Besvaret September 8, 2014 det lyder som os her hjemme. Min mand registrerer heller intet af mit natteroderi, men jeg vågner til gengæld af alt :( Det samme hér. Christian hører intet OG snorker, og det siger jeg intet til. Når jeg en sjælden gang er faldet i søvn og kommer til at snorke, vækker han mig straks "du snorker"... Soooo fu**********g WHAT - LAD MIG SOOOOVE!!! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2014 Dilemma. Baby unit'en på min babyalarmer holder ikke strøm i 30 min. Så nu skal jeg finde ud af, om jeg vil købe nye batterier eller købe nye :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2014 Det samme hér. Christian hører intet OG snorker, og det siger jeg intet til. Når jeg en sjælden gang er faldet i søvn og kommer til at snorke, vækker han mig straks "du snorker"... Soooo fu**********g WHAT - LAD MIG SOOOOVE!!! Årh jeg ville blive vred! Så må han sove på sofaen, det kan da bare ikke være dit problem :o? Når det er sagt, så sover jeg også elendigt, er oppe flere gange for at tisse, og kan kun sove på siden hvilket jeg hader, min jordemoder kalder det et livsvilkår på det her tidspunkt i graviditeten :s Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2014 Årh jeg har sovet dårligt længe. Vågner hver gang jeg skal vende mig, fordi det gør ondt fordi jeg har lagt for længe på den side. Og når jeg vågner skal jeg altså op og tisse :(Glæder mig til at få Asger ud for når han sover kan jeg i det mindste sove uden dårlig bækken osv. Og jeg kan lægge på maven igen :) Ååååh ja! Sove på maven! Dét mangler jeg virkelig! Kunne i lang tid bruge at sove med det ene ben oppe under mig så jeg lå næsten på maven, men nu kan jeg ikke bøje benene så højt op længere :( Har overvejet om den der skummadras vi har på loftet kunne bruges hvis man klippede/skar hul til maven :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2014 Det samme hér. Christian hører intet OG snorker, og det siger jeg intet til. Når jeg en sjælden gang er faldet i søvn og kommer til at snorke, vækker han mig straks "du snorker"... Soooo fu**********g WHAT - LAD MIG SOOOOVE!!!Hehe, Mads snorker heldigvis utrolig sjældent, så det er mig der står for snorkeriet pt.Han vækkede mig i starten og vrissede, at jeg snorkede. Nu får jeg lov at ligge og snorke, fordi det betyder jeg endelig er faldet i søvn. Så må han leve med det eller gå ind i det andet værelse :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2014 Ååååh ja! Sove på maven! Dét mangler jeg virkelig! Kunne i lang tid bruge at sove med det ene ben oppe under mig så jeg lå næsten på maven, men nu kan jeg ikke bøje benene så højt op længere :( Har overvejet om den der skummadras vi har på loftet kunne bruges hvis man klippede/skar hul til maven :lol Ha ha ja det kunne du da prøve :lol Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2014 Har lige været til vægtscanning, fordi min egen læge vurderede, at det var et stort barn jeg havde i maven. Scanningen viste dog et helt nornalt barn med normal størrelse. Skønnet til 2531 gram :) Flow, vand osv. var lige som det skulle være :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 8, 2014 Har haft besøg af min sundhedsplejerske og hun var rigtig sød og nem at snakke med. Det skal nok blive godt. Ved et alm. Forløb er der 6 besøg og jeg vil denne gang blive screenet for en fødselsdepression. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Har haft besøg af min sundhedsplejerske og hun var rigtig sød og nem at snakke med. Det skal nok blive godt. Ved et alm. Forløb er der 6 besøg og jeg vil denne gang blive screenet for en fødselsdepression.Dejligt med et godt besøg :)Her er det obligatorisk med screeningen for fødselsdepression, er det ikke det hos jer? :) Det er dejligt de er obs. Ovenpå sidste gang :kram2 Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Dejligt med et godt besøg :) Her er det obligatorisk med screeningen for fødselsdepression, er det ikke det hos jer? :) Det er dejligt de er obs. Ovenpå sidste gang :kram2 Jo det tror jeg. Da jeg fødte Felix blev det obligatorisk 1/3 og han er født 26/2 så det var jo for mig noget lort at jeg ikke blev screenet. Vi er jo flyttet i ny kommune og derfor vigtigt for mig at få afklaret da jeg ellers vil have lægen til det. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Jo det tror jeg. Da jeg fødte Felix blev det obligatorisk 1/3 og han er født 26/2 så det var jo for mig noget lort at jeg ikke blev screenet. Vi er jo flyttet i ny kommune og derfor vigtigt for mig at få afklaret da jeg ellers vil have lægen til det. Må jeg spørge hvordan man bliver screenet for en efterfødselsdepression? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Må jeg spørge hvordan man bliver screenet for en efterfødselsdepression? Jeg har aldrig prøvet det. Tænker det er noget med nogle spørgsmål hvor man scorer nogle point. Og hvis man får for mange bliver man henvist til lægen. I Horsens bliver man tilbudt gruppe konsultation med en sp og en familievejleder agtig en. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Jeg har aldrig prøvet det. Tænker det er noget med nogle spørgsmål hvor man scorer nogle point. Og hvis man får for mange bliver man henvist til lægen. I Horsens bliver man tilbudt gruppe konsultation med en sp og en familievejleder agtig en. Jeg tillader mig lige og blander mig :) Det er et stykke papir med spørgsmål. Bla. bliver man spurgt om hvornår man sidst har grædt og om man har overvejet at gøre skade på sig selv. Det er lige dem jeg kan huske. Der er så nogle valgmuligheder. Så giver SP point efter hvad man har svaret. Nu kan jeg ikke huske opdelingen helt nøjagtig. Men mener mellem 0-7 er alt normalt. Mellem 8 og 13 bliver man tilbudt en mødregruppe med ligesindede. Og over 13 skal man tilbydes prof hjælp. Sådan mener jeg i hvert fald det foregår i Viborg kommune. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Jeg tillader mig lige og blander mig :) Det er et stykke papir med spørgsmål. Bla. bliver man spurgt om hvornår man sidst har grædt og om man har overvejet at gøre skade på sig selv. Det er lige dem jeg kan huske. Der er så nogle valgmuligheder. Så giver SP point efter hvad man har svaret. Nu kan jeg ikke huske opdelingen helt nøjagtig. Men mener mellem 0-7 er alt normalt. Mellem 8 og 13 bliver man tilbudt en mødregruppe med ligesindede. Og over 13 skal man tilbydes prof hjælp. Sådan mener jeg i hvert fald det foregår i Viborg kommune. Pointopdelingen er det samme hernede. Tror dog at den gråzone bliver testet en ekstra gang for at se hvor vej det går :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Jeg tillader mig lige og blander mig :) Det er et stykke papir med spørgsmål. Bla. bliver man spurgt om hvornår man sidst har grædt og om man har overvejet at gøre skade på sig selv. Det er lige dem jeg kan huske. Der er så nogle valgmuligheder. Så giver SP point efter hvad man har svaret. Nu kan jeg ikke huske opdelingen helt nøjagtig. Men mener mellem 0-7 er alt normalt. Mellem 8 og 13 bliver man tilbudt en mødregruppe med ligesindede. Og over 13 skal man tilbydes prof hjælp. Sådan mener jeg i hvert fald det foregår i Viborg kommune.Også i Mariagerfjord Kommune - i hvert fald med screeningen :) Jeg ved ikke med indsatsen hvis der er udslag.. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 9, 2014 Også i Mariagerfjord Kommune - i hvert fald med screeningen :) Jeg ved ikke med indsatsen hvis der er udslag.. Jeg fik forklaret der fordi jeg havde en depression efter Felix og hun gentager det ved screeningen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 37+0. Inden for normal fødselsperiode. Må hellere få ordnet det sidste i dag og finde en pakkeliste til Skejby og se om jeg mangler noget i forhold til Horsens så jeg kan klare begge steder. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 37+0. Inden for normal fødselsperiode. Må hellere få ordnet det sidste i dag og finde en pakkeliste til Skejby og se om jeg mangler noget i forhold til Horsens så jeg kan klare begge steder.Hvor er det vildt :yaySynes kun lige vi har testet positiv allesammen og nu begynder folk at komme ind i fødselsperioden! Så håber jeg snart der kommer nogle babyer til os! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Hvor er det vildt :yay Synes kun lige vi har testet positiv allesammen og nu begynder folk at komme ind i fødselsperioden! Så håber jeg snart der kommer nogle babyer til os! Nu de truer med at tvinge ham ud så er det da rart han i hvert fald ikke er for tidligt født :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Er lige kommet hjem fra jm-besøg. Tøsen er skønnet til 2800 g, hvilket er rigtig fint. Det er ikke til den store side og et forsigtig bud på fødselsvægt var 3300 g ca. Så nu kan det være at jeg prøver en gennemsnits-baby denne gang og ikke en stor basse. Mit sf-mål var faldet med 1 cm. Så må maven jo være sunket eller også målte de forkert sidst. Men hovedet står fast og rigtig dybt nedad. Så forstår jeg godt at jeg mærker det så tydeligt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Er lige kommet hjem fra jm-besøg. Tøsen er skønnet til 2800 g, hvilket er rigtig fint. Det er ikke til den store side og et forsigtig bud på fødselsvægt var 3300 g ca. Så nu kan det være at jeg prøver en gennemsnits-baby denne gang og ikke en stor basse. Mit sf-mål var faldet med 1 cm. Så må maven jo være sunket eller også målte de forkert sidst. Men hovedet står fast og rigtig dybt nedad. Så forstår jeg godt at jeg mærker det så tydeligt. Dejligt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Så gik den ikke længere. Vandet er i den grad begyndt at melde sig i kroppen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Har haft stride plukveer i dag. Og MANGE af dem. Specielt her til aften. Bare den time jeg var til træning i vand måtte jeg stoppe 3 gange fordi det bare gjorde ondt ellers. Puha babyboy! Bliv derinde lidt endnu. Minimum til mandag gerne til torsdag! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Så gik den ikke længere. Vandet er i den grad begyndt at melde sig i kroppen.Åh nej.Men nu er der heller ikke lang tid tilbage, så håber ikke, det bliver for slemt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret September 10, 2014 Åh nej. Men nu er der heller ikke lang tid tilbage, så håber ikke, det bliver for slemt. Sundhedsplejersken sagde det var helt normalt her sidst i graviditeten. Fingrene er begyndt at blive ømme af det. Kan mærke det spænder ved tæerne men det gør ikke ondt. Og så har jeg også i ansigtet :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites