Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Genialt!

Det skal jeg have købt imorgen :D

Det lyder måske åndssvagt med vand på sprayflaske, men det ER nemlig genialt :)

Det fåes i Matas og på apoteket men aner ikke hvad de koster :)

Del dette indlæg

Det lyder måske åndssvagt med vand på sprayflaske, men det ER nemlig genialt :)

Det fåes i Matas og på apoteket men aner ikke hvad de koster :)

Nej, der lyder genialt.

Hvorfor i alverden har jeg ikke tænkt på det :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, der lyder genialt.

Hvorfor i alverden har jeg ikke tænkt på det :D

Sidder faktisk lige og tænker, at man må kunne putte den på køl og så må den vel blive kold som alt andet :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sidder faktisk lige og tænker, at man må kunne putte den på køl og så må den vel blive kold som alt andet :)

Endnu bedre!

Jeg har sådan en gele ting der skal i køleskabet.

Den bliver brugt flittigt i nakken, når det bliver for slemt.

Det er vildt effektivt, men den bliver varm på 5 min.

Vandet er klart en bedre løsning :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skønt med god vægt på lillepigen! (Og modelstænger gider vi ikke høre noget om! Sagde hende den kortbenede :p) Og dejligt at manden har fået mærket hende :) :yay

Det må være super underligt at forholde sig til som mand :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Endnu bedre!

Jeg har sådan en gele ting der skal i køleskabet.

Den bliver brugt flittigt i nakken, når det bliver for slemt.

Det er vildt effektivt, men den bliver varm på 5 min.

Vandet er klart en bedre løsning :)

Gud ja, gele dimser... He he... Dem har jeg da glemt (her tænker jeg de dersens øjendimser) gad vide om de egentlig kan tåle frost?!?! Så holder de jo længere... ;)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Gud ja, gele dimser... He he... Dem har jeg da glemt (her tænker jeg de dersens øjendimser) gad vide om de egentlig kan tåle frost?!?! Så holder de jo længere... ;)

Den jeg har kan ihvertfald gå i fryseren :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

jeg bruger sports-gele-dimser der kan tåle frost. Ellers kan man bruge fryseelementer eller fæasker med frosset vand :) fodbad med koldt vand er også et hit her :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

De sidste to nætter har jeg drømt om fødslen. Er der andre (måske især flergangsgravide) der drømmer om fødslen?

Del dette indlæg

Annonce ♥

De sidste to nætter har jeg drømt om fødslen. Er der andre (måske især flergangsgravide) der drømmer om fødslen?

Ja i starten af graviditeten. Men ikk på det sidste.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror snart min navle popper :unsure den er hvertfald blevet mærkelig på det sidste

Del dette indlæg

Annonce ♥

Tror snart min navle popper :unsure den er hvertfald blevet mærkelig på det sidste

Min har ændret sig meget de sidste uger.

Har normalt en meget dyb navle men den er ved at være minimal i dybden, så den popper også ud indenfor en måneds tid tror jeg :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

så har vi været til første fødselsforberedelse. Det var godt nok specielt...

Del dette indlæg

Annonce ♥

så har vi været til første fødselsforberedelse. Det var godt nok specielt...

Hvad da :)? Fortæl endelig, der er ret lang tid til jeg skal :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Yay har ikke blærebetændelse som jeg selv troede. På torsdag får jeg svar på om der gemmer sig noget andet sjovt.

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skru nu ned for den varme! Gider ikk mere...

Del dette indlæg

Annonce ♥

Skru nu ned for den varme! Gider ikk mere...

Skulle det ikke komme lidt i morgen? Men er helt enig. Jeg gider heller ikke mere!

Del dette indlæg

Annonce ♥

Nej, det er ikke sjovt mere.

Jeg opdagede lige, at min kokosolie, som normalt er helt fast og skal i microen for at blive flydende, er helt flydende nu selvom den står i viktorialerummet, og det er husets "koldeste" rum.

Suk..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Hvad da :)? Fortæl endelig, der er ret lang tid til jeg skal 

Vi har ikke betalt for det selv, har bare valgt det hospitalet tilbyder. :) Men til at starte med var der kun 50% fremmødte (fik at vide vi skulle være 6 gravide med/uden mænd og vi var 3).

Nå men så var der noget præsentationsrunde med hvem vi var, hvad vi lavede og hvad vi ventede. Derefter lagde jordemoderen en masse billeder på bordet (lidt ala et memory spil) og så skulle vi sidde og vælge nogle billeder der fortalte en historie og fortælle de andre om hvad vi havde af tanker og forventninger om det at blive forældre og til vores kommende barn... - hvilket nok er meget godt for nogle, men jeg er bare slet ikke til sådan noget. :) Jordemoderen sluttede så af med en powerpoint om hvordan barnet ligger i livmoderen, hvordan det hele er opbygget og ændrer sig under graviditeten samt forløbet op til fødslen. - Jeg synes dog ikke jeg fik så meget ud af det andet end nogle funfacts som at der er lidt over 1000km blodkar i moderkagen.

Jeg synes det er irriterende når man spørger om nogle ting og bare får et stereotypt svar. Jeg ved godt at det kan være svært at svare på hvornår man eks. skal ringe til fødemodtagelsen når man får veer, men jeg har det virkelig ambivalent med svaret "når du ikke kan tale gennem en ve".

Måske havde jeg også haft en bedre oplevelse med det hvis vi havde været nogle par der var nogenlunde samme sted mentalt, men vi var bare så forskellige... Heldigvis syntes min mand også at det var virkelig akavet :P

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har ikke betalt for det selv, har bare valgt det hospitalet tilbyder. :) Men til at starte med var der kun 50% fremmødte (fik at vide vi skulle være 6 gravide med/uden mænd og vi var 3).

Nå men så var der noget præsentationsrunde med hvem vi var, hvad vi lavede og hvad vi ventede. Derefter lagde jordemoderen en masse billeder på bordet (lidt ala et memory spil) og så skulle vi sidde og vælge nogle billeder der fortalte en historie og fortælle de andre om hvad vi havde af tanker og forventninger om det at blive forældre og til vores kommende barn... - hvilket nok er meget godt for nogle, men jeg er bare slet ikke til sådan noget. :) Jordemoderen sluttede så af med en powerpoint om hvordan barnet ligger i livmoderen, hvordan det hele er opbygget og ændrer sig under graviditeten samt forløbet op til fødslen. - Jeg synes dog ikke jeg fik så meget ud af det andet end nogle funfacts som at der er lidt over 1000km blodkar i moderkagen.

Jeg synes det er irriterende når man spørger om nogle ting og bare får et stereotypt svar. Jeg ved godt at det kan være svært at svare på hvornår man eks. skal ringe til fødemodtagelsen når man får veer, men jeg har det virkelig ambivalent med svaret "når du ikke kan tale gennem en ve".

Måske havde jeg også haft en bedre oplevelse med det hvis vi havde været nogle par der var nogenlunde samme sted mentalt, men vi var bare så forskellige... Heldigvis syntes min mand også at det var virkelig akavet :P

Det lyder også ret akavet! :s det ville jeg da bestemt heller ikke bryde mig om..

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik sådan en huskeseddel ved JM sidst jeg ventede mig (har også fået den denne gang) hvor der står hvilke tegn man har på at kroppen gør sig klar til fødslen. Hvornår man skal kontakte fødegangen og hvad man skal medbringe. Har lige taget et billede, der viser afsnittet omkring, hvornår man skal kontakte fødegangen, måske du kan bruge det.

49I0eE7.jpeg

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg fik sådan en huskeseddel ved JM sidst jeg ventede mig (har også fået den denne gang) hvor der står hvilke tegn man har på at kroppen gør sig klar til fødslen. Hvornår man skal kontakte fødegangen og hvad man skal medbringe. Har lige taget et billede, der viser afsnittet omkring, hvornår man skal kontakte fødegangen, måske du kan bruge det.

49I0eE7.jpeg

Ihh tusinde tak! Den vil jeg printe ud :D

Del dette indlæg

Annonce ♥

Ihh tusinde tak! Den vil jeg printe ud :D

Jeg kan scanne sedlen ind til dig, hvis du gerne vil have det hele, selvom det ikke er sikkert at pakkelisten er den samme til dit fødested

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg kan scanne sedlen ind til dig, hvis du gerne vil have det hele, selvom det ikke er sikkert at pakkelisten er den samme til dit fødested

Ej vil du også det til mig :)

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg har forsøgt at vedhæfte den

Hvis ikke det virker må jeg lige sende den på mail til de der ønsker den :)

Huskeliste til fødsel0001.pdf

Del dette indlæg

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in

LOG IND HER