Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Sundhedsplejersken sagde det var helt normalt her sidst i graviditeten. Fingrene er begyndt at blive ømme af det. Kan mærke det spænder ved tæerne men det gør ikke ondt. Og så har jeg også i ansigtet :(

Ja, jeg har det også. Især fingrene er noget så stive og ømme stort set hele dagen, dog værst om morgenen.

Men det kunne have været værre, så med 4 uger tilbage går det nok.

Del dette indlæg

Ja, jeg har det også. Især fingrene er noget så stive og ømme stort set hele dagen, dog værst om morgenen.

Men det kunne have været værre, så med 4 uger tilbage går det nok.

Ja det er da Det mindste af det :) specielt for mig i forhold til hvad jeg har været igennem af kvalme og opkast og bækkenløsning osv.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ja det er da Det mindste af det :) specielt for mig i forhold til hvad jeg har været igennem af kvalme og opkast og bækkenløsning osv.

Hehe ja, du har godt nok været ramt.

Også derfor det er så ærgerligt, at du også skal døje med vand i kroppen :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

hvor er jeg træt af at blive sparket til i dag :(

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nyt symptom fra i dag, jeg er mega øm henover min lænd, det er slet ikke noget jeg har kæmpet med tidligere, så nu er min hjerne gået totalt i selvsving, hvilket er åndsvagt for jeg har stadig ingen plukveer, medmindre min jordemoder har ret i at det at min mave er helt spændt er en plukve, for så har jeg haft én plukve i mange uger nu ;) 

Del dette indlæg

Annonce ♥

Så er jeg officielt gået på barsel :loveshower

Virkelig mærkelig følelse :blink selvom jeg har været gravid i 8 måneder har jeg ikke rigtig vænnet mig til tanken om, at jeg snart er mor til to...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nyt symptom fra i dag, jeg er mega øm henover min lænd, det er slet ikke noget jeg har kæmpet med tidligere, så nu er min hjerne gået totalt i selvsving, hvilket er åndsvagt for jeg har stadig ingen plukveer, medmindre min jordemoder har ret i at det at min mave er helt spændt er en plukve, for så har jeg haft én plukve i mange uger nu ;)

Det lyder da som en plukve. Jeg havde heller ikke mange første gang men det har taget revanche her anden gang.

Jeg har også mange smerter i lænden men mon ikke det er fordi maven er ved at være ret tung.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, idag har jeg bare lyst til, at lægge maven fra mig og rejse jorden rundt, drikke mig fuld, ride en lang tur i skoven og generelt bare være MIG. MIG uden baby!!!

Jeg føler mig som en "dårlig mor" idag med tanker om, om jeg nu kan blive en god mor, er jeg nu klar til at blive en god mor...??

Men JA, negative tanker skal IKKE få mig ned med nakken! Man må gerne have en dårlig dag!!! Bum!!!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Øv, idag har jeg bare lyst til, at lægge maven fra mig og rejse jorden rundt, drikke mig fuld, ride en lang tur i skoven og generelt bare være MIG. MIG uden baby!!!

Jeg føler mig som en "dårlig mor" idag med tanker om, om jeg nu kan blive en god mor, er jeg nu klar til at blive en god mor...??

Men JA, negative tanker skal IKKE få mig ned med nakken! Man må gerne have en dårlig dag!!! Bum!!!

Min sp sagde engang til mig: jeg elsker mine børn, men ikke altid lige højt.

Vi kan vel lave en ny version: jeg er en god mor for mit barn/mine børn, men ikke nødvendigvis lige god hver dag :p

Del dette indlæg

Annonce ♥

:kram

Selvfølgelig må man have en dårlig dag søde :)

Og når man som du har været ramt og begrænset, er det vist ikke så mærkeligt at have lyst til at stikke af og nyde livet uden skavanker.

Er sikker på de tanker også dukker op, når Sara er kommet ud.

Og det er der ikke noget at sige til.

Det er jo en kæmpe omvæltning.

Men er sikker på du bliver en fantastisk mor :)

Så ingen dårlig samvittighed.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det lyder da som en plukve. Jeg havde heller ikke mange første gang men det har taget revanche her anden gang.

Jeg har også mange smerter i lænden men mon ikke det er fordi maven er ved at være ret tung.

Men synes bare det er så besynderligt at de ikke løsner igen, maven er rimelig blød når jeg ligger ned eller sidder i sofaen og så strammer den fuldstændig op når jeg rejser mig, men den løsner først igen når jeg sætter mig ned igen. Troede bare de skulle sådan komme og gå:)?

Men lænden var helt klart en del af en plukve, det gik nemlig væk igen :D, Ihh det begynder altså at være ret spændende! Ved godt der kan gå op til 6 uger endnu, men det er da lidt sjovt at analysere på :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Men synes bare det er så besynderligt at de ikke løsner igen, maven er rimelig blød når jeg ligger ned eller sidder i sofaen og så strammer den fuldstændig op når jeg rejser mig, men den løsner først igen når jeg sætter mig ned igen. Troede bare de skulle sådan komme og gå:)?

Men lænden var helt klart en del af en plukve, det gik nemlig væk igen :D, Ihh det begynder altså at være ret spændende! Ved godt der kan gå op til 6 uger endnu, men det er da lidt sjovt at analysere på :)

Jeg er også begyndt at mærke ekstra efter, for der er 4 uger til termin imorgen.

Sidste dag idag på dagpenge. Fra imorgen hedder det barsel og ikke mere jobsøgning i laaaang tid :yay

Synes ikke jeg har haft de store plukveer.

Måske nogle gange når jeg har gået i et stykke tid.

Synes det er svært at mærke, for baby krummer tit ryggen ud af så maven bliver helt hård pga hans stilling.

Men der kommer nok flere og flere tegn de næste uger :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Kender godt tanken :kram og tror altså det er helt almindeligt at tænke på engang imellem.

Jeg har da også haft dage hvor jeg synes jeg var en idiot for at vælge at ville have børn nu, i stedet for at drikke rødvin (jeg savner rødvin meget!!!), og starte på kandidaten sammen med alle mine medstuderende (jeg er så startet en lille smule :p, men kun på få fag) og bare være en helt almindelig 22årig :) men det er jo også stadig så abstrakt? Vi har jo nærmest ingen ide om hvad vi får ud af de her 9 måneder?! Vi ved babyer er søde og vi ønskede os en , men vi har jo ingen ide om hvordan vores baby bliver? Så forstår godt du synes det er svært, specielt fordi du jo har ret mange gener, uden helt at vide hvad gevinsten er..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg mærker også ekstra efter og analyserer på ALT!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke at i ska være bange for at være i tvivl om det nu er veer.

Jeg var absolut ikk i tvivl med den første. Prøv at slappe af i stedet for at overanalyserer.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror ikke at i ska være bange for at være i tvivl om det nu er veer.

Jeg var absolut ikk i tvivl med den første. Prøv at slappe af i stedet for at overanalyserer.

Jeg tænker bare, det er "mærkeligt" ikke at have haft tydelige plukveer, når I nu er flere der har bøvlet med det længe.

Ikke fordi jeg gerne vil være generet, men det hele er vel med til at modne livmoderen i forhold til hvis det kun sker, når fødslen er gået igang?

Er ikke i tvivl om, at veerne skal jeg nok lægge mærke til :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker bare, det er "mærkeligt" ikke at have haft tydelige plukveer, når I nu er flere der har bøvlet med det længe.

Ikke fordi jeg gerne vil være generet, men det hele er vel med til at modne livmoderen i forhold til hvis det kun sker, når fødslen er gået igang?

Er ikke i tvivl om, at veerne skal jeg nok lægge mærke til :)

Camilla - jeg er 3. Gangs fødende og har aldrig haft plukveer - så nogle har dem andre har dem ikke (eller mærker dem ikke) :-)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Camilla - jeg er 3. Gangs fødende og har aldrig haft plukveer - så nogle har dem andre har dem ikke (eller mærker dem ikke) :-)

Hehe, se det er jo en overraskelse for mig, for jeg troede man "skulle" have dem.

Men så er jeg så meget klogere og kan forhåbentlig slappe lidt af med at gå og vente på dem :)

Tak :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kunne ikke mærke veer ved min solidestes fødsel, tog på fødegangen med voldsom blødning, og så var fødslen sørme godt igang...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hehe, se det er jo en overraskelse for mig, for jeg troede man "skulle" have dem.

Men så er jeg så meget klogere og kan forhåbentlig slappe lidt af med at gå og vente på dem :)

Tak :D

Du har med garanti plukveer. Jeg mærker ikke mine plukveer andet end at maven bliver hård. Det samme var tilfældet da de kørte en kurve på min mave et par uger før fødslen da jeg ventede min datter kunne jeg tydeligt følge med i og se hvornår jeg havde plukveerne, men jeg mærkede dem ikke :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Du har med garanti plukveer. Jeg mærker ikke mine plukveer andet end at maven bliver hård. Det samme var tilfældet da de kørte en kurve på min mave et par uger før fødslen da jeg ventede min datter kunne jeg tydeligt følge med i og se hvornår jeg havde plukveerne, men jeg mærkede dem ikke :)

Det kan være :)

Skal nok bare være glad for, jeg ikke mærker noget til dem.

Tror måske jeg får dem når jeg går for langt eller for hurtigt, for så spænder det ekstra over navlen og niver lidt, men ikke mere end det.

Tror bare, jeg har svært ved at acceptere at jeg hsr haft en yderst behagelig graviditet indtil nu.

Lyder dumt, men man hører så tit om alle skavankerne, så når jeg ikke mærker dem, bliver jeg mærkeligt nok nervøs :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det kan være :)

Skal nok bare være glad for, jeg ikke mærker noget til dem.

Tror måske jeg får dem når jeg går for langt eller for hurtigt, for så spænder det ekstra over navlen og niver lidt, men ikke mere end det.

Tror bare, jeg har svært ved at acceptere at jeg hsr haft en yderst behagelig graviditet indtil nu.

Lyder dumt, men man hører så tit om alle skavankerne, så når jeg ikke mærker dem, bliver jeg mærkeligt nok nervøs :D

Jeg har også haft to nemme graviditeter hele vejen igennem, det skal vi vist bare prise os lykkelige for :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har også haft to nemme graviditeter hele vejen igennem, det skal vi vist bare prise os lykkelige for :)

Absolut!

Havde frygtet det værste, så det er skønt at blive positivt overrasket :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

min mand fandt babys hjertelyd ved at lægge øret mod maven :D han sagde det lød meget svagt, men han var ikke i tvivl om at det var det :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Er begyndt at klø en del men ved ikke om det er fordi huden er spilet ret godt ud pga vand. Må hører jm ad på onsdag.

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER