Besvaret August 20, 2014 Held og lykke søde Britta :kram Tak Eva. Selve prøven gik fint. Og der var en sød anden gravid jeg sad og snakkede med så gik ventetiden ok hurtigt. Det er altid nem at startet en samtale når fællesnævneren er graviditet og børn :D nu skal jeg bare vente et par timer så kan jeg få svaret. Er faktisk lidt nervøs. Hvis den er positiv så kommer der ski nok et hav af spørgsmål herfra ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Tak Eva. Selve prøven gik fint. Og der var en sød anden gravid jeg sad og snakkede med så gik ventetiden ok hurtigt. Det er altid nem at startet en samtale når fællesnævneren er graviditet og børn :D nu skal jeg bare vente et par timer så kan jeg få svaret. Er faktisk lidt nervøs. Hvis den er positiv så kommer der ski nok et hav af spørgsmål herfra ;) Du skal være så hjertelig velkommen men jeg håber ikke der bliver brug for det :) altså for din skyld :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Du skal være så hjertelig velkommen men jeg håber ikke der bliver brug for det :) altså for din skyld :) Det bliver ikke nødvendigt. Pænt tal på 5,8 :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Det bliver ikke nødvendigt. Pænt tal på 5,8 :) Skønt :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Nix - køber en fleecedragt i 62, så hun kan bruge den lidt længere. Men hvis det stadig er lunt i oktober, så får hun en trøje og hue på sammen med tæppe eller dyne. okay. Tror jeg lader være med at købe en. Man kan jo altid købe den hvis behovet opstår :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Rigtig fint tal, Britta. Måske er Asger bare en basse ligesom Lasse var i sin tid og det gør jo bestemt ikk noget. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Det bliver ikke nødvendigt. Pænt tal på 5,8 :) Årh hvor dejligt :) tillykke med det :kiss Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Rigtig fint tal, Britta. Måske er Asger bare en basse ligesom Lasse var i sin tid og det gør jo bestemt ikk noget. Ja det var det eneste der kunne være tegn på kunne være galt så jeg er nu meget lettet. Men sjovt der er så stor forskel. Tror jeg vil vende med min jordemoder det at føde et stort barn om en uge. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Ja det var det eneste der kunne være tegn på kunne være galt så jeg er nu meget lettet. Men sjovt der er så stor forskel. Tror jeg vil vende med min jordemoder det at føde et stort barn om en uge. God ide at vende den med jm. Det nåede jeg ikk rigtig pga hun skønnede forkert viste det sig jo.Men vil sige at det kan lade sig gøre at føde stor baby uden problemer og at Horsens er meget professionelle på det punkt - jeg følte mig ikke på noget tidspunkt bange. Ved dog at hvis man har problemer med at føde, så tilbyder de vist kejsersnit, hvis baby vejer over 4500 g. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Det bliver ikke nødvendigt. Pænt tal på 5,8 :) Dejligt med den veloverståede glukosebelastning. Jeg skal igennem det i morgen :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 God ide at vende den med jm. Det nåede jeg ikk rigtig pga hun skønnede forkert viste det sig jo. Men vil sige at det kan lade sig gøre at føde stor baby uden problemer og at Horsens er meget professionelle på det punkt - jeg følte mig ikke på noget tidspunkt bange. Ved dog at hvis man har problemer med at føde, så tilbyder de vist kejsersnit, hvis baby vejer over 4500 g. Ok jeg vil helst føde selv så nu må vi se :) Jeg har været på rundvisning i dag og sikkerhed nogle lækre fødestuer de har fået. Det er mega god plads og med eget toilet. I Silkeborg var der 4 fødestuer om et. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Dejligt med den veloverståede glukosebelastning. Jeg skal igennem det i morgen :( Øv :( håber du er lige så heldig :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Ok jeg vil helst føde selv så nu må vi se :) Jeg har været på rundvisning i dag og sikkerhed nogle lækre fødestuer de har fået. Det er mega god plads og med eget toilet. I Silkeborg var der 4 fødestuer om et. Ja har godt hørt at den nye fødegang er blevet rigtig lækker. Ej hvor vildt med så få toiletter. Jeg fødte på den gamle fødegang i Horsens og der havde man eget toilet inde på stuen. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 Ja har godt hørt at den nye fødegang er blevet rigtig lækker. Ej hvor vildt med så få toiletter. Jeg fødte på den gamle fødegang i Horsens og der havde man eget toilet inde på stuen. Det var også lidt ubehageligt at skulle forlade stuen hver gang. Specielt da de tillod gæster på fødegangen og de stod ret tæt på min dør. Min mand bad dem gå lidt væk. Til gengæld synes jeg værelserne på barselsgangen er lille men den er jo nu også kun beregnet til maks 3 :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 3. lægebesøg i morgen.. Regner ikke med at der sker det store.. men har haft ret så mange plukveer på det sidste, så det kan da godt være spændende at se om der kunne være noget i urinen.. Ellers regner jeg bare med at hun skal mærke på maven og spørge hvordan jeg har det.. Har I andre oplevet noget oprivende ved jeres besøg ? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 jeg skal også af sted i morgen. Regner ikke med andet end hvad der var ved det sidste besøg :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 20, 2014 jeg skal også af sted i morgen. Regner ikke med andet end hvad der var ved det sidste besøg :) Nej det er vist meget rammende :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2014 3. Besøg er ikk meget anderledes end 2. Besøg. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2014 Har været til glukosebelastning her til morgen :( fik ikke det bedste resultat, men dog inden for normalen. 8,6 sagde den så fik også taget en blodprøve som jeg forhåbentlig får svar på i morgen. Jeg fik væsken kl. 8.10 ca. og blev testet kl 9.50. Men ved faktisk ikke om det har noget at sige at jeg kun har siddet 1 time og 40 minutter :unsure men anyway lå den også højt sidste gang og der viste blodprøven kun 6,5 mod de 7,8 som apparatet målte. Men håber så meget at jeg går fri. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2014 Har været til glukosebelastning her til morgen :( fik ikke det bedste resultat, men dog inden for normalen. 8,6 sagde den så fik også taget en blodprøve som jeg forhåbentlig får svar på i morgen. Jeg fik væsken kl. 8.10 ca. og blev testet kl 9.50. Men ved faktisk ikke om det har noget at sige at jeg kun har siddet 1 time og 40 minutter :unsure men anyway lå den også højt sidste gang og der viste blodprøven kun 6,5 mod de 7,8 som apparatet målte. Men håber så meget at jeg går fri. Det har altså noget at sige - der er en grund til man siger 2 timer! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2014 Det har altså noget at sige - der er en grund til man siger 2 timer! Tilbage dengang jeg fik konstateret GDM fik jeg taget en blodprøve ved starten af testen, midtvejs og efter to timer. Midtvejsblodprøven og den sidste havde præcis samme tal, så det er åbenbart ikke ved alle det har betydning... Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2014 3. Lægebesøg var ikke ophidsende. Min mand fik st vide at jeg skulle slappe af og at han skulle behandle mig for bækkensmerter (han er fys).. Og så sagde hun at mine smerter i maven nok bare skyldes at der ikke rigtig er plads til mig selv længere. Min livmoddr var i hvert fald ikke irriteret. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 21, 2014 Så har jeg fået tid til næste scanning. Når de siger 3 uger så mener de tre uger. Nå må se om mandenn kan få fri ellers må jeg finde en anden støttepædagog :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2014 Starter dagen med plukveer :( men det er koldt og gråt så en god undskyldning til sofa og dyne :D Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 22, 2014 Så sidder jeg til 3. Lægebesøg - herre Jemini, vi får meget at tale om med alle mine graviditetsgener :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites