Besvaret October 1, 2014 Godmorgen piger :) Så er vi vågnet og baby Sara ligger hos mig hud mod hud. Idag har vi det begge godt :) Mit blodtryk styrtdykkede efter spinalbedøvelsen så jeg "faldt ud af bevidstheden" ( jeg kan dog godt huske det hele - ubehageligt) Så de måtte igang med "det tunge skyts" af medicinen :( Nå men ud kom lillepigen kl. 10:12 og hun vejede 3446 gram, 52 cm lang og skreg i dét sekund hun kom ud :) hun scorede 10 på Apgar score :) Da vi kom på opvågningen gik det fint et par timer men så fik jeg det dårligt igen. Så dagen igår gik med at få mig på højkant og idag er alt næsten ok igen :yay Til gengæld brugte den stolte far stort set HELE DAGEN igår på at lære sin datter af kende :loveshower Han er intet mindre end fantastisk :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Godmorgen piger :) Så er vi vågnet og baby Sara ligger hos mig hud mod hud. Idag har vi det begge godt :) Mit blodtryk styrtdykkede efter spinalbedøvelsen så jeg "faldt ud af bevidstheden" ( jeg kan dog godt huske det hele - ubehageligt) Så de måtte igang med "det tunge skyts" af medicinen :( Nå men ud kom lillepigen kl. 10:12 og hun vejede 3446 gram, 52 cm lang og skreg i dét sekund hun kom ud :) Da vi kom på opvågningen gik det fint et par timer men så fik jeg det dårligt igen. Så dagen igår gik med at få mig på højkant og idag er alt næsten ok igen :yay Til gengæld brugte den stolte far stort set HELE DAGEN igår på at lære sin datter af kende :loveshower Han er intet mindre end fantastisk :) Dejligt med en update :yayPyh en omgang, men godt at det går den rigtige vej nu. Og nu er det heldigvis overstået. Og dejligt at Sara har haft lidt far tid. Man kunne tydeligt se på billedet, at han var sindssygt stolt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Godmorgen piger :) Så er vi vågnet og baby Sara ligger hos mig hud mod hud. Idag har vi det begge godt :) Mit blodtryk styrtdykkede efter spinalbedøvelsen så jeg "faldt ud af bevidstheden" ( jeg kan dog godt huske det hele - ubehageligt) Så de måtte igang med "det tunge skyts" af medicinen :( Nå men ud kom lillepigen kl. 10:12 og hun vejede 3446 gram, 52 cm lang og skreg i dét sekund hun kom ud :) hun scorede 10 på Apgar score :) Da vi kom på opvågningen gik det fint et par timer men så fik jeg det dårligt igen. Så dagen igår gik med at få mig på højkant og idag er alt næsten ok igen :yay Til gengæld brugte den stolte far stort set HELE DAGEN igår på at lære sin datter af kende :loveshower Han er intet mindre end fantastisk :) Sikke en omgang Eva men bare I alle har det godt :) Håber det er gået godt med at komme på benene igen. Jeg blev også dårlig på OP. Mit blodtryk var også lav men det er vist normalt og skal stige lige så stille igen på opvågning. Men man skal selvfølgelig være ved bevidsthed. Så må det være din tur til at lære baby Sara at kende :biglove Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Godmorgen piger :) Så er vi vågnet og baby Sara ligger hos mig hud mod hud. Idag har vi det begge godt :) Mit blodtryk styrtdykkede efter spinalbedøvelsen så jeg "faldt ud af bevidstheden" ( jeg kan dog godt huske det hele - ubehageligt) Så de måtte igang med "det tunge skyts" af medicinen :( Nå men ud kom lillepigen kl. 10:12 og hun vejede 3446 gram, 52 cm lang og skreg i dét sekund hun kom ud :) hun scorede 10 på Apgar score :) Da vi kom på opvågningen gik det fint et par timer men så fik jeg det dårligt igen. Så dagen igår gik med at få mig på højkant og idag er alt næsten ok igen :yay Til gengæld brugte den stolte far stort set HELE DAGEN igår på at lære sin datter af kende :loveshower Han er intet mindre end fantastisk :) Dejligt at høre fra dig midt i babylykken! :glad Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Godmorgen piger :) Så er vi vågnet og baby Sara ligger hos mig hud mod hud. Idag har vi det begge godt :) Mit blodtryk styrtdykkede efter spinalbedøvelsen så jeg "faldt ud af bevidstheden" ( jeg kan dog godt huske det hele - ubehageligt) Så de måtte igang med "det tunge skyts" af medicinen :( Nå men ud kom lillepigen kl. 10:12 og hun vejede 3446 gram, 52 cm lang og skreg i dét sekund hun kom ud :) hun scorede 10 på Apgar score :) Da vi kom på opvågningen gik det fint et par timer men så fik jeg det dårligt igen. Så dagen igår gik med at få mig på højkant og idag er alt næsten ok igen :yay Til gengæld brugte den stolte far stort set HELE DAGEN igår på at lære sin datter af kende :loveshower Han er intet mindre end fantastisk :) Godt at høre fra dig :) dejlig at i har det godt også selvom der har været lidt problemer :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Godmorgen piger :) Så er vi vågnet og baby Sara ligger hos mig hud mod hud. Idag har vi det begge godt :) Mit blodtryk styrtdykkede efter spinalbedøvelsen så jeg "faldt ud af bevidstheden" ( jeg kan dog godt huske det hele - ubehageligt) Så de måtte igang med "det tunge skyts" af medicinen :( Nå men ud kom lillepigen kl. 10:12 og hun vejede 3446 gram, 52 cm lang og skreg i dét sekund hun kom ud :) hun scorede 10 på Apgar score :) Da vi kom på opvågningen gik det fint et par timer men så fik jeg det dårligt igen. Så dagen igår gik med at få mig på højkant og idag er alt næsten ok igen :yay Til gengæld brugte den stolte far stort set HELE DAGEN igår på at lære sin datter af kende :loveshower Han er intet mindre end fantastisk :) Stort tillykke med baby Sara :hurra :stork Det lyder som en lidt hård fødselsoplevelse, men dejligt at du så godt som er på toppen igen :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg har en fornemmelse for 4. her. 4.10.14 er en god dato. Manden siger d. 20, men kan ikke overskue at gå over tid. Min mor fødte mig før tid på lige knap 3 timer fra vestart til jeg var ude og min bror tæt på det samme, så håber jeg kan gøre hende tricket efter. Bare lidt :D Jeg har faktisk helt fra start sagt, at jeg tror jeg føder et sted mellem d. 14.-17. Oktober, så min tålmodighed er stadig intakt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg har faktisk helt fra start sagt, at jeg tror jeg føder et sted mellem d. 14.-17. Oktober, så min tålmodighed er stadig intakt :)Hehe, ja det er jo smart at satse på en senere dato fra starten af :)Men føder man ikke tit før termin anden gang? :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg tror det er svært at sige om man ofte føder før termin 2. gang. Synes i hvert fald man ser eksempler på mange 2. gangsfødende der ikke gør - så det sætter jeg ikke min lid til :) sidste gang fødte jeg 40+6 og det er egentlig lidt det jeg går ud fra igen denne gang :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg tror det er svært at sige om man ofte føder før termin 2. gang. Synes i hvert fald man ser eksempler på mange 2. gangsfødende der ikke gør - så det sætter jeg ikke min lid til :) sidste gang fødte jeg 40+6 og det er egentlig lidt det jeg går ud fra igen denne gang :)Der er også så mange skrøner, at det er svært at følge med i dem alle.Man kan jo alligevel bare vente på det går igang og så forsøge at gøre ventetiden rar :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Veloverstået jm-besøg. Ikke så meget nyt andet end at jeg skal ringe til fødegangen 41+0 og få tid til hindeløsning, hvis jeg ikke har født. Igangsættelse vil komme på tale 10/10, hvis hun stadig ikk er ude. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Veloverstået jm-besøg. Ikke så meget nyt andet end at jeg skal ringe til fødegangen 41+0 og få tid til hindeløsning, hvis jeg ikke har født. Igangsættelse vil komme på tale 10/10, hvis hun stadig ikk er ude. Det er da til at forholde sig til :)Dejligt at alt bare forløber, som det skal. Men mon ikke hun kommer selv inden da? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg har godt nok en trykken på skambenet/symfusen i dag. Sådan en tyngende fornemmelse. Men ellers ingen tegn på noget. Hvad har i andre af småtegn? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Det er da til at forholde sig til :) Dejligt at alt bare forløber, som det skal. Men mon ikke hun kommer selv inden da? Jeg håber :) Familien er ved at bli irriterende at høre på. Man hører jo ikk andet end: ska du ikk til at komme igang, har du født? Og bla bla Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg har godt nok en trykken på skambenet/symfusen i dag. Sådan en tyngende fornemmelse. Men ellers ingen tegn på noget. Hvad har i andre af småtegn? Plukveer, jag i lårene og ind i mellem trykken ned mod skambenet. Men det har jeg haft de sidste par uger snart. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg håber :) Familien er ved at bli irriterende at høre på. Man hører jo ikk andet end: ska du ikk til at komme igang, har du født? Og bla bla Ja, min er også igang.Der kommer dagligt en sms om der er sket noget, og hvis jeg ikke svarer hurtigt, så ringer de. Især mine forældre. Har prøvet at forklare, at jeg skal nok sige til når det er, men de har stadig ikke fattet det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 Jeg har godt nok en trykken på skambenet/symfusen i dag. Sådan en tyngende fornemmelse. Men ellers ingen tegn på noget. Hvad har i andre af småtegn? Plukveer i større grad end tidligere.Har også tyngde fornemmelsen, og mener at kunne mærke hans hoved mod skambenet ind imellem. Det svinger lidt fra dag til dag. Men intet endnu der tyder på fødsel én af dagene :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 så er vi hjemme og der soves mens jeg slapper af og min mand laver mad og ordner vasketøj. Det har været lidt hårdt med det første døgn hjemme, da vi først blev udskrevet fra barselsgangen kl 22 og skulle være tilbage i morges kl 9 for at tale med en børnelæge. Min dreng har desværre en hævelse omkring den ene albue som gør at han ikke rigtig bruger armen. Nu bliver vi henvist til fys og en samtale med en børneneurolog for at se om vi kan afhjælpe det. Der er ikke noget brud på armen. Der ud over var vi også til hørescreening og blodprøve i eftermiddags. Og sundhedsplejesken kom også første gang i dag. Og så synes jeg det er svært at få familien til at forstå at vi gerne vil være lidt alene. Glæder mig til en dag uden alt mulig andet end bare os 3 hjemme snart! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 så er vi hjemme og der soves mens jeg slapper af og min mand laver mad og ordner vasketøj. Det har været lidt hårdt med det første døgn hjemme, da vi først blev udskrevet fra barselsgangen kl 22 og skulle være tilbage i morges kl 9 for at tale med en børnelæge. Min dreng har desværre en hævelse omkring den ene albue som gør at han ikke rigtig bruger armen. Nu bliver vi henvist til fys og en samtale med en børneneurolog for at se om vi kan afhjælpe det. Der er ikke noget brud på armen. Der ud over var vi også til hørescreening og blodprøve i eftermiddags. Og sundhedsplejesken kom også første gang i dag. Og så synes jeg det er svært at få familien til at forstå at vi gerne vil være lidt alene. Glæder mig til en dag uden alt mulig andet end bare os 3 hjemme snart!Først tillykke med den lille :loveshowerDet må være helt fantastisk, selvom det nok også er en stor omvæltning. Vil starte med at sige, at I er nødt til at prioritere alene tid. Meld ud at I trænger til at være alene, og at I nok skal blive klar til besøg igen. Det vil folk helt sikkert forstå, og hvis de bliver sure, så dem om det. Jeres tid her i starten er for vigtig til at gå glip af :kram Håber fyssen jan hjælpe med den dårlige albue. Mon den er blevet klemt under fødslen? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 1, 2014 så er vi hjemme og der soves mens jeg slapper af og min mand laver mad og ordner vasketøj. Det har været lidt hårdt med det første døgn hjemme, da vi først blev udskrevet fra barselsgangen kl 22 og skulle være tilbage i morges kl 9 for at tale med en børnelæge. Min dreng har desværre en hævelse omkring den ene albue som gør at han ikke rigtig bruger armen. Nu bliver vi henvist til fys og en samtale med en børneneurolog for at se om vi kan afhjælpe det. Der er ikke noget brud på armen. Der ud over var vi også til hørescreening og blodprøve i eftermiddags. Og sundhedsplejesken kom også første gang i dag. Og så synes jeg det er svært at få familien til at forstå at vi gerne vil være lidt alene. Glæder mig til en dag uden alt mulig andet end bare os 3 hjemme snart! Dejligt i er kommet hjem :)! Det lyder som om det har været lidt stressende og træls familien ikke forstår i gerne vil have alenetid :(, i må holde på jeres, det er altså jer der bestemmer hvor meget i vil have besøg og så må de rende og hoppe. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2014 Har snakket med en læge i dag og han forventer at med tiden vil Asger blive hel rask. Så forhåbentlig vil han ikke være et nyrebarn for evigt :yay Der er selvfølgelig ikke nogen garantier men Asger fejler ikke noget de ikke har set før. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2014 Har snakket med en læge i dag og han forventer at med tiden vil Asger blive hel rask. Så forhåbentlig vil han ikke være et nyrebarn for evigt :yay Der er selvfølgelig ikke nogen garantier men Asger fejler ikke noget de ikke har set før. Dejligt :yay hvor må det være en skøn besked at få! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2014 Har snakket med en læge i dag og han forventer at med tiden vil Asger blive hel rask. Så forhåbentlig vil han ikke være et nyrebarn for evigt :yayDer er selvfølgelig ikke nogen garantier men Asger fejler ikke noget de ikke har set før. Dejlig besked :yay Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2014 Hvad er odds'ene for at få myggestik på denne årstid? Har fået ikke mindre end 4 den samme nat. Jeg er en af dem, der ikke bare får en lille prik. Nej, de hæver op og bliver røde og varme og væskende, og man kan mærke en hård pude af betændelse nedenunder hvert stik. Det er da til at blive sindssyg af! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret October 2, 2014 Hvad er odds'ene for at få myggestik på denne årstid? Har fået ikke mindre end 4 den samme nat. Jeg er en af dem, der ikke bare får en lille prik. Nej, de hæver op og bliver røde og varme og væskende, og man kan mærke en hård pude af betændelse nedenunder hvert stik. Det er da til at blive sindssyg af! Min mand og Felix har også fået stik forrige nat. Tror det er fordi vejret er så lunt endnu. Del dette indlæg Link to post Share on other sites