Besvaret August 15, 2014 Jeg har altså tyvstjålet en hel masse fra din liste! (Jeg skal jo også være indlagt noget tid efter fødslen) Må man spørge om hvorfor? For så vidt jeg husker ska alle føde ambulant i Kolding medmindre der er særlige grunde! Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Bøger, blade etc. er påtænkt til dagene før fødslen :) Det er faktisk fødselslægen der anbefaler det :) Den kan jeg godt følge.Hvis nu tiden føles lang indtil det går rigtig løs. Må nok også hellere tage tabletten med til manden, for han kan ikke sove midt på dagen, som jeg nok får brug for. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Må man spørge om hvorfor? For så vidt jeg husker ska alle føde ambulant i Kolding medmindre der er særlige grunde! Selvfølgelig :) Jeg har fået lov til at blive op til 5 dage efter fødslen fordi jeg er i gruppen "sensitiv" ifølge med 3 depressioner på 5år, så for at forebygge fødselsdepression så må jeg blive lidt længere så jeg kan nå at føle mig klar til at skulle hjem. Også derfor jeg har haft SP på besøg, så hun kan kende mig og min baggrund inden det "går løs" Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Selvfølgelig :) Jeg har fået lov til at blive op til 5 dage efter fødslen fordi jeg er i gruppen "sensitiv" ifølge med 3 depressioner på 5år, så for at forebygge fødselsdepression så må jeg blive lidt længere så jeg kan nå at føle mig klar til at skulle hjem. Også derfor jeg har haft SP på besøg, så hun kan kende mig og min baggrund inden det "går løs" Det er da et super tilbud.Det må være betryggende, at der fra start bliver taget særlig hånd om dig/jer. Tænker også der er ekstra opfølgning på dig i tiden efter fødslen så? Har selv været ramt, så ved hvor frygteligt det er. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Synes det hele er træls i dag. Har så ondt at jeg næsten ikke kan gå og så må han gerne give mig en ordentlig los for synes han har været meget aktiv i dag :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Det er da et super tilbud. Det må være betryggende, at der fra start bliver taget særlig hånd om dig/jer. Tænker også der er ekstra opfølgning på dig i tiden efter fødslen så? Har selv været ramt, så ved hvor frygteligt det er. Det er vildt rart at vide at der bliver taget hånd om det inden det går galt så det bliver taget i opløbet. Ja der vil være mere fokus på mig bagefter og kommunen har oprettet sådan noget gruppe "terapi" til de som bliver ramt hvor jeg allerede har en plads hvis det bliver nødvendigt. Så sikkerhedsnettet er sat op under mig inden jeg bevæger mig ud i akrobatikken ;) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Det er vildt rart at vide at der bliver taget hånd om det inden det går galt så det bliver taget i opløbet. Ja der vil være mere fokus på mig bagefter og kommunen har oprettet sådan noget gruppe "terapi" til de som bliver ramt hvor jeg allerede har en plads hvis det bliver nødvendigt. Så sikkerhedsnettet er sat op under mig inden jeg bevæger mig ud i akrobatikken ;) Dejligt at vide på forhånd.Så kan du bedre koncentrere dig om den lille ny og alle de nye ting :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Selvfølgelig :) Jeg har fået lov til at blive op til 5 dage efter fødslen fordi jeg er i gruppen "sensitiv" ifølge med 3 depressioner på 5år, så for at forebygge fødselsdepression så må jeg blive lidt længere så jeg kan nå at føle mig klar til at skulle hjem. Også derfor jeg har haft SP på besøg, så hun kan kende mig og min baggrund inden det "går løs" Jeg får besøg af min SP her den 8/9 grundet min fødselsdepression med Felix. Synes det er skønt at de vil gøre alt for at man ikke rammer et dybt hul inden man bliver samlet op igen. Jeg tror dog jeg er meget stærkere end den gang men har det fint med at der bliver holdt øje. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Tror min praktikvejleder har glemt størrelsen på min mave. Hun har sendt mit cv ud til en mulig praktikplads, hvor man ønsker en med bogføring erfaring. Jeg er dog ike klar før året efter. Men er da glad for at hun tænker på mig og stedet laver lige præcis det jeg gerne vil lave. Lidt øv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Jeg får besøg af min SP her den 8/9 grundet min fødselsdepression med Felix. Synes det er skønt at de vil gøre alt for at man ikke rammer et dybt hul inden man bliver samlet op igen. Jeg tror dog jeg er meget stærkere end den gang men har det fint med at der bliver holdt øje. Det er nemlig rart at der bliver gjort noget for at komme det i forkøbet :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 15, 2014 Havde krampe i det ene ben i nat. Nede ved læggen og så foran, det har jeg aldrig prøvet før :blink altså at have krampen på forsiden. Men nøj hvor var det ubehageligt og jeg havde svært ved at få det til at gå væk igen <_< Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 Synes altså lillebror er passiv på 3. dagen :( Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 Synes altså lillebror er passiv på 3. dagen :( kan du ikke prikke til ham? Hos mig hjælper det at drikke koldt saftevand. Måske det også gør det ved dig? Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 kan du ikke prikke til ham? Hos mig hjælper det at drikke koldt saftevand. Måske det også gør det ved dig? Jeg har skubbet til ham, drukket koldt vand, lagt på venstre side og haft katten til at spænde for ham. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 Synes altså lillebror er passiv på 3. dagen :( Mærker du slet ikke noget? Jeg havde nogle dage for et par uger siden, hvor det var begrænset hvor meget jeg mærkede til den lille, men det har så taget revanche siden da :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 Synes altså lillebror er passiv på 3. dagen :( Synes heller ikke at min er så aktiv som jeg vil ha det. Men har mærket hende trods alt. Men ring til fg, hvis du slet ikke mærker ham. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 Mærker du slet ikke noget? Jeg havde nogle dage for et par uger siden, hvor det var begrænset hvor meget jeg mærkede til den lille, men det har så taget revanche siden da :) Jeg mærker lidt men slet ikke som normalt. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 Har været en tur på fødegangen og Asger har det godt. Men han har vendt sig og det har sikkert givet en anden bevægelses mønster. Derudover havde jeg mange plukveer og derfor kunne jeg have svært ved at mærke om det var ham der rullede lidt eller hvad det var. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 Har været en tur på fødegangen og Asger har det godt. Men han har vendt sig og det har sikkert givet en anden bevægelses mønster. Derudover havde jeg mange plukveer og derfor kunne jeg have svært ved at mærke om det var ham der rullede lidt eller hvad det var. godt at han har det fint selvom han har lagt sig på en anden måde :) godt med ro! (Var der jo selv den anden dag :rolleyes ) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 godt at han har det fint selvom han har lagt sig på en anden måde :) godt med ro! (Var der jo selv den anden dag :rolleyes ) Ja det er dejligt med ro. Han ligger rigtig nu og ikke på tværs. Derfor generer det ham åbenbart ikke rigtig mere at jeg lægger mig på siden. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 Ja det er dejligt med ro. Han ligger rigtig nu og ikke på tværs. Derfor generer det ham åbenbart ikke rigtig mere at jeg lægger mig på siden. Dejligt at få tjekket, at alt er som det skal være :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 17, 2014 hvor er jeg glad for at jeg har valgt herlev, hvor min mand må overnatte med mig og baby efter fødslen! Har lige hørt fra en i familien at hendes mand skulle sendes hjem 2 timer efter fødslen, da der ikke var plads til ledsager på hospitalet :/ Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Så er det 3. lægebesøg om halvanden time. Håber at få at vide, hvor stor han er efterhånden :) Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 hvor jeg hader at bed andre om hjælp til støvsugning og gulvvask. Min krop siger fra, så må jo hellere lade være med at gøre det selv. Del dette indlæg Link to post Share on other sites
Besvaret August 18, 2014 Så sidder man på Rigshospitalet IGEN, denne gang til en CTG Del dette indlæg Link to post Share on other sites