig, for da hun var gravid på dette tidspunkt havde hun svær bækkenløsning, begyndende svangerskabsforgiftning og meget vand i kroppen :D

Tror simpelthen det er fordi jeg går ledig herhjemme, så har ikke været så meget på mht arbejde og at skulle stå op i løbet af dagen.

Men så får jeg sikker bare en bebs, der er kropumulig, og I får de blideste små :haha

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er der andre end mig der døjer med krampe i benene om natten? Har været oppe to gange i nat pga. det :(

Ved det lyder lidt tosset men får du kalk nok? Jeg har også døjet med kramper men efter råd begyndte jeg at ta kalktabletter og så forsvandt kramperne  :)

Ikke at jeg siger at det er det, men det skader ikke at prøve  :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror simpelthen det er fordi jeg går ledig herhjemme, så har ikke været så meget på mht arbejde og at skulle stå op i løbet af dagen.

Men så får jeg sikker bare en bebs, der er kropumulig, og I får de blideste små :haha

Håber jeg ikke. Jeg går også hjemme uden de store gener men vil da gerne ha et nemt barn :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber jeg ikke. Jeg går også hjemme uden de store gener men vil da gerne ha et nemt barn :p

Hehe, jeg håber også på et nemt barn.

Jeg tænker bare, at jeg ikke kan være heldig hele vejen ;)

Puha, måske det er fødslen, der bliver slem så.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror gudskelov ikke alle skal være besværet af at være gravid. Så jeg tror på at man kan få en nem fødsel og efterfølgende et nemt barn.

I min første graviditet var alt træls men fødslen gik godt. Denne gang er der ikke noget at bekymre dig over mht Asger men håber da stadig på en god og nem fødsel i forhold til sidst. Det sværeste bliver at komme ind og være i aktiv fødsel på sygehuset i mindst 4 timer så jeg kan få to gange antibiotika :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror gudskelov ikke alle skal være besværet af at være gravid. Så jeg tror på at man kan få en nem fødsel og efterfølgende et nemt barn.

I min første graviditet var alt træls men fødslen gik godt. Denne gang er der ikke noget at bekymre dig over mht Asger men håber da stadig på en god og nem fødsel i forhold til sidst. Det sværeste bliver at komme ind og være i aktiv fødsel på sygehuset i mindst 4 timer så jeg kan få to gange antibiotika :)

Ved du på forhånd, at du skal have antibiotika?

Nej, man kan heldigvis være heldig på flere områder.

Det er også bare mine fjollede tanker.

Det hele går jo, som det går, og der er ikke så meget at gøre ved det :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

På besøg fra septeberterminen...men vil bare sige, at man godt kan have en nem graviditet, nem fødsel og nemt barn. Min første blev født tre timer fra første ve (som så næsten varede i tre timer) og fødegangen nægtede mig at komme forbi til tjek fordi jeg var førstegangsfødende og skulle regne med at gå i flere dage, så hvis jeg kom, ville de bare sende mig hjem. Til sidst sagde jeg, at så måtte de sende mig hjem, for nu kom jeg altså ind til tjek. Blev taget imod og undersøgt med det samme... Og var otte cm åben! :-O resten af tiden er lidt sløret, men tror jeg maks nåede at være der i 30-45 min før lilleprut var ude.

Det har virkelig sat sig som en dårlig oplevelse, at fordi jeg var så ung og førstegangsfødende, ikke blevet taget alvorligt. Nu er jeg skide ræd for at føde på vej til sygehuset. JM har dog lovet mig, at jeg må komme ind ved første mistanke, min historie taget i betragtning.

Tror bare, jeg med mit indlæg vil understrege, at I skal lytte til jer selv og jeres krop, en JM 30 km væk kan ikke fortælle dig hvad der sker med din krop og hvor lang tid det kommer til at tage.

Og prutten sov fint og dejligt, mere eller mindre, fra dag to.

Del dette indlæg

Annonce ♥

På besøg fra septeberterminen...men vil bare sige, at man godt kan have en nem graviditet, nem fødsel og nemt barn. Min første blev født tre timer fra første ve (som så næsten varede i tre timer) og fødegangen nægtede mig at komme forbi til tjek fordi jeg var førstegangsfødende og skulle regne med at gå i flere dage, så hvis jeg kom, ville de bare sende mig hjem. Til sidst sagde jeg, at så måtte de sende mig hjem, for nu kom jeg altså ind til tjek. Blev taget imod og undersøgt med det samme... Og var otte cm åben! :-O resten af tiden er lidt sløret, men tror jeg maks nåede at være der i 30-45 min før lilleprut var ude.

Det har virkelig sat sig som en dårlig oplevelse, at fordi jeg var så ung og førstegangsfødende, ikke blevet taget alvorligt. Nu er jeg skide ræd for at føde på vej til sygehuset. JM har dog lovet mig, at jeg må komme ind ved første mistanke, min historie taget i betragtning.

Tror bare, jeg med mit indlæg vil understrege, at I skal lytte til jer selv og jeres krop, en JM 30 km væk kan ikke fortælle dig hvad der sker med din krop og hvor lang tid det kommer til at tage.

Og prutten sov fint og dejligt, mere eller mindre, fra dag to.

Tak for din historie :)

Hvis man ser bort fra, at de ikke troede på dig, så er det jo et drømmeforløb set med mine øjne :)

Og dejligt med en bebs, der sov så godt så hurtigt.

Kan godt lidt frygte de mange MANGE timer, som man får at vide det normalt tager første gang :)

Men kan samtidig godt forstå, du frygter en fødsel i bilen, men heldigvis er de obs på det næste gang :)

Vi skal køre fra Silkeborg til Viborg, så jeg har allerede sagt til jm, at hvis jeg er utryg vil jeg hellere køre en gang for meget, når jeg nu ikke har prøvet det før.

Men nu ser vi snart, hvordan det hele kommer til at gå.

Nogle dage er jeg panisk nervøs, men de fleste glæder jeg mig til oplevelsen.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tak for din historie :)

Hvis man ser bort fra, at de ikke troede på dig, så er det jo et drømmeforløb set med mine øjne :)

Og dejligt med en bebs, der sov så godt så hurtigt.

Kan godt lidt frygte de mange MANGE timer, som man får at vide det normalt tager første gang :)

Men kan samtidig godt forstå, du frygter en fødsel i bilen, men heldigvis er de obs på det næste gang :)

Vi skal køre fra Silkeborg til Viborg, så jeg har allerede sagt til jm, at hvis jeg er utryg vil jeg hellere køre en gang for meget, når jeg nu ikke har prøvet det før.

Men nu ser vi snart, hvordan det hele kommer til at gå.

Nogle dage er jeg panisk nervøs, men de fleste glæder jeg mig til oplevelsen.

Det var virkelig et drømmeforløb, men tror det har sat sig lidt, at jeg faktisk kunne have risikeret at føde på bagsædet af en transporter på køgebugt motorvejen. Vi har "kun" en halv time ind til fg denne gang, så satser på at nå derind, især hvis vi kører med det samme. :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det var virkelig et drømmeforløb, men tror det har sat sig lidt, at jeg faktisk kunne have risikeret at føde på bagsædet af en transporter på køgebugt motorvejen. Vi har "kun" en halv time ind til fg denne gang, så satser på at nå derind, især hvis vi kører med det samme. :)

Kan sagtens forstå, det har sat sig.

Det er jo en skræmmende oplevelse første gang, og så oveni det vide, at man kunne have risikeret at stå alene med det.

Men ja, I må køre med det samme næste gang, så burde der ikke været noget :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved du på forhånd, at du skal have antibiotika?

Nej, man kan heldigvis være heldig på flere områder.

Det er også bare mine fjollede tanker.

Det hele går jo, som det går, og der er ikke så meget at gøre ved det :)

Ja jeg er stemplet med streptokokker b fra første graviditet så skal have antibiotika igen denne gang og anbefales at blive på barselsgangen i 2 døgn.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så tager vi til vækstscanningen i dag nu hvor den blev aflyst i går.

Håber alt er fint med lillesøster :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja jeg er stemplet med streptokokker b fra første graviditet så skal have antibiotika igen denne gang og anbefales at blive på barselsgangen i 2 døgn.

Ahh ok.

Super at de holder godt øje med dig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er glad for det idet mindste ikke kun er mig der har haft den tanke, har virkelig virkelig en nem graviditet og har haft det hele vejen, og det kan vel ikke være fair at jeg har det nemt hele vejen igennem, så er ret bange for at fødslen bare bliver forfærdelig (også selvom det er irrationelt) :S... 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Håber alt er fint med lillesøster :)

Alt var fint med lillesøster. Desværre var skærmen jeg ku følge med på i stykker, så fik kun lige set hende kort, da lægen drejede skærmen inden han gik i gang.

Men hun vejer 2609 g - 0,2 % under gennemsnit. Det er rigtig fint og han regner ikke med at hun kommer op på storebrors vægt. Måske et kilo mere, men ikke over 4 kg. Lad os nu se hvad hun vejer, når hun er kommet ud ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Alt var fint med lillesøster. Desværre var skærmen jeg ku følge med på i stykker, så fik kun lige set hende kort, da lægen drejede skærmen inden han gik i gang.

Men hun vejer 2609 g - 0,2 % under gennemsnit. Det er rigtig fint og han regner ikke med at hun kommer op på storebrors vægt. Måske et kilo mere, men ikke over 4 kg. Lad os nu se hvad hun vejer, når hun er kommet ud ;)

Jamen så er hun pt hel gennemsnitlig :) øv du ikke rigtig kunne følge med men i den størrelse der, er det efterhånden også svært at se synes jeg. Men det er da hyggeligt at kunne følge med. Skal du scannes flere gange eller er det bare at vente nu?

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ved det lyder lidt tosset men får du kalk nok? Jeg har også døjet med kramper men efter råd begyndte jeg at ta kalktabletter og så forsvandt kramperne :)

Ikke at jeg siger at det er det, men det skader ikke at prøve :)

Det skulle jeg da mene at jeg gør. Drikker mælk hver dag og spiser A38 til morgenmad, så burde være dækket ind med kalk

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jamen så er hun pt hel gennemsnitlig :) øv du ikke rigtig kunne følge med men i den størrelse der, er det efterhånden også svært at se synes jeg. Men det er da hyggeligt at kunne følge med. Skal du scannes flere gange eller er det bare at vente nu?

Det gjorde det heller ikk nemt at lægen var udenlandsk, men det gik lige, når jeg nu var alene afsted. Nu er det bare at vente - ikke flere scanninger, medmindre jm blir bekymret tænker jeg.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER